Oon 5 luokkalainen tyttö en osaa kellon aikoja en oo kertonu siit kellekään mitä teen apua
synkkä salaisuus
2
311
Vastaukset
- Erkkaopetar 116
Älä sure! Jokaisessa seiskaluokassa on muutama oppilas, jotka eivät osaa kellonaikoja tai ainakin ovat niiden suhteen erittäin epävarmoja. Et ole suinkaan ainoa, jolla ne ovat hakusessa. Et suinkaan ole säälittävä, päinvastoin, koska haluat ne oppia. Eivät kellonajat ole vaikeita, kunhan saa alkuun! Älä suotta arastele, tämä ongelmanpoikanen on korjattavissa.
Mahtaisiko joku kotiväestä auttaa sinua niiden oppimisessa? Entä joku kavereistasi? Uskoisin myös, että matikankirjasta löytyisi niihin hyviä ohjeita. Jos joskus tunnin päättyessä kävisit pikaisesti open juttusilla ja vaikka kysyisit, mistä kellonajat voisi kertailla, kun olet niitä vähän unohtanut. Eihän sinun tarvitse sanoa (opelle tai kotiväelle), että et osaa, vaan voit todellakin sanoa, että olet vähän unohtanut tai että et ole oikein varma, muistatko niitä kunnolla. Saattaa olla, että ope kävisi ne koko luokan kanssa läpi, koska et takuulla ole luokallasi ainoa.
Yhtä kaikki ne kannattaisi opetella kunnolla ennen kuudetta luokkaa. Kuudennella opetellaan laskemaan aikaeroja.
Tsemppiä viidennelle luokallesi ja hauskaa kouluvuotta! Olet fiksu tyttö, kun osaat kysyä, jos joku asia on epäselvä.- seiskaluokkalainen
Joo, totta! Kannattaa kysyä opelta, vanhemmilta, sisaruksilta tai kavereilta, jos joku auttaisi sinua opettelemaan kellonajat. Minullakin oli niiden kanssa ensin hankalaa, kun luulin, että ne on vaikeita. Ei ne ole! Tsemiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497