Miten saan äidin pitämään lupaukset?

henkilö-99

Eli siis, olen 15v poika, ja tarttisin ohjeita.
Ongelmana on mun äiti, joka ei pidä ajankohtaisia lupauksiaan.
Esimerkiksi, viime keväänä se lupas että hommattais uus netti heti ku saan TET-paikan hankittua (Meillä on 2 megan netti joka maksaa 40e/kk, vaikka samalla hinnalla sais 200 megan netin). No, sitten se sano että katotaan soneralta, mutta kun selvis että sinne soneran liikkeeseen on kymmenisen kilsaa matkaa, sen into loppu.
Itse sitten aloin tutkimaan asiaa netistä, ja selvitin mitkä kaikki nettivaihtoehdot meidän asuntoon käy. Aina kun alan puhumaan hänelle asiasta (n. kerran viikossa viimeisen puolen vuoden ajan), äitini sanoo vaan että älä nyt ku on ollu pitkä työpäivä tai jotain vastaavaa. Välillä se vaan alkaa huutaa mulle jos mainitsenkin sanan netti.
Aina kun sillä on kaverit kylässä, ja kerron niille meidän tilanteesta, niin äiti sanoo vaan, että katotaan huomenna/asia on jo hoidossa, mutta kun seuraavana päivänä menee juttelemaan niin onkin taas ihan eri meininki. Tuossa kesällä se lupas että kun saan ostettua iteleeni uuden koneen, niin se netti hommataan (olin jo säästänyt jonkun aikaa), mutta nyt kun se kone hommattiin oli taas asiat samanlailla kuin ennen.
Tää on nyt viimeisin, ja ajankohtaisin näistä lupauksista, ja sen takia kerroin sen. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeata pitää lupaukset kun itse olen tällainen nörtti ja tiedän näistä asioista aika paljon, ja kaiken lisäksi enoni on insinööri, eikä äitini ja hänen välillään ole mitään ongelmia. Eli siis pari soittoa ja homma olisi jo pois päiväjärjestyksestä.
Itselläni menee hyvin koulussa, ka. yli 9, ja käyttäydyn ihan siivosti, eli ei se nyt voi olla minusta kiinni.

Voitteko antaa neuvoja tähän tilanteeseen?

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä samaa mieltä

Ehkä äiti pelkää, että netti vie sinua liikaa sitten pois muusta nuoren elämästä, mutta pitäisi kyllä perustella ja lupaukset pitää aikuisen pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe