Mistähän johtuu että Focuksen käynnistyessä kaikkien mittarien neulat nousevat tappiin asti hetkeksi ennenkuin laskevat normaalille tasolle? Mulla on tällaista ilmennyt vasta viimeisen parin viikon aikana, kun ilmat on muuttuneet kylmemmiksi. Auto on -99 2.0 Trend.
Focuksen mittarit "pohjaan"
9
4379
Vastaukset
- Vilperi
Mulla oli sama homma Focuksessa. Ilmeni etenkin piuhan päästä käynnistettäessä. Huollossa epäili, että vois johtua akusta (oli joku ihme merkki).
- Ex Ford tdi
Lue käyttis,systeemiin kuuluu että mittarit menee tappiin silloin tällöin.Tarkistaa jotain elektroniikkaan kuuluvia systeemejä,mittaritkin itsessään ovat elektroniikan ohjaamia.
- mikki
Ex Ford tdi kirjoitti:
Lue käyttis,systeemiin kuuluu että mittarit menee tappiin silloin tällöin.Tarkistaa jotain elektroniikkaan kuuluvia systeemejä,mittaritkin itsessään ovat elektroniikan ohjaamia.
Eli autosi toimii normaalisti!
- Havainnoitsija
Ei näytöt itsestään tule.Vika on mahdollisesti jossain anturissa tai johdotuksessa.Sehän on testaustila.Vika löytyy testilaitteella.
- Puli
Mulla taas teki tällaista, että 120:n vauhdissa mankka vaimeni ja nopeusmittari meni nollaan ja palasi sitten tovin päästä takaisin 120:een..Olin taas ällikällä lyöty. Kaikkea tämä foortti pystyy tekemään. Tämä on toistunut kahdesti
- selitettävissä
Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Autoradiosi lisää äänenvoimakkuutta taustamelun kasvaessa. Taustamelu kasvaa ajonopeuden kasvaessa. Ajonopeustietoa saadaan ABS:n anturilta. Jos pulssi katoaa, sitä seuraavat laitteet ymmärtää ajonopeudeksi nolla. ABS:n anturilta saadaan muistaakseni 20000 pulssia/km, mutta nopeusmittarille ja radiolle se tiputetaan 6000 pulssiin/km, mikä puoli ehkä himmeni hetkeksi.
Itselläni oli Focus 1.6. -99.
Samoja ongelmia/ilmiöitä alkoi ilmetä useana pakkasaamuna kun autoa käynnistettiin.
Lopulta kun auto käynnistettiin kerran -26 asteen pakkasessa ilman esilämmitystä, niin rikkoutuis ABS-boksi. Sen uusiminen tuli aika kalliiksi ~350 €.
Syynä ilmiöön ja ABS-boksi rikkoutumiseen näyttäisi olleen akun "niiaus". Eli kun akun jännite tippuu autoa käynnistettäessä hyvin alas niin tietokoneelta katoavat signaalit => tappiin meni. Ja sitten kun jännite nousee, niin se nousee niin rajusti ettei latausjänniteen sädin ehdi mukaan => ABS:n herkät järjestelmät viottuvat. Sulakkeitahan ei missään vaiheessa palanut.
Ongelma korjaantui kun vaihdoin uuden akun autooni. Tämän jälkeen ei neulat menneet tappiin, ainakaan tässä yksilössä.
Focuksessa on tietokoneessa testimoodi jonka käyttöohjeet löytyvät täältä:
http://www.focusfanatics.com/howtos/needlecalibration/- Turdex
Mun 2,0 focus teki ihan samat temput. Ford- mies turun stockmanilla kertoi, että auton akku on finaalissa ja kehoitti hankkimaan uuden ensi tilassa. Tästä 2 vk eteenpäin, niin auto ei enää käynnistynyt; oikeassa oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242381Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441971Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101663Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17990- 63855
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808