synkkä salaisuus

oon iha säälittävä

Oon 5 luokkalainen tyttö en osaa kellon aikoja en oo kertonu siit kellekään mitä teen apua

2

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkkaopetar 116

Älä sure! Jokaisessa seiskaluokassa on muutama oppilas, jotka eivät osaa kellonaikoja tai ainakin ovat niiden suhteen erittäin epävarmoja. Et ole suinkaan ainoa, jolla ne ovat hakusessa. Et suinkaan ole säälittävä, päinvastoin, koska haluat ne oppia. Eivät kellonajat ole vaikeita, kunhan saa alkuun! Älä suotta arastele, tämä ongelmanpoikanen on korjattavissa.

Mahtaisiko joku kotiväestä auttaa sinua niiden oppimisessa? Entä joku kavereistasi? Uskoisin myös, että matikankirjasta löytyisi niihin hyviä ohjeita. Jos joskus tunnin päättyessä kävisit pikaisesti open juttusilla ja vaikka kysyisit, mistä kellonajat voisi kertailla, kun olet niitä vähän unohtanut. Eihän sinun tarvitse sanoa (opelle tai kotiväelle), että et osaa, vaan voit todellakin sanoa, että olet vähän unohtanut tai että et ole oikein varma, muistatko niitä kunnolla. Saattaa olla, että ope kävisi ne koko luokan kanssa läpi, koska et takuulla ole luokallasi ainoa.

Yhtä kaikki ne kannattaisi opetella kunnolla ennen kuudetta luokkaa. Kuudennella opetellaan laskemaan aikaeroja.

Tsemppiä viidennelle luokallesi ja hauskaa kouluvuotta! Olet fiksu tyttö, kun osaat kysyä, jos joku asia on epäselvä.

• seiskaluokkalainen

Joo, totta! Kannattaa kysyä opelta, vanhemmilta, sisaruksilta tai kavereilta, jos joku auttaisi sinua opettelemaan kellonajat. Minullakin oli niiden kanssa ensin hankalaa, kun luulin, että ne on vaikeita. Ei ne ole! Tsemiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2848
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1962
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      54
      1821
    4. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1779
    5. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1723
    6. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      121
      1684
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      75
      1493
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1255
    9. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1224
    10. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1198
    Aihe