on kuulema liian pienet. Kyseessä poika, joka täyttää 3 vuotta. Mulla itselläni on tytär, joka täytti 3 vuotta alkukesästä. Tyttäreni käyttää tällä hetkellä 98 cm vaatteita, mutta on hoikka ja sen vähän päälle 98 cm pitkä. Ystäväni poika on lyhyempi, eikä mikään hirveän roteva hänkään, mut vähän rotevampi, kuin tyttäreni. Ostin siis paidan ja housut 104 cm. Mittasin tyttärelläni ja housutkin lähes10 cm liian pitkät. Olen mitannu myös toisen ystäväni pojalla ja melkein sopivat hänellekin. Tästä mainitsin tälle ystävälle, että näyttäsivät olevan lähes sopivat, jopa 6-vuotiaalle pojalle, koska en löytänyt sopivaa uutta lahjaa hänen toivomastaan aiheesta. Tämä ystävä siihen vain totesi, että "eihän sen oo pakko olla vaatetta, kun voihan se olla joku pelikin" eli käsitin, että hänelle ei kelpaa nuo 104 cm:t vaatteet, jotka ostin jo yli 2 viikkoa sitten, koska eivät kuulema enää mahdu. Pitäisi olla 110/116 (?!) vaatteet.. minusta tämä menee jo törkeän kerjäämisen puolelle, varsinkin kun olen aivan varma, että nuo ostamani vaatteet sopivat kyllä tälle pojalle. Ei kai se auta, kuin vielä jatkaa etsimistä.. onneksi minulla on itsellänikin poika, jolle nämä ostamani vaatteet sopivat muutaman vuoden päästä?
Haluankin kysyä teiltä mielipidettä, tai miten itse toimisitte tilanteessa? Ostaisitteko uuden lahjan, vai veisittekö tuon jo ostetun lahjan äitinsä mielipiteestä huolimatta?
Ystävän pojalle ostin synttärilahjaksi vaatetta ja...
4
112
Vastaukset
- mummikummi
Tietysti viet jo ostamasi lahjan, etkä suostu ystäväsi vaatimuksiin. Minulla on 5-vuotias pojanpoika, joka käyttää 110-116 cm vaatteita.
- mina2
Meillä mummo ostaa aina liian pieniä vaatteita lahjaksi. Kysyy kyllä ensin oikean koon, mutta ostaa sitten kuitenkin kokoa pienempiä. Harmittaa, kun ei niillä sitten mitään käyttöä ole, hihat ja lahkeet on lyhyet ym. Poika on ikäisekseen pitkä, 5-v. nlassa 117cm / 22kg. Nyt käyttää 122cm vaatteita 110/116 ollut käytössä 3-4-vuotiaana ja 110/116 auttamatta pieniä. Omasta mielestään tietää paremmin oikean koon niin ostaa sitten pieniä... Ja näin on ollut molempien lasten syntymästä saakka. ---suoraan kiertoon.. Harmittaa...
Kysymykseenne mielipide: viekää sopivia. Pienillä ei ole mitään käyttöä. - kummastuttaa
Kiitos vastauksista. Päätin antaa nämä ostamani vaatteet tyttäreni käyttöön ja sen jälkeen menevät vielä pojalleni. Onneksi ostin neutraalin väriset ;) Ostin sitten uuden puseron koossa 116 cm.. oli kyllä valtavan ison näköinen, mutta eipähän ainakaan ole sitten pieni.. vaikka olen kyllä edelleenkin sitä mieltä, että vallan mainiosti olisi nuo ostamani sopineet ystävänikin pojalle, koska ne sopivat myös tyttärelleni, joka oli jo alkukesästä 2 cm pidempi, kuin tämä poika nyt ja paino alkukesästä ainoastaan 1,5 kg pienempi, kuin tämän pojan paino nyt. Olivat tyttärelleni jopa aavistuksen isot.
Tähän puseroon olisi ollut saman sarjan housutkin, mutta en raskinut enää niitä ostaa, koska meni jo mielestäni muutenkin rahaa tähän lahjaan.. pitihän mun ostaa se uusiksi :/ En ole kuitenkaan kummi, niin jospa se ei haittaa.. - äiti minäkin
Höh, no osta sitten peli. Vaikka muistipeli, pääset halvemmallakin. Jos se ei tykkää vaik sun tyylistä, mut ei kehtaa sanoa suoraan. Eipähön tarvi sitten itkeä pitämättömyyttä. Ei se niitä piä kahenkaan vuojen päästä jos ei nytkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288288- 2342788
- 262641
- 1712068
- 1211931
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61755Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 811275
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41195