Kertokaa nyt viisaat köyhät mulle tosta teidän rommista

Köyhät kyykkyyn

Oletteko te ihan oikeasti noin pihalla, että luulette yhtenä kauniina aamuna, sormia napsauttamalla jokainen omistisasuja päättää soittaa välittäjälleen, että ei prkle! Se Luki. kertoi, että rommia pukkaa, viititkö päivittää sinne nettiin -70%? Eiku, hetkinen... Sehän onkin oppipoikineen päivittäneet se muuten -90%. Eiku sellanen hintalappu vaan päälle.

Mitä ihmettä te ihan oikeasti kuvittelette? Kun aikansa omaa valheellista mantraa huutaa, alkaa siihen vissiin sitten ihan itsekin uskoa. Vetäkää ny jo ne ranteet auki.

Mihin noi muuten kaikki sit muuttas ja arvatkaapa mitä. Ne muuttas siinä tapauksessa samoille kasarmeille teidän kanssanne. Arvatkaa muuten mitä siitä aiheutuisi? No se, että tarjonta ei kohtaisi enää tarvitsijoita, jolloin vuokrat raketoisi. Sitäkö te haluaisitte? Menisi se torakanloukkukin samalla alta ja kun se menee tarpeeksi monelta köyhältä, ei ole enää vapaita veneenaluspaikkojakaan jäljellä. Mihis sitten? Kaikki Lukin Ladaan punkkaan. Ehei, ei mahdu muuten enää ketää, ku siellä on jo nää muutkin suoli24:n sankarit rukoilemassa tätä kauan odottamaanne rommia.

Teillä ei tule koskaan olemaan varaa omaan, joten lopettakaa nyt jo se toisille epäonnen toivottaminen. Vaikka toisaalta. Tehän olette vaan normi suomalaisia, eli ikuisesti ja ihan kaikesta jokaiselle kateellisia.

Eiku kassulla torakoita jahtaamaan, niin saatte tekin ihan omat grillibileet pystyyn. Nauttikaa!!!

Viimeinen kysymys: onko Luki. oikealta nimeltään Hannun Karpo?

13

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööääååå???

      Voisi muuten ihan oikeastikkin olla Luki vaikka joku Hannu Karpo, joka olisi saanut päähänsä asuntojen hintojen laskemisen puolesta saarnamiehenä olemisen, ja joka vielä itsekkin uskoisi sen olevan hyväksi hänen mieltämälleen 'kansalle' jota asuntojen hintojen kanssa kusetetaan. Eihän nämä osaa ja ei liiemmin haluakkaan ajatella niitä kielteisiä vaikutuksia asuntokantaamme ajatellen mitä yhtäkkinen huomattava hintojen lasku päätyisi aiheuttamaan, eikä siis tässä ajatellen yksin isompia asuntovelkoja ottaneiden mahdollisia tappioita joilla niilläkin kyllä olisi merkitystä muutakin kuin vain satunnaisille yksittäisille henkilöille.

    • Pelin henki.

      Se, että sinulla on tupla-triplahintainen omistusluukku, joka ei poikkea tavallisesta vuokra-asunnosta millään muotoa (koska missään Westendissä tai Eirassahan sinä et asu ei kukaan suolisto24 saitilla kirjoitteleva) ei luulisi tukahduttavan maalaisjärkeä niin paljon, että luulee vuokra-asuntoja joksikin parakkikyläksi jonka asunnot ovat solkenaan torakoita ja lutikoita..?

      Ehei sentään olla missään ryssislandiassa, puolassa, bulgariassa.

      Itse olen asunut pääosin täysin siisteissä vuokrasuhteissa koko ikäni. Mitäänhän täältä ei saa mukaan kun tuonelan lautta lähtee aikanaan ja kohde ei ole Tallinna.

      Tällä hetkellä asun 22 kilometriä helsingin keskustaan. Neliöitä 75. Kela maksaa asumistukea yli 300. Itselle jää maksettavaa suunnilleen saman verran
      Kertaakaan elämässäni en ole nähnyt yhtään torakkaa (paitsi joissakin matkakohteissa etelässä, ulkona koska asun sen verran tasokkaissa hotelleissa, ei ongelmaa ole), enkä lutikan lutikkaa vuokra-asunnoissani.

      Elämäni täyttää siis matkustelu, harrastukset, liikunta, elämästä nautiskelu täysin velattomana. Koskaan en ole himoinnut "omaa" (eli elämän aikaista laina-asuntoa josta maksaa itsensä kipeäksi nauttimatta niistä rahoista). Toki en ole kade niile jotka tekee tuon elämänsä ohjausvirheen, miksi olisin. Jotkut tyhmät juo rahansa, jotkut pelaa, kolmannet tyhmät tuhaa sen seinien makseluun...

      • Ok-Loordi

        "Elämäni täyttää siis matkustelu, harrastukset, liikunta, elämästä nautiskelu täysin velattomana. Koskaan en ole himoinnut "omaa""

        Loordin elämän täyttää matkustelu, harrastelu, grillaus, saunominen, paljussa nautiskelu, juhlat ja hyvässä seurassa nimenomaan. Velattomana tietenkin, sillä erolla että Loordi omistaa kolme asuntoa eikä silti ole velkaa.

        Paljon mieluummin nostan vuokratuloja, tulivat ne sitten Kelan kautta vuokralaiselle ja sitten minulle, kuin itse saisin Kelan rahaa ja maksaisin ne omia päälle vuokraisännälle. Olen siis mieluummin vuokraisäntä kuin vuokralainen. Lisäksi kaksi omassa käytössä olevaa asuntoa, toinen omakotitalo pientaloalueella, toinen kakkosasuntona kaupungin keskustassa oleva kaksio varalla ja välillä vähän käytössä. Senkin varmaan myöhemmin kyllä vuokraan. Vuokratulot n. 1000 eur kuukaudessa (brutto) sitten jatkossa.

        Eikä siis velkaa ja nautiskellaan.

        Ei omistusasuminen ja asuntojen omistaminen välttämättä tarkoita siis velkaa tai lainaa, vaikka asuntoja olisi 2-3 kpl.

        Ikää Loordilla 34 vuotta, ja asunut itsekin köyhänä opiskelijana joskus vuokralla.

        34 vuotiaana 3 velatonta asuntoa, joista yksi uudehko omakotitalo, aika hyvin. Mutta asiat pitää osata pelata oikein, eli hankkia todella hyvätuloinen työ ja tehdä vähän sivutoimia kovalla laskutuksella ja lisäksi pörssisijoituksia kannattaa järkevästi ja maltillisesti toteuttaa. Hyvätuloinen kumppanikaan ei ole pahitteeksi. Sanotaan että jos molemmat tienaavat esim. n. 100.000 - 120.000 eur vuodessa eli perheen bruttotulot n. 200.000 - 250.000 eur/v. niin sillä jo pääsee lyhentämään asuntolainat n. 4 vuodessa vaikka lainaa vähän olisikin etenkin jos ostaessa taloa on säästänyt edes n. 100.000 euroa alkupääomaksi, ainakin 35% pitää maksaa heti ja korkeintaan 65% lainalla, se on Loordin kanta.

        Eikä heti mitään puolen miljoonan taloa vaan esim. 350.000 eurolla saa ihan ok-taloja jo.

        Eikä hintojen kehitys sinänsä paljon paina jos ei ole velkaa eikä ole myymässä.

        Toki mukavaa on jos ja kun joskus myy esim. noita kerrostalokämppiä niin jos vaikka 10-15 v. päästä myy ja hinta on tuplaantunut.

        Raha menee rahan luo usein, niin se vain on.


    • Luki.

      Saanko minä keskeyttää hieman teidän moninaisia avautumisianne?

      Aloittajalla on ottanut koville lukemansa tekstini,niin joten päätit kumminkin aloittaa hätäpuhe aloituksen.

      Ei se mitään jos on osunut noinkin kunnolla,tuo on täynyt osua napakymppiin koska kaikenlaisia palopuheita on otettu aiheeksi,ihan hyvä sinänsä,asioista pitääkin olla montaa erimieltä ja siitä voi valita sitten keskitien.

      Eli kerrot näin.....

      "Teillä ei tule koskaan olemaan varaa omaan, joten lopettakaa nyt jo se toisille epäonnen toivottaminen. Vaikka toisaalta. Tehän olette vaan normi suomalaisia, eli ikuisesti ja ihan kaikesta jokaiselle kateellisia."


      -ei pitäisi sanoa noin, "eli teillä ei koskaan tule olemaan varaa omaan."
      Tuohan on se on kateelisen kirjoittamista kun luet nuo luppu lauseesi.

      Kelle minä olisin kateellinen?minä vaan kysyn?

      Minäkin ja voi olla palstalla muitakin mutta kerron vain itseni puolesta omaan oman kodin,tässä tapauksessa ok-talo kiinteistön.

      Minä en en siis kerro enkä kirjoita oman eduntavoittelun nimissä vaan kuinka asia on,minä omistan omakotitalon.

      Nyt näitä kiinteistöjä on ollut omalta kohdaltani on useita kiinteistöjä vuosien saatossa.Viimeisen myynin suoritin itse kesäkuussa järven rantakohteesta jossa minulla oli ok-talo kakkoskotina eli minulla on yleensä kaksi kotia yhtä aikaa,harvoin yksi,tällä hetkellä elämme poikkeuksellista aikaa siis,elän vain yhdessä ok -talossa.

      Minulla on jokseenkin poikkeuksellinen tietomäärä laajalta alueelta suomesta lähinnä kiinteistöjen osalta ,et aloittajana ehkä tiedä kuinka valtavan työn olen tehnyt koko suomen alueella vuodesta 2012 asti tietoni perustuu tietoon ja olemassa oleviin faktoihin.

      Aloittajana olet säikähtänyt toden teolla,se on toki hyväksi että olet ymmärtänyt suomen tilanteen asuntomarkkinoilla ja nousut tämän teemoilta kapinaan,muttei se auta.

      Kerrot romahduksesta,mutta itse ole tuonut kovinkan monesti sanaa romahdus esille, vaan lasku asuntojen hintojen lasku joka on kaikkien silmien nähtävillä ja on luettavissa monestakin median kirjoituksesta.

      Asuntojen hintojen lasku on realistista ja se on pitkällä aikavälillä prosenteissa valtava,joka voi mennä huikeaksi lukemaksi tulevaisuudessa,eli romahdus sana on väärä koska en nää sitä muutoin kuin poikkeustilan vallitessa ,näitä voisi olla useampia kuten mahdollinen sotaselkaus euroopassa ym...sekään ei ole täysin pois suljettu teemana,tekijöitähän riittä nyt.....niin kuin varmaan itsekkin olet saattanut jo ymmärtää.

      Mahdollisen taantuman (laman) pitkittyminen vie todella pitkään talouden alasajoon josta on vaikeaa päästä nousu imuun tässä tarkoitan suomentaloutta joka korreloi myös näkyvästi asuntokauppaan lähinnä varovaisuutena.

      Nyt kun kulutus on hiipunut ja kauppiaiden voitot pienentymään päin niin näkyvissä on selkästi ne ajat joista kerroin palstalaisille useampi vuosi sitten jo ja he tietävät sen,olen siis kertonut mitä edesssä on jopa mahdollisen sotilas konfliktinkin,mutta noin ylleensä laskusta olen kertonut ja kaupan hiipumisesta jo pohjoissuomen osalta joitakin vuosia sitten ollessani kyseisellä alueella kartoittamassa tilanetta joka nyt on levinnyt käytännössä koko suomeen.


      Alempana seuraa jatkoa .......

      • Luki.

        Välittäjien osalta joita tunnen tai sanotaan tiedän on tilanne se ettei he myy nyt enään noin vaan,vaan tilanteeseen tarvitaan hintakorjaukset kaikkialle,se on välittäjien toive myyjien suhteen ettei sorruta enään liiallisuuksiin,hintojen suhteen tie on todellakin alaspäin ja sitä voi enään estää,ollemme nyt siinä pisteesstä ettei nousua ja palstan hinta tsunamia tule vaikka jotkut sitä kummallisista syistä toivovat eivätkä halua kaikkien saavan järki hintaan kotia alle.

        Onko tässä järkee? tässä astuu se esiin, että ollaan pahan suopia ja ylpeitä ja olevinaan parempia muita,ehei ei ei .

        Lyhyesti kerrotuna 30% lasku voi tuntua suurelta muttei se ole mitään mitä hinnat ovat,espanjassa on on joissakin alueilla liki -90% lasku tätäpäivää mutta enimmäkseen tuossa -50% -60% tietämillä.


        Kun väität aloittajana kysymyksenä (oletteko te ihan oikeasti pihalla?) vastaus on suoraan EMME OLE ,VAAN ASIAN SISÄLLÄ toisin sanoen tiedostamme tälläkin palstalla suuremman luokan laskun olevan historiallisen pitkällä ajalla nyt käsillä.

        muuta vaihtoehtoa ei ole enään kuin lasku joka on hyvin pitkä ,suomen talous ei nouse koko tällä vuosikymmenellä se on jo menetetty,mutta minä pelkään jo 2020-2030 välistä aikaa kuinka pitkälle se menee ,lisäksi meillä on paljon tulossa mutkia matkaan monelta eritaholta kuten ikääntyvä väestö jota ei ole käsitetty olenkaan vielä.

        Aloituksen teema on erittäin hyvä ja ajankohtainen kauttaaltaan mutta hieman alentava vuokralla asuvia kohtaan jota en tule hyväksymään tuolaisenaan,toinen seikka on myös hyökkäyksellinen tapa lähestyä henkilöitä väittäen ettei heillä ole koskaan varaa ostaa omaa,tuon totean latismiseksi ei kannustamiseksi.

        Toisin sanoen aloittaja itse yrittää olla parempi heikompia kohtaan latistaen ja solvaten torakoilla,onko tuo sivistyneen ihmisen ilmaisutaito parhaimillaan?

        Aloittaja on varmasti tuohtunut ,joutuessaan mahdollisesti tukalaan tilanteeseen asuntojen hintojen melkoisen todennäköisen voimakkaasta laskusta johtuen,on vielä eräs seikka joka voi mullistaa kaiken ,jos niin käy niin silloin on edessä todella kova lasku,uudet talot tämän hetken talot ei menisi mitenkään kaupaksi,mutta ei tästä sen enempää koska olen aikaa edellä aika paljon joten en halua kuormittaa niitä joilla on jo tarpeeksi vaikeaa.


    • tosiasiat esille

      Kerro sinä köyhät kyykkyyn ensin millä rahoilla ja tuloilla Suomen ainoa kasvava osa eli työttömien, pätkätyöläisten ja pienituloisten armeijat ostaa tai maksaa pankkilainaa nykyisen hintaisista saati nousevan hintaisista asunnoista. Tyhjästä on paha nyhtäistä. Siinä ei pelkkä ostamisen ja omistamisen halu paljon auta kun töitä ei löydy ja putoaa ansiosidonnaiselta Kelan rahoille. Hintojen lasku on päivänselvää yhä suurempien kansanosien ostovoiman romahtamisen perässä.

    • Köyhät kyykkyyn

      Edellinen kirjoittaja on niin perussuomalainen, ku olla ja voi. En tarkota nyt sitä puoluetta, vaan ihan suomalaisia. Tollasella ajattelulla tää maa ei tule, eikä sen tarvikaan koskaan nousta tästä suosta. Oikeen naatiskellaan, jos vaikka jollain tuntemattomalla menee huonosti.

      Mutta asiaan... Kelatkaapas köyhät tätä esimerkkiä:

      Raija ja Reijo omistavat talon. Velkaa heillä on 100.000€ ja laina-aikaa 20-vuotta.
      Nykykorolla, joka ei tule lähivuosinakaan nousemaan heidän kokonaiskorko on 1.5% (12kk euribor = 0.44 marginaali 1.05). Korkoja he maksavat kuukausittain siis 125€.

      Tähän päälle heille tulee maalämmöllä varustetussa ok-talossa vuosittain käyttösähkö mukaanluettuna 12000kWh sähkölaskut, eli keskimäärin alle 100€/kk.
      Muita kuluja ovat kiinteistövero (300€/vuosi) 25€/kk, täysarvovakuutus (400€/vuosi) n35€/kk sekä jätemaksu, noin 10€/kk. Vettä kuluu sama, asui missä tahansa, mutta sanotaanki nyt 80€/kk, koska pihaakin pitää kastella.

      Yhteenlaskettuna heidän kuukausittaiset kulut ovat keskimäärin siis 375€/kk.
      Reijo ja Raija jäävät työttömiksi ja saavat asumistukea aivan, kuten kassulaisetkin.
      Lisäksi Reijo ja Raija saavat vähentää korkokulujaan vetotuksessa, toisin kuin vuokraa ei saa.

      Nyt kysymys: missä maan kolkassa asuu vuokralla ja vieläpä ok-talossa 375€/kk?

      Niinpä! Nyt ostamaan niitä asuntoja kipinkapin.

      Terveisin, hyvin vaurastunut!

      • Laskemaan nyt jo

      • huh heijaa vaan
        Laskemaan nyt jo kirjoitti:

        Ja jos ette osaa korkomenoja itse ala-asteen matikalla laskea, niin tässä apuväline.

        http://lainalaskuri.fi/calc-monthlypayment.php

        Kuinka pässi ihmisen pitää olla että luulee työttömän ansiosidonnaisella olevan tai siltä jo pudonneen saavan pankista 100 000 euroa lainaa talon ostoon? Kyllä sitten pitää olla hölmöt jutut joillakin.


      • Kassulla nyt ja aina
        huh heijaa vaan kirjoitti:

        Kuinka pässi ihmisen pitää olla että luulee työttömän ansiosidonnaisella olevan tai siltä jo pudonneen saavan pankista 100 000 euroa lainaa talon ostoon? Kyllä sitten pitää olla hölmöt jutut joillakin.

        Voi puusilmä sentään. Kait nyt osasit sentään sen verran ajatella, että se velka on varmaan otettu työssä ollessa, kuten tuossa mainittiinkin.

        Mutta, eihän kassulainen osaa tällaisia itse päätellä.


      • vielä pässimpää
        Kassulla nyt ja aina kirjoitti:

        Voi puusilmä sentään. Kait nyt osasit sentään sen verran ajatella, että se velka on varmaan otettu työssä ollessa, kuten tuossa mainittiinkin.

        Mutta, eihän kassulainen osaa tällaisia itse päätellä.

        "Niinpä! Nyt ostamaan niitä asuntoja kipinkapin."

        Mitäs tuo sitten tarkoitti? Kyllä olet sekaisin kun et enää tiedä mitä naputtelet.


      • whoknowswins

        Työttömäksi joutuvalla, jolla on sadantonnin velka, on todella kiire saada talonsa myytyä ennen ansiosidonnaisen päättymistä. Nykyisessä taloustilanteessa se myynti voi kestää saman ajan kuin ansiorahakin.

        Suurin virhe on nimenomaisesti myynnin lykkääminen. Ajatellaan asumisen omassa olevan halpaa, luotetaan uuteen työllistymiseen ja asunnon arvon säilymiseen. Silloinhan myynti kannattaisikin lykätä hetkeen, jolloin velan lyhentäminen alkaa vaikeutua.
        Kuitenkin sen kahden vuoden aikana talon arvosta katoaa ainakin 60 000, ehkä jopa se velan määrä, 100 000. Noin ollessaan asumiskustannukset ovat luokkaa 3000 eur/kk minimissään. Ja se myynti on pakko tehdä, jotta velat saa maksettua.

        Ajoissa myyvä saa talosta paremman hinnan, velat pois ja ostettua paremman pikkuasunnon. Pikkuasunto rommaa isoa vähemmän, joten sillä ei kompensoi okt:n hinnanlaskua. Voi se seuraava asunto olla okt:kin, kunhan on velaton.

        Ymmärrän okt:n olevan monille elämän suurin tavoite. Siihen tulee kuitenkin pyrkiä pääsemään niin, että asumiseen kohdistuvat velat on otettu ja maksettu pois kt-/rivaripohjalla ja okt pystytään ostamaan kokonaan ilman pankkilainaa. Silloin ei työttömänä joudu velkojen vuoksi myymään lamassa siinä eniten arvoaan pudottavaa asuntoa, omakotitaloa. Noin toimien se 375eur/kk asumiskuluihin toteutuu oikeasti.


    • Pelleily seis

      Hyvää settiä noiden maailmanloppua odottavien persujen puolitotuuksien sijaan. Työttömyys ei välttämättä pakota ketään myymään kämppäänsä. Tyhmyys sensijaan niin tekee, mutta jos omistusasunnon on kyennyt hankkimaan, niin tuskin tyhmimmästä päästä on. Muistakaa persut se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe