Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Liikenteenjakaja keskellä kaistaa

Octopussy

Onkos nyt sattunut pieni mittavirhe katuosaston pojille, kun ovat Pihlajatielle tällänneet liikenteenjakajan keskelle ajokaistaa? Kympin paikka ajaa auto lunastukseen kaupungin piikkiin, sen verran paha on ristiriita kaistaviivoituksen ja jakajamerkin välillä. Ja onhan tuo muutenkin järjestelyiltään epäselkeä paikka, ihme ettei siihen ole jo joku rysäyttänyt.

Mistä muuten johtuu tämä katuosaston into rakentaa näitä liikenteenjakajia joka puolelle kaupunkia? Ne ovat todella kalliita rakentaa, niiden hinnalla korjailtaisiin katuja pitkältä matkalta. Ne myös häiritsevät aurausta talvella.

Kaduthan meillä pääosin ovat sellaisia, ettei jakajia voida perustella edes jalankulkijoiden turvallisuudella, tien ylittäminen on meillä sangen helppoa ilman jakajan tuomaa keskisaarekettakin. Hidasteinakaan näitä ei oikein voida perustella, nykyaikaisella autolla nuo on helppo kiertää jopa reilulla ylinopeudellakin. Onko kaupungilla sitten vaan ylimääräistä rahaa tuhlattavaksi tällaisiin? Moni kaupunkilainen kauhistuisi, jos tietäisi miten paljon tuollaisen jakajan rakentaminen maksaa.

20

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei onnistu kaupungin piikkiin ajaminen. Kyllä itse maksat jos este on kadulla

    • Jorma Grönman

      Eihän tuo rumilus ole keskellä katua. Se on kokonaan toisella kaistalla.

    • nimi muutettu

      Kaistamaalaukset ovat työlistalla ja valmistuvat aikanaan (ei koskaan). Porvoon katujen rakentaminen ja kunnossapito on jo saanut varsinaisen kulttimaineen. Katuja revitään auki sen kun keritään, mutta mitään ei saada ikinä valmiiksi, ja jos saadaan, on työn jälki täysin kelvotonta. Rahat menee turhiin hankkeisiin, jotka ovat susia jo syntyessään (Loviisantie esimerkkinä)

      • JOOO Tarmolassa on tehty 20 metrin pätkää jo monta kuukautta ja jokiranta remontti seisoo paikallaan kai aloitetaan työt kun on ensi kesän terassi sesonki päällä


      • Ärsyyntynyt

        Kaiken huippu on se, että samoja kadunpätkiä tehdään moneen kertaan, esim. Länsiranta ja Kuninkaanportin miniliikenneympyrä.

        Katuosaston uudella päälliköllä on suuret haasteet edessään.


      • sitroen.

        Näinhän se on kaikissa virkamieshankkeissa. Tarkoituksena ei koskaan ole saada mitään hanketta valmiiksi, vaan taata itselle ikuinen leipä.
        Tarkastelepa mitä tahansa virkamiesvetoista asiaa niin toteat, että näin se vaan on!


    • kallista sutta

      Se on tämä kuuluisa liikenneinsinööri joka näitä kalliita susia tuottaa ihan liukuhihnalta.

      • sitroen.

        Kai sillä oli pääsyvaatimuksena rantaruåtsin sujuva osaaminen?
        Muuta sitten ei perinteisesti vaaditakaan.
        Ei Loviisassakaan.
        Ja tulokset näkyy!


    • Ärsyyntynyt

      Siis kuka? Onko tiedossa, että kaikki sudet ovat saman suunnittelijan tuotoksia vai onko siellä useampi epäpätevä? Alkaisi olla jo korkea aika saada tyyli muuttumaan, tulee niin kalliiksi veronmaksajille.

      • kallista sutta

        On muitakin epäpäteviä, useita...


    • kyllästynyt

      Porvoossa jalankulkijan henki vaarassa jatkuvasti, säännöllisesti käy todella huonosti.
      Jos porvoolaiset malttaisi ajaa 40 km/h kaupunkialueella ja väistäisi jalankulkijoita, myös vanhuksia ja lapsia, niin voisi nuo verorahat säästää.

      Ei siinä nopeudessa kovinkaan helposti törmää esteisiinkään eikä mene auto lunastuskuntoon.
      Ja vielä muistaisi tuplakaistojen kohdalla pysähtyä suojatien eteen, jos toisella kaistalla oleva antaa tietä jalankulkijalle. Porvoossa 99% ei ole tästä säännöstä kuulutkaan.... ihme ettei enemmän kuolemantapauksia tulee.

      Tätä voisi poliisi valvoa, esim. Taidetehtaan ja Sibeliuksenbulevardin kohdilla, nopeuksien lisäksi.

      • Olen kyllä sitä mieltä, että Porvoossa ajetaan oudon hiljaa. Monta kertaa olisin tyytyväinen jos pääsisi tuota 40km/h eteenpäin, mutta ei joku vetää jonoa 20km/h. Luuleko että vanhan kaupungin rajoitus koskee koko Porvoota?


    • nimi muutettu

      30km/h olisi sopiva rajoitus nykyisen neljänkympin alueelle. Sillä kerkiää ihan hyvin. Hyvää kehitystä(!) oli Rantakaudun kuudenkympin rajoituksen muuttaminen viideksikympiksi ruskiksen kohdalla. Useimmat ajavat kuitenkin edelleen kuuttakymppiä. Pihlajatiellä on neljäkymppiä, mutta sorarekat vetelevät kuuttakymppiä tyhjinä, että jyskytys käy. Vanhassa kaupungissa saa olla mikä vaan, eihän sinne kuitenkaan pääse.
      Ryhtiliikettä kaivataan autoilijoilta suojatien kunnioittamiseen! Nykyisin se on karmeata katseltavaa. Hävettää olla autoilija vaikka itse annankin aina jalankulkijoille tietä.

      • Need for speed

        Ei niitä nopeuksia kannata alkaa rukkaamaan alaspäin, Suomessa ajetaan jo muutenkin hiljaa. On toki olemassa ns. "hidasälyisten" joukko, joille liikennevirtojen nopeus on liian suuri, eivätkä he kykene käsittelemään liikenteestä saatavaa informaatiota sellaisessa ajassa, että reaktioaika pysyisi heidän kohdallaan kohtuullisena. Mutta tämä ryhmä on sangen pieni, eikä heidän kohdallaan auta oikein muu kuin pudottaa autot liikkumaan kävelyvauhtia ja siinähän ei taas ole mitään järkeä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin selviytyy liikenteestä nykyisilläkin nopeuksilla.


      • nimi muutettu
        Need for speed kirjoitti:

        Ei niitä nopeuksia kannata alkaa rukkaamaan alaspäin, Suomessa ajetaan jo muutenkin hiljaa. On toki olemassa ns. "hidasälyisten" joukko, joille liikennevirtojen nopeus on liian suuri, eivätkä he kykene käsittelemään liikenteestä saatavaa informaatiota sellaisessa ajassa, että reaktioaika pysyisi heidän kohdallaan kohtuullisena. Mutta tämä ryhmä on sangen pieni, eikä heidän kohdallaan auta oikein muu kuin pudottaa autot liikkumaan kävelyvauhtia ja siinähän ei taas ole mitään järkeä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin selviytyy liikenteestä nykyisilläkin nopeuksilla.

        Tarkoitatko "hidasälyisten joukolla" jalankulkijoita, vanhuksia, lapsia jotka saattavat jäädä superautoilijoiden jalkoihin, vai hidasälyisiä autoilijoita, jotka pari minuuttia uhraamalla turvaavat jalankulkijoiden turvallisuutta?


      • Need for speed
        nimi muutettu kirjoitti:

        Tarkoitatko "hidasälyisten joukolla" jalankulkijoita, vanhuksia, lapsia jotka saattavat jäädä superautoilijoiden jalkoihin, vai hidasälyisiä autoilijoita, jotka pari minuuttia uhraamalla turvaavat jalankulkijoiden turvallisuutta?

        Niin pieniä lapsia ei saa liikenteeseen päästää, että he eivät selviä normaalista liikenteen rytmistä ja toivon mukaan melkein kaikki sellaiset vanhuksetkin ovat joko hoitolaitoksissa tai saattajan kanssa. Autoilijat nyt kuitenkin aika hyvin huomioivat nämä kaksi erityisryhmää.

        Ikävä kyllä tarkoitan tällä "hidasälyisten" ryhmällä normaaleja töissä käyviä ihmisiä, jotka keskittyvät liikenteessä aivan vääriin asioihin ja joilla ei ole minkäänlaista pelisilmää liikenteen sujuvuuden kannalta. He kokevat koko ajan olevansa vaarassa liikenteessä, eivätkä ymmärrä, että se johtuu heidän omasta käyttäytymisestään. Heillä on minä-asenne ja he kokevat kaikki muut liikenteessä vihollisikseen, mukaan luettuna autoilijat.


      • Nopeuksien pudottaminen on turhaa, koska Porvoossa ajetaan aina alle rajoitusten


    • Middle of nowhere

      Ovatkohan asialla olleet samat tunarit, jotka aikoinaan maalasivat ajokaistojen välisen katkoviivan Rauhankadulle torin kohdalle. Siis maalasivat sen kirjaimellisesti keskelle ottamatta huomioon kadun toisessa reunassa olevia parkkiruutuja, jolloin käytännössä niiden puoleisesta kaistasta tuli liian kapea. Korjasivat kyllä myöhemmin, veronmaksajien piikkiin luonnollisesti.

    • nimi muutettu

      Nyt ovat saaneet valmiiksi keskuskoululta kukkatalolle menevän tienpätkän, jota on väsätty vuoden päivät. Nyt saisivat kerätä kamppeensa ja häipyä. Antaisivat olla sen sorapinnalla, se olisi paljon tasaisempi kuin mahdollinen asfaltti, jota kaupungille töitä tekevä afalttitunaroistija ei osaa tehdä.

    • Maikkey

      "Porvoon katujen rakentaminen ja kunnossapito on jo saanut varsinaisen kulttimaineen. Katuja revitään auki sen kun keritään, mutta mitään ei saada ikinä valmiiksi"

      Luulenpa että perimmäinen syypää tilanteeseen ovat kuitenkin loppujen lopuksi kaupungin duunarit jotka porskuttavat vuodesta toiseen suojatyöpaikoissaan ilman tehokkuusvaatimuksia ja ilman välitöntä irtisanomisuhkaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe