Metsästäjien lajituntemuksesta

Jatkuvasti saamme lukea lehdistä, kuinka nykypäivän metsästystutkinnon suorittaneilla "maistereilla" on hirvittäviä vaikeuksia tunnistaa eläinlajeja.

Eilen ammuttiin hirvi karhuna ja vuosi sitten tollo ampui hirven metsona, vai oliko se metson hirvenä, heh heh. Nämä tapaukset ovat vain jäävuoren huippu.

Kaikista naurettavinta on, kun alueelliset petoyhdyshenkilöt tunkevat "asiantuntemustaan" joka paikkaan. Nuo einarit joutaisikin metsästystamineitten sijaan pukea pelletamineisiin, sen verran naurettavia pellejä ne ovat. Sutta pelkääviä apinoita.

Koko ajan sitä sattuu ja tapahtuu tässä maassa. Omia lapsiakin on ammuttu luullen niitä susiksi taikka hirviksi. Kissoja on ammuttu ilveksinä ja koiria susina lukemattomia kertoja. Kerran eräs kännipaniikkinen maalaiseinari (Pudasjärvi v. 2008) ampui vaimonsa hoitamalla kasvimaalla kiemurtelevia kastematoja luullen niitä käärmeiksi. Lieksassa (v. 1999) sattui erikoinen tapaus koskien siloposkista susihysteerikkoa. Tämä oli juonut viinaa metsästäjäporukoissa jo kolmisen viikkoa ja mieli oli alkanut sumentumaan. Parransängin omaava poikansa oli huolissaan isästänsä ja löysikin tämän jostain järven rannalta omassa paskassaan kelluen. Kun isä huomasi poikansa naamalla karvoja, niin paniikki iski ja hän tavoitteli haulikkoaan. Hän oikesti luuli kohdanneensa ihmissuden. Onneksi poika löi isältänsä tajun kankaalle.

Mitähän vielä saamme kokea tänä jahtikautena. Aivan varmasti saamme vielä useampaan otteeseen nauttia oikein kunnon naurun remakoista. En malta odottaa noita apinoitten töppäilyjä. Linkittäkää heti kun jotain löytyy, tästäkin jahtikaudesta on otettava kaikki ilo irti, heh heh.

18

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahtialkaa...

      hienoa, sinunlaisiasikin tarvitaan. Koska menetit luvat?

      • No johan olikin

        lystiä.
        Tämä juttu oli julkaistu 23.08.2011 15:17


    • andy5

      Susianalyytikko voisi vastata kysymykseeni?mikä saa teidät pannoittamaan karhut ja sudet jotka sitte kuolevat kituen pantoihin?eikö oma tunto soimaa yhtään?esim viimesyksynä ammuttiin pannoitettu karhu laillisessa jahdissa jonka kaulaan panta oli upunnut,aiheuttaen eläimelle valtavaa kärsimystä kuukausien ajan.Laittappa se panta kaulaasi ja kerro vuoden päästä että miltä tuntuu?

      • luuletko

        että noin vakavasti päästään sairas henkilö kykenee vastaamaan tai keskustelemaan asiallisen järkevästi jos yksi ja ainoa aihealue takoo taukoamatta päässä ? anna sen hulluparan vaan keskustella itsensä kanssa ja linkittää itsellensä sairautensa antia.


      • Minä en ole pannoittanut yhtäkään karhua enkä sutta enkä tule koskaan pannoittamaan. Tyhmähän tällaista tekee, mutta vielä äärettömän monta kertaa tyhmempi supertollo metsästää noita uljaita eläimiä.

        Ja tuo jeesustelusi laillisuudesta ihan hirnuttaa. Pakkoko sitä on mitä tahansa tyhmää tehdä mikä vaan on laillista. Onhan laillista vaikkapa työntää mars-suklaapatukka poikakaverin anukseen ja sitten syödä se. Oot varmaan harrastanutkin tällaista, kun se kerran on laillista.


      • hullujen hullu
        Susianalyytikko kirjoitti:

        Minä en ole pannoittanut yhtäkään karhua enkä sutta enkä tule koskaan pannoittamaan. Tyhmähän tällaista tekee, mutta vielä äärettömän monta kertaa tyhmempi supertollo metsästää noita uljaita eläimiä.

        Ja tuo jeesustelusi laillisuudesta ihan hirnuttaa. Pakkoko sitä on mitä tahansa tyhmää tehdä mikä vaan on laillista. Onhan laillista vaikkapa työntää mars-suklaapatukka poikakaverin anukseen ja sitten syödä se. Oot varmaan harrastanutkin tällaista, kun se kerran on laillista.

        hullu hullu hullu hullu hullu hullu hullu hullu hullu hullu hullu hullu hullu hullu ! !


      • andy5
        Susianalyytikko kirjoitti:

        Minä en ole pannoittanut yhtäkään karhua enkä sutta enkä tule koskaan pannoittamaan. Tyhmähän tällaista tekee, mutta vielä äärettömän monta kertaa tyhmempi supertollo metsästää noita uljaita eläimiä.

        Ja tuo jeesustelusi laillisuudesta ihan hirnuttaa. Pakkoko sitä on mitä tahansa tyhmää tehdä mikä vaan on laillista. Onhan laillista vaikkapa työntää mars-suklaapatukka poikakaverin anukseen ja sitten syödä se. Oot varmaan harrastanutkin tällaista, kun se kerran on laillista.

        Kylläpä susianalyytikko on järjellä varustettu?et kestä yhtään kritiikkiä,vaan hyökkäät heti tommosilla lapsellisuuksilla minua vastaan?Voin sanoa sinulle että mars-patukat pysyvät minun puolestani kaupanhyllyllä ja älähän sinä niitä syödessäsi roskaa sitte luontoa..ethän?
        Taisin osua arkaan paikkaan eli taidat olla niitä karhunpannoittajia?


      • andy5 kirjoitti:

        Kylläpä susianalyytikko on järjellä varustettu?et kestä yhtään kritiikkiä,vaan hyökkäät heti tommosilla lapsellisuuksilla minua vastaan?Voin sanoa sinulle että mars-patukat pysyvät minun puolestani kaupanhyllyllä ja älähän sinä niitä syödessäsi roskaa sitte luontoa..ethän?
        Taisin osua arkaan paikkaan eli taidat olla niitä karhunpannoittajia?

        Heh heh, ei kun ole karhun astuja ja tuotan maalimaan sikakarhuihmisiä.


      • Susianalyytikko kirjoitti:

        Heh heh, ei kun ole karhun astuja ja tuotan maalimaan sikakarhuihmisiä.

        Tarkennan vähän. Olen siis sikaihminen, joka astuu karhuja ja tämän seurauksena maailmaan syntyy sikakarhuihmisiä.


      • Susianalyytikko kirjoitti:

        Tarkennan vähän. Olen siis sikaihminen, joka astuu karhuja ja tämän seurauksena maailmaan syntyy sikakarhuihmisiä.

        Niin että koitapas metsästäjäapina tunnistaa tällainen otus luonnossa, kun et hirveä ja karhua edes erota toisistaan.


      • Joopa joo...
        Susianalyytikko kirjoitti:

        Niin että koitapas metsästäjäapina tunnistaa tällainen otus luonnossa, kun et hirveä ja karhua edes erota toisistaan.

        Ilmeisesti astuvaa susilyytikkoa ja sika-emakkoa ei erota toisistaan kuin rautakangella.


    • (((())))

      Jokos analyytikko on selvitelly uusia hirviporukoiden lahtivajoja, vai vanhoillako mennään?

    • Maailmassa on

      käyty monta sotaakin vuoden 1999 jälkeen . Revi niistäkin, raatokärpänen. Heh heh heh.

    • fertilizer

      Taajamista luonnossa piipahtavilla höpöheinänkasvattajillakin on puutteita lajituntemuksessa, eräänkin viljelypalstan poliisit kävivät tarkastamassa ja totesivat, antaa kasvaa, lajike on höpötön.

    • Ass-tulip

      Mikäs sateenkaaripoitsu-homojuhla nyt Elokuun viimeisen viikon lopussa Hesassa onkaan, koska eivät ehdi tänne kirjoittaa??

    • kanttarelluja

      29.8. viisuvoittaja partanaisen esiintyminen, on ne pakoputket voinu kipeytyä keikan jatkoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe