Ystävän pojalle ostin synttärilahjaksi vaatetta ja...

kummastuttaa.

on kuulema liian pienet. Kyseessä poika, joka täyttää 3 vuotta. Mulla itselläni on tytär, joka täytti 3 vuotta alkukesästä. Tyttäreni käyttää tällä hetkellä 98 cm vaatteita, mutta on hoikka ja sen vähän päälle 98 cm pitkä. Ystäväni poika on lyhyempi, eikä mikään hirveän roteva hänkään, mut vähän rotevampi, kuin tyttäreni. Ostin siis paidan ja housut 104 cm. Mittasin tyttärelläni ja housutkin lähes10 cm liian pitkät. Olen mitannu myös toisen ystäväni pojalla ja melkein sopivat hänellekin. Tästä mainitsin tälle ystävälle, että näyttäsivät olevan lähes sopivat, jopa 6-vuotiaalle pojalle, koska en löytänyt sopivaa uutta lahjaa hänen toivomastaan aiheesta. Tämä ystävä siihen vain totesi, että "eihän sen oo pakko olla vaatetta, kun voihan se olla joku pelikin" eli käsitin, että hänelle ei kelpaa nuo 104 cm:t vaatteet, jotka ostin jo yli 2 viikkoa sitten, koska eivät kuulema enää mahdu. Pitäisi olla 110/116 (?!) vaatteet.. minusta tämä menee jo törkeän kerjäämisen puolelle, varsinkin kun olen aivan varma, että nuo ostamani vaatteet sopivat kyllä tälle pojalle. Ei kai se auta, kuin vielä jatkaa etsimistä.. onneksi minulla on itsellänikin poika, jolle nämä ostamani vaatteet sopivat muutaman vuoden päästä?

Haluankin kysyä teiltä mielipidettä, tai miten itse toimisitte tilanteessa? Ostaisitteko uuden lahjan, vai veisittekö tuon jo ostetun lahjan äitinsä mielipiteestä huolimatta?

4

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummikummi

Tietysti viet jo ostamasi lahjan, etkä suostu ystäväsi vaatimuksiin. Minulla on 5-vuotias pojanpoika, joka käyttää 110-116 cm vaatteita.

• mina2

Meillä mummo ostaa aina liian pieniä vaatteita lahjaksi. Kysyy kyllä ensin oikean koon, mutta ostaa sitten kuitenkin kokoa pienempiä. Harmittaa, kun ei niillä sitten mitään käyttöä ole, hihat ja lahkeet on lyhyet ym. Poika on ikäisekseen pitkä, 5-v. nlassa 117cm / 22kg. Nyt käyttää 122cm vaatteita 110/116 ollut käytössä 3-4-vuotiaana ja 110/116 auttamatta pieniä. Omasta mielestään tietää paremmin oikean koon niin ostaa sitten pieniä... Ja näin on ollut molempien lasten syntymästä saakka. ---suoraan kiertoon.. Harmittaa...

Kysymykseenne mielipide: viekää sopivia. Pienillä ei ole mitään käyttöä.

• kummastuttaa

Kiitos vastauksista. Päätin antaa nämä ostamani vaatteet tyttäreni käyttöön ja sen jälkeen menevät vielä pojalleni. Onneksi ostin neutraalin väriset ;) Ostin sitten uuden puseron koossa 116 cm.. oli kyllä valtavan ison näköinen, mutta eipähän ainakaan ole sitten pieni.. vaikka olen kyllä edelleenkin sitä mieltä, että vallan mainiosti olisi nuo ostamani sopineet ystävänikin pojalle, koska ne sopivat myös tyttärelleni, joka oli jo alkukesästä 2 cm pidempi, kuin tämä poika nyt ja paino alkukesästä ainoastaan 1,5 kg pienempi, kuin tämän pojan paino nyt. Olivat tyttärelleni jopa aavistuksen isot.

Tähän puseroon olisi ollut saman sarjan housutkin, mutta en raskinut enää niitä ostaa, koska meni jo mielestäni muutenkin rahaa tähän lahjaan.. pitihän mun ostaa se uusiksi :/ En ole kuitenkaan kummi, niin jospa se ei haittaa..

• äiti minäkin

Höh, no osta sitten peli. Vaikka muistipeli, pääset halvemmallakin. Jos se ei tykkää vaik sun tyylistä, mut ei kehtaa sanoa suoraan. Eipähön tarvi sitten itkeä pitämättömyyttä. Ei se niitä piä kahenkaan vuojen päästä jos ei nytkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5044
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      2603
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1280
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      100
      1257
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1084
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      883
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      835
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      753
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      35
      732
    Aihe