Astioiden palautus

täh

Mites tämmöisessä pikkuraflassa astioiden palauttaminen? Minulla oli lautanen, oluttuoppi ja sanomalehti ja kun kiikutin näitä tiskille niin ei kaukaa hakenut ettei porukka nauranut siinä. Että onko tämä joku "vain henkilökunnalle" juttu ja jätetäänkö seuraavalla kerralla kaikki vain pöydälle levälleen?

6

1115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seonsimppelii

      Jos paikassa on palautuspiste, palauta astiat. Jos ei ole palautuspistettä, jätä pöytään. Levälleen niitä ei tarvitse pöytään jättää. On kohteliasta kasata astiat edes jollakin tavalla yhteen, jotta seuraava asiakas voi istua pöytään sujuvasti, vaikkei henkilökunta olisi vielä ehtinytkään siivota pöydästä edellisen jättämiä astioita.

      • ameriikantenu

        Tämä on ihmeellistä suomikulttuurissa - pitäisi ravintolassa syömisen jälkeen alkaa tekemään jonkun toisen siivoustyötä. Pitäisikö vielä hakea tiskiltä rätti pöydänpyyhkimiseen? :D
        Jos pöydät on siivoamati, on henkilökunta laiskaa tai sitä ei ole tarpeeksi.


      • kansalaistottelematon
        ameriikantenu kirjoitti:

        Tämä on ihmeellistä suomikulttuurissa - pitäisi ravintolassa syömisen jälkeen alkaa tekemään jonkun toisen siivoustyötä. Pitäisikö vielä hakea tiskiltä rätti pöydänpyyhkimiseen? :D
        Jos pöydät on siivoamati, on henkilökunta laiskaa tai sitä ei ole tarpeeksi.

        Samaa mieltä olen. Suomessa paheksutaan asiakkaita, jotka jättää astiansa pöytään. Siis nimenomaan muut asiakkaat paheksuu. Olen monta kertaa saanut ABC:llä mulkaisut, kun en korjaa tarjotintani pois. Ja voin sanoa,että en tee tarjoilijoiden/siivoojien hommia missään muussakaan baarissa. Olen maksava asiakas enkä henkilökuntaa. Menepä jossain muussa euroopan maassa siivoilemaan pöytääsi, niin jopa sinua pidetään idioottina. Suomessa asiakas on koulutettu tekemään henkilökunnan hommia monissa muissakin paikoissa kuin baareissa.


      • itsekkyys on pop
        kansalaistottelematon kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. Suomessa paheksutaan asiakkaita, jotka jättää astiansa pöytään. Siis nimenomaan muut asiakkaat paheksuu. Olen monta kertaa saanut ABC:llä mulkaisut, kun en korjaa tarjotintani pois. Ja voin sanoa,että en tee tarjoilijoiden/siivoojien hommia missään muussakaan baarissa. Olen maksava asiakas enkä henkilökuntaa. Menepä jossain muussa euroopan maassa siivoilemaan pöytääsi, niin jopa sinua pidetään idioottina. Suomessa asiakas on koulutettu tekemään henkilökunnan hommia monissa muissakin paikoissa kuin baareissa.

        Jos ei omaa käytöstapoja, niin helppohan se on ajatella, ettei kuulu asiakkaan hommiin. MINÄ olen asiakas ja MINUN ei tarvitse tehdä asioita, kun ei ne MINULLE kuulu. Sitä kun ei äly riitä ymmärtämään, että on erilaisia ravintolakonsepteja.


      • kansalaistottelematon
        itsekkyys on pop kirjoitti:

        Jos ei omaa käytöstapoja, niin helppohan se on ajatella, ettei kuulu asiakkaan hommiin. MINÄ olen asiakas ja MINUN ei tarvitse tehdä asioita, kun ei ne MINULLE kuulu. Sitä kun ei äly riitä ymmärtämään, että on erilaisia ravintolakonsepteja.

        Kuulehan, olen itse palvelualan yrittäjä ja meillä levitetään vaikka punainen matto asiakkaan eteen jos tarve vaatii. Passaamme asiakasta parhaan taitomme mukaan, sillä tyytyväinen asiakas tulee uudelleen. Hyvää palvelua on myös, että baarissa/ravintolassa henkilökunta siivoaa pöydät. On ällöttävää käydä paikoissa, joissa pöytien siisteys on jätetty asiakkaan vastuulle.

        PAM:n (palvelualojen ammattiliitto) puheenjohtaja Ann Selin oli eräässä haastattelussa huolissaan palveluiden huonontumisesta. Hän itse kuulemma ei korjaa astioitaan pöydästä baarissa, ja kehotti muita tekemään samoin. Näin saataisiin yrittäjä huomaamaan, että palkkaamalla yksi työntekijä lisää voidaan palvelun tasoa nostaa huomattavasti.

        Suomessa on ongelmana se, että palveluammatteja ei arvosteta tarpeeksi, omaa työtään eivät arvosta edes tekijät. Se on osasyy, miksi palvelu on usein niin huonoa tai sitä ei ole ollenkaan (Asiakas tekee työt).

        Ja lopuksi, ymmärrän kyllä erilaiset ravintolakonseptit. Vien tarjottimen itse pois hampurilaispaikoissa, mutta en missään muualla. Konseptin varjolla vaan useissa paikpissa palvelun puute on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä.


      • så'nte'de'
        kansalaistottelematon kirjoitti:

        Kuulehan, olen itse palvelualan yrittäjä ja meillä levitetään vaikka punainen matto asiakkaan eteen jos tarve vaatii. Passaamme asiakasta parhaan taitomme mukaan, sillä tyytyväinen asiakas tulee uudelleen. Hyvää palvelua on myös, että baarissa/ravintolassa henkilökunta siivoaa pöydät. On ällöttävää käydä paikoissa, joissa pöytien siisteys on jätetty asiakkaan vastuulle.

        PAM:n (palvelualojen ammattiliitto) puheenjohtaja Ann Selin oli eräässä haastattelussa huolissaan palveluiden huonontumisesta. Hän itse kuulemma ei korjaa astioitaan pöydästä baarissa, ja kehotti muita tekemään samoin. Näin saataisiin yrittäjä huomaamaan, että palkkaamalla yksi työntekijä lisää voidaan palvelun tasoa nostaa huomattavasti.

        Suomessa on ongelmana se, että palveluammatteja ei arvosteta tarpeeksi, omaa työtään eivät arvosta edes tekijät. Se on osasyy, miksi palvelu on usein niin huonoa tai sitä ei ole ollenkaan (Asiakas tekee työt).

        Ja lopuksi, ymmärrän kyllä erilaiset ravintolakonseptit. Vien tarjottimen itse pois hampurilaispaikoissa, mutta en missään muualla. Konseptin varjolla vaan useissa paikpissa palvelun puute on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä.

        Samaa mieltä ole, tarjottimen ja pahviastioiden (omat roskat) vieminen kuuluu VAIN ja AINOASTAAN pikaruokaravintoloihin a la McDonalds, Hesburger, Burger King jne. Ei muun tyyppisiin ravintoloihin. Jos ABC ym. vastaavat lounasketjut ja -paikat tarjoavat lounasta oikeilla aterimilla ja posliinilautasilta, palkatkoon tarpeeksi henkilökuntaa siivoamaan pöydät samalla kun tsekkaavat Buffet-pöydän antimet. Varsinaisista "oikeista" ravintoloista puhumattakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe