Linja-auto liikenne loppuu

Linja-autoliikenne loppuu kun tulee Uudet päästönormit voimaan. Yksikään linja-auto joka ei täytä näitä päästönormeja viedään Romuttamolle. Niillä kun ei saa sitten ajaa ja Yrittäjillä ei ole varaa ostaa Uusia linja-autoja. Konkursseja luvassa.

4

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kon Kurssi

Oot kyllä älyttömän viisas mies.

• jouk3

Tiedä häntä tarvitseeko tässä nyt niin viisas olla jos tästä kirjoittaa. Lapin Kansassa oli juttu linja-auto liikenteestä ja siinä kertoi Pohjolan Liikenteen Toimitusjohtaja, että heidän kaikki linja-autot ovat katsastettuja ja täysin kunnossa, mutta kohta niillä ei saa ajaa kun uudet päästönormit tulevat voimaan. Linja-autojen muuttaminen laillisiksi maksaa liian paljon kun linja-autoliikenne on muutenkin kriisissä huonon tuottavuuden kanssa. Olisikin ollut parempi niin, että nämä vanhat linja-autot saisi käyttää loppuun, mutta niitähän voi korjata ja ajaa vaikka 100vuotta, joten kyllä tulee ongelmia jos tässä asiassa ei jousteta. Tämä asiahan on ollut jo kauan tiedossa, että nämä päästönormit tulevat, elikkä ns. siirtymäaika on kohta käytetty loppuun. Täälläkin Rovaniemellä paikallisliikenteen autot ovat melko vanhoja, mutta toimivia kuitenkin. Ei yrittäjillä ole varaa satsata täysin uuteen kalustoon. vaikka kyllä aihetta joidenkin yrittäjien kaluston suhteen olisikin siihen. Olen itse linja-autonkuljettaja ja tiedän asian laidan hyvin.

• äfhoo

Ainakin Kerimäellä pystytään liikennöimään uusilla ja ajanmukaisilla busseilla. Täysin turhaa ruikuttaa, ettei 20-vuotiaita autoja pystytä vaihtamaan uudempiin ja edes esim Euro3-tason täyttäviin autoihin

• Kalusto kuntoon vaan

Jos kuorma-autopuolella valmistajt pystyvät valmistamaan päästörajat alittavia moottoreita miksei niitä linja-autoihin olisi saatavilla? Terveellä taloudellisella pohjalla oleva bussifirma kykenee varmasti kalustonsa vaihtamaan säädökset täyttävään eteenkin jo kaua on tiedetty vaatimusten muuttuvan. Siirtymäaikaa varmasti on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4774
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1722
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1586
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1544
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1428
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1167
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1053
    Aihe