Ensin meidät tungettiin ylisuuriin luokkiin. Vuorolukuun ja kaksoisluokille.
Jatko-opiskelupaikoista taisteltiin. Sitten työpaikoista. Jotku ehti olla lauantainakin töissä.
Rakennettin hyvinvointi Suomi. Luotettiin eläkelupauksiin!
Vedettiin nenänedestä työttömyyseläke 57-vuoteen ilman ansio-osuutta.
Arkkuhautaus varmaan kielletään(onko huonoa?)
Vanhainkotiasiaa ei uskalla edes ajatella..
Turha silloin täällä horista joutavia ja lässyttää punatulkuista!
suurten ikäluokkien
10
649
Vastaukset
- voip olla
että eläkepommiajan koittaessa suuri ikäluokka ei enää olekaan niin suuri.
- kusetus
Kukaan nykyinen 55-vitonen ei ole vielä elännyt yli 70-vuotiaaksi.Tuntuu kuolinilmoituksia katsellessa olevan hupaa 40-luvulla syntyneet.
Miten tulee eläkepommi?
Eikö yksinkertaistenkin matintietojen avulla tajua, että ihmiset vanhenee. Mikä yllätys?
- plunger
Työpaikoista ei tosiasiassa joutunut taistelemaan moni, työtä tarjottiin, uusia työpaikkoja aukeni koko ajan ja niihin pääsi sen ajan koulutuksella, siis ei tarvinnut juuri muuta kuin nimensä lausua.
Hyvinvointi-Suomen rakensivat suurten ikäluokkien vanhemmat, suuret ikäluokat sitä eivät ole kunnossa pitäneet.
Arkkuhautaus pitäisi kieltää HETI.- kusetus
Joo oli niitä. Asbestia tarjottiin monessa. Muutenkin työsuojelu nosti vasta päätään.( Nyt se on kyllä vesitetty)
Sen ajan työpaikoihin ei nykyinen kokispullamössö lähtisi, eikä kykenisi.
Kyllä se suurtenikäluokien työllä hyvinvointi rakenettiin.
Edellinen sukupolvi tupeksui sodissa. Se oli niille vain tärkeätä! - plunger
kusetus kirjoitti:
Joo oli niitä. Asbestia tarjottiin monessa. Muutenkin työsuojelu nosti vasta päätään.( Nyt se on kyllä vesitetty)
Sen ajan työpaikoihin ei nykyinen kokispullamössö lähtisi, eikä kykenisi.
Kyllä se suurtenikäluokien työllä hyvinvointi rakenettiin.
Edellinen sukupolvi tupeksui sodissa. Se oli niille vain tärkeätä!Sinun kokemukset ehkä ovat rakennustyöstä, kun muistat asbestin (olen itse myös käsitellyt) ja tunnet että olet hyvinvointia rakentanut.
Minun kokemukset ovat kirjoituspöydän takaa, ja siksi mainitsin heppoisen koulutustason. Ehkä meillä oli köyhä lapsuus, mutta rikkaampi se oli kuin vanhemmillamme, ja aikuisina meillä oli pian kaikki mitä vain keksimme haluta. Inflaatio söi lainan, kaikki oli halpaa. Meille jo nuoruus toi nuorisomuodin ja -musiikin.
Sen ajan töihin emme itsekään enää lähtisi, emme kykenisi - mutta emme kykene tämän ajan työn vaatimuksia täyttämään sen paremmin. Ei ole atk-taitoja, ei kielitaitoa, ei yleissivistystä.
Minä en ole konkreetisti rakentanut mitään hyvin-vointia. Vietän työssä aikaa. Onneksi ehdin ansaita välillä niin, että voin itse kustantaa oman eläkkeen, vähäksi aikaa. Pitkäsi aikaa ei ole mitään tarvetta. - kusetus
plunger kirjoitti:
Sinun kokemukset ehkä ovat rakennustyöstä, kun muistat asbestin (olen itse myös käsitellyt) ja tunnet että olet hyvinvointia rakentanut.
Minun kokemukset ovat kirjoituspöydän takaa, ja siksi mainitsin heppoisen koulutustason. Ehkä meillä oli köyhä lapsuus, mutta rikkaampi se oli kuin vanhemmillamme, ja aikuisina meillä oli pian kaikki mitä vain keksimme haluta. Inflaatio söi lainan, kaikki oli halpaa. Meille jo nuoruus toi nuorisomuodin ja -musiikin.
Sen ajan töihin emme itsekään enää lähtisi, emme kykenisi - mutta emme kykene tämän ajan työn vaatimuksia täyttämään sen paremmin. Ei ole atk-taitoja, ei kielitaitoa, ei yleissivistystä.
Minä en ole konkreetisti rakentanut mitään hyvin-vointia. Vietän työssä aikaa. Onneksi ehdin ansaita välillä niin, että voin itse kustantaa oman eläkkeen, vähäksi aikaa. Pitkäsi aikaa ei ole mitään tarvetta.Kipristelet valtion suojatyöpaikassa!
Minä olen tosiaan rakentanut hyvinvointia. Maksoin kiltisti 50% VEROJA.
LOIN NÄKYVÄÄ.
Nyt potkitaan päähän ja viedään kaikki. Syy ehkä sinun laisissa tahdottomissa luopioissa, jotka vaan luottaa eläkesäästämisen kusetukseen..! - plunger
kusetus kirjoitti:
Kipristelet valtion suojatyöpaikassa!
Minä olen tosiaan rakentanut hyvinvointia. Maksoin kiltisti 50% VEROJA.
LOIN NÄKYVÄÄ.
Nyt potkitaan päähän ja viedään kaikki. Syy ehkä sinun laisissa tahdottomissa luopioissa, jotka vaan luottaa eläkesäästämisen kusetukseen..!Koskaan en ole ollut tuntiakaan julkisen vallan työpaikassa, jo kouluaikana yksityisen palveluksessa, kovan liike-elämän uralla nyt jo yli 30 vuotta, josta yli puolet ulkomailla.
Palkkani vain on niin pieni, ettei mene veroa 50%.
Eläkesäästämisestä se kommentti, että työläkeyhtiöt kun sijoittavat rahat ulkomaisiin osakerahastoihin, voi huveta siinä nykyisten eläkeläistenkin tulevaksi uskotut rahat.
Eläke-etuja voidaan leikata ja tullaan varmasti leikkaamaan, sillä muuten ei raha riitä suuria ikäluokkia elättää. Itse säästettyyn pottiin voin kuitenkin luottaa, ja kun se on syöty, on aika siirtyä oikosääristen joukkoon. plunger kirjoitti:
Koskaan en ole ollut tuntiakaan julkisen vallan työpaikassa, jo kouluaikana yksityisen palveluksessa, kovan liike-elämän uralla nyt jo yli 30 vuotta, josta yli puolet ulkomailla.
Palkkani vain on niin pieni, ettei mene veroa 50%.
Eläkesäästämisestä se kommentti, että työläkeyhtiöt kun sijoittavat rahat ulkomaisiin osakerahastoihin, voi huveta siinä nykyisten eläkeläistenkin tulevaksi uskotut rahat.
Eläke-etuja voidaan leikata ja tullaan varmasti leikkaamaan, sillä muuten ei raha riitä suuria ikäluokkia elättää. Itse säästettyyn pottiin voin kuitenkin luottaa, ja kun se on syöty, on aika siirtyä oikosääristen joukkoon.Ranta-alue Jenkeistä(myöh rakennuskielto)mihin lie muualle on ns sijoitettukaan eläkerahoja,ne olis pitäny antaa kourin ja kummpaneiden käsiin ne pojat olis pistäny parempiin sijoituksiin,näitä (----- En viitsi nimetä) ja kumppaneita viilataan linssiin mennen tullen,se on turha jauholakkien mennä sijoitelemaan kansainvälisille markkinoille,kyllä siel on pelimiehet vastassa.Tohon arkkuhautaukseen vois kyllä pistää pientä kierrätystä,se kävis ihan näppärästi saranapohjalla,kun porukat poistuu montun reunalta vetäs vaan linkun auki ja nostas arkun uusiokäyttöön.
plunger kirjoitti:
Koskaan en ole ollut tuntiakaan julkisen vallan työpaikassa, jo kouluaikana yksityisen palveluksessa, kovan liike-elämän uralla nyt jo yli 30 vuotta, josta yli puolet ulkomailla.
Palkkani vain on niin pieni, ettei mene veroa 50%.
Eläkesäästämisestä se kommentti, että työläkeyhtiöt kun sijoittavat rahat ulkomaisiin osakerahastoihin, voi huveta siinä nykyisten eläkeläistenkin tulevaksi uskotut rahat.
Eläke-etuja voidaan leikata ja tullaan varmasti leikkaamaan, sillä muuten ei raha riitä suuria ikäluokkia elättää. Itse säästettyyn pottiin voin kuitenkin luottaa, ja kun se on syöty, on aika siirtyä oikosääristen joukkoon.Kotimaahankin on sijoitettu,eiks ydinvoimalat tehty niillä rahoilla 2% koroilla,Jenkeistä ostettu maa-alue josta sit jälkeenpäin sanottiin,että sinne on mahd Kolumbus noussu maihin ja siihenpä ei rakenneta mitään,näitä jauholakkeja kusetetaan mennen tullen
- Kypsä.50+
Silloin kun me oltiin nuoria oli työpaikkoja,tultiin jopa kotoa kysymään töihin,minäkin olin jopa kolmessa eri työpaikassa samana päivänä ja sitten vielä äitiä auttamaan koulun siivouksessa illalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437