Astioiden palautus

täh

Mites tämmöisessä pikkuraflassa astioiden palauttaminen? Minulla oli lautanen, oluttuoppi ja sanomalehti ja kun kiikutin näitä tiskille niin ei kaukaa hakenut ettei porukka nauranut siinä. Että onko tämä joku "vain henkilökunnalle" juttu ja jätetäänkö seuraavalla kerralla kaikki vain pöydälle levälleen?

6

1425

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seonsimppelii

      Jos paikassa on palautuspiste, palauta astiat. Jos ei ole palautuspistettä, jätä pöytään. Levälleen niitä ei tarvitse pöytään jättää. On kohteliasta kasata astiat edes jollakin tavalla yhteen, jotta seuraava asiakas voi istua pöytään sujuvasti, vaikkei henkilökunta olisi vielä ehtinytkään siivota pöydästä edellisen jättämiä astioita.

      • ameriikantenu

        Tämä on ihmeellistä suomikulttuurissa - pitäisi ravintolassa syömisen jälkeen alkaa tekemään jonkun toisen siivoustyötä. Pitäisikö vielä hakea tiskiltä rätti pöydänpyyhkimiseen? :D
        Jos pöydät on siivoamati, on henkilökunta laiskaa tai sitä ei ole tarpeeksi.


      • kansalaistottelematon
        ameriikantenu kirjoitti:

        Tämä on ihmeellistä suomikulttuurissa - pitäisi ravintolassa syömisen jälkeen alkaa tekemään jonkun toisen siivoustyötä. Pitäisikö vielä hakea tiskiltä rätti pöydänpyyhkimiseen? :D
        Jos pöydät on siivoamati, on henkilökunta laiskaa tai sitä ei ole tarpeeksi.

        Samaa mieltä olen. Suomessa paheksutaan asiakkaita, jotka jättää astiansa pöytään. Siis nimenomaan muut asiakkaat paheksuu. Olen monta kertaa saanut ABC:llä mulkaisut, kun en korjaa tarjotintani pois. Ja voin sanoa,että en tee tarjoilijoiden/siivoojien hommia missään muussakaan baarissa. Olen maksava asiakas enkä henkilökuntaa. Menepä jossain muussa euroopan maassa siivoilemaan pöytääsi, niin jopa sinua pidetään idioottina. Suomessa asiakas on koulutettu tekemään henkilökunnan hommia monissa muissakin paikoissa kuin baareissa.


      • itsekkyys on pop
        kansalaistottelematon kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. Suomessa paheksutaan asiakkaita, jotka jättää astiansa pöytään. Siis nimenomaan muut asiakkaat paheksuu. Olen monta kertaa saanut ABC:llä mulkaisut, kun en korjaa tarjotintani pois. Ja voin sanoa,että en tee tarjoilijoiden/siivoojien hommia missään muussakaan baarissa. Olen maksava asiakas enkä henkilökuntaa. Menepä jossain muussa euroopan maassa siivoilemaan pöytääsi, niin jopa sinua pidetään idioottina. Suomessa asiakas on koulutettu tekemään henkilökunnan hommia monissa muissakin paikoissa kuin baareissa.

        Jos ei omaa käytöstapoja, niin helppohan se on ajatella, ettei kuulu asiakkaan hommiin. MINÄ olen asiakas ja MINUN ei tarvitse tehdä asioita, kun ei ne MINULLE kuulu. Sitä kun ei äly riitä ymmärtämään, että on erilaisia ravintolakonsepteja.


      • kansalaistottelematon
        itsekkyys on pop kirjoitti:

        Jos ei omaa käytöstapoja, niin helppohan se on ajatella, ettei kuulu asiakkaan hommiin. MINÄ olen asiakas ja MINUN ei tarvitse tehdä asioita, kun ei ne MINULLE kuulu. Sitä kun ei äly riitä ymmärtämään, että on erilaisia ravintolakonsepteja.

        Kuulehan, olen itse palvelualan yrittäjä ja meillä levitetään vaikka punainen matto asiakkaan eteen jos tarve vaatii. Passaamme asiakasta parhaan taitomme mukaan, sillä tyytyväinen asiakas tulee uudelleen. Hyvää palvelua on myös, että baarissa/ravintolassa henkilökunta siivoaa pöydät. On ällöttävää käydä paikoissa, joissa pöytien siisteys on jätetty asiakkaan vastuulle.

        PAM:n (palvelualojen ammattiliitto) puheenjohtaja Ann Selin oli eräässä haastattelussa huolissaan palveluiden huonontumisesta. Hän itse kuulemma ei korjaa astioitaan pöydästä baarissa, ja kehotti muita tekemään samoin. Näin saataisiin yrittäjä huomaamaan, että palkkaamalla yksi työntekijä lisää voidaan palvelun tasoa nostaa huomattavasti.

        Suomessa on ongelmana se, että palveluammatteja ei arvosteta tarpeeksi, omaa työtään eivät arvosta edes tekijät. Se on osasyy, miksi palvelu on usein niin huonoa tai sitä ei ole ollenkaan (Asiakas tekee työt).

        Ja lopuksi, ymmärrän kyllä erilaiset ravintolakonseptit. Vien tarjottimen itse pois hampurilaispaikoissa, mutta en missään muualla. Konseptin varjolla vaan useissa paikpissa palvelun puute on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä.


      • så'nte'de'
        kansalaistottelematon kirjoitti:

        Kuulehan, olen itse palvelualan yrittäjä ja meillä levitetään vaikka punainen matto asiakkaan eteen jos tarve vaatii. Passaamme asiakasta parhaan taitomme mukaan, sillä tyytyväinen asiakas tulee uudelleen. Hyvää palvelua on myös, että baarissa/ravintolassa henkilökunta siivoaa pöydät. On ällöttävää käydä paikoissa, joissa pöytien siisteys on jätetty asiakkaan vastuulle.

        PAM:n (palvelualojen ammattiliitto) puheenjohtaja Ann Selin oli eräässä haastattelussa huolissaan palveluiden huonontumisesta. Hän itse kuulemma ei korjaa astioitaan pöydästä baarissa, ja kehotti muita tekemään samoin. Näin saataisiin yrittäjä huomaamaan, että palkkaamalla yksi työntekijä lisää voidaan palvelun tasoa nostaa huomattavasti.

        Suomessa on ongelmana se, että palveluammatteja ei arvosteta tarpeeksi, omaa työtään eivät arvosta edes tekijät. Se on osasyy, miksi palvelu on usein niin huonoa tai sitä ei ole ollenkaan (Asiakas tekee työt).

        Ja lopuksi, ymmärrän kyllä erilaiset ravintolakonseptit. Vien tarjottimen itse pois hampurilaispaikoissa, mutta en missään muualla. Konseptin varjolla vaan useissa paikpissa palvelun puute on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä.

        Samaa mieltä ole, tarjottimen ja pahviastioiden (omat roskat) vieminen kuuluu VAIN ja AINOASTAAN pikaruokaravintoloihin a la McDonalds, Hesburger, Burger King jne. Ei muun tyyppisiin ravintoloihin. Jos ABC ym. vastaavat lounasketjut ja -paikat tarjoavat lounasta oikeilla aterimilla ja posliinilautasilta, palkatkoon tarpeeksi henkilökuntaa siivoamaan pöydät samalla kun tsekkaavat Buffet-pöydän antimet. Varsinaisista "oikeista" ravintoloista puhumattakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2973
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1376
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1316
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1181
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1140
    6. 37
      1011
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1001
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe