Moikka!
Haluasin mielipiteitä kun olen valinnut itselleni kolme kaasoa. Itse olin yksin kaasona ja työn määrä oli aivan valtava koska järjestin ohjelman ja kaiken muunkin. Halusin että omissa juhlissani myös kaasoilla on mukavaa. Muilla ollut enemmän kuin yksi kaaso?
Kaasot
11
1795
Vastaukset
- miksi ihmeessä
Olenkohan liian vanha kun en tajua näistä nykyhäähöpötyksistä mitään..
Minulla ei ole kaasoa, sillä emme mene kirkossa naimisiin vaan pappi vihkii juhlapaikalla. Itse käsittäisin kaason tehtäväksi kirkossa alttarille kulkemisen mukana ja ehkä etukäteen papin kanssa järjestyksestä sopimisen. Teillä siiten kaasolle kuuluu jotain muutakin?
Minä olin kaasona parhaalle ystävälleni eikä siinä nyt kovin työtä ollut; pidin polttarit jotak tietenkin järjestin yhdessä kaikkien osanottajien kanssa, pidin pienen puheen häissä ja kävelin alttarille morsiusparin kanssa.
Saanko kysyä mitä ihmettä sinä olet joutunut kaasona tekemään ja mihin tarvitset 3 kaasoa.. Eikö se nyt ole (minun mielipide, sori) vähän kornia että alttarilla on sinä, mies, 3 kaasoa ja bestman (vai 3) eli 8 ihmistä pappi??
Jos tarkoitat "työllä" seurana oloa kun vedetään kotona mekkoa päälle tai käydään kampaajalla, minä uskon että saan oikein pidellä ystäviäni etteivät jokainen tunge mukaan.. ihan olematta kaasoja.- msx-n
Jouduin järjestämään ohjelman ja hoitamaan kaiken juhlapaikalla.. Tarviiko kaikkien seistä siellä edessä?
- msx
kun en ymmärrä koko kaasoasiaa... siksi niitä kai kolme otinkin. Kuten tonne toiseenkin paikkaan laitoin, en ole itse halunnut isoja häitä, mutta mies on aina halunnut, ja kaverit haluaa hössöttää niitä järjestämässä niin ajattelin että käy se sitten näinkin. En toki laita heitä kaikkea tekemään, mutta kun tuntuvat tekevän pyytämättä... kukin kai sitten tyylillään...
- Missukka
msx kirjoitti:
kun en ymmärrä koko kaasoasiaa... siksi niitä kai kolme otinkin. Kuten tonne toiseenkin paikkaan laitoin, en ole itse halunnut isoja häitä, mutta mies on aina halunnut, ja kaverit haluaa hössöttää niitä järjestämässä niin ajattelin että käy se sitten näinkin. En toki laita heitä kaikkea tekemään, mutta kun tuntuvat tekevän pyytämättä... kukin kai sitten tyylillään...
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin nykyään kaasot on juuri niitä häiden puuhanaisia, morsiamen ohella. Alunperin kyse oli enemmänkin morsiamen pukijasta ja tukijasta, kimpun pitäjästä kirkossa. Ihan hyvin voit ottaa kolme kaasoa, porukalla on kivampi järjestellä juttuja. Eikä niiden kaikkien tarvitse seisoa alttarilla. Valitse yksi joka nappaa kimppusi silloin kun et sitä itse voi alttarilla pitää. Hänkin sitten häviää takavasemmalle eikä törötä vierelläsi alttarilla.
- msx
Missukka kirjoitti:
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin nykyään kaasot on juuri niitä häiden puuhanaisia, morsiamen ohella. Alunperin kyse oli enemmänkin morsiamen pukijasta ja tukijasta, kimpun pitäjästä kirkossa. Ihan hyvin voit ottaa kolme kaasoa, porukalla on kivampi järjestellä juttuja. Eikä niiden kaikkien tarvitse seisoa alttarilla. Valitse yksi joka nappaa kimppusi silloin kun et sitä itse voi alttarilla pitää. Hänkin sitten häviää takavasemmalle eikä törötä vierelläsi alttarilla.
No senpä käsityksen itsekin olen saanut :) Ihana kuulla että joku on samaa mieltä!
- Minä
Hyvä ajatus ottaa enemmän kuin yksi kaaso. Järjestelyvastuu jakautuu näin tasaisemmin kaikkien kesken. Minä itse olin viime kesänä kaasona ja otin hirveän stressin ohjelman järjestelystä. Oli se kyllä sitten mukavaa, kun häissä kaikki meni hyvin ja tiesi, että oli tehnyt jotain asian eteen.
- kaaso
Ystäväni häissä meitä oli kolme kaasoa. Olimme aikoinaan koulussa (ja vieläkin) hyvin tiivis porukka joten kaverini ei kai osannut tehdä valintaa. Hommaa riitti kaikille ja roolit jakautuivat kuin itestään. Yksi organisoi, toinen toteutti ja kolmas huolehti morsiamesta. Mutta häät olivatkin isot: 140 vierasta ja kaikki vimosen päälle.
Itselläni tulee sitten joskus olemaan kaksi kaasoa: kaverini ja serkkuni. - vasta vihitty
Heips!
Menimme viime kasänä naimisiin ja minulla oli 3 kaasoa,jotka seisoivat alttrilla ja miehelläni oli bestman,joka myöskin seisoi alttarilla! Kaasot avustivat häiden järjestelyissä todella paljon ja siksi heidät kaikki valitsinkin,koska ajattelin että yhdelle siinä olisi liikaa paineita.- Ei hääkarkkeja
Itse taas olen ajatellut ettei olisi kaasoa ollenkaan.. Siis pitääkö sellainen olla? Tottakai oletan että paras/parhaat ystäväni lähtevät makutuomariksi pukuja katsomaan ja järkkäävät polttarit mutta en ole ikinä ajatellut että tarvitsisin jotain kaasoa. Ja parhaalle ystävällekin olen sanonut etten pyydä häntä kaasoksi kun en halua kaasoa, ja että sama pätee toisinpäin; minä en ole kenenkään kaaso jos se tarkoittaa jotain karkkien vääntämistä pitsiin sormet verillä yömyöhälle. Ystävä oli onneksi samaa mieltä asiasta, haluamme vaan jakaa ikimuistoisen päivän ilman että kukaan väsyisi velvollisuuksien alle.
- msx
Ei hääkarkkeja kirjoitti:
Itse taas olen ajatellut ettei olisi kaasoa ollenkaan.. Siis pitääkö sellainen olla? Tottakai oletan että paras/parhaat ystäväni lähtevät makutuomariksi pukuja katsomaan ja järkkäävät polttarit mutta en ole ikinä ajatellut että tarvitsisin jotain kaasoa. Ja parhaalle ystävällekin olen sanonut etten pyydä häntä kaasoksi kun en halua kaasoa, ja että sama pätee toisinpäin; minä en ole kenenkään kaaso jos se tarkoittaa jotain karkkien vääntämistä pitsiin sormet verillä yömyöhälle. Ystävä oli onneksi samaa mieltä asiasta, haluamme vaan jakaa ikimuistoisen päivän ilman että kukaan väsyisi velvollisuuksien alle.
Moikka!
Ei mielestäni missään sanota että kaaso on pakko olla. Häät on hääparin juhla, toivottavasti sellainen joka on vain kerran elämässä, miksei asioita saisi tehdä niin kuin itse haluaa :) menen ensi syksynä naimisiin ja minulla on kolme kaasoa..ja ainakin meistä on ollut vaan mukavaa viettää iltoja yhdessä ja näpertää kaikkea häihin tarvittavia koristeita ja kutsukortteja ym.. yhdessä..
ja kyllä meillä on niin kuin jokaisella kaasolla oma "alue"mistä vastaavat ja ne on kaasojen kanssa sovittu jokaisen omien kiireiden ym tasolle..
yksi kaasoistani vastaa ns.seremoniamestarin tehtävistä myös häiden aikana,yksi vastaa mun mielenterveydentilasta hääpäivänä : ) ja yksi on mun hovipukija
mut kaikki tavallaan meille myös tulossa noin 150vierasta joten tekemistä riittää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948