Paras mikrojärjestelmä alle 1000€

merkurius4

Niin mikä näistä pienistä järkkäreistä kuvanlaadultaan hinta/laatu suhteeltaan paras?
Nex sarja vai olympus pen sarja?

Kumpi?

3

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vittumainen

      Kysyt sellaista mihin ei ole yhtä vastausta. Mihin tarvitset sitä? Kuvaamiseen molemmat ovat hyviä. Näppäilyyn riittäsi satasen laite ja kunnolliseen yrittämiseen tarvitaan 7 000 yli menevä runkoja 5 000 lasia päälle.

    • suhteeltaan paras?

      Paljon riippuu siitä minkälaisen objektiivin tarvitset ja kuvaatko myös videoita.
      Kummankin rungon laatu riittää kaikkiin harrastelijan tarpeisiin.

      Jos Olympukseen löytyy tarpeisiisi sopiva objektiivi niin valitsisin sen. Videoiden kuvaamiseen valintani olisi Nex.

    • Canonisti minäkin

      Olyn Pen sarjan kamerat ovat toistensa näköisiä, mutta eroavat toisistaan hyvin paljon. Suuria eroja on mm. videon laadussa. Muista, että Pen-sarjalaisten kanssa hintaan pitää lisätä erillinen etsin. Micro 4/3 bajonettiin saa hyvät perusobjektiivit sekä Olylta että Panalta. Panan Leica yhteistyönä toteutetut ovat hyvin kiinostavia. Sonyyn et käytännössä saa mistään kunnollisia, kohtuuhintaisia objektiiveja, joten unohda se.

      Kävin läpi pikkurunkoja ja niiden objektiivivaihtoehtoja edellisvuonna hyvin tarkaan, koska halusin vaihtaa Canonin järjestelmäni keveämpään. Oma valintani oli lopulta Fujin X Pro1 ja siihen 14, 35 ja 60 mm objektiivit. Ostin myöhemmin 27 mm pannarin ja tele vaihtuu joskus kun on rahaa 56 mm:iin.

      Loppusuoralla oli toisena käytetty Leica, mutta se oli yksinkertaisesti liian kallis. Mietin myös paino/koko ajatuksen hylkäämistä, jolloin Canon 5D mark III olisi ollut itsestään selvä valinta.

      Käyttötarkoitus tietysti ratkaisee. Itse en kuvaa videoita, joten ulkopuoliselle mikrofonille ja kuulokeliitännälle ei ole ollut tarvetta. Still-kuvaukseen Fuji on hyvä valinta. Olympuksen OM-D:n parempia malleja on saanut nyt alennuksessa, joten sekin kannattaa vilkaista.

      Eli vastauksena voi sanoa, että joko Oly tai Fuji.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe