Valaistunut ihminen

Aloitukseni ajatus lähti ihan teeveestä vain.
Kiitokset sinne.
Kaksari keittiöllä, vessa ja reikäinen vesi-posti katon-rajassa.
Neljä valaisinta on minulla.
Yksikään ei roiku katossa.
Ne seisovat omilla jaloillaan.
Ylempi valaisin on 300W.
Alempi 35W.
Molempien loistetta voi säätää Reostaatilla.
Tietysti niitä voi myös jaloitella paikasta toiseen.
Eipä ole minulla mitään ihmeempää kysyttävää.
On vain niin hyvä, kun tietää mitä nurkissa lymyää.

H.

13

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Ostimpa tänne mökille juuri kynttilöitä ja laitoin lyhtyyn öljyä.
      Nuo ukkoset ja myrskyt, kun aina tuota sähköpuolta häiritsee.
      Onkos se reostaatti se sellainen pyöreä säädin, että sitä, kun veivaa valo himmenee tai kirkastuu?

      • "eppu2"

        Jaa että huumorilla sitä taas.
        REO on vanha auto-merkki.
        Vanhoilla kielillä se tarkoittaa myös epä-varmaa.
        Status taas tarkoittaa paikalleen jämähtänyttä.
        Tuosta voi sitten päätellä jotakin.
        Hyvältä kuulostaa että sinäkin olet alkanut etsiä nurkkiasi.

        H.


      • Eufrosyne10
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Jaa että huumorilla sitä taas.
        REO on vanha auto-merkki.
        Vanhoilla kielillä se tarkoittaa myös epä-varmaa.
        Status taas tarkoittaa paikalleen jämähtänyttä.
        Tuosta voi sitten päätellä jotakin.
        Hyvältä kuulostaa että sinäkin olet alkanut etsiä nurkkiasi.

        H.

        Höpsöttimelle

        Oletko miettinyt nikkiä StatusReo itsellesi?


    • eppu2

      Että sitten säätelet valoja vanhalla paikalleen jämähtäneellä autolla.
      Nurkat on kyllä tallella pimeässäkin, itse vaan saatan olla väärässä nurkassa.

      • "eppu2"

        Minä tsättäilen kyllä, jos huomaan että on kystä näppäinten yllä.
        Joten olkoon tämä tässä.
        Ehkäpä jostain välähtää.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Minä tsättäilen kyllä, jos huomaan että on kystä näppäinten yllä.
        Joten olkoon tämä tässä.
        Ehkäpä jostain välähtää.

        H.

        Ilmaisusi varsin kiertelevä, ymmärsin sen kyllä.
        Valoisaa päivän jatkoa Sinulle.


    • Minun elektooniseen, ikkunattomaan kojuuni ei päivä paista, ei kuu kumota. Ei kynttilöitä, ei öljylyhtyjä, ei lamppuja ei muuta valonlähdettä kuin hologrammit ja virtuaali skriinit joissa tanssii virtuaaliset salsavirtuoosit. Tervetuloa tulevaisuuteen.

    • bessie*

      Viihdyn hyvin valaistussa ympäristössä, minun 'tunnelmavaloni' on valoisuus.

      Pidän noista mainitsemistasi valaisimista, koska pidän epäsuorasta, katon kautta heijastuvasta valosta. Pienempää lamppua en useinkaan käytä, esim. lukuvalona se on mielestäni epämukava koska antaa liikaa lämpöä, ja en muutenkaan edes tarvitse erikseen lukuvaloa.
      Näin hiljattain Prismassa muuten samanlaisen, mutta huomattavasti korkeajalkaisemman mallin noista lampuista. Olen suunnitellut hakevani kolme sellaista, tarkoitus laittaa kaikki olohuoneen nurkkiin. Kattovalaisin saa silti olla paikoillaan toistaiseksi.
      Yksi minulla on tässä 'aina' ollutkin, mutta mitä lie maanantaikappaleita olen ostanut kun jo kolme on tässä asuessa (n.6½ vuotta) lakannut toimimasta. Viimeisin, joka vielä on partsilla, kärähti jotenkin ja tuotti todella myrkyllisen tuntuista katkua joka tuntui päässä ja henkitorvessa. Vastaavaa valomäärää en kovin helpolla ja yhtä halvalla saa, joten vielä kokeilen josko hieman kalliimmat ja vähän erilaiset kestäisivät paremmin.

      Poikani sanoi aikoinaan - ja silloin oli vain yksi tuollainen valaisin, - että täällähän on valoa kuin leikkaussalissa ja pöytäkin näyttää steriililtä leikkauspöydältä. Olin laittanut pöydän täyteen mittaansa ja valkoisen pöytäliinan, mutta en ollut kattanut valmiiksi kun ajattelin että opetelkoon lapset. Ja minusta kun valoisuus on kodikkuutta.

    • iip.

      Olohuoneessa kaksi kristallikruunua, pari pienempää samaa lajia olevaa seinällä. Putkia ikkunaruutujen päällä, monenmoisia muita valaisemia.
      Kuka niitä jaksaa laskea.
      Ihan valaistunut olen, toivottavasti yllän moksaan.

    • Vanhoja valaisimia viiskytluvulta tai aikaisemmalta, mutta energialampuin varustettuja. Lasiverannalla öljylamppuja ja kynttilöitä. Keittiössä kohdevaloja ja putkia. Takka valaisee myös kodikkaalla tulenleimulla.
      Tervetuloa todellisuuteen ;)

    • Hämärä on tunnelmaa

      Olen tunnelmaihminen, nautin kynttilöistä ja tuikuista ja lyhtyjen valoista. Kirkas valaistus on kammottava, se vie kaiken tunnelmaan. Tunnelmaan kuuluu hämärän hyssy. bessien*n tyyli on kauhistus, kuka haluaa olla kuin leikkaussalivalaistuksessa, hyi olkkon.

    • Vanha hirsitalo kolmessa kerroksessa, kaikki päivittäiseen elämänmenoon tarvittavat palvelut löytyvät.

      Hämäränhyssy on ihmisen parasta aikaa, voi vain olla möllöttää tekemättä mitään.
      Sitten kun haluaa jotain huonoilla silmillään nähdä, laitetaan jalkalamppuun valo, samantapaiseen kuin sinun jaloillaan seisovasi.
      Meillä niitä on kaksi, tuvassa ja kamarissa.
      Inhoan kattovalaisimia ja liian kirkasta valoa, sattuu kipeisiin silmiin.
      Tiffanypöytälamppuni ovat kauniita, ne molemmat.
      Ukonilman pimeydessä pidin otsalamppua lukiessani, se kirkasti tekstin lähes liiankin hyvin.
      Kun ei kaikkea aina tarvitsekaan niin hyvin nähdä, kynttilänvalokin riittää ottamaan asioista selvää.
      Pään sisällähän ne suurimmat ratkaisut tehdään, jopa pimeässä.

      Onneksi meidän nurkissamme lymyää vain pölypalleroita, niitä ei tarvitse pelätä. Eivät ne kimppuun hyökkää, eivät ainakaan puraise.

    • k/k

      En mä tommosilla vanhoilla potikoilla enää viitti tuhrata,kaukosäädin on mukavampi.
      Varsinkin kun linksuttaa ympäri taloa olevii valoja.
      On siin mettän elävät ihmeissään.
      Ledejä luonnollisesti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe