Kotimaiset dekkarit 2014

Lukuisa rouva

Onko joku lukenut uusia kotimaisia jännityskirjoja vuodelta 2014? Ei ole käsiin osunut ainuttakaan, mutta ehkä niitä ilmestyy vasta syksyllä. Suositelkaa jotakin.

6

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takapenkin Taavi

      On noita julkaistu tänä vuonna joitakin.
      Esimerkiksi Jyrki Heinon "Kello"

      Jari Järvelän "Tyttö ja Pommi"
      Seppo Jokisen "Mustat Sydämet"
      Minna Lingrenin "Ehtoolehdon pakolaiset"
      Harri Varpomaan "Nuuttitytöt",
      Virpi Hämeen-Anttilan "Yön sydän on jäätä"
      Kari Häkkisen "Vaarala – väärä diagnoosi"
      Henry Ahon "Ruuvit Löysällä"

      Kyllä nämä dekkareiksi on luokiteltu..

    • Etupenkin Esko

      Paras kotimainen dekkari tältä vuodelta on yhä mainitsematta. Mikähän se mahtaisi olla?

    • Plussaa tästä

      Voit valaista meitä tietämättömiä, Eskoseni.

      Itse olen lukenut tuolta listalta tuon Hämeen-Anttilan historiallisen dekkarin Yön sydän on jäätä. Kehuja annan päähenkilöstä Karl Björkistä, jossa riittää useita puolia. Hyvää on myös tarkka ja uskottavan oloinen ajan kuvaus. Tarina nimittäin sijoittuu 1920-luvun Hesaan. Henkilöhahmoja on paljon ja niissä joutuu olemaan tarkkana.

    • Köpi K.

      Luettu tuolta listalta Harri Varpomaan ”Nuuttitytöt.

      Varpomaan tyyli noudattelee vanhaa konstailematonta kerrontaperinnettä ja hyvä näin. Itse tarinassa poliisi joutuu ratkomaan outoa kahden teinitytön katoamista. Ennen kuin poliisit pääsevät tekijän jäljille, ehtii tapahtua yhtä jos toistakin.

      Kertomuksen erikoista konnahahmoa ”Saastaa” vainoaa nuoruudessa koettu pettymys, jonka korjaamiseksi laadittu suunnitelma ei mene piirustusten mukaan. Langat sekoavat ja punoutuvat verkoksi Saastan ympärille. Hänen sielunelämäänsä kenties olisi voinut raottaa enemmän, mutta kyllä tämä kirja paikkansa ansaitsee kotimaisen uuden jännityskirjallisuuden eturivissä.

    • Lukuisa rouva

      Kiitti vinkeistä. Tuo Tyttö ja pommi on aika koukuttava juttu. Sain sen työkaverilta. Kongolais-kotkalainen nuori kapinallinen Metro ei varmaan herätä kaikissa ihastusta, mutta saa kyllä puolelleen minun sympatiani. Tarina liikkuu Kotkan kaupungissa ja Metron mukana ala-kulttuurin tai vaihtoehto-nuorison maailma aiukenee ainakin minulle paljon paremmin.

    • T**** T********

      No oliha toi Jari Järvelän tyttö ja pommi oikeesti mielenkiintonen. Oon miekin jonkinmoisii grafiitteja tehny mut tää oli jotakin erilaista. Kotka on miulle tuttu entuudestaan. Jo kirjan alussa ollut ajojahti sai miut jäämään koukkuun. Ja noi rotat ja bakteerit, aika osuvaa. Tykkään!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe