Oletko nuorekas?

Elämänliekki

Pidätkö itseäsi nuorekkaana 60 ikäinen nainen tai mies? Itse olen huomannut että nuorekkuuden eteen pitää tehdä töitä!! Jos väsyttää ja tympii näyttää varmaankin jo 100 vuotiaalta. Nuorekkuus on mielestäni elämänasenne, jos on vielä ahne elämälle ja viikossa ei meinaa päivät riittää kaikelle mitä haluaisi tehdä ei pysty vanhenemaan.... Niin ellei sitten väsy kun ei malta huilia? Iho rypistyy ei voi mitään, niin hyvältä kuin rusketus näyttääkin, niin nyt viimeistään huomaa miten aurinko aiheittaa ryppyjä. Tässä iässä moni osaa jo pukeutua oman persoonansa mukaisesti, sopivan nuorekkaasti muttei sentään irvokkaan nuorekkaasti. Ja elämäntavat, ruoka ja nautintoaineet, riittävä uni ja hyvät ihmissuhteet ovat tärkeitä... Olen melko vakuuttunut että monet sairaudetkin on selätettävissä elämänasenteella, masentuneen on vaikea selvitä niinkin pienestä vaivasta kuin flunssasta.

136

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porealtaassa !

      Mittarissa reilusti yli 60v, harrastan suht paljon liikuntaa päivittäln pyöräilen, kävelen en tupakoi, alkoholia kohtuudella, sekä pyrin syömään terveellisesti, no jokunen liikakilo silti tullut mutta pidän itseäni hyväkuntoisena, myös nuorekkaana. Taannoin kylpylässä eräs itseäni nuorempi nainen kuullessaan ikäni ei ollut uskoa sitä todeksi.

    • Selaapa aloituksia jokunen päivä taakse-päin.
      Löydät sieltä ketjun, josta saat kaikki haluamasi vastaukset.

      H.

    • miten lie?

      Sanotaan usein kolme vuotta nuoremman siskoni pikkusiskoksi.

    • eksä

      Mieluummin tyylikäs, kuin nuorekas kuusvitonen.

    • talvella talikkalan

      Ällöttävä sana - nuorekas, tekonuori. Jatkuvastiko täällä on pakko kehua itseään.

      Sairaudet selätettävä elämänasenteella.
      Sillä varmaan kasvattaa katkaistun jalankin.

    • Ah! Olispas siskoni saanut elää.
      Eikä kuolla ennen minua.
      Hän olisi taatusti ollut nuorekkaampi kuin kukaan muu.
      Vaikka olisikin vanhempi kuin minä.
      Veljeni on nuorekas.
      3 vuotta nuorempi.
      Meidän sukumme ovat kauniita ja komeita.
      Iästä riippumatta.
      Varmaan siksi että emme ole näyttelijöitä.

      H.

    • konkari esh

      Nuorekkuus tulee kokonaisuudesta. Ei siitä, kuin paljon on ryppyjä. Jos itsetunto on kunnossa, niin nainen pysyy nuorekkaana, kun ei muuta tyyliään vanhemmiten.
      Persoona, asusteet, sopiva meikki ( ei liian kova) ja kampaus. Olen laittanut merkille että iloisen tyyppiset ihmiset vaikuttavat nuorekkaammilta kuin ikuiset murehtijat ja valittajat. Pirkko Mannola on hyvä esimerkki nuorekkaasta ikääntyneestä naisesta. Muitakin löytynee. Tärkeintä on pitää oma tyyli, viis ikääntymisestä.

      Kuulin joskus radiosta, kun toimittaja kyseli tyylikouluttajalta, että mitä mieltä jos ikääntynyt pukeutuu kuin nuoret? Kouluttaja sanoi, että So What ! Tärkeintä on, että ihminen pukeutuu tyylinsä/persoonansa mukaisesti ja siten, että siinä viihtyy. Ei pidä pakottaa iän vuoksi pukeutumaan tietyllä tavalla, muiden vuoksi, jos ei viehätä itseään. Kannatan lämpimästi neuvojan ohjetta ja olin siitä ilahtunut. Ole tyylillesi uskollinen jos siinä viihdyt.

    • Tehdä töitä, pitää vai? Miksi ei saa olla näköisensä, vaan pitää tehdä töitä ollakseen nuorekkaan näköinen?
      Muutenkin kiirettä pukkaa puolukoiden putsauksen kanssa, en mie kerkiä muuta kuin lenkillä käymään. Jos sitäkään näinä päivinä.
      Ja oman persoonan mukaan pukeudun aina, mites sitä muutenkaan.
      Parasta kun sanon olevani 80-vuotias, niin ehkä joku kehuu, jotta ootpa nuorekkaan näköinen ikäisekses.

      • Tuntematon sotilas

        On sinua kehuttu, muisteleppas.


      • ankkurian

        Etkö muista kun sinä kahden muun nais-palstalaisen kanssa kehuitte omia ulkonäköjänne eräässä ketjussa?


      • ankkurian kirjoitti:

        Etkö muista kun sinä kahden muun nais-palstalaisen kanssa kehuitte omia ulkonäköjänne eräässä ketjussa?

        Tuntematon sotilas ja ankkurian

        Teillä/sinulla on hyvä muisti tai hyvät muistiinpanot, minä en viitsi näitä palstahöpinöitä mieleeni painaa.
        Sen muistan että eräs kaverini on kirjoittanut minun olevan ihan ikäiseni näköinen.
        Ja kerran toisen kaverin kanssa toisiamme kehuttiin, silleen leikillisesti.
        Päivitin peilikuvani tuonne "Kun katsot peiliin"-aloitukseen, siellä on tuoreimmat tiedot.
        Kyllä ikä saa aikaan meissä kaikissa muutoksia, kukaan ei ikuisesti ole nuori eikä nätti. Kunhan osaisi edes vanheta nätisti.


      • Pirre*

        :) kiitos vinkistä angeli..


      • Pirre* kirjoitti:

        :) kiitos vinkistä angeli..

        Ollos hyvä, joudut tarjoamaan kahvit, kun joskus liikun siellä suunnalla.. :)


      • Pirre*
        Anceli kirjoitti:

        Ollos hyvä, joudut tarjoamaan kahvit, kun joskus liikun siellä suunnalla.. :)

        Ok, sovitaan niin


      • pikku mustako??
        ankkurian kirjoitti:

        Etkö muista kun sinä kahden muun nais-palstalaisen kanssa kehuitte omia ulkonäköjänne eräässä ketjussa?

        Voi taivas, kuka muu kuin sinä muistaa tuollaista, vaivaako asia sinua?


    • reppuriika

      Kyllä se kohteliaisuutta on, jos sanotaan paljon ikäistä nuoremmaksi. Tietenkin nuori ja nuorekas ovat eri käsitteitä.
      Noissa uutislööpeissä ihastellaan Armi Kuuselan nuorekkuutta. Kaunis hän on niin kuin on aina ollut, mutta 80-kymppiseltä selvästi näyttää - sitä ikäänsä minnekkään piilota.
      Olen persoonaltani nuorekas, mutta ole pian 60-kymppinen ja se ei muuksi muutu. Näkyy ja saakin näkyä.

      • voe ja voe

        Minä ihastelin Armin ylevää ryhtiä.

        Minua kyllästyttää ikuinen nuorekas-vanhakas-rypyllinen-rypytön-homma.
        Ollaan mitä ollaan.
        Yksi esimerkki nykyajan inhottavasta ulkonäön palvonnasta, ja samalla ulkokullaisuudesta.
        Kun oma mummoni oli minun ikäinen, hän oli, ei kukaan miettinyt, ei hän itsekään, onko tarpeeksi nuorekkaan näköinen.


      • eilen tv:ssä
        voe ja voe kirjoitti:

        Minä ihastelin Armin ylevää ryhtiä.

        Minua kyllästyttää ikuinen nuorekas-vanhakas-rypyllinen-rypytön-homma.
        Ollaan mitä ollaan.
        Yksi esimerkki nykyajan inhottavasta ulkonäön palvonnasta, ja samalla ulkokullaisuudesta.
        Kun oma mummoni oli minun ikäinen, hän oli, ei kukaan miettinyt, ei hän itsekään, onko tarpeeksi nuorekkaan näköinen.

        Kyllä oli jäykkä Armin hymy, olisiko botoksia laitettu.


      • |||<<
        eilen tv:ssä kirjoitti:

        Kyllä oli jäykkä Armin hymy, olisiko botoksia laitettu.

        Mutta fiksusti esiintyi.

        Kertoi, ettei saa silmiensä vuoksi käyttää salamavaloja.
        Kielen säilymisen selitti, että koska itse ei voi lukea, kuuntelee äänikirjoja.

        Katselin suorana Armin juhlia.


    • Iätön

      Nuorekkuushan on monille kirosana. Ja yhtä monet kuvittelevat sen tarkoittavan vain pinnan koristelua ja ulkonaista krumeluuria. Oikea nuorekkuus asuu ihmisen sisällä, ajatuksissa, jotka eivät ole jämähtäneet menneisiin ja entisiin aikoihin, vaan odottavat innolla sitä, mitä tuleman pitää - vieläkin.

    • Minusta tuntuu joskus että olen vanhempi kuin mitä peilikuvani näyttää.

    • eppu2

      Itse olen mielestäni ihan sen näköinen, kuin ikänikin on.
      Minun mielestäni on tärkeämpää, miltä ´´sisäisesti´´ näyttää.
      Tietysti on positiivista, että ihminen huolehtii myös fyysillisesti itsestään.
      Kyllä minäkin peseydyn, laitan puhdasta päälle ja vähän kohennan kaulasta ylöspäin olevaa aluetta.
      Aloittajan kanssa vahvasti samaa mieltä siitä, että positiivinen mielenlaatu pitää sairaudet paremmin loitolla, kuin negatiivinen ja selviääkin niistä paremmin.

    • 5+12

      Miksi vanhan ihmisen pitäisi olla nuorekas? Töitä paiskittu 5 v lähtien (pienellä rintamamies maatilalla kasvanut) koulut ja opinnot suoritettu, työt tehty. Ahh, on hyvä olla eläkkeellä, levätä, lukea ja vanhettua aivan rauhassa. Harrastaa itselleen mukavan tuntuista liikuntaa , syödä ravitsevaa ruokaa, lasi viiniä päivässä kyytipojaksi, sopivat vaatteet, jaloille hyvät kengät/lenkkarit, hiukset saavat kasvaa omaanväriinsä, hyvä leikkaus , kampaajalla käytävä säännöllisesti, ihoa hoidettava kuivumiselta (ei rypistymiseltä) samoin jalkojen hoitaminen tärkeää ...muodit saavat tulla ja ohi mennä, eivät enää ole tärkeitä, naistenlehtien sisustuskuvitukset ym. eivät kiinnosta. Kirjallisuus, historia, politiikka, talousasiat ja joskus vähäsen matkustelua, ne kiinnostavat ja pitävät mielenvireyttä yllä, sanaristikoita, sudokuja unohtamatta.. En halua olla nuorekas vaan olla ikäiseni oma minäni.

      • konkari esh

        Joo. Ei tietenkään tarvitse olla nuorekas. Kun on oma itsensä ja persoonansa sen pitää riittää kanssaihmisille. Ei meitä tarvitse tunkea samaan muottiin iäkkäänä, kuin ei nuorempanakaan.


    • en osaa sanoo kun oon vasta viiskuus
      mutta uskoisin että sama nuorekkuus jatkuu
      vaikka vuosikymmen vaihtuu uus :)

      • älä välitä

        Kyllä sää jo kuuskymppisestä meet täysiään.


    • Näin mietin

      Nuorekkuus on synnynnäinen ominaisuus, elämänasenne. Positiivinen ote
      elämään. En tiedä olenko nuorekas. Ehkä olen siitä keskeltä. Enkä haluakaan olla
      kovin nuorekas, en kai pidä sitä mitenkään tavoittelemisen arvoisena.
      Liikuntaharrastukseni läpi elämän, näkyy ja tuntuu kehossa.
      Työterveyshoitaja sanoi että saat nauttia kunnostasi pitkälle vanhuuteen,
      toivottavasti.

      • pirkko pirteä

        Yksi nuorekas ikääntynyt on 29.8 studio 55:n vieraana. Pirkko Mannola.


      • Muutos on liike
        pirkko pirteä kirjoitti:

        Yksi nuorekas ikääntynyt on 29.8 studio 55:n vieraana. Pirkko Mannola.

        Samaa mieltä Pirkossa on säilynyt ainakin näin julkisuuskuvan mukaan sellainen positiivinen ote elämään, hän pukeutuu kauniisti, ehostaa itseään sopivasti, ei liikaa, ja ennen kaikke käyttäytyy fiksusti.


    • kuulostelen -

      mitä kaiku vastaa ,,,




      Olen satavuotias, kun katson peiliin, pirteenä joksen pitkin kaupunkia soppailemassa,
      ei uskoi sata vuotiaaksi,
      mutta kotiin kun tuun väsyttää niin vietävästi,
      tukka harmaa nuttura niskassa, pipo ei vielä kiristä, mutta seki kyllä alkaa kiristämään kuhan toi syksy kylmenee,
      uuteen kukkaan puhkean heti jos luoja tuo uuden rakkaan elämääni,
      entinen otti ja poistui tuonpuoleiseen,
      nyt ootan vain lähettiä luojalta joka noutais minutki sinne missä mun rakkaani jo on.
      jos joku kuulee huuotoni , voi ehkä pelastaa mut vielä elämälle.

    • ...--

      Se ja sama, kunhan ei dementia yllättelisi.

      Eikö tästä itsekehuketjusta ollut vasta toinenkin.

      • Näin mietin

        "...--"
        Hyvä että ihmiset tykkäävät ja kunnioittavat itseään. Kyllä he välittävät silloin myös
        toisistaan. Surullista jos ei pidä itsestään.


      • <3<3
        Näin mietin kirjoitti:

        "...--"
        Hyvä että ihmiset tykkäävät ja kunnioittavat itseään. Kyllä he välittävät silloin myös
        toisistaan. Surullista jos ei pidä itsestään.

        Onko sinulle itserakkaus rakkauksista paras?


      • eppu2
        <3<3 kirjoitti:

        Onko sinulle itserakkaus rakkauksista paras?

        Minä olen aina mieltänyt itserakkauden ja itsensä rakastamisen ihan eri asioiksi.
        Vaikeaa olisi elämä, jos itseään ei voisi sietää.


      • ´´´´
        eppu2 kirjoitti:

        Minä olen aina mieltänyt itserakkauden ja itsensä rakastamisen ihan eri asioiksi.
        Vaikeaa olisi elämä, jos itseään ei voisi sietää.

        Itsekunnioitus on OK, itserakkaus alkeellinen tunne, ettei osaa parantaa itseään, vaan on lapsellisen rakastunut itseensä, kaikkinen typerine tuntemuksineen.


      • eppu2
        ´´´´ kirjoitti:

        Itsekunnioitus on OK, itserakkaus alkeellinen tunne, ettei osaa parantaa itseään, vaan on lapsellisen rakastunut itseensä, kaikkinen typerine tuntemuksineen.

        Itsekunnioitus tekee tasapainoisen ihmisen. Osaa kunnioittaa myös muita.
        Itserakkaus, tyhmänylpeän, ei näe ´´nenäänsä pidemmälle´´.


    • henrjii

      olen vähä nuorekas, jos satavuotiaaseen vertaa

      • eppu2

        Niimpä, kaikki riippuu monasti siittä mihin vertaa.


    • L - L

      Aloituksesi ilmaisu "pidätkö itseäsi nuorekkaana" on välttämätön!

      Oma mielikuva, ympäristön arvio ja todellisuus jollakin objektiivisuutta sivuavalla tavalla määritettynä poikkeavat taatusti jkaisen kohdalla.
      Kenellä enemmän, kenellä vähemmän.
      Tärkein lienee se oma kuva mutta sen todistaminen muille saattaa olla ongelmallista.

    • Kysymyksiä aloittajalle.

      Minkalaisia toimenpiteitä teet säilyttääksesi nuorekkuutesi?

      Aurinko aiheuttaa sinulle ryppyjä joten ihotyyppisi on rypistymään taipuvainen. Onko sinulla luistiratarailoiho?

      Ruoka ja nautintoaineet. No, miten on aloittaja kun niitä ryppyjä on siunaantunut onko niillä yhteyttä syömiseen ja juomiseen?

      Pidän itseäni henkisesti nuorekkaana, eikä tuo ulkonäkökään silmiinpistävästi ole rupsahtanut.

      • Korppis*

        Kyllä ylläpito tietää, mistä 60-vuotiaat haluavat keskustella. Ei tule aloittajalta vastaviestejä ; )


      • alkuper.

        "Nuorekkuus on mielestäni elämänasenne, jos on vielä ahne elämälle ja viikossa ei meinaa päivät riittää kaikelle mitä haluaisi tehdä ei pysty vanhenemaan"....Masennus ja saamaton olo näkyy heti naamasta ja ryhdistä....Elämäntavoista: jos en juo tarpeeksi vettä, voin huonosti ja tulee mahavaivoja ja turvotusta. No tietenkään valvominen ei tee hyvää eikä liika juhliminenkaan. En ole kuitenkaan tiukkapipo, siitäkin on hyötyä jos on rento elämänasenne.. Olen kai perinyt melko rypyttömän ihoni äidiltäni joka oli yli 80v. vielä rypytön ja punaposkinen maalaistalon emäntä....Liika laihuuskaan ei ole kasvojen osalta hyväksi, vähän pullukka niin rypyt ei näy...Tosin en meikkaa kuin pakollisissa menoissa, meikkaaminen kuivattaa ihoani, etenkin silmänympärysihoa....Hyvät ihmissuhteet ovat hirveän tärkeitä, en enää millään jaksaisi mitään ihmissuhdedraamoja....Elämässähän voi tapahtua mitä tahansa, varsinkin tässä iässä oma ja toistenkaan terveys ei ole itsestään selvää.... Kiitollisuus niistä ihmisistä joita on saanut vierelleen on myös tärkeää...Tässäpä nämä minun omat elämänohjeeni ovat ja näillä mennään etiäpäin kuin mummo lumessa.


      • Korppis*
        alkuper. kirjoitti:

        "Nuorekkuus on mielestäni elämänasenne, jos on vielä ahne elämälle ja viikossa ei meinaa päivät riittää kaikelle mitä haluaisi tehdä ei pysty vanhenemaan"....Masennus ja saamaton olo näkyy heti naamasta ja ryhdistä....Elämäntavoista: jos en juo tarpeeksi vettä, voin huonosti ja tulee mahavaivoja ja turvotusta. No tietenkään valvominen ei tee hyvää eikä liika juhliminenkaan. En ole kuitenkaan tiukkapipo, siitäkin on hyötyä jos on rento elämänasenne.. Olen kai perinyt melko rypyttömän ihoni äidiltäni joka oli yli 80v. vielä rypytön ja punaposkinen maalaistalon emäntä....Liika laihuuskaan ei ole kasvojen osalta hyväksi, vähän pullukka niin rypyt ei näy...Tosin en meikkaa kuin pakollisissa menoissa, meikkaaminen kuivattaa ihoani, etenkin silmänympärysihoa....Hyvät ihmissuhteet ovat hirveän tärkeitä, en enää millään jaksaisi mitään ihmissuhdedraamoja....Elämässähän voi tapahtua mitä tahansa, varsinkin tässä iässä oma ja toistenkaan terveys ei ole itsestään selvää.... Kiitollisuus niistä ihmisistä joita on saanut vierelleen on myös tärkeää...Tässäpä nämä minun omat elämänohjeeni ovat ja näillä mennään etiäpäin kuin mummo lumessa.

        Sinä elät samoilla eväillä kuin minä.

        Olin syntymäpäivä juhlissa maanantaina ja sain aika paljon huomiota nuorekkuudestani. Ei paha jutta lainkaan en ylpistynyt. Mutta yhden asian tajusin me ihmiset kuvitellaan joskus liikoja itsestämme. Yksi vieraista piti myös itseään nuoremman näköisenä kuin ikä olettaisi. No, enpä sanonut mitään ei tosin muutkaan.


    • Olen saanut rupsahtaa 63 vuotta ihan rauhassa.
      Nyt taas on menossa niin seesteinen vaihe elämässä,
      ettei ruttujaan ehdi edes miettimään.

      Raitis ulkoilma tekee hyvää niin kropalle kuin mielellekin,
      ei muuta kuin...
      ylös ulos ja lenkille.

    • Pirre*

      En tiijjä olenko, aika vaikea sitä on itse määrittääkään, pitäs kyssyy muilta

      • onniminni

        Onneksi en etsi vastausta moiseen kysymykseen. Haluan olla ikäiseni ja olen tyytyväinen tähän pakkaukseen, paljon olen elämältä saanut. Nuorekas sanana tuo mieleen henkilön, joka yrittää kaikkensa näyttääkseen nuoremmalta kuin on. Pidän huolta kunnostani, hampaistani, hymyilen. Yks hailee, mitä muut ajattelevat. Lienevät samanlaisia kuin minä eli eivät juuri kiinnitä huomiota moisiin seikkoihin.


    • Sopisko tää tähänkin?

      "Tänään näkyy tulevan telkkarista toinenkin uusinta.
      Arjen huimapäät: Viemäri-sukeltaja.
      Valitettavasti se kestää vain 10 minuuttia.
      Muitakin uusintoja tulee telkkarista "uusina" ohjelmina.
      Laadukkaista luonto-dokkareista sämplättyjä "ensi-iltoja"
      Ja ne ovat myös pitkiä ja pitkästyttäviä.
      BB on jo vanha ja hänessä on liikaa luonnon-suojelijaakin.
      Minäkin olen liian vanha lasten-ohjelmille.
      BB-luokan katsojat varmaan ryntäävät "uuden" elokuvan ensi-iltaan:
      Teini-ikäiset Ninja-mutantti-kilpi-konnat."

      H.

      • Niin ja Viilit.

        H.


    • €ero

      Äsken lukasin ketjua vanhemisen oireista, kyllä tuli vanha olo, mutta huomasin täällä on ketju oletko nuorekas nyt tuntuu paremmalta nyt katellaan uusia ketjuja ahahaa kun kymmenet vuodet on menny niin on onko elämä ikuinen ai miten koette asian ikuinen elämä ei käy tässäkin on kärsimistä.
      Hyviä elämän ohjeita jokkaiselle.

      • ent. siivoojaparka

        Minä olen sen verran itsetyytyväinen ja elämänhaluinen, että mielelläni jatkaisin tätä elämää ikuisesti, siis omana itsenäni enkä kenenäkään toisena. Edellyttäen tietysti, että kunto ei huononisi.

        Minusta on se jälleensyntymisoppi karmea oppi. En ikinä haluaisi syntyä joksikin toiseksi tai toisenlaisiin olosuhteisiin.


      • €--
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä olen sen verran itsetyytyväinen ja elämänhaluinen, että mielelläni jatkaisin tätä elämää ikuisesti, siis omana itsenäni enkä kenenäkään toisena. Edellyttäen tietysti, että kunto ei huononisi.

        Minusta on se jälleensyntymisoppi karmea oppi. En ikinä haluaisi syntyä joksikin toiseksi tai toisenlaisiin olosuhteisiin.

        Ei kannata edes ajatella jos saisi yhden toivomuksen uudelleen syntyväksi, siinä olisi miettimistä jos tekisi väärän valinnan esim. Merkiksi sattuisin hätäpäisäin toivoa itteni uuno turharpuroksi eikä pystyisi perumaan olisi siinä naurussa pitelemistä hu hu. Onneksi ei käy niin vai kyllä meissä vähän sammaa näköä on kun peilistä tarkkaan kahtooo.


      • ent. siivoojaparka
        €-- kirjoitti:

        Ei kannata edes ajatella jos saisi yhden toivomuksen uudelleen syntyväksi, siinä olisi miettimistä jos tekisi väärän valinnan esim. Merkiksi sattuisin hätäpäisäin toivoa itteni uuno turharpuroksi eikä pystyisi perumaan olisi siinä naurussa pitelemistä hu hu. Onneksi ei käy niin vai kyllä meissä vähän sammaa näköä on kun peilistä tarkkaan kahtooo.

        Yksi asia minkä haluaisin muuttuvan itsessäni on se, että osaisin laulaa edes niin hyvin, ettei kissaraukkani tarvitsisi pidellä korviaan ja juosta pakoon. Muuten en keneksikään muuksi haluaisi muuttua.


      • €ero
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Yksi asia minkä haluaisin muuttuvan itsessäni on se, että osaisin laulaa edes niin hyvin, ettei kissaraukkani tarvitsisi pidellä korviaan ja juosta pakoon. Muuten en keneksikään muuksi haluaisi muuttua.

        Mää haluaisin ooppera laulajaksi Savon linnan oopperassa esittäisin Mozartdin taikahuilussa linnan seinät kaikusi ja yleisö ulvoisi haltioissaan taputus pitäisi käskemällä lopettaa.
        Nyt nyt män ulalle täytyy mennä ulos tuli kuuma huh.


    • ikäisensä oloinen

      Varmin merkki vanhuuden, on kun yrittää kieltää sen.

    • tärkeys järjestys

      Tärkeintä on terveys ja hyvinvointi. Niiden myötä voi löytyä myös nuorekkuus elämään. Itse yritän tehdä terveyteni säilyttämiseksi töitä.

      Sitäpä tässä nyt on joutunut tekemään tavallista enemmän, koska satutin selkääni vajaa vuosi sitten. Menin hoidattamaan sitä hyväksi kehutulle jäsenkorjaajalle, (ei kalevalainen jäsenkorjaaja), niin tämä mokoma pahoinpiteli kehoni niin pahasti, että sain pahat hermovauriot alaselkään, reisiin ja muihin jalkalihaksiin.

      Melko toivottamalta taivallukseni on tuntunut tämän helv...sen hoidon vuoksi. Nyt alkaa näkyä toivoa, sillä kovan lihasvenyttelyn, joka sattuu niin pir..ti, ja johannisöljyllä, olen saanut jo uskomattoman hyviä tuloksia aikaan. Johannisöljy voi parantaa hermovaurioita, jos ei kukaan ole tätä ennen tiennyt.

      Joten edelleen! Terveys tärkeintä!

    • k/k

      Jotenkin hölmö sana toi nuorekas,ikäänkuin 60 pitäs kynsin hampain roikkua nuoruuressa.
      Keksitään joku ilmasu sille et on jotenkuten kuosissa ja selvii jokapäiväsistä askareistaan avutta.
      Pahustako sillä siliällä naamalla tekee siel sänkyn pohjalla.
      Mä olen mielelläni elämän kuluttama semmonen, tervekäs

      • €--

        Viisaita sanoja K/K tosiaan kun alkaa peilistä tutkimaa nuamaansa hyvä ettei säikähä on elämän viivoja pärstä täynnä punasen kukertava nenä itusen potatin näkönen, mitäs täältä vielä löytyy suu kyllä se on suu karvapehkon seassa hui hitto minkå näkönen mies.


      • k/k
        €-- kirjoitti:

        Viisaita sanoja K/K tosiaan kun alkaa peilistä tutkimaa nuamaansa hyvä ettei säikähä on elämän viivoja pärstä täynnä punasen kukertava nenä itusen potatin näkönen, mitäs täältä vielä löytyy suu kyllä se on suu karvapehkon seassa hui hitto minkå näkönen mies.

        Muutaman kerran olen tavannut ihmisen ,nykyisen mittapuun mukaan vanhan.
        Ei ne enää maratooneja juosseet eikä käyneet zumpaamas mut niist ryppysistä kasvoista loisti kaks silmää.
        Sellaset silmät jotka oli hyväksyneet oman olonsa ja tilansa,tulematta silti katkeriksi.
        Haluasin itekkin vanheta sillai ,yrittämättä liikaa roikua nuoruuressa,viisasti varautuen tuleviin vaivoihin ja viimeksi kun jo liikutellaan niin olla siivosti .
        Onhan se selvää et tän ikäsen naama on täynnä elämän luistimen piirtoja,kuhan ne urat ei näyttäis katkerilta.


      • olen miettinyt
        k/k kirjoitti:

        Muutaman kerran olen tavannut ihmisen ,nykyisen mittapuun mukaan vanhan.
        Ei ne enää maratooneja juosseet eikä käyneet zumpaamas mut niist ryppysistä kasvoista loisti kaks silmää.
        Sellaset silmät jotka oli hyväksyneet oman olonsa ja tilansa,tulematta silti katkeriksi.
        Haluasin itekkin vanheta sillai ,yrittämättä liikaa roikua nuoruuressa,viisasti varautuen tuleviin vaivoihin ja viimeksi kun jo liikutellaan niin olla siivosti .
        Onhan se selvää et tän ikäsen naama on täynnä elämän luistimen piirtoja,kuhan ne urat ei näyttäis katkerilta.

        Omaan näköönsä, naisille voi olla kovapala minkäs teet kun geenit määrää pitkälti sinua ja elämäsi tyyli.
        Jos ja jos turha jossitella pääkoppas mukaan meet, meitin ois hyvä hakee nuorekkuutta muualta kuin ulkonäöstä.


      • olen miettinyt kirjoitti:

        Omaan näköönsä, naisille voi olla kovapala minkäs teet kun geenit määrää pitkälti sinua ja elämäsi tyyli.
        Jos ja jos turha jossitella pääkoppas mukaan meet, meitin ois hyvä hakee nuorekkuutta muualta kuin ulkonäöstä.

        Ei kaikille naisille ole kova pala kun alkaa rupsahtamaan...geenithän ne juuri määrää elämän tyylin jokaisella ihmisellä!
        Minulla on 4 sisarta ja kaksi veljeä...keskimmäinen olen sarjassa...melkein iänkin puolesta keskimmäinen. Esim. aktiivisin olen ollut lapsesta lähtien liikunnallisesti sisaruksiini nähden....

        "meitin ois hyvä hakee nuorekkuutta muualta kuin ulkonäöstä"

        Nuorekkaan näköinen voi olla tai nuorekas mieleltään...ne ei aina käsikädessä edes kulje...

        Niinja...nuorekkuudesta voi olla jokainen omaa mieltään mitä se tarkoittaa.


      • €--
        sishill kirjoitti:

        Ei kaikille naisille ole kova pala kun alkaa rupsahtamaan...geenithän ne juuri määrää elämän tyylin jokaisella ihmisellä!
        Minulla on 4 sisarta ja kaksi veljeä...keskimmäinen olen sarjassa...melkein iänkin puolesta keskimmäinen. Esim. aktiivisin olen ollut lapsesta lähtien liikunnallisesti sisaruksiini nähden....

        "meitin ois hyvä hakee nuorekkuutta muualta kuin ulkonäöstä"

        Nuorekkaan näköinen voi olla tai nuorekas mieleltään...ne ei aina käsikädessä edes kulje...

        Niinja...nuorekkuudesta voi olla jokainen omaa mieltään mitä se tarkoittaa.

        Tarkoin,, ei naama aina kerro totuutta, kaulasta alaspäin on keho kyllä silläkin on merkitystä kehosi voi olla kuin nuorella ja nuorella nuori naama keho rapakunnossa.


      • €-- kirjoitti:

        Tarkoin,, ei naama aina kerro totuutta, kaulasta alaspäin on keho kyllä silläkin on merkitystä kehosi voi olla kuin nuorella ja nuorella nuori naama keho rapakunnossa.

        Miksi et muuten kirjoita samalla nimmarilla Eero?

        Hyvin olen ymmärtänyt omalla kohdallanikin, ihminen on kokonaisuus...hiuksista jalkapohjiin!


      • €ero
        sishill kirjoitti:

        Miksi et muuten kirjoita samalla nimmarilla Eero?

        Hyvin olen ymmärtänyt omalla kohdallanikin, ihminen on kokonaisuus...hiuksista jalkapohjiin!

        Kekkonenkin kuin moni muukin käytti aikonaan nimimerkkinä nimeä vailla merkitystä,"€ero" €"edessä päähän pisto sattuvakin,, en ole teiän rekisterissä, sen verran uusi, mutta joku nimi kummiskin on hyvä olla, kasvottomana on mitään tekemätön koska nimimerkki antaa jonkin kuvan kanssa ihmisestä.


      • €ero kirjoitti:

        Kekkonenkin kuin moni muukin käytti aikonaan nimimerkkinä nimeä vailla merkitystä,"€ero" €"edessä päähän pisto sattuvakin,, en ole teiän rekisterissä, sen verran uusi, mutta joku nimi kummiskin on hyvä olla, kasvottomana on mitään tekemätön koska nimimerkki antaa jonkin kuvan kanssa ihmisestä.

        Käsityksen sain että nimimerkki "olen miettinyt" klo. 6.18 oli myös sinun johon vastasin aamulla...


      • L - L
        sishill kirjoitti:

        Ei kaikille naisille ole kova pala kun alkaa rupsahtamaan...geenithän ne juuri määrää elämän tyylin jokaisella ihmisellä!
        Minulla on 4 sisarta ja kaksi veljeä...keskimmäinen olen sarjassa...melkein iänkin puolesta keskimmäinen. Esim. aktiivisin olen ollut lapsesta lähtien liikunnallisesti sisaruksiini nähden....

        "meitin ois hyvä hakee nuorekkuutta muualta kuin ulkonäöstä"

        Nuorekkaan näköinen voi olla tai nuorekas mieleltään...ne ei aina käsikädessä edes kulje...

        Niinja...nuorekkuudesta voi olla jokainen omaa mieltään mitä se tarkoittaa.

        Geeneihin vetoaminen? Jos kyse ei ole jostakin geneettisestä sairaudesta tai muusta poikkeuksellisen vahvasti periytyvästä ominaisuudesta niin geeneihin vetoaminen on mielestäni valtaosaltaan laiskuuden selittelyä!

        Nuorekkuus? Vaimoni väittämän mukaan olen takaa päin katsoen nuoremman näköinen kuin edestä päin.
        Kasvojeni uurteista en syytä geenejäni vaan elämänvaiheitani.

        Toistaiseksi onnistun sulautumaan nuorempien joukkoon harrastukseni piirissäkin.


      • €ero
        sishill kirjoitti:

        Käsityksen sain että nimimerkki "olen miettinyt" klo. 6.18 oli myös sinun johon vastasin aamulla...

        Tässä on ollu ongelmia €ero merkin kans joku täällä pitää sitä kuin punaisena vaatteena, jos suoraan sanon eilen aamuna meinasin hylätä koko palstan, joku kanssa ihminen toivoi mun pysyvän täällä no tässä sitä ollaan ja katellaan mitä tuleman pitää.


      • L - L kirjoitti:

        Geeneihin vetoaminen? Jos kyse ei ole jostakin geneettisestä sairaudesta tai muusta poikkeuksellisen vahvasti periytyvästä ominaisuudesta niin geeneihin vetoaminen on mielestäni valtaosaltaan laiskuuden selittelyä!

        Nuorekkuus? Vaimoni väittämän mukaan olen takaa päin katsoen nuoremman näköinen kuin edestä päin.
        Kasvojeni uurteista en syytä geenejäni vaan elämänvaiheitani.

        Toistaiseksi onnistun sulautumaan nuorempien joukkoon harrastukseni piirissäkin.

        Suuripa on merkitys on mitkä "eväät" on ihminen saanut elonsa tielle.

        Itsekin mainitsin liikunnan mutta "nuorekkuus" ulkonäöllisesti tai mielessä ei ole kiinni liikunnasta!!! "Nuorekkuutta" on tai ei ole!!!

        Liikuntaa/urheilua harrastava ikäihminen voi olla/on useasti jäänyt jälkeen esim. kasvojen "vanhenemisessa"!

        Elämä koostuu monesta muustakin kuin liikunnasta...


      • €ero kirjoitti:

        Tässä on ollu ongelmia €ero merkin kans joku täällä pitää sitä kuin punaisena vaatteena, jos suoraan sanon eilen aamuna meinasin hylätä koko palstan, joku kanssa ihminen toivoi mun pysyvän täällä no tässä sitä ollaan ja katellaan mitä tuleman pitää.

        Jos jollakin/joillakin kirjoittajalla on itsellään ongelmia sinun nimimerkistäsi niin sehän on hänen ongelmansa. Jos joku pyytää sinua "poistumaan" niin pyytäjällä on ongelmia itsellään sopeutua muiden kirjoittajien kanssa.

        Minuakin on pyydetty poistumaan 60 osiolta joskus...muilla osioilla mainittu minusta: Olet hirviön näköinen, nimitelty huoraksi jne.

        Minäkin kysyin nimmaristasi koska esim. tänäkin aamuna olet nyt käyttänyt 3 nimmaria....


      • L - L
        sishill kirjoitti:

        Suuripa on merkitys on mitkä "eväät" on ihminen saanut elonsa tielle.

        Itsekin mainitsin liikunnan mutta "nuorekkuus" ulkonäöllisesti tai mielessä ei ole kiinni liikunnasta!!! "Nuorekkuutta" on tai ei ole!!!

        Liikuntaa/urheilua harrastava ikäihminen voi olla/on useasti jäänyt jälkeen esim. kasvojen "vanhenemisessa"!

        Elämä koostuu monesta muustakin kuin liikunnasta...

        On muitakin eväitä kuin geenit!


      • L - L kirjoitti:

        On muitakin eväitä kuin geenit!

        Jos huomasit niin minähän juuri kirjoitin ensimmäisenä että: "mitkä eväät"....en tarkoittanutkaan geenejä!!!!!!


      • täti vihreä
        €ero kirjoitti:

        Tässä on ollu ongelmia €ero merkin kans joku täällä pitää sitä kuin punaisena vaatteena, jos suoraan sanon eilen aamuna meinasin hylätä koko palstan, joku kanssa ihminen toivoi mun pysyvän täällä no tässä sitä ollaan ja katellaan mitä tuleman pitää.

        Eero-kulta, eilen jo sanoin älä välitä, ohita ja unohda. Kiusaajien takia ei tarvitse palstaa jättää, he osoittavat sillä oman pienuutensa ja järjen köyhyytensä.


      • täti vihreä
        sishill kirjoitti:

        Jos huomasit niin minähän juuri kirjoitin ensimmäisenä että: "mitkä eväät"....en tarkoittanutkaan geenejä!!!!!!

        Sinulla on hyvät geenit ja valtavasti tahdonvoimaa.


      • €ero
        sishill kirjoitti:

        Jos jollakin/joillakin kirjoittajalla on itsellään ongelmia sinun nimimerkistäsi niin sehän on hänen ongelmansa. Jos joku pyytää sinua "poistumaan" niin pyytäjällä on ongelmia itsellään sopeutua muiden kirjoittajien kanssa.

        Minuakin on pyydetty poistumaan 60 osiolta joskus...muilla osioilla mainittu minusta: Olet hirviön näköinen, nimitelty huoraksi jne.

        Minäkin kysyin nimmaristasi koska esim. tänäkin aamuna olet nyt käyttänyt 3 nimmaria....

        No sehän tässä on, hituttaa,, jos oon omalla merkillä nii on ollu keljua tunkeilua väliin koska haluan välttää torailua, saatan sanoa herkästi vastaan,
        Okei katotaan jos ilkeilyä ei tapahdu, niin käytän ainoastaan nimimerkkiäni mikäli jahtaamista ilmenee ei harmita poistua palstaltanne kun on palstan ulkopuolista elämääkin


      • Muutos on liike
        sishill kirjoitti:

        Jos jollakin/joillakin kirjoittajalla on itsellään ongelmia sinun nimimerkistäsi niin sehän on hänen ongelmansa. Jos joku pyytää sinua "poistumaan" niin pyytäjällä on ongelmia itsellään sopeutua muiden kirjoittajien kanssa.

        Minuakin on pyydetty poistumaan 60 osiolta joskus...muilla osioilla mainittu minusta: Olet hirviön näköinen, nimitelty huoraksi jne.

        Minäkin kysyin nimmaristasi koska esim. tänäkin aamuna olet nyt käyttänyt 3 nimmaria....

        Tämän aamun ajatelma Postiivareilta oli taas mainio ja antoi ajattelemien aihetta.

        AAMUN AJATUS
        Miksi pelkäisit muutosta, kantaisit huolta siitä
        mikä on otettu pois? Käytä sen sijaan aikasi etsimällä
        mitä löytäisit tilalle. Muutos on aina mahdollisuus.


      • täti vihreä
        Muutos on liike kirjoitti:

        Tämän aamun ajatelma Postiivareilta oli taas mainio ja antoi ajattelemien aihetta.

        AAMUN AJATUS
        Miksi pelkäisit muutosta, kantaisit huolta siitä
        mikä on otettu pois? Käytä sen sijaan aikasi etsimällä
        mitä löytäisit tilalle. Muutos on aina mahdollisuus.

        Tuo sopii hyvin myös eläkkeelle jäävälle, jotain muuta työn tilalle. Pelkkä laiskottelu koituu kuolemaksi, tiedän henkilön jolle kävi niin.


      • Muutos on liike kirjoitti:

        Tämän aamun ajatelma Postiivareilta oli taas mainio ja antoi ajattelemien aihetta.

        AAMUN AJATUS
        Miksi pelkäisit muutosta, kantaisit huolta siitä
        mikä on otettu pois? Käytä sen sijaan aikasi etsimällä
        mitä löytäisit tilalle. Muutos on aina mahdollisuus.

        "Muutos on mahdollisuus"

        Näin on totta, muutos on mahdollisuus!

        Nyt olenkin kirjoitellut face bookissa ja Suomi24 päivittäin enemmän viidettä päivää koska olin leuka kirurgilla operoitavana viime perjantaina ja on tullut nökötettyä kotosalla enemmän....

        Muutosta on elämämme jos sen oikein oivallamme....


      • Muutos on liike
        täti vihreä kirjoitti:

        Eero-kulta, eilen jo sanoin älä välitä, ohita ja unohda. Kiusaajien takia ei tarvitse palstaa jättää, he osoittavat sillä oman pienuutensa ja järjen köyhyytensä.

        Kiusaajien takia ei kannata palstaa jättää mutta tämänhetkinen trendi palstalla ohjaa siihen että halpompaa painua puskaan, sillä rauhoittaa palstaa ja ehkäpä myös helpottaa kanssaihmisten sulautumista palstalle joissakin tapauksisss.


      • täti vihreä kirjoitti:

        Sinulla on hyvät geenit ja valtavasti tahdonvoimaa.

        "täti vihreä". Niin taitaa olla....


      • Muutos on liike kirjoitti:

        Kiusaajien takia ei kannata palstaa jättää mutta tämänhetkinen trendi palstalla ohjaa siihen että halpompaa painua puskaan, sillä rauhoittaa palstaa ja ehkäpä myös helpottaa kanssaihmisten sulautumista palstalle joissakin tapauksisss.

        Oltuani pois pidemmän aikaa osio-60 niin on muutama jättänyt kokonaan vastailematta minulle...hmhm, hyvä näin!


      • Muutos on liike
        täti vihreä kirjoitti:

        Tuo sopii hyvin myös eläkkeelle jäävälle, jotain muuta työn tilalle. Pelkkä laiskottelu koituu kuolemaksi, tiedän henkilön jolle kävi niin.

        Aivan. Tosin usea ei ehdi laiskotella kun aika loppuu kesken juuri kun olisit päässyt laiskottelemaan. Siksi pitäisi elää tässä ja nyt eikä "sitten kun".


      • Muutos on liike
        sishill kirjoitti:

        Oltuani pois pidemmän aikaa osio-60 niin on muutama jättänyt kokonaan vastailematta minulle...hmhm, hyvä näin!

        Mutta toisaalta tuohan on hyvä, jyvät erottuvat silloin akanoista. Olettaisi että kun ollaan 60 -palstalla tuollaiseen ei lähdettäisi.


      • Mutos on liike
        sishill kirjoitti:

        "Muutos on mahdollisuus"

        Näin on totta, muutos on mahdollisuus!

        Nyt olenkin kirjoitellut face bookissa ja Suomi24 päivittäin enemmän viidettä päivää koska olin leuka kirurgilla operoitavana viime perjantaina ja on tullut nökötettyä kotosalla enemmän....

        Muutosta on elämämme jos sen oikein oivallamme....

        Toipilasaikana kuitenkin varmaan lukisi sellaista mieluummin hyväntuulista kuin jatkuvaa toraa ja kiistaa, joka ei yleensäkään kenenkään mieltä ainakaan ylennä.

        Toivottavasti toipuminen operaatiosta sujuu hyvin ja leikkauksesta oli apua vaivaan.


      • täti vihreä
        Muutos on liike kirjoitti:

        Kiusaajien takia ei kannata palstaa jättää mutta tämänhetkinen trendi palstalla ohjaa siihen että halpompaa painua puskaan, sillä rauhoittaa palstaa ja ehkäpä myös helpottaa kanssaihmisten sulautumista palstalle joissakin tapauksisss.

        Muutos on liike, puskassahan minäkin olen, juuri noiden kertomiesi asioiden takia.


      • Muutos on liike
        täti vihreä kirjoitti:

        Muutos on liike, puskassahan minäkin olen, juuri noiden kertomiesi asioiden takia.

        No näin. Mutta tämä kai on tällaisten avoimien keskustelupalstojen osa. Täällä näkyy ihmisen raadollisuus, pääsee oikein kukkimaan. Mutta joskus niin ,uin nytkin, on kiva rauhallinen tunnelma ja ajatustenvaihto, tykkään......


      • täti vihreä kirjoitti:

        Muutos on liike, puskassahan minäkin olen, juuri noiden kertomiesi asioiden takia.

        Olen kertoillut itsestäni aikoinaan Hesarin keskustelupalstoilla todella arkaluontoisista asioista. Suomi24 kertoillut vaikka mitä....

        Toisaalta olen aatellut ettei elämässäni ole kuin voitettavaa....ihmisen asioitahan ne vain minullakin on.


      • Mutos on liike kirjoitti:

        Toipilasaikana kuitenkin varmaan lukisi sellaista mieluummin hyväntuulista kuin jatkuvaa toraa ja kiistaa, joka ei yleensäkään kenenkään mieltä ainakaan ylennä.

        Toivottavasti toipuminen operaatiosta sujuu hyvin ja leikkauksesta oli apua vaivaan.

        Toisaalta kun on mielenrauhaa niin ei lähde mukaan toisten pahoihin oloihin.

        Osioita on paljon joissa voi kirjoitella.


      • Muutos on liike
        sishill kirjoitti:

        Olen kertoillut itsestäni aikoinaan Hesarin keskustelupalstoilla todella arkaluontoisista asioista. Suomi24 kertoillut vaikka mitä....

        Toisaalta olen aatellut ettei elämässäni ole kuin voitettavaa....ihmisen asioitahan ne vain minullakin on.

        Tunnistettavastiko?


      • sishill kirjoitti:

        Oltuani pois pidemmän aikaa osio-60 niin on muutama jättänyt kokonaan vastailematta minulle...hmhm, hyvä näin!

        Sishill, olen viime aikoina tainnut vastata aika harvoille, sinulle vastaan mielelläni, kun jutut kohdilleen osuvat.. :)
        Mukavaa päivää sinne Myllypuron liepeille, tulen ensi viikolla sinne päin kyläilemään.


      • Muutos on liike
        sishill kirjoitti:

        Toisaalta kun on mielenrauhaa niin ei lähde mukaan toisten pahoihin oloihin.

        Osioita on paljon joissa voi kirjoitella.

        Aivan, täällähän palstoja ja nimenomaan aihepalstoja riittää.

        Ehkä ne toisten pahaolokirjoitukset vain pitäisi hyppiä yli. Heikentävät kuitenkin palstan viihtyvyyttä ja ihmisten halua kirjoittaa. En ymmärrä kun joku kirjoittaa että suomi24 haluaa että mahdollisimman paljin viestejä, laadusta viis. Miten se edistää esim mainosmyyntiä tai muuta asiallista toimintaa mikä tähän saittiin liitty, ei ymmärrä ei.


      • Anceli kirjoitti:

        Sishill, olen viime aikoina tainnut vastata aika harvoille, sinulle vastaan mielelläni, kun jutut kohdilleen osuvat.. :)
        Mukavaa päivää sinne Myllypuron liepeille, tulen ensi viikolla sinne päin kyläilemään.

        Tervetuloa..ja hyvät päivän jatkot sinne jonnekin kauas!


      • Muutos on liike kirjoitti:

        Tunnistettavastiko?

        Tunnistettavasti...jopa oikean nimenikin joskus Hesariinkin aikoihin laitoin. Paikkoja joissa asuin ennen ja silloinkin.

        Nykyäänkin kirjoitan eräällä osiolla joskus joiden vakikirjoittajat muistavat hyvin kirjoituksiani...niitä arkaluontoisiakin.

        Ei elämässäin ole enää mitään hävittävää...vain voitettavaa.


      • sishill kirjoitti:

        Tervetuloa..ja hyvät päivän jatkot sinne jonnekin kauas!

        Kiitos, jospa Itiksessä törmäillään.. :)
        Noin 180 km. on meiltä matkaa Helsinkiin.


      • Muutos on liike
        sishill kirjoitti:

        Tunnistettavasti...jopa oikean nimenikin joskus Hesariinkin aikoihin laitoin. Paikkoja joissa asuin ennen ja silloinkin.

        Nykyäänkin kirjoitan eräällä osiolla joskus joiden vakikirjoittajat muistavat hyvin kirjoituksiani...niitä arkaluontoisiakin.

        Ei elämässäin ole enää mitään hävittävää...vain voitettavaa.

        Ehkä tällä palstalla ei kyse olekaan siitä että itseään tai elämäänsä häpeäisi vaan ongelma on minun silmissäni lähinnä nuo epä-asialliset ja ilkeät kommentit, joita normi-ihminen ei omassaelämässään käytä eikä pitempään jaksa.


      • Muutos on liike kirjoitti:

        Ehkä tällä palstalla ei kyse olekaan siitä että itseään tai elämäänsä häpeäisi vaan ongelma on minun silmissäni lähinnä nuo epä-asialliset ja ilkeät kommentit, joita normi-ihminen ei omassaelämässään käytä eikä pitempään jaksa.

        On aivan totta että harvoin live-elämässä niitä "ilkeyksiä" kuulee mutta on myös tosiasia että ihminenhän on myös osin vieraskorea live-elämässä...toiset enemmän toiset vähemmän.

        Tuli mieleeni kaksi tapausta live-elämästä kun on parkkipaikoilla näytetty "ilkeitä" merkkejä käsin minulle....toisessa tapauksessa nainen/toinen oli mies. Minä odottelin ja parkkiin kun saatiin kummatkin niin menin olkapäähän koputtamaan ja keskustelemaan....kumpikaan ei saanut sanaa suustaan...et silleen on se rohkeus joskus joillakin.


      • Muutos on liike
        sishill kirjoitti:

        On aivan totta että harvoin live-elämässä niitä "ilkeyksiä" kuulee mutta on myös tosiasia että ihminenhän on myös osin vieraskorea live-elämässä...toiset enemmän toiset vähemmän.

        Tuli mieleeni kaksi tapausta live-elämästä kun on parkkipaikoilla näytetty "ilkeitä" merkkejä käsin minulle....toisessa tapauksessa nainen/toinen oli mies. Minä odottelin ja parkkiin kun saatiin kummatkin niin menin olkapäähän koputtamaan ja keskustelemaan....kumpikaan ei saanut sanaa suustaan...et silleen on se rohkeus joskus joillakin.

        Eli tarkoitatko että ihminen on näillä saiteilla oma itsensä ja että se olisi jopa suotavaa?Kun tuolla aikaisemmin kirjoitit että sinuakin on jopa huoriteltu täällä tai ulkonäköäsi on arvosteltu, onko se suotavaa normikäyttäytymistä ilman vieraskoreilua? Tarkoitin tämäntason kommentteja. Itse en ole tuollaiseen tottunut ja toisaalta jos se on trendi ja 60 olevaisuutta, ehkä silloin olen henkisesti(kin) pikkasen alamittainen tänne.


      • sishil
        Muutos on liike kirjoitti:

        Eli tarkoitatko että ihminen on näillä saiteilla oma itsensä ja että se olisi jopa suotavaa?Kun tuolla aikaisemmin kirjoitit että sinuakin on jopa huoriteltu täällä tai ulkonäköäsi on arvosteltu, onko se suotavaa normikäyttäytymistä ilman vieraskoreilua? Tarkoitin tämäntason kommentteja. Itse en ole tuollaiseen tottunut ja toisaalta jos se on trendi ja 60 olevaisuutta, ehkä silloin olen henkisesti(kin) pikkasen alamittainen tänne.

        Nim: "Muutos on liike"...

        Ymmärsitkö aivan tarkoituksella väärin kirjoitukseni??

        Olen aloittanut asiakaspalvelutyön -69...ja parhaillaankin teen vapaaehtoistyötä eri ikäisten parissa (vanhin 94 vuotias) ja liikunnan (punttisali/paritanssi/biljardi jne.) parissa tapaan paljon eri ikäisiä ihmisiä.

        Tuttaviini kuuluu eri sosiaaliluokista ihmisiä...

        En laske itseäni ylemmäs mutta en alemmaksikaan toisiin kanssakulkijoihin nähden näillä saiteilla tai live-elämässä...en henkisestikään koska jokaisella on oma polkunsa senkin suhteen.


      • sishill kirjoitti:

        On aivan totta että harvoin live-elämässä niitä "ilkeyksiä" kuulee mutta on myös tosiasia että ihminenhän on myös osin vieraskorea live-elämässä...toiset enemmän toiset vähemmän.

        Tuli mieleeni kaksi tapausta live-elämästä kun on parkkipaikoilla näytetty "ilkeitä" merkkejä käsin minulle....toisessa tapauksessa nainen/toinen oli mies. Minä odottelin ja parkkiin kun saatiin kummatkin niin menin olkapäähän koputtamaan ja keskustelemaan....kumpikaan ei saanut sanaa suustaan...et silleen on se rohkeus joskus joillakin.

        Eli...autoistakin näytellään merkkejä kun ajatellaan olevan "suojassa"....


      • Muutos on liike
        sishil kirjoitti:

        Nim: "Muutos on liike"...

        Ymmärsitkö aivan tarkoituksella väärin kirjoitukseni??

        Olen aloittanut asiakaspalvelutyön -69...ja parhaillaankin teen vapaaehtoistyötä eri ikäisten parissa (vanhin 94 vuotias) ja liikunnan (punttisali/paritanssi/biljardi jne.) parissa tapaan paljon eri ikäisiä ihmisiä.

        Tuttaviini kuuluu eri sosiaaliluokista ihmisiä...

        En laske itseäni ylemmäs mutta en alemmaksikaan toisiin kanssakulkijoihin nähden näillä saiteilla tai live-elämässä...en henkisestikään koska jokaisella on oma polkunsa senkin suhteen.

        Heh, no miten koit minun ymmärtäneen. Vastauksesi perusteella nyt kommenttimme eivät oikein kohdanneet, taisi toinen puhua aidasta ja toinen aidanseipäästä. Tarkennan:

        Puhuit veiraskoreudesta ja minusta se on lievä ilmaus noihin kirjoituksiin mitä minä tarkoitin ja siltä pohjalta kommentti. En siinä kommentissani sinua mitenkään tarkoittanut, joten en ymmärrä kommenttiasi itsensä ylentämisestä tai alentamisesta vaan siitä, minkälaiseen kielenkäyttöön on omassa live-elämässään tottunut ja minkälaisen kielenkäytön itselleen hyväksyy sekä antajana että vastaanottajana.


      • Muutos on liike
        sishill kirjoitti:

        Eli...autoistakin näytellään merkkejä kun ajatellaan olevan "suojassa"....

        Juu, ymmärrän, mutta ehkä autoista harvempi alkaa esim sukukalleuksiaan näytellä, eli rajansa silläkin, se oli minun sanomani, ystävällisesti.


      • Muutos on liike kirjoitti:

        Heh, no miten koit minun ymmärtäneen. Vastauksesi perusteella nyt kommenttimme eivät oikein kohdanneet, taisi toinen puhua aidasta ja toinen aidanseipäästä. Tarkennan:

        Puhuit veiraskoreudesta ja minusta se on lievä ilmaus noihin kirjoituksiin mitä minä tarkoitin ja siltä pohjalta kommentti. En siinä kommentissani sinua mitenkään tarkoittanut, joten en ymmärrä kommenttiasi itsensä ylentämisestä tai alentamisesta vaan siitä, minkälaiseen kielenkäyttöön on omassa live-elämässään tottunut ja minkälaisen kielenkäytön itselleen hyväksyy sekä antajana että vastaanottajana.

        Siis en ole tottunut live-elämässä huoritteluun tai muuhunkaan "karkeaan" kielen käyttöön....siis ainoastaan keskustelupalstoilla joskus joku puskasta heittänyt!

        Jos emme ymmärrä toisiamme niin sitten hyvää päivän jatkoa sinulle!


      • Muutos on liike
        sishill kirjoitti:

        Siis en ole tottunut live-elämässä huoritteluun tai muuhunkaan "karkeaan" kielen käyttöön....siis ainoastaan keskustelupalstoilla joskus joku puskasta heittänyt!

        Jos emme ymmärrä toisiamme niin sitten hyvää päivän jatkoa sinulle!

        En ole sitä tarkoittanutkaan.Nyt ei ollut kyse sinusta vaan kirjotuksista Mutta vaikuttaa siltä että ajatukset eivät kohtaa ollenkaan, tahattomasti tai tahallisesti joten turha enää jankata tästä aiheesta. Oikein mukavaa päivänjatkoa myös.


      • *bessiina*
        Muutos on liike kirjoitti:

        Juu, ymmärrän, mutta ehkä autoista harvempi alkaa esim sukukalleuksiaan näytellä, eli rajansa silläkin, se oli minun sanomani, ystävällisesti.

        *juu, ymmärrän mutta ehkä autoista harvempi alkaa ehkä sukukalleuksiaan näytellä*

        Tuommoista jälkeä kirjoituksissaan saa aikaan kirjoittaja kuka huomaa jääneensä kakkoseksi kirjallisissa tuotoksissaan. Tuommoisista kirjoituksista yleensäkin poikii riitaisat jatkot, viisaammat väistävät sinunkaltaiset kirjoittajat.
        Nimmarisi *muutos on liike* on osuva sinulle koska muutosta parempaan sinä tarviit!


      • ;))
        Muutos on liike kirjoitti:

        Juu, ymmärrän, mutta ehkä autoista harvempi alkaa esim sukukalleuksiaan näytellä, eli rajansa silläkin, se oli minun sanomani, ystävällisesti.

        Joillekin vakinikeille ei auta enää puskaan piiloutuminen. Se hännäntöpö jää näkyviin kuitenkin.


      • ei tämä :))
        ;)) kirjoitti:

        Joillekin vakinikeille ei auta enää puskaan piiloutuminen. Se hännäntöpö jää näkyviin kuitenkin.

        Tuttu hymiö takapiruna dessiinalle tai apujoukkiossa, ei rauhoitu palsta.


      • Muutos on liike
        *bessiina* kirjoitti:

        *juu, ymmärrän mutta ehkä autoista harvempi alkaa ehkä sukukalleuksiaan näytellä*

        Tuommoista jälkeä kirjoituksissaan saa aikaan kirjoittaja kuka huomaa jääneensä kakkoseksi kirjallisissa tuotoksissaan. Tuommoisista kirjoituksista yleensäkin poikii riitaisat jatkot, viisaammat väistävät sinunkaltaiset kirjoittajat.
        Nimmarisi *muutos on liike* on osuva sinulle koska muutosta parempaan sinä tarviit!

        Lause sukukalleuksista oli kuvakieltä, johon sinun ymmärryksesi ei riittänyt, enkä tässä jaksa alkaa sitä rautalangasta vääntämään.


    • €ero

      Täytyy sanoa että terve keskustelu kuin tämäkin nuorentaa aloituksen mukaisesti ja voisi huoletta nauraa kohan loppuisi tuo vesisade se ei naurata.

      • Muutos on liike

        Meiilläpä paistaa aurinko, hieman tuulee. Tuulettaa ajatuksiakin.


    • vierivä kivi

      Ehkä sanonta " vierivä kivi ei sammaloidu" on pitkälti nuorekkuuden ja terveydenkin salaisuus. Ei pidä jäädä "neljän seinän sisään" vaan joitakin aktiviteettaja on hyvä olla, jotka pitävät kartalla:)

      • Muutos on liike

        Missä vaiheessa ihminen alkaa ajattelemaan että onko nuorekas vai ei, tai ylipäätään nuorekkuutta? Onko jollekin tullut mieleen että onkohan ikäänsä nähden liian nuorekas? Siis yleisen mielipiteen mukaan? Uskaltavatko ihmiset yleensä olla omia itsejään vai ohjaako joku yleinen mielipide esim ikään sopivasta käyttäytymisestä omaa käyttäytymistä tai vaikka pukeutumista?


      • vierivä kivi
        Muutos on liike kirjoitti:

        Missä vaiheessa ihminen alkaa ajattelemaan että onko nuorekas vai ei, tai ylipäätään nuorekkuutta? Onko jollekin tullut mieleen että onkohan ikäänsä nähden liian nuorekas? Siis yleisen mielipiteen mukaan? Uskaltavatko ihmiset yleensä olla omia itsejään vai ohjaako joku yleinen mielipide esim ikään sopivasta käyttäytymisestä omaa käyttäytymistä tai vaikka pukeutumista?

        Noihin osannee vastata he, jotka ovat painineet tai painivat iän tuomien muutosten kanssa. Itse olen ollut oma persoonani - aina ja aion pysyä. Farkku-asuja käyttävä, hameita vieroksuva, vaikka juhliin pukeudun naisellisemmin mekkoihin ja hameisiin.

        Uskon ja tiedän tutuista, että osa ei uskalla olla oma persoonansa pukeutumisen suhteen. Olen kuullut perusteluja, että mitä ihmiset ajattevat jne...
        On surullista ja valitettavaa yksilön kannalta, että ei uskalla toteuttaa itseään. Niin ajattelen. Suvaitsevaisuus ei ole pahe vaan hyve. Antaa kaikkien kukkien kukkia.


      • Muutos on liike
        vierivä kivi kirjoitti:

        Noihin osannee vastata he, jotka ovat painineet tai painivat iän tuomien muutosten kanssa. Itse olen ollut oma persoonani - aina ja aion pysyä. Farkku-asuja käyttävä, hameita vieroksuva, vaikka juhliin pukeudun naisellisemmin mekkoihin ja hameisiin.

        Uskon ja tiedän tutuista, että osa ei uskalla olla oma persoonansa pukeutumisen suhteen. Olen kuullut perusteluja, että mitä ihmiset ajattevat jne...
        On surullista ja valitettavaa yksilön kannalta, että ei uskalla toteuttaa itseään. Niin ajattelen. Suvaitsevaisuus ei ole pahe vaan hyve. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

        "Suvaitsevaisuus ei ole pahe vaan hyve. Antaa kaikkien kukkien kukkia."

        No noin minäkin ajattelisin. Tosin hyvän maun rajoissa ja sitten taas päästäänkin siihen missä se hyvän maun raja piilee itse kullakin?


    • Mielen-kiintoinen aloitus.
      Koska täällä on niin paljon aikaisempiakin vastaavia, koskien vanhuuden mukanaan tuomia vaivoja ja vastuksia.
      Vastuksia joita ei uskonut töissä/nuorekkaana ollessaan olevan olemassakaan.

      Puutteita ovat:
      Työttömyys
      Virikkeiden puute
      Pakko-harrastaminen
      Ei turhia rahan-menoja
      Työläisen näytteleminen
      Lapsen-lapsista höpöttäminen
      Lapsensa kasvatus-metodit
      Lääkärit
      Terkkarit
      Hoitsut
      Kieli-taito(oma)
      Naama(oma)
      Vartalo(oma)
      Sopimattomat naapurit
      Sopimattomasti elävät naapurit
      Naapurien kakarat
      Naapureiden elin-taso
      Väärät poika/tyttö-ystävä-ehdokkaat
      Elämän työläys

      Listaa voisi jatkaa pidemmällekin mutta silloin tulisi kuvattua ihmisen koko
      elämä.
      Senhän 60 ihminen jo tietääkin.
      Toivottavasti listani auttaa moni-ongelmaisia löytämään itsensä.
      Ymmärtää jäävänsä oman onnensa nojaan.
      Vajotessaan iloisesti hihitellen hiljaa kasaan.

      Etuja ovat:
      Katso edellinen lista.

      H.

    • .mollamaija

      Aloittajalle.
      Jos mietin millainen isoäitini tai äitini olivat kuuskymppisinä, niin voidaan kait sanoa, että heihin verrattuna olen nuorekas.
      Ravinto, työn kuormittavuus, yhteiskuntamuutokset ovat aikaansaaneet sen.

      Ehkä se on niin, että nykypäivän kasikymppinen on menneen ajan kuuskymppinen.

      • tu tuu tupakkirulla

        Hyvvee yötä mollamaija !!!!♡


      • .pusukala
        tu tuu tupakkirulla kirjoitti:

        Hyvvee yötä mollamaija !!!!♡

        Huomenta körömölli !!!! :)


    • IP.N2O

      Poistin tuosta eka versioni, kun ehti lipsahtaa primitiivireaktio sähköpostissa lukemaani. Tässä uudelleen sama lyhenneltynä.

      Sitä on niin paljon vuosikymmentuttujen naamoja ympärillä, joten ei ole mittaria jolla tulkita. Babyface en ole, kakaraluonnetta löytyy hiukan ja hienostella en osaa enkä juokse trendien mukana. Persjalkanen ole syntyperältäni ja Ritva Valkama on sopivasti samanmallinen. Olen ja kuljen ja elän en omenana vaan ruttusena päärynänä kunnes olen osa kiertokulkua. Kun vanhenee näöltäänkin, niin tietää että nyt se on kohta loppu ja on aikakin.

      • "pitäskö varoa"

        Älä moiti häntä.
        Niin harvat saavat mitä ansaitsevat.
        Niin monet potkivat tutkainta vastaan.
        Niin monet turhautuneet arvostuksen puuteeseen.
        Niin monet, jotka sen ansaitsevat.

        H.


    • piipahdin palstalla

      Ajattelisin
      että sen nimi olis
      vaikka rauha
      - olen saanut sen käsityksen
      että Hunksz on luova tyyppi
      ja luovuus tarttee sitä
      oman tilan lisäksi
      kuten kaikki muutkin.
      Oikein, väärin tai sinnepäin?
      Pysyäkseen hyvällä tuulella
      myrskyistä piittaamatta..
      Vaikka ovea osoittaisi
      - jos oikein ymmärsin?
      Vastakohtaisuutta
      kuten vaikka maalaiskylien viatonta rauhaa
      jonka rikkoo moraalittomuuden symbolit
      tai kaupunkien synnilliseksi leimattu elämä
      tai jos kysyis onko kaikissa junissa aina
      viettelysten vaunut
      - jos uppoaa vaikka jatsiin ja puhaltimiin/rumpusooloihin
      jotenkin modernisti tai vanhahtavasti
      - kaikki tarinat tarvitsevat kertojansa
      totta, tarua tai historiaa.
      Olemassaoloa.

    • sieni.fani

      Mää olen näin syksyllä komea valkomaltoinen vahakas. En ole koskaan maistanut sientä nimeltään nuorekas.

      • hatuttaako,,,

        Moni on luvannu syödä hattunsa, minä löysin kerran ukon hatun, niin tuli syötyä hattu


    • Mä kuulun niihin jotka vierastavat tuota "nuorekas"-sanaa, koska se on myös sellainen keinotekoisesti luotu itseisarvo joka ei kuulu minun tavoitteisiihini. Sanaa käytetään merkityksessä "tavoiteltava fyysinen ulkonäkö" ja en jaa tätä käsitystä., koska esteetikkona näen kauneuden myös vanhassa ja lapsessa, en ainoastaan nuoressa, "nuorekkaassa" ja normimittojen näköisessä. Näyttää ikäistään nuoremmalta ei ole mielestäni mikään tavoiteltava päämäärä. Aikuinen ihminen, mies ja nainen, on toivottavasti tähän ikään päästyään jo oppinut hyväksymään itsensä, rakastamaan itseään sellaisena kun hän on. Ei ole mikään ylpeilyn aihe sanoa että "näytän ikäistäni kymmenen vuottanuoremmalta" tai että" minulta kysytään usein olenko tyttäreni isosisko". Tällainen asenne fyysiseen ikääntymiseen osoittaa henkistä kypsymättömyyttä ja pinnallisuutta.

      Jaha, nyt kun tää ideologinen "disclaimer" on hoidettu voinkin sitten sanoa että kuulun niihin onnellisiin jotka ovat saaneet äidinperintöä geenit jotka viivyttävät ulkoisten vanhettumisen merkkejä. Isänperintöä olenkin sitten saanut sydänsairauden ja sokeritaudin....olisin mieluummin terve kuin nuoren oloinen.

      • <3<3<3

        Näen usein harvinaista aikuisuutta ja sydämen syvyyttä kirjoituksessasi.
        Et raapaise vain pintaa.


      • bessie*

        No jaa...minusta taas "Näyttää ikäistään nuoremmalta", on hyvin yleinen ja tavoiteltavakin päämäärä, Paloma
        Kun meistä jokainen kai kuitenkin uhraa hieman aikaa ja vaivaa ja rahaakin ulkonäkönsä eteen, niin taitaahan siinä tuo nuoremmalta näyttämiseen pyrkiminen aina olla ainakin jossain määrin mukana.

        "Nuorekas" sana ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita, itseasiassa olen jo vuosia ihmetellyt että mitä minä nyt taas kerran en ymmärrä kun sana on minun mielestäni hyvin käyttökelpoinen ja neutraalikin.


      • bessie* kirjoitti:

        No jaa...minusta taas "Näyttää ikäistään nuoremmalta", on hyvin yleinen ja tavoiteltavakin päämäärä, Paloma
        Kun meistä jokainen kai kuitenkin uhraa hieman aikaa ja vaivaa ja rahaakin ulkonäkönsä eteen, niin taitaahan siinä tuo nuoremmalta näyttämiseen pyrkiminen aina olla ainakin jossain määrin mukana.

        "Nuorekas" sana ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita, itseasiassa olen jo vuosia ihmetellyt että mitä minä nyt taas kerran en ymmärrä kun sana on minun mielestäni hyvin käyttökelpoinen ja neutraalikin.

        Arvelinkin että ellei kukaan muu, niin ainakin sinä olisit eri mieltä.
        En yritä olleenkaan väittää että oma mielipiteeni asiasta on se vallitseva tai useimmin hyväksytty. Ei minua häiritse se että suurin osa ihmisistä on väärässä ;)


      • täti vihreä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Arvelinkin että ellei kukaan muu, niin ainakin sinä olisit eri mieltä.
        En yritä olleenkaan väittää että oma mielipiteeni asiasta on se vallitseva tai useimmin hyväksytty. Ei minua häiritse se että suurin osa ihmisistä on väärässä ;)

        Olen mielelläni sinun kanssasi väärässä, nimenomaan tässä nuorekkuudessa. Kun lähden ihmisten ilmoille, tietenkin laitan itseni ulkoasultani ja olemukseltani sellaiseen kuntoon, että rohkenen näyttäytyä julkisilla paikoilla.
        Mutta ikinä en katso itseäni peilistä ja mieti, olenko nyt varmasti nuoremman näköinen kuin kotioloissa ollessani.


      • bessie*
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Arvelinkin että ellei kukaan muu, niin ainakin sinä olisit eri mieltä.
        En yritä olleenkaan väittää että oma mielipiteeni asiasta on se vallitseva tai useimmin hyväksytty. Ei minua häiritse se että suurin osa ihmisistä on väärässä ;)

        Jaa, ja minä puolestani en ollenkaan yrittänyt väittää että sinä väittäisit jne. jne...

        Olinko nyt sitten oikein "eri mieltä" jostain, no sinähän sen tiedät kun tiedät mitä mieltä itse olet.

        Keskusteluahan minä rassu aina vain jaksan yrittää kertomalla oman mielipiteeni, oikeassa tai väärässä olemisesta en ole kiinnostunut vääntämään yleensäkään, saati sitten maku- ja mielipideasioissa.

        Varmuudella tiedän vain miksi ja miten itse valitsen tyylini. Tarkoitus on näyttää 'hyvältä' tilanteeseen sopivalla tavalla ja vaivannäöllä, nuorelta tai edes nuorekkaalta näyttäminen ei suinkaan ole se pääasia, mutta kun se nyt vain tavallaan 'sisältyy' jo vaikkapa huulivoiteen käyttämiseen.

        Jos ja kun luonnehdin jotakuta nuorekkaaksi, niin harvemmin tarkoitan sillä ulkonäköä ollenkaan, tai en ainakaan pelkkää ulkonäköä.
        Kovin paljon en taida koko sanaa käyttää, ja jos käytän niin en nyt tämän päivän ja meidän kulttuurimme 60 ikäisistä kuitenkaan. Keskinäiset eroavaisuutemme mielestäni enimmäkseen ovat 'itsestäänselvyyksiä', vain ääriharvoin itse ajattelen jonkun olevan poikkeavan nuorekas.
        Huomattavasti vanhemmista ihmisistä kun puhumme, niin nuorekas on mielestäni helppo ilmaisu; voin tarkoittaa esim. sellaista 80 vuotiasta jonka kanssa voin mm. seurustella ihan kuin itseni ikäisen kanssa, ja sehän ei jokaisen sen ikäisen kohdalla enää olekaan itsestäänselvyys.


    • L - L

      Täyttäessäni muutama päivä sitten aloittelevan hyvinvointikeskuksen kyselylomaketta oli tavoitteita koskevia vaihtoehtoja
      - laihtuminen
      - kiinteytyminen
      - parempi kunto- ja energiataso
      - joku muu.

      Vastasin kohtaan joku muu, ettei minulla ole muita tavoitteita kuin pysyä ennallaan tai realistisemmin hidastaa rappeutumista.
      Yrittäjä, nuorehko naisihminen, haukkoi hämmästyneenä henkeään.
      Onhan varmaan omituista, että joku 7-kymppinen haluaa vain jarruttaa raihnistumistaan.

      Loputtoman kehityksen apostoleilta olen kysyny missä ovat 9-kymppisten urheilun yleisen sarjan tekemät maailmanennätykset?

      Jos olenkin vain satunnainen onanisti niin kuitenkin pidän itseäni realistina.

      • Olin muutamia vuosia sitten Liikuntamyllyssä EM-veteraanien yleisurheilun hallikisoissa vapaaehtoisena työntekijänä...

        Vanhin osanottaja oli 99 vuotias ja tuon EM-kisan jälkeen hän oli vielä Lahden MM-kisoissa. Pappa oli ensi kisansa käynyt Berliinissä kolmekymmentä luvun lopulla.

        Kuulan työntö päivänä pidin vapaata ja katsoin esim. 90 miesten kuulan, heistä kolme oli Suomalaista.

        Suomalaisista naisista oli vanhin 85 sarjassa....

        Että kyllä niitä veteraani urheilijoita löytyy....Liikuntamyllyssä heitä on ainakin tiistaisin aamupäivällä kun heillä on seuran reenit menossa johdolla!


      • Veteraani urheilun kisaajathan useammat lähinnä ovat "jarruttamassarappeutumistaan"....

        Toiset vaan eivät "osaa" ilman tavoitteita/yhteisöä harrastaa liikuntaa/urheilua! Minäkään en ole tarvinnut ryhmää taakseni tai kisaamisia....no viimeiset kisat on käyty 15 vuotiaana!


      • L - L
        sishill kirjoitti:

        Olin muutamia vuosia sitten Liikuntamyllyssä EM-veteraanien yleisurheilun hallikisoissa vapaaehtoisena työntekijänä...

        Vanhin osanottaja oli 99 vuotias ja tuon EM-kisan jälkeen hän oli vielä Lahden MM-kisoissa. Pappa oli ensi kisansa käynyt Berliinissä kolmekymmentä luvun lopulla.

        Kuulan työntö päivänä pidin vapaata ja katsoin esim. 90 miesten kuulan, heistä kolme oli Suomalaista.

        Suomalaisista naisista oli vanhin 85 sarjassa....

        Että kyllä niitä veteraani urheilijoita löytyy....Liikuntamyllyssä heitä on ainakin tiistaisin aamupäivällä kun heillä on seuran reenit menossa johdolla!

        Juu. Löytyy myllyssä mutta mieten moni yleisen olumpiatason urheilija on tehnyt parhaat tuloksensa 9-kymppisenä?

        Jos henkilö on omiin edellytyksiinsä nähden huippukunnossa 30:nä niin turha väittää hänen parantavan tasoaan jatkuvasti 9-kymppiseksi!

        Miten tuon Berliinin papan tulokset? Paljonko pisti Berliinin tulosta paremmaksi?


      • L - L kirjoitti:

        Juu. Löytyy myllyssä mutta mieten moni yleisen olumpiatason urheilija on tehnyt parhaat tuloksensa 9-kymppisenä?

        Jos henkilö on omiin edellytyksiinsä nähden huippukunnossa 30:nä niin turha väittää hänen parantavan tasoaan jatkuvasti 9-kymppiseksi!

        Miten tuon Berliinin papan tulokset? Paljonko pisti Berliinin tulosta paremmaksi?

        Siis hei L-L....katsohan tuloksia googlen kautta.

        Olet aivan sama mies joka kirjoittelee kuntoiluosiollakin....mutta jätetään nyt nuo viisastelut kuitennii romukoppaan koska tiedät mitä tarkoitin et` kunnossa kaiken ikää!


      • L - L
        sishill kirjoitti:

        Siis hei L-L....katsohan tuloksia googlen kautta.

        Olet aivan sama mies joka kirjoittelee kuntoiluosiollakin....mutta jätetään nyt nuo viisastelut kuitennii romukoppaan koska tiedät mitä tarkoitin et` kunnossa kaiken ikää!

        Kyllä! Lopetan sinulle viisasteluni ja kommenttiesi lukemisen lopullisesti!


      • L - L kirjoitti:

        Kyllä! Lopetan sinulle viisasteluni ja kommenttiesi lukemisen lopullisesti!

        No minä kyllä jatkan kaikkien kirjoittajien kirjoituksia kun on aikaa...saatan toki vastatakin sinulle...mutta niitähän sinä et lue...näin hyvä.


      • bessie*

        Vaihtaisin luultavasti toiseen hyvinvointikeskukseen jos tuohon tavoitteeseen noin hämmästyneesti reagoitaisiin.

        Luulisi nyt noiden kahden viimeksi mainitun olevan 60 70-kymppisten yleisimmät tavoitteet. Voisin helposti vetää sellaisen johtopäätöksen, että yrityksen kohderyhmä ja sitä myötä myös 'osaaminen' on painottuu nuorempiin.

        Itselläni on myös ollut joskus ongelmia selän kanssa, mutta yhtä selkeää työtapaturmaa lukuun ottamatta ei ainakaan 20 vuoteen. Polvi ei oikein hyvin siedä yliojentamista, joten siinäkin kohdassa varmaan tarvitsisin iäkkäämmille suunnattua ohjausta jos tästä nyt joskus saisin aikaiseksi ruveta systemaattisesti kuntoani ylläpitämään ja mielellään vähän parantamaankin.
        Sekä polvessa että selässä todettiin kulumia, ikään 'kuuluvia' ja siihen suhteutettuna 'asteikon' vähäisempään päähän sijoittuvia, onneksi.


      • L - L
        bessie* kirjoitti:

        Vaihtaisin luultavasti toiseen hyvinvointikeskukseen jos tuohon tavoitteeseen noin hämmästyneesti reagoitaisiin.

        Luulisi nyt noiden kahden viimeksi mainitun olevan 60 70-kymppisten yleisimmät tavoitteet. Voisin helposti vetää sellaisen johtopäätöksen, että yrityksen kohderyhmä ja sitä myötä myös 'osaaminen' on painottuu nuorempiin.

        Itselläni on myös ollut joskus ongelmia selän kanssa, mutta yhtä selkeää työtapaturmaa lukuun ottamatta ei ainakaan 20 vuoteen. Polvi ei oikein hyvin siedä yliojentamista, joten siinäkin kohdassa varmaan tarvitsisin iäkkäämmille suunnattua ohjausta jos tästä nyt joskus saisin aikaiseksi ruveta systemaattisesti kuntoani ylläpitämään ja mielellään vähän parantamaankin.
        Sekä polvessa että selässä todettiin kulumia, ikään 'kuuluvia' ja siihen suhteutettuna 'asteikon' vähäisempään päähän sijoittuvia, onneksi.

        Käyttämäni salin saliyrittäjä on saanut mm. erityisryhmien kuntoutuskoulutuksen.
        63v monivammainen, eläköitynyt ystäväni kävi ko. pers. treenarin kanssa 10:n kerran ohjauksen ja suunnittelun.
        Sekä minun, että kohteena olleen kaverini mielestä treenari selvityi tehtävästään hyvin.
        Ohjauksen, eikä ohjeman mukaisen jatkonkaan aikana ole ilmennyt mitään kielteistä.
        Kehitys oli alussa hitaampaa ja tämän kaverin kohdalla todellakin nousujohteista.

        Olen itse toivoton tapaus. Jos 2,5v sitten kahdesti suolistosyöpäleikattu, alavatsa revitty, 70v ukko mm. vetää maasta 180kg niin minun on epärealistista kuvitella siihen parannusta esimerkiksi 10v tähtäyksellä.
        Tätä tämä hyvinvointikonsultti ei ymmärtänyt.

        Tuo mainitsemani personaali treenari on luokassaan ainoa tuntemani mutta varmasti niitä on muitakin.


      • bessie*
        L - L kirjoitti:

        Käyttämäni salin saliyrittäjä on saanut mm. erityisryhmien kuntoutuskoulutuksen.
        63v monivammainen, eläköitynyt ystäväni kävi ko. pers. treenarin kanssa 10:n kerran ohjauksen ja suunnittelun.
        Sekä minun, että kohteena olleen kaverini mielestä treenari selvityi tehtävästään hyvin.
        Ohjauksen, eikä ohjeman mukaisen jatkonkaan aikana ole ilmennyt mitään kielteistä.
        Kehitys oli alussa hitaampaa ja tämän kaverin kohdalla todellakin nousujohteista.

        Olen itse toivoton tapaus. Jos 2,5v sitten kahdesti suolistosyöpäleikattu, alavatsa revitty, 70v ukko mm. vetää maasta 180kg niin minun on epärealistista kuvitella siihen parannusta esimerkiksi 10v tähtäyksellä.
        Tätä tämä hyvinvointikonsultti ei ymmärtänyt.

        Tuo mainitsemani personaali treenari on luokassaan ainoa tuntemani mutta varmasti niitä on muitakin.

        No sitten...

        Eli hän ei ilmeisesti olisi minun kohdallani hämmästynyt tuollaisista tavoitteista ollenkaan mutta ilmeisesti piti niitä sinun kohdallasi alimitoitettuina.

        Saahan nähdä saanko eläissäni aikaiseksi että rupeaisin säännöllisesti kuntosalilla käymään.
        Ehkä se ei lopultakaan ole yhtään minun juttuni, en vain saa riittävää innostusta pysymään päällä kovin pitkään.

        Tapanani on jatkuvasti tehdä asioita 'työläämmän' jälkeen ja vähän toistojakin, toivottavasti sillä edes vähän saa lihas- ym. kuntoa säilytettyä, parantamiseen tuskin riittää, enimmäkseen leikkimistä kuitenkin on.


    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      336
      3173
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1662
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1456
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1323
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1083
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      164
      998
    Aihe