Meidän perheessä ensimmäinen lappalainen,
ja sitä myöten nimenomaan tuoksuva lappalainen.
Kysyisinkin nyt kuinka paljon lyötyy lappalaisista
tuoksuvia koiria?Tuoksukoira=Kun koira tuntee erityistä mielihyvää ja turvallista oloa,alkaa
se erittää hyvää tuoksua.Meidän koiran tuoksu on jotain "kielomaista" luonnonkukan tuoksua.
Ainakin joistain vinttikoirista olen kuulut useampiakin tapauksia.Eli löytyykö muita tälläisiä poro- tai suomenlapinkoiria.
Tuoksukoirat
15
2155
Vastaukset
- siistiä
mutta kuulostaa mahtavalta! Oma ilmanraikastaja... ;)
- Ebba
Hovawarteissakin on "tuoksukoiria". Minun ensimmäinen hoffini tuoksui myskille (kukkamainen, hieman makea tuoksu). Välillä se eritti niin voimakkaasti tuota tuoksua, että koko kämppä tuoksui hyvälle (ilmanraikastin koiran lisäksi:)). Sillä oli päälaella kohta, josta tuoksu erittyi. Syytä tähän ilmiöön en tiedä. Kokeneemmat hoffinomistajat sanoivat, että sillä oli "myskirauhaset".
- roosa
Minulla on samojedinarttu joka tuoksuu. Nimenomaa hyvillään ollessaan. En osaa arvioida, mikä tuoksu on, mutta hyvälle se tuoksuu.Niskasta.
- Farkkutypy
Heips!
Mulla on 4 v. faaraokoirauros ja hän tuoksuu silmien välistä laventelille. Varsinkin silloin kun on saanut vapaana purkaa kaiken energiansa juoksennellessaan pellolla. - Hilla
Itselläni on lapinkoira, joka tuoksuu ja pitää itsekin kukkien tuoksusta, eli haistelee kukkia. Ei pyöri epämääräisissä kasoissa niinkuin toinen koiramme, vaan jos saa tuoksuvia karkkeja(minttulaku on mieleisin) tai muuta tuksuvaa pyörii sen päällä.
- Sadi
Meillä kotona on bouvier narttu, joka tuoksui pentujen aikaan erittäin voimakkaasti makealle deudorantille. En osaa määrietllä tuoksua sen tarkemmin.
Tuoksua esiintyy myös silloin kun koira kiihtyy, esim. leikkiessään.- E.A
Saksanpaimenkoiranarttu juuri siitä jostain otsanseudulta ikäänkuin laventelille, imettäessään koko pentuhuone tuoksui sille.
Keskimmäiseni samasta koirasta ei ole perinyt tätä, mutta nuorin sakunarttu n.10kk. erittää myös tätä itse aiheutettua "hajuveden tuoksua" etenkin hellittäessä.
- Marjo ja Ullu
Mulla on lapinporokoira Pilvipolun Leammi-Ullu, joka tuoksuttelee myskiä kun innostuu. Lisäksi mummoni porokoira Kia tuoksuu myskille.
- minä vaan
jaa meijän kaira ei tuoksu vaan haisee ihan juustonaksuilta.. haju ei lähe vaikka kuinka pesis.. se haisee etenkin leikkiessä.
- Saga
Meidän lappalaiset tuoksuvat myskiltä.
- Jynkeröinen
Meirän lappalainen ei tuoksu ollenkaan.
Onkohan se koskaan ollu hyvällä tuulella? - basmati
Joo meijän porokoira tuoksuu! Se tuoksuu ihan basmatiriisille! Ja pienempänä se tuoksu kahville vähän... hassua :) se tuoksuu eniten sillon ku se on nukkumas tai just heränny ja unenpöpperössä.. söpöä!
- Elina-Maria
Joops...meidän frodo- koira tuoksuu vastapestyn puhtaalle...Onko kenelläkään tietoa mistä tämä ilmiö johtuu?
- Koirakas
Oudolta kuulostaa...
- marru
Koirakas kirjoitti:
Oudolta kuulostaa...
Olen kuukausien ajan aina välillä käynyt täällä kattomassa.Ja paljon näitä tuoksukoiria tuntuu löytyvän.Nyt ekat "äänen" epäilijät, ja siinä taitaa se syy olla miksi näistä tuoksuvista ei juuri keskustella (edes tutuille) ettei pidettäis vähä pimeenä.
Mut on se vaan kiva saa tälläinen tuoksutapaus itselle.Nuuhkitaan jatkossakin koiriamme.
T.marru ja poropoika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713