Nirso kissa

tuitsi

Minulla on 1,5v kollikissa. Ongelmana on, että kissasta on tullut todella nirso ruoan suhteen.

Kissa tykkää sipseistä ja suklaasta, olen antanut niitä jonkin verran sille.Se oli ehkä vikatikki, koska nykyään tuntuu, että kaikki ruoka vaan kuivuu astiaan ja koko ajan se pyytää uutta ruokaa, vaikka olen juuri laittanut uutta ja tuoretta ruokaa kippoon. Se vaan peittelee ruoan ja kiehnaa jaloissa, että jotain muuta ruokaa kiitos! Se on hyvin raivostuttavaa...Onko jotain ehdotuksia mitä tehdä?

4

2073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wwwoman

Kyllä nälkä ajaa kissan syömään sitä mitä on tarjolla. Vaikka raa'alta tuntuukin, mutta nälkäkuurilla kissan saat syömään.
      Itse sain tosin koiran syömään, kun ruikkasin ruiskulla kalanmaksaöljyä kurkkuun suoran. Sen jälkeen se söi mitä tahansa, että sai pahan maun pois suustansa...eipä ole enää tarvinnut sitä tarjota.

• Susa

Kissallehan ei missään nimessä saa antaa suklaata, koska se voi olla jopa hengenvaarallista. Suklaassa on teobromiinia, joka on kissoille sekä koirille vaarallista ja saattaa pieninäkin määrinä jo aiheuttaa myrkytysoireita. Myöskin sipsit kannattais jättää pois, koska niissä on paljon mausteita ja suolaa, jotka eivät myöskään suurissa määrin ole kissalle terveellisiä.
        Kuten edellä jo joku sanoi, kyllä se kissa sitten syö, kun sillä on riittävä nälkä. Sitkeästi vaan tarjoat ruokaa sille ja onhan nirsoille kissoille esim. Royal Caninilla omia raksuja, jotka ainakin kuulemani mukaan kelpaavat nirsoimmista nirsoimmallekin kissalle.

• Mau
        Susa kirjoitti:

Kissallehan ei missään nimessä saa antaa suklaata, koska se voi olla jopa hengenvaarallista. Suklaassa on teobromiinia, joka on kissoille sekä koirille vaarallista ja saattaa pieninäkin määrinä jo aiheuttaa myrkytysoireita. Myöskin sipsit kannattais jättää pois, koska niissä on paljon mausteita ja suolaa, jotka eivät myöskään suurissa määrin ole kissalle terveellisiä.
        Kuten edellä jo joku sanoi, kyllä se kissa sitten syö, kun sillä on riittävä nälkä. Sitkeästi vaan tarjoat ruokaa sille ja onhan nirsoille kissoille esim. Royal Caninilla omia raksuja, jotka ainakin kuulemani mukaan kelpaavat nirsoimmista nirsoimmallekin kissalle.

Ylipäätään eläinkaupan (ei missään nimessä päivittäistavarakaupan!) kuivamuna voisi olla parempi ja edullisempi valinta kissallesi. Se on ravinteikkaampaa, parempaa vatsalle, eikä vanhene kupissa niin nopeaan kuin tuoreruuat. Sitä kissasi voisi syödä sitten kun haluaa. Tuoreruokaa voit kokeilla antaa herkkuna joskus, mutta voi olla että joudut toteamaan, että vain kastike siitä kelpaa, sillä ruokakaupan "latzeissa" liha on vähän sitä sun tätä...
        Kokeile eläinkaupan tai lääkärin kuivamuonan lisäksi raakaa pakastekalaa (mutta ei liikaa ja pelkästään, tuhoaa timiinia) tai porsaan tai naudan jauhelihaa tai suikaleita raakana.
        Luulen että kissasi lihansyöjänä kaipaa todella lihaa.

• wwwoman
        Mau kirjoitti:

Ylipäätään eläinkaupan (ei missään nimessä päivittäistavarakaupan!) kuivamuna voisi olla parempi ja edullisempi valinta kissallesi. Se on ravinteikkaampaa, parempaa vatsalle, eikä vanhene kupissa niin nopeaan kuin tuoreruuat. Sitä kissasi voisi syödä sitten kun haluaa. Tuoreruokaa voit kokeilla antaa herkkuna joskus, mutta voi olla että joudut toteamaan, että vain kastike siitä kelpaa, sillä ruokakaupan "latzeissa" liha on vähän sitä sun tätä...
        Kokeile eläinkaupan tai lääkärin kuivamuonan lisäksi raakaa pakastekalaa (mutta ei liikaa ja pelkästään, tuhoaa timiinia) tai porsaan tai naudan jauhelihaa tai suikaleita raakana.
        Luulen että kissasi lihansyöjänä kaipaa todella lihaa.

Lemmikkieläinliikkeiden muonat ovat kyllä yleensä kalliimpia, kuin päivittäistavarakauppojen, hieman parempia ne voivat tietenkin olla, en kovin vakuuttunut kuitenkaan ole. Kissoillani kuivamuona vaihtelee laadusta toiseen, mutta ne saavat myös lihaa ja kananmunaa aika ajoin.(muna laktoosittomaan maitojuomaan sekoitettuna on hyvä välillä)
        Edullista eläimille tarkoitettua jauhelihaa saa KennelRehusta tilaamalla. Koirien ruokafirmahan se on, mutta kissalle käy varsin hyvin myös. Ei tarvitse kalliita lihoja ostella lihatiskiltä.
        KennelRehun tuotteilla olen saanut koirani ja kissani voimaan hyvin ja turkin kiiltämään.
        Suklaa ja suolaiset naposteltavat ovat todellakin eläimen tuho lopulta. Omat eläimeni eivät edes ota suklaata, kun eivät ole oppineet siihen. Tietty johdonmukaisuus ruokinnassa pitäisi kuitenkin olla, osaa eläinkin olla "herkkuperse" tietämättä herkkujen vaaroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      28
      2849
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2641
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      26
      2353
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1483
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe