suurten ikäluokkien

kusetus

Ensin meidät tungettiin ylisuuriin luokkiin. Vuorolukuun ja kaksoisluokille.
Jatko-opiskelupaikoista taisteltiin. Sitten työpaikoista. Jotku ehti olla lauantainakin töissä.
Rakennettin hyvinvointi Suomi. Luotettiin eläkelupauksiin!
Vedettiin nenänedestä työttömyyseläke 57-vuoteen ilman ansio-osuutta.
Arkkuhautaus varmaan kielletään(onko huonoa?)

Vanhainkotiasiaa ei uskalla edes ajatella..
Turha silloin täällä horista joutavia ja lässyttää punatulkuista!

10

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voip olla

      että eläkepommiajan koittaessa suuri ikäluokka ei enää olekaan niin suuri.

      • kusetus

        Kukaan nykyinen 55-vitonen ei ole vielä elännyt yli 70-vuotiaaksi.Tuntuu kuolinilmoituksia katsellessa olevan hupaa 40-luvulla syntyneet.
        Miten tulee eläkepommi?
        Eikö yksinkertaistenkin matintietojen avulla tajua, että ihmiset vanhenee. Mikä yllätys?


    • plunger

      Työpaikoista ei tosiasiassa joutunut taistelemaan moni, työtä tarjottiin, uusia työpaikkoja aukeni koko ajan ja niihin pääsi sen ajan koulutuksella, siis ei tarvinnut juuri muuta kuin nimensä lausua.

      Hyvinvointi-Suomen rakensivat suurten ikäluokkien vanhemmat, suuret ikäluokat sitä eivät ole kunnossa pitäneet.

      Arkkuhautaus pitäisi kieltää HETI.

      • kusetus

        Joo oli niitä. Asbestia tarjottiin monessa. Muutenkin työsuojelu nosti vasta päätään.( Nyt se on kyllä vesitetty)
        Sen ajan työpaikoihin ei nykyinen kokispullamössö lähtisi, eikä kykenisi.
        Kyllä se suurtenikäluokien työllä hyvinvointi rakenettiin.
        Edellinen sukupolvi tupeksui sodissa. Se oli niille vain tärkeätä!


      • plunger
        kusetus kirjoitti:

        Joo oli niitä. Asbestia tarjottiin monessa. Muutenkin työsuojelu nosti vasta päätään.( Nyt se on kyllä vesitetty)
        Sen ajan työpaikoihin ei nykyinen kokispullamössö lähtisi, eikä kykenisi.
        Kyllä se suurtenikäluokien työllä hyvinvointi rakenettiin.
        Edellinen sukupolvi tupeksui sodissa. Se oli niille vain tärkeätä!

        Sinun kokemukset ehkä ovat rakennustyöstä, kun muistat asbestin (olen itse myös käsitellyt) ja tunnet että olet hyvinvointia rakentanut.
        Minun kokemukset ovat kirjoituspöydän takaa, ja siksi mainitsin heppoisen koulutustason. Ehkä meillä oli köyhä lapsuus, mutta rikkaampi se oli kuin vanhemmillamme, ja aikuisina meillä oli pian kaikki mitä vain keksimme haluta. Inflaatio söi lainan, kaikki oli halpaa. Meille jo nuoruus toi nuorisomuodin ja -musiikin.
        Sen ajan töihin emme itsekään enää lähtisi, emme kykenisi - mutta emme kykene tämän ajan työn vaatimuksia täyttämään sen paremmin. Ei ole atk-taitoja, ei kielitaitoa, ei yleissivistystä.

        Minä en ole konkreetisti rakentanut mitään hyvin-vointia. Vietän työssä aikaa. Onneksi ehdin ansaita välillä niin, että voin itse kustantaa oman eläkkeen, vähäksi aikaa. Pitkäsi aikaa ei ole mitään tarvetta.


      • kusetus
        plunger kirjoitti:

        Sinun kokemukset ehkä ovat rakennustyöstä, kun muistat asbestin (olen itse myös käsitellyt) ja tunnet että olet hyvinvointia rakentanut.
        Minun kokemukset ovat kirjoituspöydän takaa, ja siksi mainitsin heppoisen koulutustason. Ehkä meillä oli köyhä lapsuus, mutta rikkaampi se oli kuin vanhemmillamme, ja aikuisina meillä oli pian kaikki mitä vain keksimme haluta. Inflaatio söi lainan, kaikki oli halpaa. Meille jo nuoruus toi nuorisomuodin ja -musiikin.
        Sen ajan töihin emme itsekään enää lähtisi, emme kykenisi - mutta emme kykene tämän ajan työn vaatimuksia täyttämään sen paremmin. Ei ole atk-taitoja, ei kielitaitoa, ei yleissivistystä.

        Minä en ole konkreetisti rakentanut mitään hyvin-vointia. Vietän työssä aikaa. Onneksi ehdin ansaita välillä niin, että voin itse kustantaa oman eläkkeen, vähäksi aikaa. Pitkäsi aikaa ei ole mitään tarvetta.

        Kipristelet valtion suojatyöpaikassa!
        Minä olen tosiaan rakentanut hyvinvointia. Maksoin kiltisti 50% VEROJA.
        LOIN NÄKYVÄÄ.
        Nyt potkitaan päähän ja viedään kaikki. Syy ehkä sinun laisissa tahdottomissa luopioissa, jotka vaan luottaa eläkesäästämisen kusetukseen..!


      • plunger
        kusetus kirjoitti:

        Kipristelet valtion suojatyöpaikassa!
        Minä olen tosiaan rakentanut hyvinvointia. Maksoin kiltisti 50% VEROJA.
        LOIN NÄKYVÄÄ.
        Nyt potkitaan päähän ja viedään kaikki. Syy ehkä sinun laisissa tahdottomissa luopioissa, jotka vaan luottaa eläkesäästämisen kusetukseen..!

        Koskaan en ole ollut tuntiakaan julkisen vallan työpaikassa, jo kouluaikana yksityisen palveluksessa, kovan liike-elämän uralla nyt jo yli 30 vuotta, josta yli puolet ulkomailla.
        Palkkani vain on niin pieni, ettei mene veroa 50%.

        Eläkesäästämisestä se kommentti, että työläkeyhtiöt kun sijoittavat rahat ulkomaisiin osakerahastoihin, voi huveta siinä nykyisten eläkeläistenkin tulevaksi uskotut rahat.
        Eläke-etuja voidaan leikata ja tullaan varmasti leikkaamaan, sillä muuten ei raha riitä suuria ikäluokkia elättää. Itse säästettyyn pottiin voin kuitenkin luottaa, ja kun se on syöty, on aika siirtyä oikosääristen joukkoon.


      • plunger kirjoitti:

        Koskaan en ole ollut tuntiakaan julkisen vallan työpaikassa, jo kouluaikana yksityisen palveluksessa, kovan liike-elämän uralla nyt jo yli 30 vuotta, josta yli puolet ulkomailla.
        Palkkani vain on niin pieni, ettei mene veroa 50%.

        Eläkesäästämisestä se kommentti, että työläkeyhtiöt kun sijoittavat rahat ulkomaisiin osakerahastoihin, voi huveta siinä nykyisten eläkeläistenkin tulevaksi uskotut rahat.
        Eläke-etuja voidaan leikata ja tullaan varmasti leikkaamaan, sillä muuten ei raha riitä suuria ikäluokkia elättää. Itse säästettyyn pottiin voin kuitenkin luottaa, ja kun se on syöty, on aika siirtyä oikosääristen joukkoon.

        Ranta-alue Jenkeistä(myöh rakennuskielto)mihin lie muualle on ns sijoitettukaan eläkerahoja,ne olis pitäny antaa kourin ja kummpaneiden käsiin ne pojat olis pistäny parempiin sijoituksiin,näitä (----- En viitsi nimetä) ja kumppaneita viilataan linssiin mennen tullen,se on turha jauholakkien mennä sijoitelemaan kansainvälisille markkinoille,kyllä siel on pelimiehet vastassa.Tohon arkkuhautaukseen vois kyllä pistää pientä kierrätystä,se kävis ihan näppärästi saranapohjalla,kun porukat poistuu montun reunalta vetäs vaan linkun auki ja nostas arkun uusiokäyttöön.


      • plunger kirjoitti:

        Koskaan en ole ollut tuntiakaan julkisen vallan työpaikassa, jo kouluaikana yksityisen palveluksessa, kovan liike-elämän uralla nyt jo yli 30 vuotta, josta yli puolet ulkomailla.
        Palkkani vain on niin pieni, ettei mene veroa 50%.

        Eläkesäästämisestä se kommentti, että työläkeyhtiöt kun sijoittavat rahat ulkomaisiin osakerahastoihin, voi huveta siinä nykyisten eläkeläistenkin tulevaksi uskotut rahat.
        Eläke-etuja voidaan leikata ja tullaan varmasti leikkaamaan, sillä muuten ei raha riitä suuria ikäluokkia elättää. Itse säästettyyn pottiin voin kuitenkin luottaa, ja kun se on syöty, on aika siirtyä oikosääristen joukkoon.

        Kotimaahankin on sijoitettu,eiks ydinvoimalat tehty niillä rahoilla 2% koroilla,Jenkeistä ostettu maa-alue josta sit jälkeenpäin sanottiin,että sinne on mahd Kolumbus noussu maihin ja siihenpä ei rakenneta mitään,näitä jauholakkeja kusetetaan mennen tullen


    • Kypsä.50+

      Silloin kun me oltiin nuoria oli työpaikkoja,tultiin jopa kotoa kysymään töihin,minäkin olin jopa kolmessa eri työpaikassa samana päivänä ja sitten vielä äitiä auttamaan koulun siivouksessa illalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe