Avensiksen pehmeät moottori,

7-tojotaa

Pitääkö paikkansa, että näissä kaukoidän-autossa on niin pehmeät koneet jo uutena, että niitä pitää vaihtaa jo vähän ajetuissa yksilöissäkin?

Kustannukset mootoorinvaihdoissa ovat ilmeisesti tuhansia euroja, etenkin jos takuuaika on jo mennyt "umpeen"?

Uskaltaako tälläistä "öljysyöppöä autoa" ostaa, jos niin minkä vuotiset tulisivat kyseeseen ´turvallisina-ostoksina`yleensä?

35

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2024

      Osta joko aivan uusi tai riittävän vanha. Myy uusi ennen takuun loppumista ja kun ostat riittävän vanhan niin edelliset omistajat ovat kerinneet korjata viat pois kuleksimasta. Itse toimin viimeksi mainitulla tavalla - kun ei ole varaa ostaa uutta.

      Eiköhän ne männänrengasviat joita oli niissä alkupään VVT moottoreissa ole jo korjattu. Korjasivat niitä kuullemma pitkään vielä takuun päättymisen jälkeenkin. Itselläni on alkupään Avensis ja katsastusmiehet melkein leimaavat otteen jo tervehtimisvaiheessa. Edellinen autoni oli 89- Corolla, mutta sen kanssa oli aivan toinen kohtelu - insinööri käveli jumalattoman iso meisseli ojossa suoraan helmaa kohti ja sanoi " tule viimeistään kuukauden kuluttua näyttämään paikattuna".

    • Ave4Life

      Niin tai sitten vaan oikeasti ostat sen Avensiksen ja kokeilet, etkä usko korviisi kantautuvia kuulopuheita.

      • hiukka vaikeeta

        Nuo diiselviat, joista Aven kohdalla on puhuttu, eivät tule ehkä kokeilussa ilmi. Ellei sitten nimenomaan tiedä mitä hakee. Ja monasti pitäisi päästä ajamaan tarpeeksi pitkään, että näkee putoaako jäähdytysnesteen pinta.

        Myyjä voi jo olla hyvin tietoinen, että koneessa joku mättää. Ostajalle vaikeampi havaita. Kaupan jälkeen voi sitten alkaa arpajaiset, että singahtaako vieteri heti vain tuonnempana.


    • Tmnt

      Kyllähän nuo uudemmat ketjukoneiset diisselit on surkeita esityksiä. Surkuhupaisaa hommassa on sekin, että sitä ei Toyotalla tunnusteta tyyppiviaksi vaan vaihdetaan vaan moottoreita tilalle joissa on sama kansivika odotettavissa. Onkohan uusissakin diisseleissä sama vika odotettavissa? Ite jos tuosta nykyisestä pääsen erilleen en Toyotaan sormiani sotke enää, vaikka nuita jo useita on tullut omistettua, mutta laatu on kyllä laskenut huimasti.

      • The Köle

        2.0D4D on huoleton, sitä ei nuo ongelmat koske.


      • 3123213

        Mitenkähän tuo eroaa erään Saksalaismerkin ketjuvikaisista bensakoneista... muuten kuin että kyseinen germaanimerkki ei suostu korjaamaan saatika vaihtamaan.


    • Tmnt

      Kyllä se vaan 2 litrastakin koskee. Ei ehkä niin heikko, mutta on niissäkin kansivikoja.

    • rererreerrfddf

      Ainakin bensakoneella varustetut Avensikset ovat erittäin luotettavia, ei mitään erityisiä ongelmia. Lähinnä se on VW jonka bensakoneet tuppaavat hajoamaan pienillä kilometreillä.

    • Jutut

      Taksikuskilla lienee pehmennyt jostain muualta.

    • Pehmeitä ovat

      Pitää paikkansa. Dieselit (2.0 ja 2.2 koneet etenkin) ovat täysiä susia. Huonoja ovat bensamoottorillakin varustetut, syövät öljyä hirveästi ja kestoikä on lyhyt.

      • pehmenneet eväät

        Muita susia ei ole kuin provot tällä palstalla.


      • ikävä ilmiö
        pehmenneet eväät kirjoitti:

        Muita susia ei ole kuin provot tällä palstalla.

        En usko, että se laatu puheillasi paranee!


    • Tmnt

      Vw nyt on tuttu kone ongelmistaan, mutta valitettavasti niin on nyky Toyotakin. Bensat luotettavampia, mutta ei niin luotettavia kuin ennen. Öljyn kulutus yksi ongelma, niinkuin edellinen jo kirjoitti.

    • jo 15 tojotaa

      Kyllä mulla ihan kovaa terästä olleet. Kopisee ja kilahtaa kovasti kun jakarilla kolauttaa. Rikki niitä ei saa millään.

    • Tmnt

      Vaan ketjukoneiset diiselit on alumiini lohkoisia ja siitä ne murheet alkoivat. Öljyn syöntiä, kansivikoja, egr vikoja ja hiukkassuodattimet temppuilee.

    • ljhkjh

      Kulku noissa on kovasti pehmeää. Uuden Tojon suoritusarvot olisivat ihan OK, jos eläisimme 70-luvulla.

    • Tmnt

      Joo moottorit on vielä kaiken lisäksi tylsiä ja puhdittomia. Tuossa 2 litran koneessa alavääntö puuttuu kokonaan ja välityksetkin on liian pitkät nuille väännöille.

      • Onx pakko?

        Onko pakko ajaa liian suurella vaihteella? 6nen on hyvä, kun nopeudet on 100-120 km/h ja kun ajelen paljon "huviveroalueella" niin menee 80 km/h rajoituksellakin 6lla.


    • Kaurahattunen

      Laakkosen lomautettavat Vokkelomyyjät täällä jauhavat paskaa kilpailijan autoista.
      Mitä turhaan pelkäätte potkuja, keväällä pääsette Agrimarkettiin myymään paskaa, siitähän teillä on jo vuosien kokemus Vokkelomyyjänä.

    • Tmnt

      Niin, totuus tekee joskus kipeää. On vaikea myöntää tehneensä vääriä valintoja auton ostossa. Itse olen omistanut useita Toyotia ja niiden kanssa pärjännyt, mutta tästä nykyisestä 2 litran diisselissä on ollut kyllä liikaa harmia, joten voin myöntää tehneeni typerän auton valinnan. En tiedä onko seuraava valinta sen parempi kestävyyden ja luotettavuuden osalta, mutta ajettavuudeltaan ja moottorin ominaisuuksiltaan se tulee olemaan parempi eli ei Toyotaa enää.

      • Tarkemmin sitten

        Mitä siinä on ollut harmina ja paljon ajettu ja minkälaista ajoa?


    • Tmnt

      Jatkuvaa vikavalojen polttelua mitä ihmeellisimmistä syistä, alaväännön puute, joskus puutuu aivan nuhaseksi, egr temppuilee, umpiot kerää huurua sisäänsä vaikka ehyet näyttäsi olevan, lämmityslaitteen säädin temppuilee ja sammuu omia aikojaan jos puhaltimen laittaa isolle, eberi pelaa miten sattuu ja nyt sippas kokonaan, nestevuodot, resonoinnit milloin mistäkin esim. Ilmanputsarin kotelo, ym..... Ajomäärä on yli 200000km. Vanhemman mallin Avensiksessa ei nuihin kilometreihin tarvinnut laittaa kuin kuluvaa osaa.

      • Tmnt

        Niin ja matka-ajossa ollut.


      • Maanantai versioko
        Tmnt kirjoitti:

        Niin ja matka-ajossa ollut.

        Alavääntö, se olisi selvinnyt koeajossa, onko omaan makuun vai ei, siinä ei ole mielestäni muuta ongelmaa kuin risteykseen kakkosella tultaessa ja jos vauhti laskee liiaksi, mutta ei niin paljon että saisi 1. sisään, niin silloin ei ole tehoa tarjolla lähtiessä. Automaatilla ei olisi sitä ongelmaa.

        Minulla ja monella tutulla ei ole mitään mainisemiasi ongelmia 2.0 D4Deen kanssa, mutta itse laitankin auton vaihtoon 100 tkm kieppeillä, tutuilla pari 500 tkm ajettua vanhemman korimallistakin ilman suurempia vikoja.

        Eberiä pitää pyrkiä käyttämään kesälläkin n. 1 krt/kk jotta ei ryydy ja kun käyttää niin aina kuumaksi asti, eli ei 5 min käyttöjä. Ja polttoainetoimiset lisälämmittimet eivät todellakaan kestä samaa aikaa kuin auton perustekniikka.

        Resonointiakaan ei ole muutoin kuin parkkikiekot ja jääskarabat yms. ovitaskuissa sekä joskus talvella jäät jossain muovien välissä ritilöissä tms.


    • Tmnt

      Kyllähän tuo vanhempi kone kestää kilometrejä vaikka kuinka paljon, mutta nyt onkin kysymyksessä tuo uudempi ketjukoneinen. Kyllähän nyt 100000km kestää huonompikin auto ilman isompia ongelmia. Eberiä on kyllä käytelty kesälläkin. Ja yksi vaiva mikä jäi mainitsematta niin koelauta resonoi aina kylmemmillä ilmoilla (kun ilma pakkasen puolella) ennen kuin auto lämpiää.

      • Tmnt:lle

        kerroppas yksikin samanhinta luokan automerkki mikä ei nitise talvella jos on taivasalla yöt ja kerro se merkki missä ei ole vikoja?
        Itselläkin ollut 4avea 2003-2014 aikana ja yhdessä yksilössä oli sellainen vika että polttimot meni rikki vähän väliä , kunnes takuuna uusittiin umpiot eli todella harmittomia ovat olleet.
        Vaimoni käytössä on ollut volkkareita ja vaikka hyviä ovatkin ajaa niin ongelmat ihan eri luokkaa kuin avessa


    • Tmnt

      Enhän ole väittänytkään, että viatonta autoa olis, mutta ennen Toyota on ollut aika huoleton, mutta nykyään se ei sitä ole. Enkä puhu pelkästään omasta Avensiksestani vaan tutuillani on ollut suurempia murheita kuin minun autossa, kuten kansivikaa. Itse olen kyllä pettynyt uudempien diisseli Avensiksien laatuun täysin ja en vielä ostaessani voinut kuvitellakkaan kuinka alas se on laskenut.

      • kokemusta on

        Osta volkkari niin tiedät kuinka alas laatu voi laskea.


      • Tmnt
        kokemusta on kirjoitti:

        Osta volkkari niin tiedät kuinka alas laatu voi laskea.

        Ei tarvitse. Kyllä tuon nykyinen Avensis jo näyttää kuinka alas laatu voi mennä. Seuraava auto onkin jo hakusessa, mutta merkki on vielä vähän epäselvä. Jos Toyotan joskus vielä laitan niin ainoastaan vanhemman Lantikan tai Hiluxin kakkosautoksi.


      • Tmnt:lle

        jaa itsellä ei ole ollut vikoja lainkaan diesel avessani, toki ajettu vasta 110tkm vm.2013.
        Toki samanikäisessä volkkarissa joka vaimollani on on ollut pikku vikaa jo riittävästi vaikka km. ei oo puoliakaan siitä(tsi).

        Niin ja nitinöitä riittää saksanseisojassa siinä missä Toyotassakin.


      • Tmnt
        Tmnt:lle kirjoitti:

        jaa itsellä ei ole ollut vikoja lainkaan diesel avessani, toki ajettu vasta 110tkm vm.2013.
        Toki samanikäisessä volkkarissa joka vaimollani on on ollut pikku vikaa jo riittävästi vaikka km. ei oo puoliakaan siitä(tsi).

        Niin ja nitinöitä riittää saksanseisojassa siinä missä Toyotassakin.

        Volkareissa on kyllä vikoja varmastikkin enemmän kuin Toyotassa, mutta eniten nuissa uudemmissa diesel Toyotissa ottaa päähän, että tuota konetta ei oikeasti saada kestämään vaikka vika on ollut vuosikausia. Itselläni on kone vielä kestänyt, mutta monilla tuttavilla se on hajonnut. Kokoajan tuon kanssa on pelko, että milloin se porsii ja sen takia se vaihtoon lähteekin. Toyota vaatisi tulevaisuudessa kunnolliset tehokkaat diesel koneet, jotka kestää ja ovat nykyaikaisia käytettävyydeltään. Lisäksi niiden yhteyteen automaatti vaihteisto. Ajettavuuteen Toyotalla tulisi myöskin tulla parannusta ohjauksen ja suuntavakauden osalta. Vielä kun saataisiin pappamaisuus pois Toyotasta niin hyvä. Eli Toyota on monin paikoin perusvarma auto, mutta siinä on isoja puutteita diesel moottorin kestävyydessä ja ajettavuudessa.


    • ex-tojo

      Kyllä pitää paikkansa. Toyotan moottorit ovat vanhanaikaisia ja heikkoja.

      • laskevat kassaa

        Koko Avehan on poistumassa.. Ehkä ei niin satsata enää laatuun?


    • seis metallirasismi

      "Avensiksen pehmeät moottori"

      Tojolla jo pidempään tavoiteltu pehmeysneutraaleja metalliosia. Mitä sitä tehdä kestävämpää moottorin lohkoa kuin mitä alusta kestää. Ennenkuin varisee maahan. Tasapuolisuutta myös tekniikkaan.

      • tulee uuet ajaat

        Joo. teräksen käyttö on varmaan nykysin raudan riistoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2859
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      403
      2752
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      78
      1924
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      70
      1893
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1803
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1794
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1738
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1542
    Aihe