Karu kertomus omakotiasumisen onnesta Suomessa tänään.
http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2014082218594711_iq.shtml
Asun ehkä ikäni vuokralla. Omakotitalo tuli kalliiksi.
27
1684
Vastaukset
- ei ei ja ei
Omakotitalon osto tai myynti on kuin venäläisen ruletin peluuta. Ostajana et koskaan voi olla varma mihin sontaan kätesi työnsit ja myyjänä saat pelätä vuosikausia käräjähaastetta kun on jotain löytynyt.
- Oma talo ja vastuu
Ok-talossa on valta yksin omistajalla. Se tuntuu olevan monille tärkeää.
Mutta kuten huomaamme, myös vastuu on täysin itsellä. - onneksi vuokralla
Ok-mörskän osto on kuin antaisi huumehörhölle ladatun sarjatuliaseen, ja sanoisi "ammu simät kiinni niin kauan kuin panoksia riittää", ja itse juoksentelee edestakaisin yrittäen vältellä osumaa.
- kot kot kot
Oma talo ja vastuu kirjoitti:
Ok-talossa on valta yksin omistajalla. Se tuntuu olevan monille tärkeää.
Mutta kuten huomaamme, myös vastuu on täysin itsellä.niin, no vuokra-tuhnuhan ei luonnollisestikkaan pysty käsittämään asiaa nimeltä vastuu, koska eihän se piru parka osaa edes ottaa omasta elämästään vastuuta.
se ei vain jaksa käsittää niinkin yksinkertaista asiaa kuin se että jos on valtaa, niin se tuo mukanaan automaattisesti vastuutakin. tuhnuhan on kuin käen poika, jota yhteiskunnan tarvii ruokkia suoraan käkättimeen, koska muutenhan se kuolisi nälkään alta aikayksikön. kun ei osaa ottaa edes vastuuta elästään (OKT / hankkia ruokaa itse) niin se tarvii kärttää muilta valmiiksi (vuokra-loinen muiden nurkissa / joku kantaa ruuan nokkaan valmiiksi). - joiighio
Ei vanhaa omakotitaloa voi myydä kuin "purkukuntoisena"
joiighio kirjoitti:
Hyvä huomio, ja tuon lausekkeenhan voisi laittaa uusiinkin taloihin.
Hintaan se ei silti vaikuttaisi mutta vapauttaisi myyjän vastuusta.- hk,,
joiighio kirjoitti:
itse ostin 1870 vuvulla rakennetun talon,,, oon tehnyt pikkuhiljaa pientä remppaa ja home on vieras asia en oo viel törmänyt talo ei ole pullo se hengittää,,,silloin osatiin rakentaa nyt ei,, ikävä kyllä näin on,,
- talo12345
hk,, kirjoitti:
itse ostin 1870 vuvulla rakennetun talon,,, oon tehnyt pikkuhiljaa pientä remppaa ja home on vieras asia en oo viel törmänyt talo ei ole pullo se hengittää,,,silloin osatiin rakentaa nyt ei,, ikävä kyllä näin on,,
Kyllä nytkin ammatti-ihmiset osaavat rakentaa, mutta nopeus on valttia ja on olemassa rakennusmääräykset joita tulee noudattaa. Helppo on rakentaa eristeetön hirsitalo. Kyllä ilma kulkee eikä ole pelkoa kosteusvaurioista. Oikenrakennettuna eristeellinen talo ei ole pullo.
- hallaa itsellesi :)
kot kot kot kirjoitti:
niin, no vuokra-tuhnuhan ei luonnollisestikkaan pysty käsittämään asiaa nimeltä vastuu, koska eihän se piru parka osaa edes ottaa omasta elämästään vastuuta.
se ei vain jaksa käsittää niinkin yksinkertaista asiaa kuin se että jos on valtaa, niin se tuo mukanaan automaattisesti vastuutakin. tuhnuhan on kuin käen poika, jota yhteiskunnan tarvii ruokkia suoraan käkättimeen, koska muutenhan se kuolisi nälkään alta aikayksikön. kun ei osaa ottaa edes vastuuta elästään (OKT / hankkia ruokaa itse) niin se tarvii kärttää muilta valmiiksi (vuokra-loinen muiden nurkissa / joku kantaa ruuan nokkaan valmiiksi).Tuotan PIENEN pettymyksen mutta vuokralla asuminenhan ei ole automaattisesti sitä että joku muu maksaa elämisen. Minut ainakin naurettaisiin ulos jos menisin ruokarahaa hakemaan yhteiskunnan varoista.
Turha muuten odottaa että asuisin koskaan yksityisen vuokra-asunnossa. Tuo vuokraloinen muiden nurkissa jo karkottaa ajatuksenkin siitä. :D Kirjoittajan asennevamma estää sen tehokkaasti. Saavat pitää asuntonsa ja vastuunsa MINUN puolesta.
Hyvin on saanut työssäkäyvänä ja vuokransa maksavana edullisen asunnon kaupungilta. Vastuuni asumiseen riittää että maksan vuokrani. En ole velvollinen ostamaan asuntoa ja hankkimaan väkisin lisää sen kaltaista vastuuta.
- fyffet pois
Oston jälkeen kannattaa syynätä viimeisen päälle kaikki mahdolliset paikat uudestaan. Jos mitä hyvänsä epäilyttävää löytyy niin hinnanalennus vaade vetämään. Siinä tienaa helposti kymppitontun jos toisenkin jos myyjä on vähänkin arka lähtemään vuosien oikeusvääntöön.
- 44555669999999999999
Pientalo on nykyään myös ikävä ja riskaabeli myytävänä, sillä vuosien jälkipeli ja käräjöinti voi seurata vaikka kaupaksi olisi jo saanut. Talon ostanut voi lähteä käräjöimään kauppahinnasta alennusta jälkikäteen ties millä perusteella. Ilmeisesti näitä jälkipelikäräjöintejä on ajettu lainsäädäntöön lähinnä siksi, että sillä saataisiin työllistettyä lakimiehiä ja sillä kasvatettua bkt:tä ja kehitettyä verotuloa.
- myy-osta-myy...
Kertaalleen jo myyty homeläävä:
http://www.forum24.fi/uutiset/unelma-kodista-romuttui - Osti väärän asunnon
Yksinäinen nainen ostaa 58 v valmistuneen ok-talon. Tässä mennään jo pieleen ja pahasti. Tällanen ok-talo on ikuinen projekti ja sopii ainoastaan tosi ti-miehelle ja rivakalle ti-muijalle.
Ti-mies tietää mitä ostaa. Tarkistaa paikat, eikä perään huutele - sehän on pääosin vaan työtä.
Yksinäisille naisille paras vaihtoehto on muutaman vuoden vanha kerrostaloasunto, jossa pahimmat rakennusaikaiset virheet jo korjattu.- juupaju..
ei ole ainakaa home ongelmaa tuon ajan taloissa,,jos ei oo jälkeen päin muovitettu,,muuten miksi nainen ei oo,eikä osaa,,ninpä nii,,,,ja kun myy talon,, nii siinä kunossa kun on myynti hetkellä jälkeen päin ei oo asiaa valittaa,, tuo texti kauppa kirjaan,, jo vain,,
- ei osunut yksikään
juupaju.. kirjoitti:
ei ole ainakaa home ongelmaa tuon ajan taloissa,,jos ei oo jälkeen päin muovitettu,,muuten miksi nainen ei oo,eikä osaa,,ninpä nii,,,,ja kun myy talon,, nii siinä kunossa kun on myynti hetkellä jälkeen päin ei oo asiaa valittaa,, tuo texti kauppa kirjaan,, jo vain,,
Olet itse nainen ja hyvä esimerkki siitä, että nainen on täysin pihalla ok-talo asioista.
Talossa voi olla kosteusongelmaa monesta muustakin syystä, kuin että se olisi "muovitettu" ja taas muovin käyttäminen ei tuo välttämättä hometta.
Kauppakirjassa maininta, että myydään siinä kunnossa, kuin on myyntihetkellä, ei vapauta vastuusta.
Eiköhän sovita, että naiset pysyvät kerrostaloissa, jos ei pätevää käytännön miestä ole apuna taloasioissa.
- Onnellinen omistaja
Ostin just savelta omakotitalon.
Tässä kun täytin 50, päätin että siirrytään maalle, harrastamaan kaikkea ennentekemätöntä.
Aletaan näinäpäivinä rakentamaan lisää tilaa, 250m2 250m2 4 metriä korkeeta alakertaa, maan-alle. Yhteensä asuntopinta-alaa on laajennuksen valmistuttua noin 200m2, riittänee 4 hengelle. Pitänee huomata että tiloja menee muuhunkin kuin asumiseen.
Pikkasen olen ajatellut viellä töitä tehdä, rakennan tuon pajankin sitä silmällä pitäen.
Ei ole tullutkaan mieleen ettei omakotitalot olisi oikea vaihtoehto meille.- Onnea Onnea
Ja se sinun jatkuva krooninen nuha ja päänsärky on vain pientä syys lenssua. Ja kelläpä ei ihoa kutita, suussa ole aftoja ja käsien iho aina rikki. Ihan normaalia sano !
- 0lli 4
Ostin 80vuotta vanhan hirsitalon,ei hometta,ei rakennuspiirustuksia,talvella lämmin ja kesällä viileä.ei tarvitse myydessä mitään energiatodistuksia,eikä muitakaan dokumenttejä,mutta en aiokkaan myydä,jos ei tosissaan tahdo ostaa ja rahaa löytyy,talo on keskellä kaupunkia,ja kaikki palvelut 500m säteellä.
- justjooniin
Ja sitten heräsit viluun päästämään kissan ulos siellä korpipellon laidassa ja huomasit ne isot homeläiskät lattian nurkassa.
",talo on keskellä kaupunkia,ja kaikki palvelut 500m säteellä"
Ostit kirkon?
Vai aavekaupungin kaupungintalon?- hk,
oikeasa olet,,tuon ikäinen talo on paras,ei ongelmia jos ei niitä itse aiheuta, kaikki toimii,,nin kuin pitäkin,,itselläni on myös sama juttu,,en vaihtais uudempaan,,
- ndjsusos
Ihmisillä joilla ei ole tietoja riskirakenteista joita tulisi välttää niin ottakaa mukaan joku rakennus alan ammattilainen se jo auttaa paljon
- Luki.
Tuliko virhe?
Ettet vaan tarkoittanut 150km, sielä toijalan takana ei ole paljon mitään. - onneksi vuokralla
Parempi huomata tuokin myöhään kuin ei milloinkaan. Siis se, että on järkevämpää ja terveellisempää asua vuokralla kuin omassa homeisessa savimajassa. Terveyttä kun ei kannata mitata rahassa. Toki, jos on köyhä eikä ole varaa asua vuokralla, on pakko tyytyä homeiseen savimajaan.
Iso perheasunto palveluiden äärellä on kallis tapa asua vuokralla. Ei tähän kaikki kykenekään. - hahhahhahhaa
Noilla se vasta kalliiksi tulikin:
http://www.iltalehti.fi/iltv-doc/201408030140417_dc.shtml - veneenalla-asuja
Valheellista propagandaa, hirsitalot oikeastaan parantaa sairauksia.
Kyllä luonto hoitaa omiaan, puutalo, homeet ja sienet, kalevala lääkkeet ja terva ja sauna.
Mikään ei voi mennä pieleen.
Ongelmia syntyy vasta kun sellaisen olemassaolon myöntää.
Okt-asuminen suomessa on kuin tuplalottovoitto ja kaikki muuta väittävät ovat väärässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253790
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422772Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532300Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122261Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131829Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191550Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531522- 971409
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621261Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951214