Painoindeksistä...????

*laskija*

Mä kävin laskee mun painoindeksin ja se oli 17,2, onko toi vähän alhainen? vai? Mitä mieltä te ootte?
Mikä on se ns:"normaali"?

Ois kiva jos joku jaksais vastata näinki tylsään kysymykseen :))

9

1014

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polly

Se on niin että >20 on alipainoinen, 20-25 normaali..Eli vähäsen ehkä alipainoinen, mutta toi aikuisten joten ei päde nuorilla ihan samalla tavalla..riippuu minkä ikänenkin olet? :)

• *laskija*

Mä oon 12.v

• Stadilainen

iltapäivä lehdessä oli just jooku viikko sitte toi nuorten painoindeksi taulukko harmi vaa etten muista mikä oli juuri 12 vuotaille se painoindeksi taulukko.

• *laskija*
        Stadilainen kirjoitti:

iltapäivä lehdessä oli just jooku viikko sitte toi nuorten painoindeksi taulukko harmi vaa etten muista mikä oli juuri 12 vuotaille se painoindeksi taulukko.

Voi harmi ois ollu kiva tietää se nuorten painoindeksi...

• Jenna

se on kieltämättä alhainen se sun painos.. oot vähän alipainoinen. se "normaali" painoindeksi on siinä 20 paikkeilla.

• Stadilainen

Lapsille on omat painoindeksi rajansa aikuisten ei pidä paikkaansa vaan se on noin 17,5 12-vuotiaalla .

• Alan opiskelija

Painoindeksiä ei mun mielestä kannata tuijottaa.
      Poikaystäväni esimerkiksi on pituudeltaan 175 ja painaa yli 100 eli painoindeksi on ISO mutta koska hän on lihasta ja urheilee, niin ei painoindeksin mukaan voi sanoa onko normaalipainoinen vai ei.

Itse olen pitkä ja hoikka, painoindeksi alle 18, joten olen tilastojen mukaan alipainoinen. Kuitenkin syön viisi ateriaa päivässä ja liikun ja menkat on ok ja oon terve ja muutenkin ok, joten turhaa on painoindeksiä tuijottaa.

Katso siis itse itseäsi peiliin ja mieti onko siellä mielestäsi luinen ihminen! Kun huolehdit monipuolisesta ravinnonsaannista ja liikut, niin ei hätiä mitiä.

Yleensä vanhuksilla lasketaan painoindeksiä, koska heillä voi liikapaino olla pahaksi.

• Alan opiskelija

Niin.. nuorilla tytteleillä ja naisilla normaalin painon raja indeksissä alkaa kahdeksastatoista (18). Mutta jos se on 17 tai 17-18, niin ei se mitään haittaa. Jos sinä, ekan viestin kirjoittaja, olet tosiaan vasta 12-vuotias, niin sinähän kehityt ja paino nousee, joten älä hätäile. :)

• tintti

oot sie hieman alipainonen, mut yleensä kun on kasvu vaiheessa paino ei saata pysy mukana vauhdissa(normaalia).
      normaalipaino on 19-25

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe