Mites tämmöisessä pikkuraflassa astioiden palauttaminen? Minulla oli lautanen, oluttuoppi ja sanomalehti ja kun kiikutin näitä tiskille niin ei kaukaa hakenut ettei porukka nauranut siinä. Että onko tämä joku "vain henkilökunnalle" juttu ja jätetäänkö seuraavalla kerralla kaikki vain pöydälle levälleen?
Astioiden palautus
6
1115
Vastaukset
- seonsimppelii
Jos paikassa on palautuspiste, palauta astiat. Jos ei ole palautuspistettä, jätä pöytään. Levälleen niitä ei tarvitse pöytään jättää. On kohteliasta kasata astiat edes jollakin tavalla yhteen, jotta seuraava asiakas voi istua pöytään sujuvasti, vaikkei henkilökunta olisi vielä ehtinytkään siivota pöydästä edellisen jättämiä astioita.
- ameriikantenu
Tämä on ihmeellistä suomikulttuurissa - pitäisi ravintolassa syömisen jälkeen alkaa tekemään jonkun toisen siivoustyötä. Pitäisikö vielä hakea tiskiltä rätti pöydänpyyhkimiseen? :D
Jos pöydät on siivoamati, on henkilökunta laiskaa tai sitä ei ole tarpeeksi. - kansalaistottelematon
ameriikantenu kirjoitti:
Tämä on ihmeellistä suomikulttuurissa - pitäisi ravintolassa syömisen jälkeen alkaa tekemään jonkun toisen siivoustyötä. Pitäisikö vielä hakea tiskiltä rätti pöydänpyyhkimiseen? :D
Jos pöydät on siivoamati, on henkilökunta laiskaa tai sitä ei ole tarpeeksi.Samaa mieltä olen. Suomessa paheksutaan asiakkaita, jotka jättää astiansa pöytään. Siis nimenomaan muut asiakkaat paheksuu. Olen monta kertaa saanut ABC:llä mulkaisut, kun en korjaa tarjotintani pois. Ja voin sanoa,että en tee tarjoilijoiden/siivoojien hommia missään muussakaan baarissa. Olen maksava asiakas enkä henkilökuntaa. Menepä jossain muussa euroopan maassa siivoilemaan pöytääsi, niin jopa sinua pidetään idioottina. Suomessa asiakas on koulutettu tekemään henkilökunnan hommia monissa muissakin paikoissa kuin baareissa.
- itsekkyys on pop
kansalaistottelematon kirjoitti:
Samaa mieltä olen. Suomessa paheksutaan asiakkaita, jotka jättää astiansa pöytään. Siis nimenomaan muut asiakkaat paheksuu. Olen monta kertaa saanut ABC:llä mulkaisut, kun en korjaa tarjotintani pois. Ja voin sanoa,että en tee tarjoilijoiden/siivoojien hommia missään muussakaan baarissa. Olen maksava asiakas enkä henkilökuntaa. Menepä jossain muussa euroopan maassa siivoilemaan pöytääsi, niin jopa sinua pidetään idioottina. Suomessa asiakas on koulutettu tekemään henkilökunnan hommia monissa muissakin paikoissa kuin baareissa.
Jos ei omaa käytöstapoja, niin helppohan se on ajatella, ettei kuulu asiakkaan hommiin. MINÄ olen asiakas ja MINUN ei tarvitse tehdä asioita, kun ei ne MINULLE kuulu. Sitä kun ei äly riitä ymmärtämään, että on erilaisia ravintolakonsepteja.
- kansalaistottelematon
itsekkyys on pop kirjoitti:
Jos ei omaa käytöstapoja, niin helppohan se on ajatella, ettei kuulu asiakkaan hommiin. MINÄ olen asiakas ja MINUN ei tarvitse tehdä asioita, kun ei ne MINULLE kuulu. Sitä kun ei äly riitä ymmärtämään, että on erilaisia ravintolakonsepteja.
Kuulehan, olen itse palvelualan yrittäjä ja meillä levitetään vaikka punainen matto asiakkaan eteen jos tarve vaatii. Passaamme asiakasta parhaan taitomme mukaan, sillä tyytyväinen asiakas tulee uudelleen. Hyvää palvelua on myös, että baarissa/ravintolassa henkilökunta siivoaa pöydät. On ällöttävää käydä paikoissa, joissa pöytien siisteys on jätetty asiakkaan vastuulle.
PAM:n (palvelualojen ammattiliitto) puheenjohtaja Ann Selin oli eräässä haastattelussa huolissaan palveluiden huonontumisesta. Hän itse kuulemma ei korjaa astioitaan pöydästä baarissa, ja kehotti muita tekemään samoin. Näin saataisiin yrittäjä huomaamaan, että palkkaamalla yksi työntekijä lisää voidaan palvelun tasoa nostaa huomattavasti.
Suomessa on ongelmana se, että palveluammatteja ei arvosteta tarpeeksi, omaa työtään eivät arvosta edes tekijät. Se on osasyy, miksi palvelu on usein niin huonoa tai sitä ei ole ollenkaan (Asiakas tekee työt).
Ja lopuksi, ymmärrän kyllä erilaiset ravintolakonseptit. Vien tarjottimen itse pois hampurilaispaikoissa, mutta en missään muualla. Konseptin varjolla vaan useissa paikpissa palvelun puute on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä. - så'nte'de'
kansalaistottelematon kirjoitti:
Kuulehan, olen itse palvelualan yrittäjä ja meillä levitetään vaikka punainen matto asiakkaan eteen jos tarve vaatii. Passaamme asiakasta parhaan taitomme mukaan, sillä tyytyväinen asiakas tulee uudelleen. Hyvää palvelua on myös, että baarissa/ravintolassa henkilökunta siivoaa pöydät. On ällöttävää käydä paikoissa, joissa pöytien siisteys on jätetty asiakkaan vastuulle.
PAM:n (palvelualojen ammattiliitto) puheenjohtaja Ann Selin oli eräässä haastattelussa huolissaan palveluiden huonontumisesta. Hän itse kuulemma ei korjaa astioitaan pöydästä baarissa, ja kehotti muita tekemään samoin. Näin saataisiin yrittäjä huomaamaan, että palkkaamalla yksi työntekijä lisää voidaan palvelun tasoa nostaa huomattavasti.
Suomessa on ongelmana se, että palveluammatteja ei arvosteta tarpeeksi, omaa työtään eivät arvosta edes tekijät. Se on osasyy, miksi palvelu on usein niin huonoa tai sitä ei ole ollenkaan (Asiakas tekee työt).
Ja lopuksi, ymmärrän kyllä erilaiset ravintolakonseptit. Vien tarjottimen itse pois hampurilaispaikoissa, mutta en missään muualla. Konseptin varjolla vaan useissa paikpissa palvelun puute on silkkaa laiskuutta ja välinpitämättömyyttä.Samaa mieltä ole, tarjottimen ja pahviastioiden (omat roskat) vieminen kuuluu VAIN ja AINOASTAAN pikaruokaravintoloihin a la McDonalds, Hesburger, Burger King jne. Ei muun tyyppisiin ravintoloihin. Jos ABC ym. vastaavat lounasketjut ja -paikat tarjoavat lounasta oikeilla aterimilla ja posliinilautasilta, palkatkoon tarpeeksi henkilökuntaa siivoamaan pöydät samalla kun tsekkaavat Buffet-pöydän antimet. Varsinaisista "oikeista" ravintoloista puhumattakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?691335En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1061227- 1131165
Kirjoita nainen meistä jotain tänne
tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K731080Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop61916IS viikonloppu 18-19.5.2024.
Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var76762Oliko vähä sometettu taas vai?
Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a9692- 41691
Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava
Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän362679- 53656