Tilanne on siis seuraavanlainen: aion hakea kouluun keväällä. Haluaisin kuitenkin lykätä mahdollisten opintojen alkamista kahdella vuodella. Jos en löydä tänä aikana töitä, kuinka toimeentulotuki ja asumislisä lasketaan? Tuleeko siitä työkkärin karenssi päälle, jolloin ttt alenisi 20 prosentilla?
Puolisoni on opiskelija, eli tulot 470 e/kk plus lainantakaus 400 euroa. Olen koettanut laskureilla saada selvää, paljonko saisin rahaa, mutten ole saanut niistä oikein selvää.
Osaisiko joku viisaampi auttaa?
Opiskelupaikan lykkäys - mistä rahaa jos ei löydä töitä?
AP_avuton
1
169
Vastaukset
- ???
Et saa asumislisää, jos et opiskele päätoimisesti.
Miksi hakisit nyt, jos sinulla ei ole aikomustakaan aloittaa opintoja? Eikä se muuten ole mikään itsestäänselvyys, että voit vaan "huvikseen" lykätä opintojen alkua 2 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043