Mahtaako olla operaationa millainen, jos haluaisin hankkia muutaman rynnäkkökiväärin ( esim AK - 47 kloonin ja AR 15... puoliautomaatteja toki) ja muutaman pistoolin ( joku näppärä 9 mm esim 1911 mallinen sti/vast ja esim joku revolveri)... Armeija on käyty kunnialla ja tausta on muutenkin puhdas.. Ois erittäin hienoa saada tuollaiset kotiin ja käydä niiden kanssa harrastamassa jotain :)
Aseiden hankinta
6
272
Vastaukset
- lataa ja varmista
Yksinkertaista ja helppoa. Haet ostoluvat lupaviranomaiselta. Viranomainen opastaa ja neuvoo yksityiskohdat. Tämän jälkeen aseliikkeeseen ja sitten voitkin alkaa harrastamaan niillä jotain.
- prahaa
Joo mutta huomatkaa että tarvii olla myös rahhaa millä ostaa ei pelkällä halulla saa vaikka olisi ostolupakin.
Ketjun aloittaja puhuu aseiden saamisesta ei niitä saa ne täytyy ostaa. Puhuu vielä että harrastamassa jotain?? Kyllä se ampumista eikä jotain. - reserv
Liity reserviläisiin pistoolille kahden vuoden harrastus ennen kuin saa luvat.
- asdads2
SRA on hyvä harrastus. Pitäis irrota luvat kivääriin ja haulikkoon aika helposti. Pistooliin em. kahden vuoden "kirjanpito", että on tullut käytyä. Eli laina-aseilla sen aikaa. Näin olen kuullut. Itselläni alkoi tänä vuonna tuo SRA harrastus ja kuume hankkia vehkeitä on kova.
- ammuskelija.
Kannattaa tosiaan liitty seserviläisiin ja aloittaa ammunta laina-aseilla. Saa hyvää koulutusta, treeniä ja mukavia kavereita. Samalla täyttyvät kriteerit aselupaa varten. Kun on vuoden pari ampunut, niin alkaa nähdä minkälaisen aseen haluaa ja jaksaako harrastus kiinnostaa pitemmän päälle.
Jos haluaa harrastaa vain "jotain", niin ammunta voi olla väärä valinta. Aseet ovat varsin arvokkaita ja harrastus maksaa aika tavalla patruunakustannusten muodossa. Aseilla ei oikein tee kotona mitään ja niillä voi vain harrastaa ammuntaa.
- Unto Syväuni
Ajoin autolla ylinopeutta jotain 48 km/h. Pyysivät poliisiautoon sisälle asian hoitamista varten. Partion mukana oli joku ylikomisario jonka kanssa otin aseluvat puheeksi. Mukana sattui olemaan ostolupakaavakkeita ja samantien minulle kirjoitettiin lupa kolmeen itselataavaan aseeseen vaikken ole milloinkaan ammuntaa harrastanut. Sain ylinopeudesta kirjallisen huomautuksen ja nykyisin käyn ampumassa poliisien ampumaseuran kanssa. Mahdollisesti pääsen ensi vuonna mukaan osasto karhun ampumaharjoituksiinkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2455937Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304354Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212500Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3112279Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1741364Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611339Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331257- 351034
- 172986