Eli siis, kertokaa mielipiteitänne kirjasarjasta. Itse olen lukenut 1-16 osat, mutta loppuja minulla ei ole, enkä tiedä mistä löytyisi, joten en ole lukenut. Tykkään paljon lukea näitä kirjoja. Ne vievät mukaansa maailmaan, jota ei ole oikeasti. ja kun kerran aloittaa lukemaan, ei pysty lopettamaan. :) Parhaimpia kirjoja mitä olen koskaan lukenut.
Jääkansan tarina
13
2011
Vastaukset
- Danielle.S
En ole kuullut tämän nimisestä kirja sarjasta.
Kertooko sarja jääkauden ihmisitä, nimi viittaa sihen?
Luin juuri toisen kertaan Untinen-Auelin viisi osaisen Luolakarhun klaani/ Aylasta kertovan tarinan.
Huippu hyvä sarja suosittelen.
Innostuin kovasti kyseisestä ajasta kertovista kirjoista. Kirjastosta olen yrittänyt löytää semmoisia, mutta toivottavasti löysin näin.- Swanheart
..on Margit Sandemo. Ei kerro jääkauden ihmisistä. tarina alkaa 1500-luvulla. Jääkansan ihmisillä on perintö taakkana kirous, jonka eräs Tengel paha on langettanut heidän yllensä. Heitä vainotaan noitina, koska jotkut heistä saavat perintönä sellaisia ominaisuuksia ja kykyjä. Ensimmäinen kirja kertoo Tengel Hyvästä, joka on päättänyt kääntää kirouksen hyvään päin. Joo, aika monimutkainen selitys, mutta yritys kuitenkin.. :)
- Danielle.S
Swanheart kirjoitti:
..on Margit Sandemo. Ei kerro jääkauden ihmisistä. tarina alkaa 1500-luvulla. Jääkansan ihmisillä on perintö taakkana kirous, jonka eräs Tengel paha on langettanut heidän yllensä. Heitä vainotaan noitina, koska jotkut heistä saavat perintönä sellaisia ominaisuuksia ja kykyjä. Ensimmäinen kirja kertoo Tengel Hyvästä, joka on päättänyt kääntää kirouksen hyvään päin. Joo, aika monimutkainen selitys, mutta yritys kuitenkin.. :)
Yritin jo hakea googlesta jotain, kyseisestä sarjasta.
kaunis kiitos. - Nynaeve
Kun kerran sanoit hakevasi maanlapset tyylisiä kirjoja niin tässä muutama joka voisi kiinnostaa.
Joan Wolfe: Punahirven tytär, Ratsumiesten heimo, Punapeuran metsästäjät.
Sue Harrison: Ensimmäiset ihmiset trilogia: 1.Äiti maa, isä taivas 2. Sisar kuu 3. Veli tuuli. Harrison on kirjoittanut muitakin kirjoja, en vain muista nimiä.
Linda Lay Shuler: Vain aurinko muistaa, Kun kotka kutsuu.
Elisabeth Marshall Thomas: Peurankuu.
- Eliisa
Olen lukenut koko Jääkansan tarinan.
Olet päässyt juuri siihen pisteeseen mihin asti kirjat olivat mielestäni erittäin hyviä. Sitten taso laskee ja loput ovat vaan hyviä.
Kaikki kuitenkin luin, vaikkakin tarina alkaa toistaa itseään ja henkilöhahmot ovat vähemmän mielenkiintoisia.
Lue kuitenkin tarina loppuun, on se sen arvoinen.
Kirjoja saa ainakin kirjastoista, tai kysele divareista, Huuto.netissäkin on kirjoja kaupan.
Oletko lukenut muita Sandemon sarjoja? Haluaisin tietää ovatko ne vastaavia Jääkansan kanssa. Kannattaako niitä lukea?- Swanheart
En ole lukenut muita Sandemon sarjoja. En itse asiassa edes tiedä mitä kaikkea hän on kirjoittanut.. :)
Mieli tekisi lukea loppuun, mutta tämä on niin pieni paikkakunta, niin täällä ei ainakaan kirjastossa ole näitä kirjoja.. Harmi vaan.. Divareista pitäisi käydä etsiskelemässä.. Eli moneenko kirjaan asti itse olet sitten lukenut tätä sarjaa? - Tabita
Swanheart kirjoitti:
En ole lukenut muita Sandemon sarjoja. En itse asiassa edes tiedä mitä kaikkea hän on kirjoittanut.. :)
Mieli tekisi lukea loppuun, mutta tämä on niin pieni paikkakunta, niin täällä ei ainakaan kirjastossa ole näitä kirjoja.. Harmi vaan.. Divareista pitäisi käydä etsiskelemässä.. Eli moneenko kirjaan asti itse olet sitten lukenut tätä sarjaa?Ihan mielettömän hyvä sarja.
Ehdottomasti kannattaa lukea.
Itse ole kirjassa 35 pimeä tie ja en malttaisi millään lopettaa ja tekisi vaan mieli päästä seuraavaan. Joo se on ehkä hieman totta että, tarina alkaa hieman toistaa mutta ei liikaa.
Kannattaa silti ehdottomasti lukea :) Se on niin mieletöntä kun tuntee kuinka itse olisi tarinassa mukana ja välillä ihan oikeasti pelottaa kun iltaisin lukee, itkettyäkin on tullut jo montakertaa kun jutut on niin toden tuntuisia.
Itse olen koko sarjan ostanut divarista ja Jääkansan sarjaan kuuluu 47 kirjaa.
Sandemolla on myös toinen saman henkinen sarja: Noita merstari jossa myös Jääkansa vierailee.
Ainiin sitten on myös sellaisia lyhyt tarinoita, aina yksi tarina per kirja ja se kulkee nimellä Sandemon sarja.
Näitä kahta muuta en ole vielä lukenut kun aloitin tästä Jääkansasta mutta äitini ei voi olla lukematta ja meiltä puuttuu enää tuosta Sandemon sarjata muutama kirja niin sitten on kaikki sarjat täynnä :)
Missä päin sinä asustelet? täältä helsingistä niitä kirjoja saa aika helposti divareista. - Swanheart
Tabita kirjoitti:
Ihan mielettömän hyvä sarja.
Ehdottomasti kannattaa lukea.
Itse ole kirjassa 35 pimeä tie ja en malttaisi millään lopettaa ja tekisi vaan mieli päästä seuraavaan. Joo se on ehkä hieman totta että, tarina alkaa hieman toistaa mutta ei liikaa.
Kannattaa silti ehdottomasti lukea :) Se on niin mieletöntä kun tuntee kuinka itse olisi tarinassa mukana ja välillä ihan oikeasti pelottaa kun iltaisin lukee, itkettyäkin on tullut jo montakertaa kun jutut on niin toden tuntuisia.
Itse olen koko sarjan ostanut divarista ja Jääkansan sarjaan kuuluu 47 kirjaa.
Sandemolla on myös toinen saman henkinen sarja: Noita merstari jossa myös Jääkansa vierailee.
Ainiin sitten on myös sellaisia lyhyt tarinoita, aina yksi tarina per kirja ja se kulkee nimellä Sandemon sarja.
Näitä kahta muuta en ole vielä lukenut kun aloitin tästä Jääkansasta mutta äitini ei voi olla lukematta ja meiltä puuttuu enää tuosta Sandemon sarjata muutama kirja niin sitten on kaikki sarjat täynnä :)
Missä päin sinä asustelet? täältä helsingistä niitä kirjoja saa aika helposti divareista.Asun kaukana kaikesta.. Lähin divari olisi vissiin Joensuussa... Sinnekin on 60 km. Ei kovin pitkä matka, mutta liian pitkä 15 vuotiaalle... :)
- -Gin
Minä todellakin olen tykästynyt tähän sarjaan ikihyviksi. Heh. Itseasiassa aloitin sarjan alusta viidennen kerran tuossa kuun vaihteessa.. Sandemo on kyllä luonnut Jääkansan tarinasta todella koskettavan, ainakin minun mielestäni..Tarinan henkilöt ovat monipuolisia ja todella persoonallisia,todellakin mieleenpainuvia. Noitamestari -sarjan olen myös lukenut, mutta ei se kyllä aivan Jääkansan tasolle yltänyt.
Tällaisia ajatuksia..- Saga
Itse ihastuin tähän sarjaan joskus 10-vuotiaana kun sarjaa alettiin julkaista. Omistin aikoinaan koko sarjan, mutta harmikseni myin kaikki pois kun kyllästyin niihin väliaikaisesti... Nykyään niitä on aika vaikea löytää ja kirjastoistakin on varastettu melkein kaikki alkupään kirjat, jotka ovat ehdottomasti parhaita. Jossain siinä 30. kirjan paikkeilla alkaa toiston makua olla jo vähän liikaa, ja minusta loppu on aika typerä. Sama vika on myös Notamestari -sarjassa, mielestäni se sarja lässähti jo 3. kirjan jälkeen.
- Sanu
Meillä on tuota sarjaa vanhemmat ostaneet silloin sitä mukaa kun sitä ilmestyi. Molemmat vanhemmat pitäneet. Isän kanssa luetaan tällä hetkellä kilpaa tuota. x)
Itse aloitin lukemisen keväällä, pari kirjaa sain luettua ja sitten kesäksi unohdin koko sarjan. Nyt syksyllä aloitin taas ja olen kyllä täysin Lumottu. ;) Tällä hetkellä menossa muistaakseni Luciferin Rakkaus, taitaa olla 29. kirja.
Meillä on myös Noitamestari-sarja ja vissiin tuota Sandemon sarjaa myös. Tai ainakin tuolla laatikossa jtn Jääkansaan kuulumattomia kirjoja on.
Ehdottomasti paras kirjasarja, jota olen koskaan lukenut. Pelottaa, että mitä sitten kun sarja loppuukin... - Kaisa
Olen lukenut ko. kirjasarjan ja jos joku haluaisi myydä omansa, olen hyvin kiinnostunut. meiliä ossaan [email protected]
- Minä vaan
Kannattaa mennä huuto.nettiin ja laittaa vaan hakusanaksi jääkansan tarina. Siellä ne kierrättää kirjoja ja olen itsekin päässyt jatkamaan lukemista, kun aikoinaan jäi 30:een ja nyt mennään jo kolmeysissä, kiitos huuto.netin! :) Sarja on kyllä ihan huippu! Aion aloittaa sen lukemisen alusta, kunhan pääsen ensin loppuun! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423068- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271880- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871555Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401445- 391350