Auttakaa miten pääsen lastenkotiin/laitokseen

Vaillalastenkotia

Eli en koe oloani kotona turvalliseksi. Sanoin äidilleni jonka kanssa asun että haluan lastenkotiin, no sossuille soitettiin sossut kuulemma sanoi että en pääse , siskoni sanoi ettei äitini ollut oikeasti edes sossuille soittaneet ja siksi äitini kielti minua puhumasta sossujen kanssa. Isälle olisin muuttanut kuhan hää vankilasta pääsisi mutta sossut eivät antaneet isäni alkoholisten ja pahoinpitely taustan takia sinnekkään muuttaa. Käyn säännöllisesti puhumassa asioistani sairaanhoitajan kanssa koska psygoloki ei autanut minua eikä minua kyllä tuo sairaanhoitsukaan auta! Olen nyt siis 7lk kiitos jos autatte miten pääsen täältä helvetistä ja tiedän minkälaista on olla laitoksessa koska paraskaverini on laitos nuori ja erittäin hyvä kaverini jonka kanssa olin 2 vuotta yhdessä on asunut jo 12 vuotta laitoksessa ja jatkaa siellä siihen asti että täytttää 18, häntä on lastenkodissa pahoin pidelty(siis nää ns hoitajat) ja sossu puuttui

98

16681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määpäkerron

      älä käy kouluu. Uhoa . Pahoinpiyele joku. Tai lyö jitaki turpaa. Ota kotoo hatkat. Tee jotaki nuista muutaman kerran nii pääset . Laitoselämä on kyllä paskaa mut jaa

      • Anonyymi

        Höpö höpö


      • Anonyymi

        Paska puhetta. Jis ei käy kouluu sossut puuttuu jos puuttuu mun tilantees ei ees puututtu. Se et pahoinpitelee jotai se pitää olla toistuvaa et sinne laitokseen pöösisi


    • berth9

      jos oot tyttö nii luulis että ottas helposti huostaan jos ite haluut mut pojille se on vaikeempaa koska tyttöjä suojellaa enemmän

      • Terve12345667

        Sen takia koska oletetaan että pojat osaavat suojella ittrensä enemmän kuin ttöt ja oon tyttö ja harrastan itsepuolustusta ja kotona vaikeaa mut en kerro koulukuraattorille koska mulla on 7 sisarusta ja en haluu et kukaan hajottaa mun perheen tän takia


      • Anonyymi

        ⁸no eikä suomessa kaikkien pitäis olla tasaarvosia


    • janita00

      nii jos oot tyttö nii tuu meille karkuu ku mu iskä ei välitä ku se on aika rento! ite oon kasill oleva tyttö.

      • Mis asut haluun tulla teijän kellariin


      • Anonyymi

        missä päin asut?


      • Anonyymi

        Missä asut. Nii voin tulla


    • ghjzkl

      hakkaa joku polta kannabista juo kaljaa älä mee kouluu

    • annikakännäää1234567890

      vittu itekin haluaisin. kotona on kaikki hyvin mua ei pahoinpidel tai mitään, nya vaa äesyttää se et mua ei päästeäy tääöt bittu mihinlää

      • Anonyymi

        Laitoksessa on kurjemmat säännöt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoksessa on kurjemmat säännöt

        totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoksessa on kurjemmat säännöt

        ihan sama


      • Anonyymi

        ihan perseestä laitoselämä täällä on aivan paskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan perseestä laitoselämä täällä on aivan paskaa

        Ei vitus yht paskaa ku mun koton,haluun päästä sinne ja joa mutsi tietäs mun mielenterveystason nii mut kiidätettäs heti sinne, mutta ei, tää runkkari o iha vitu sokee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan perseestä laitoselämä täällä on aivan paskaa

        Ite olin laitokses 1v ja siellä sai olla ulkona 12klo asti ja käytii joka kuukas jossaa kivas mestas esim huvipuisto golffaa ja kaikkee tämmös ja oli mukavat sossut jouduin mun omista tötöilystä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoksessa on kurjemmat säännöt

        Riippuu mihi laitoksee menee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoksessa on kurjemmat säännöt

        Perustele


    • auttaja2016

      Soita ite sossulle ja sano ongelma niin ratkaistuu.

      • Anonyymi

        Toimiiks pojilla sama?


    • vierailija1

      Lapset, mikä teillä on että te teette vanhemmille tuollaista. Ei tuo muoti ilmiö ole vanhemmille mikään hyvä ratkaisu. Teidän olisi paras jutella keskenään vanhempien kanssa nätisti. Ei se laitokseen pääsy auta teidän sitä todellista ongelmaa. Mikä teillä on hätänä? Laitoksissa on varmasti tarkemmat rajat kotiin tuloajat, ruoka-ajat, loma-ajat. Myös rahan käyttökin voi olla pientä sillä viikko raha voi olla 5e ja harvemmin vaaterahaa vaatteille.

      Uskon jokaisen nuoren kapinoivan muuten vain ja olisin iloinen että te puhuisitte jokainen vanhemman kanssa. En suosittele teidän kapinoivalla lintsaamalla , hakkaamalla tai karkailemalla. Sillä tuolla tavalla te ette saa kuin itselle harmia. Koulun käynti on teidän tärkeä asia. Jos jäätte tunneilta pois numerot laskee ja pahimmassa tilanteessa toistatte saman luokan. Väkivaltainen tilanne ei ole myös ratkaisu siitä joutuu poliisin kanssa ja saa merkinnän ja jos tulevaisuudessa olette tiettyy ammattiin kiinostuneita niin se voikin olla että te ette sen teini kapinan takia pääse minnekkään.

      Karkailut ei kannata myös ollenkaan, vanhempanne on huolissaan jos te katoatte tai että muutatte toisen vanhemman luo vain sen takia että hän ei välitä . Te nuoret olette tulevaisuus ja noi teidän kapinat ei auta asiaa.

      Huumeita en suosittele käyttää koska siitä tulee kierre cannabiksen pottelu on portti kovempiin huumeisiin.

      Itse asunnut laitoksessa 9vuotta ja olisin tehnyt mitä vain jos olisin saanut asua kotonani, mutta en saanut. Myös kapinoi väkivallalla, hatkoilla ja käytin huumeita. Tuloksenani on nyt että en saa sitä ammattia mitä tahtoisin ja myös huumeiden käyttö on kaiku menneisyydessä. Jäin myös luokalle ja vaihdettii kouluakin ja myös erotettiin siskoista kolmeksi vuodeksi ja siirettii toiseen laitokseen.

      Nuoret nyt puhukaa oikeasti vanhempien kanssa ja teillä on ikää sen verran että te osaatte kertoa tilanteenne vanhemmillenne. Vanhemmat on teistä vastuussa ja sillä että alatte tekemään kaikkea pahaa niin ei ole hyvä homma.

    • Kukkahattutäti04

      Voit itsekin olla yhteydessä omaan sosiaalityöntekijääsi. Jos se tuntuu hankalalta, mene koulusi terveydenhoitajan tai kuraattorin juttusille. Ketään ei lähdetä sijoittamaan suoraan, mikäli kiireelliselle sijoitukseen ei ole tarvetta. Sosiaalityöntekijöiden tehtävä on löytää ratkaisuja perheen ongelmiin. Tärkeää on, että puhut totta ja kerrot tarkasti syyt miksi sinun on vaikea olla kotona. Toivottavasti saat apua!

      • Anonyymi

        haluun laitokseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haluun laitokseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        vittuku vanhemmat käy hermoille nii siks ois vitusti kivempaa mennä laitoksee


    • hjuvaluoja

      itse viihdyn kotona mutta onhan tuo käynyt mielessä mutta ei ainakaan vielä ole tarvittu lastenkotia avuksi. ei kannata hakata ainakaan ketään sen voin sanoa kokemuksesta. toivon että saat ratkaisun tuohon :)

    • Apuaaaa

      Itelläni menee kanssa kotona tosi huonosti. Vanhemmat juo alkoholia joka päivä ja sossuille sanoo että ei oo juonu ollenkaa ja mulle huudetaan koko ajan ja välillä meillä ei oo ees päivä ruokaa ja kaapista löytyy pelkkää leipää nii niillä pitää pärjätä koko päivä. Itken kotona koska kaikki menee päin persettä mutta jos joudun/meen laitokseen nii pelkään että mun vanhemmat eroo. Musta tuntuu että mun vanhemmat vihaa mua ja en uskalla puhuu niille

      • Oon

        Mulla on ihan täysin sama juttu


      • Anonyymi

        hei kaikki haluun kertoo kaikille et itekki haluan vittuun himasta koska mikää mun elämässä ei ole hyvin 1.joo olen ollut psyk...osastolla mut vaa 4pv koska olin yrittäny 4kertaa itsarii ja ne ihan helvetin tyhmät hoitajat usko et mul on kaikki ok ni pääsin himaa mut tajusin 2kk myöhemmin et tein virheen etten jääny pidemmäks aikaa halusin pois kotoo joten fuck up:pasin koko jutun mut puol isä hakkaa mun mutsii (sossut tietää. kaikesta ja kaikista kerroista) ekalla kerralla oli päivä jolloin mun mummin faija kuoli joka oli hirveetä. ja meijän 2 pikkusta ja mutsi vietii turvakotii toinen on 6.v ja toinen 4.v sillon oli 3.v sitte tuli toinen ja kolmas kerta ja mä jouduin mun faijalle jossa on ihan helvetin paha olla...mä on siellä aivan yksin ei oo ketää kelle puhuu ei oo ketää ketä tukee eikä ketää kenen kanssa olla mut mun mutsilla on kaikki mitä tarviin joten mietin että hankin itteni laitoksee siitä on nyt 1v ku meinasin jo joutuu mut en pystyny jättää mun perhettä mut ku tulin kotii psyk...osastolta tajusin et mun paikka on kaikki alla muualla ku kotona, faijalla, tai kellää muullakaa perheen/suvun henkilöllä...mut en osaa ilmasta tätä kellekkää koska en edes tiedä miksi


      • Anonyymi
        Oon kirjoitti:

        Mulla on ihan täysin sama juttu

        Pyytäkää hyvät nuoret tukiperhe tukihlö jos etre pääse laitokseen ja etre halua olla kotona. Itse aloitan tänä vuonna tukiperheenä ja saan kurssin köytyäni sossun kautta nuoren joka ois puolin ja toisin sopiva. Meille saa hän sitten tulka sovitusti 2x kk tai silloin kun kotona ei jaksa.
        Tukihlö ja perheistä on pula mutta kuulin että korona on vaikutranut siihen että ihmiset lähtevät koulutukseen. Kaikki taustat tarkistetaan jotta lapsi tai nuori on turvassa.

        On muitakin kun kaupungin ylikuomittunut sossu....Pelastakaa lapset, nuorten kriisikeskukset, mannerheimin lastenliitto, sos lapsikylä, nuorten puhelin. ..on vaikea neuvoa kun tirdän vain oman kaupunkini paikat.

        Koulun terkkari osaa neuvoa eteenpöin ja he ovat vaitiolovelvollisia kerrotte mitä vain.

        Älkää ainakaan riehuko juoko käyttäkö huumeita lintsatko se tie ei auta. ...haluatte apua...eli parantaa elämänne laatua joten älkää rettelöikö.

        Se on paras tie saada apua ja teidät otetaan vakavammin. Jos tuntuu ettei sossut auta älkää luovuttako ....tänä päivänä on paljon muitakin paikkoja


      • Anonyymi

        Minkä ikäinen oot. Ja missä kaupungissa asut. Voit sit muuttaa meille. Meillä on kiva pieni perhe❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen oot. Ja missä kaupungissa asut. Voit sit muuttaa meille. Meillä on kiva pieni perhe❤️

        Missä sää asut


    • LaitosLapsi

      Ite halusin kotoota pois laitokseen ja pääsin citun chillii ku voi häröillä välil mut välil noi ohjaajat ärsyttää ihan tahallaan mut joo

    • Laitoksenvanki

      En suosittele... Laitaos elämä on rannkaa ja heikentää mua ainakin, kaipaan vapautta, muhos on niin kaukana stadista et ei enää jaksa lomille mennä ees..

      • Anonyymi

        No olisitko laitoksessa vai mun tilanteessa. 1. mutsi ja faija pimittää multajotakin isoa. 2. En saa puhua asioista kenelkään t:mutsi. 3. Vapaus ja huvittelut on nyt kiellettyä 4. en saa kehuja juur mistään mutsin puolelta. 5. Faija ei voi tehä mitään koska antoi huoltajuuden pois en edes tiedä miksi. 6. Mutsi huutaa nykyyään lähes koko ajan. 7. Broidi haluaa tehä itsarin koska Äitimme.
        7. En pääse isälleni. 8. En saa ees ostaarahallani edes vaatteita. 9. Jos sanon sossuil mitn nii ne vaa sanoo "joo siis" "mhm" "mites me voitaaisiin auttaa" yms ja mutsi valehtelee niille silmät päästään. Oon saanut noin 80 positiivista merkintää sain mutsilta "jaaha" mulla on alle 20 huonoa merkintää mutsi raivoo joka kerta kun tulee semmonen. Viskoo mua himas ku mitäkin nukkea. Täti lähetti postis lahjan ja en saaanut hakea sitä. Oon saanut isovanhemmilta rahaa ja mutsi sanoi että "se olisi sama asia että ne antais teille huumeita".
        Jos vaan pääsis hyvään laitokseen jossa huolehdittais mun hyvin voinnista en kauheest nuuta kaipaa. Ja myös se että siel on kovemmat säännöt ei kiinnosta haluaisin vaa päästä jollain fiksulla tavalla sinne laitokseen. Joten voisitteko auttaa että miten?


    • MikäAuttaa

      Tätä samaa kyselee mieheni poika. Miten pääsee lastenkotiin. Asiasta on puhuttu sossuille yli vuosi, siis ei lastenkodista, vaan siittä, että poika pitäis saaha äitiltään pois (isälleen). Siihen ei kuitenkaan näy riittävän äidin mielenterveysongelmat ja itsekkin myöntämänsä jaksamisen puute, joka aiheuttaa kurin ja sääntöjen tai niiden rikkomisesta tulevien seuraamuksien puutteen, lapsen koulunkäynnin surkea menestys (ei tee koskaan läksyjä, on jatkuvasti jostain syystä pois koulusta, kokeet ei edes uusimalla läheltäkään läpi yms.), lapsen kotona kokema väkivalta tai sen uhka, lapsen itsemurhafantasiat, jotka ovat peruja äidin omasta itsensä tappamisella uhkailusta jaksamisen loputtua hyvin lyhyeen, ei kotoa karkailu ja lapsen väkivaltainen käytös äitiään, siskoaan ja muita kohtaan, varastelu tai mikään muukaan. "Asiantuntijat" ovat sitä mieltä, että nyt ei ole hyvä aika o.O Asiat menee kokoajan huonompaan suuntaan ja todellakin alkoi huolettamaan tuo ääneen pohdiskelu, että mitä pitää tehdä, että PÄÄSEE pois, mistä tulee merkintöjä sossujen papereihin ja paljon niitä pitää olla. Lastensuojeluun on ilmoituksia joutunut enemmän kuin kerran tekemään (lyömistä ja sillä uhkailua, tappamisella uhkailua, sukuelinten esittelyä lapselle, itsemurhalla uhkailua, koulunkäynnistä huolehtimisen totaalista laiminlyöntiä yms), vaan eipä näy lapsen kehityksellä ja sen suunnalla olevan paljoakaan näile tantoile merkitystä, syytetään vain kaikesta tuosta isää, joka koittaa pojan puolesta kaikensa tehä ja tapella, että lapselle saatas paremmat olot.

      Yhteenvetona siis, kotoaan lapsi ei pääse millään ja sitten luetaan uutisista Eerikoista ja muista "ei mitään syytä huoleen"-lapsista :(

    • Laitoslapsi

      Olen nyt asunut 3 vuotta kodinomaisessa laitoksessa ja ei ole kivaa. Poltin pilvee, join, en mennyt kouluun, ja kaikkee tommosta. Iha jees tää silleen on ku saa polttaa tupakkaa ja ulkoovet ei oo lukittuna. Mutta muute miks vitussa joku oikeesti haluis tänne. Ite vastustin ja vastustin ja lopulta ku tänne jouduin (kiirreellinensijoitus) ni otin 5 päivän hatkat. Yritä ensin olla siellä kotona ja jos ihan pakko on nii kyllä sossut sut tänne laittaa. Ja pakko sanoa vielä, että mulle tästä on tullut semmonen juttu että sossut määrää koko elämästä. En saa edes mennä ulkomaille perheeni kanssa ilman sossun allekirjoittamaa paperia. :)

    • Outo7

      Oon asuu laitoksessa 5vuotta ja syy on se että olin karkuteillä.2vuotta sit sossutkin huolestu mut löydettiin ja vietiin suoraan laitokseen

    • Epäturvallinenlapsi

      Itekin haluan laitokseen! Tulee varmaan aika myöhässä, mutta vastaan silti. En ikinä oo tuntenu oloani mun koulussa turvalliseks, koska siellä on pelottavaakin porukkaa. Nyt tulee ne ''No mene kotikouluun nii kaikki ratkeaa!'', ongelmana tosin on se, että vanhempani vastustavat tätä ideaa. En uskalla puhua heille tästä, koska pelkään joutuvani kertomaan asiasta kaikille. Vihaan koko kouluani! Jokaista opettajaa, jokaista oppilasta .. HALUAN VAIN POIS SIELTÄ!

      Ja ongelmana siihen, että hakkaisin väkeä jne, on se, että olen liian hyväsydäminen muita kohtaan, enkä ikinä pystyisi satuttamaan ketään. Oi, paljonko haluaisin vain kuolla pois, viiltää ranteeni auki tai karata ... jonnekin missä minusta oikeasti välitettäisiin.

      Ajattelin puhua tästä psyykkarille, mutta ajatella, jos tai kun vanhempani saisivat tietää tästä! Ja kun luokkatoverini saisivat tietää tästä. Joutuisin jokaiselle selittämään kaiken, miksi, miten, milloin .. KAIKEN. Ja sitten vielä isosiskonikin väittäisi, että haen huomiota. Hänkin on masentunut ja tahtoisi kuolla. Hän on aina ollut minua kohtaan ilkeä ja olen saanut kuulla ja kokea hänen vihaansa koko elämäni ajan.

      Tässä elämä on, oma kallis ja tarpeeton. :--)

    • vääräkanava

      Mitä viihdettä tää on?

    • Elämäkusee

      Ite just kaverin kanssa joka on tällä hetkellä nuorisokodissa mutta siiretään kait tässä kuussa jonnekkin muualle meidän törttöilyn takija.. Me tultii kouluun kännissä ja alkoholijuomat oltiin pöllitty läheisestä kaupasta (oltiin ennenkin pöllitty siitä kaupasta kenties jäädään luultavasti lähiaikoina niistäkin kiinni ku valvontakameran nauhat ovat poliiseilla tutkittavina) jäätiin sit opelle kiinni kun kaverini ei pystyny olla koulussa oma itsensä ja me kuulemma haistiin iha kivasti alkomaholille :D. Ja sit sinne tuli monta poliisii puhalluttaa mejät ja päästii kotia. Seuraavana koulu aamuna jäin nuuskasta kiinni oli jo 7 kertani ja siitäkin sitte tuli mulle joku poliisi puhuttelu ja tällä hetkellä käyn sossujen luona puhumassa tästä asiaata ja myös mun mielialasta ja jos ne poliisit katsoo muidenkin päivän tallennukset kameroista ja jos ne näkee mejät varastavan muinakin päivinä niin sillo tulee lähtö näin sossuki sanoi :/

      • Aikuismainen

        Miksi teet tällaisia tyhmyyksiä? Ei kaupasta varastaminen, kännäily ja nuuskaaminen ole hienoja juttuja, niitä tekee ihmiset joiden elämänhallinta on kateissa. Ota nyt itseäsi niskasta kiinni, paranna tapasi ja ota elämä haltuun.


    • Paskaelämä

      Mulla taas mun iskä vihaa mua ja se on alkoholisti (ei asu enää meillä ) mun äiti on siis yh ja iha vitun rasittava. Huutaa mille joka vitun asiasta enkä vittu enää valuu kuunnella sitä paslaa. Voin sanoo et ei löydy rahaakaa paljoo pskaakaa ku mu äitil on sellane sairaus ettei voi tehä töitä ni mul ei ole omaa huonetta, vaan nukun olkkariisa. Ei omaa rauhaa,. Voisin oik eesti mennä vapaaehtosesti laitoksee, ku en saa melkee yhtää rahaakaa :(( ja Lisaan asun vitun persereiässä

      • hihhi

        Voi helbetti mulla melkein sama mut mutsil ei oo mitää sairauksii, muuten vaa inhoon sitä 95% ajasta ku seki huutaa kaikesta ja en mäkää saa siltä rahaa, saan joko itte omani ansaita tai sit varastan


      • Jokuvaan6666
        hihhi kirjoitti:

        Voi helbetti mulla melkein sama mut mutsil ei oo mitää sairauksii, muuten vaa inhoon sitä 95% ajasta ku seki huutaa kaikesta ja en mäkää saa siltä rahaa, saan joko itte omani ansaita tai sit varastan

        Minä ja mun kaveri tuossa pari päivää sitten rullattiin kaupasta 2 konttia = 48 bissee, lähettiin vitun nopee juoksee ja juomaan ne meille ku meil oli käty. Seuraavana päivänä me herättiinki sit vittu keskustasta poliisi autosta jonka jälkeen ne sitte pyys meitä tulemaan rauhallisesti sieltä autosta ja kertomaan vanhempien nimet, olin kuulemma puhaltanut 2.48 promillea ja joudun laitokseen sit parin päivän päästä koska on ollu liikaa törttöilyä.


    • Vfksjddvdb

      Itekkin haluisin laitokseen koska en jaksa olla kotona ja mun iskä on kuollu ja äiti on vaa masentunu ja ei saa nukuttuu

    • OngemaaOnTarpeeksi

      On täällä keskustelemassa niin h. . . . . tin hyviä tulevaisuuden toivoja ja vissiin vanhempiakin! Mistä näitä älyvapaita olentoja sikiää!? Menkää itseenne, katsokaa peiliin ja etsikää joku kouluja käynyt viisaampi vanhempi ja keskustelkaa ongelmistanne. Ja mitä näihin juoppovanhempiin tulee, ni soittakaa poliisille ja käskekää viedä heidät jonnekin laitokseen pois lasten näkyviltä! Ei se lastenkoti tai laitos auta näitä ongelmanuoria sitten millään lailla! Kyllä se suurin apu tulee sieltä omasta päänupista. Miksi kykenemättömien ihmisolentojen pitää tehdä lapsia jos ei niistä pysty huolehtimaan? Terveydenhuollon ammattilaisten pitäisi saada päättää keneltä katkaistaan piuhat ettei lapsia tulisi!

    • kdtiumkd

      siis ite haluisin vaa laitokseen ku en vaa vittu jaksa enää ja luin äske tuolt ylemmän kommentin mis luki jotai et "ei kannata pilata omaa elämää tälläi et ei kaupast pöllimine oo cooli juttu ymss et pitää ottaa vaa niskast kii ja käyttäytyy kunnol" voi vittu niiku oikeesti

    • Minä_1

      Nykyään nuoret saa myös tukihenkilöitä, joten kannattaa turvautuu heihin. Ne on tosi mukavia ja auttaa todella. Mulla itellä on masennus, koska mul on tosi tiukkaa himas. Meen kouluun ja sielt suoraa himaa, jos ees haluun mennä kirjastoon, pitää todistella kenen kaa meen, monelt tuun himaan jne. Mun puhelin tarkistetaan joka ilta, ettei siel olis mitään keskusteluja poikien kaa. Mul suurin syy tähän kaikkeen on varmaan se että en oo suomalainen eli mul on ihan eri kulttuuri ja uskonto. Mul on veli joka nauttii kaikest paskast mitä mulle tapahtuu. Riitelen aina mun äitin kaa kaikesta turhasta, en pääse kavereidenakaa ulos syömää, ja joudun aina valehtelee mun kavereille et miks en pääse syömää, ja se alkaa olee nii ahdistavaa ku joutuu ain valehtelee.. Kelatkaa mitä nää mun kaverit ajattelee ku aina joku syy et miks en pääse ulos. Mul on kaikki mitä tarviin katto pään päällä, ruokaa, vaatteita ihan kaikkee, mut ei noilla tee mitää jos on tämmönen elämä, ei pääse ulos, ei voi olla kavereiden kaa, ei saa olla poikia pelkästään kaverimielessä, ei mitään. Mut joo välil masentaa nii paljo et tulee itsetuhoisii ajatuksii, tai et haluu lähtee himast...

    • Masennus1

      Mun äiti puoli nalkuttaa ja huutaa mul tyylii vaa huvi vuoks mua pahoinpidellään koulussa melkei. Koko ajan ainaku meen kouluun saan pelätä että mun kimppuun hyökätään tai jotai muuta esim syljetää mun päälle tai haukutaan tai rikotaan mun tavaroita . Ja harrastan tiettyy harrastusta vaa et iskä ois iloinen muistan ku yritin lopettaa sen harrastuksen nii iskä sano et en osaa ottaa vastuuta mistää ja et se luuli et mä oisin aikustunut mutten muka oo. Se harrastus on kaks kertaa viikossa ja sitä on vaikeeta harrastaa ku oon kyllästyny siihen mun sisko ja veli vihaa mua. Eikä sano mul oikee mitää muuta ku hauku mua vaa ja sit käyn töissä kun pidän kerhoo et saisin ylimääräistä rahaa vähän.ittelleni . Äiti kin on kotiutumassa ku sil oli masennus ja aina ku meen kotiin nii mun puoläiti rupee tiuskii ja olee ilkee .iskä on mukava mut se on aina töissä tai jossai muualla mun koulu ei mee hyvin mun keskiarvo oli jotai 6.7 suunnilleen ku oon aina nii masentunu etten pysty tekee läksyi ja saan paljon unohduksii nii ja äitikää ei luota muhu niinku ennen pliis haluun huostaa tai sijaisperheeseen tai laitokseen mut miten ku en haluu keskustella täst iskän kans ku se ei ota mua tosissaan haluun vaa pois kotoo auttakaa mua mitä teen 😢😟

    • Vitttttuuuuuu

      Mun elämä on perseestä koulussa joo kavereita mutta mä lintsaan koska haukutaan huoraks lutkaks jne btw mä en tunne oleen kotoisaksi ku asiakkaan kodissa ps mun vanhemmat on eronut isä puoli kiva ja ok mutta äiti hirvee huutanut mulle kun joku apina isällä on ok mutta äiti puoli syytää mua kaikesta koska oon perheen vanhin mä vihaan sitä ämmä mä saan kuula aina sitä samaa paska koska oon vittu muka niin huora haluun vaan päästä pois jossa on helppo ja turvallista ei samaa paska kun esim koulussa ja himassa ps mä en kestä sitä että mun kaveri haukkuu mua kanssa mun kuulen mutta se muka tietää että en ota sitä iteeni kyllä se masentaa mua ja vittutta

    • avuton

      Elääks tää vielä?

      • Anonyymi

        Siis pystyykö jus on lastenkodissa esm Turussa nii pystyykö vaihtaa esm vantaalle


    • eeviana

      Tiedän että tuntuu teiniikäisenä että elämä tulee aina olemaan tälläistä. Tuntuu kuin ei saisi päättää itse mistään, eikä kelpaa mihinkään. Muiden elämä tuntuu paljon paremmalta ja olo on aina ulkopuolinen. Usko tai älä, lähes kaikki tuntevat niin. Toisilla on aikuisuuden polulla isompia esteitä kuin toisilla. Vanhempien alkoholismi tai väkivalta on kuitenkin sellaista mitä kotona ei tule vain sinnitellä. Silloin voit todellakin mennä vaikka lääkärin vastaanotolle. lääkärillä on salassapito velvollisuus ja sinä potilaana voit kieltää tietojen luovutuksen huoltajalle. Lääkäri auttaa sinua hakemaan tarvitsemaasi apua. Koulukiusaamisen suhteen voit mennä poliisiasemalle. Väärien huhujen levittely ja uhkailu sekä julkinen haukkuminenkin toisinaan täyttää rikoksen tuntomerkit ja jos ei muuta niin saat ainakin tietoa koska on aiheellista tulla takaisin ja ehkäpä tukea arkeesi.
      Josko kyse on vain erimielisyyksistä tai rahasta. Suosittelen että yritätte vielä jutella vanhemmillenne. He ovat ihmisiä vain, muistatko kuinka aikaisemmin nauroitte tai puhelitte asioista? ne ihmiset ovat vielä siellä. Mieti tarkkaan mitä haluaisit ja kuinka se tapahtuisi. Mieti mitä se vaatisi sinulta ja vanhemmiltasi. Yritä miettiä syitä miksi vanhempasi käyttäytyvät miten käyttäytyvät. Mieti mitä sinä voisit tehdä eritavalla. Helpoiten saa asioita muutettua kun muuttaa omaa käytöstään.
      Miksi et saa rahaa? sitä ei ehkä ole... meilläkään ei ollut. Tein keikka töitä 13 vuotiaasta asti että sain ostaa mitään itselleni. Äitini myös aloitti nuorena työt, mutta hän osti tienaamilla rahoillaan ruokaa sisaruksilleen. Äitini aina painotti että sain siis kuitenkin pitää palkkani itse. Nuorena se ei kuitenkaan ollut mikään mieltä ylentävä ajatus sille etten saanut rahaa kotoa. Jälkikäteen olen tietysti ymmärtänyt kuinka vähän lapsiperheessä jää rahaa mihinkään ja että oli hyvä ettei raha tippunut syliin. Minulla ei ollut mitään vaikeuksia hoitaa talouttani kun sen aika tuli.

      Tosiasiassa nuoruus on lyhyt aika vaikka se ei siltä tunnu.. kahden vuoden päästä et ehkä enää muistakaan millaista oli tai et ole lainkaan siellä missä olet nyt.
      Vanhempanne ovat ihmisiä, ihmisiä joilla on stressiä rahasta, ajasta, työstä, suhteista ja kasvavista lapsista. Voi olla vaikeata muistaa millaista oli kun elämä elettiin hetkessä.
      Vanhempanne eivät vihaa teitä, sisaruksenne eivät vihaa teitä. Maailmanne törmäävät yhteen koska olette eri paikassa elämässänne. Olette perhe ja jonain päivänä he tarvitsevat sinua ja sinä heitä. Sisaruksesta tulee tärkeä ja äidistä ihana. Ehkä täysin outoa edes kuvitella nyt moista mutta monelle niin käy vuosien saatossa.
      Omat pahimmat vuoteni olivat 14-17. Tunsin oloni yksinäiseksi, arvottomaksi, kuvittelin että kaikki mitä äitini teki oli vain kiusakseni. En välittänyt mistään tai kenestäkään, itseni mukaan lukien. Ystäviä oli joskus ja kiusaajiakin. Kotona kuitenkin sinnittelin musiikin ja sarjakuvien ja animen maailmassa.
      Se oli 20 vuotta sitten... Lintsaamisen ja yleisen häiriköinnin ansiosta yläasteen 5,8 keskiarvo kädessä laahustelin läpi kymppiluokan, korotusluokan, aikuislukion ja pääsin kuin pääsinkin ammattikorkeakouluun. opiskelin ja sain hanttihommien jälkeen hyvän työpaikan. paremman kuin monella muulla luokkatoverillani. Opiskeluaikana asuin omassa kämpässä, tein töitä ja rauhotuin. Matkustelin, sain kavereita koulusta, opiskelin kieliä ja löysin paikkani elämässä. 20 vuotiaana nuoruus oli enää hämärä muisto. Mitään mitä silloin oli päässäni ei ollut enää jäljellä. Elämä oli suorastaan ihanaa.

      Opiskeluiden jälkeen muutin ulkomaille ja sain töitä. Tapasin miehen, hankin lapsia ja kodin. Nyt olen se äiti joka omani oli minulle. Yritän olla suuttumatta kun tiskit lojuvat taas pitkin pöytiä kun tulen 9 tunnin työpäivän jälkeen kotiin. Yritän olla huutamatta kun tytär näsäviisastelee siitä ettei hiukset vieläkään ole hyvin vaikka olen letittänyt ne jo kolmesti vaikka minulla on kiire kokoukseen josta olen jo myöhässä. Yritän olla heittämättä kaikkea lapsien huoneen lattialla roskiin kun he ovat sotkeneet huoneensa vaikka juuri siivosin sen koska meille on tulossa vieraita. Yritän olla suuttumatta kun tulen kaupasta painavien kassien kanssa sisälle ja ovi on tukittu repuilla.
      Yritän muistaa että haluan olla hyvällä tuulella vaikka saan sanoa samoista asioista joka päivä yhä uudestaan. Mutta vaikka huutaisin tai olisin vihainen rakastan lapsiani ja jos heillä olisi niin paha olla että he eivät haluaisi elää sydämeni särkyisi.

      Toivottavasti kaikki tämän ketjun nuoret löytävät apua, uskaltaisivat puhua asioistaan jos ei vanhemmilleen niin jollekkin muulle aikuiselle.

      Yrittäkää jaksaa, parempaa on pian tulossa.

      • Anonyymi

        Paskan marjat tähän maan "turva henkilöihin" voi ees luottaa jos kerron asiast jollekkin päätyy se jotenki kummallisesti mutsin tietoon.


    • KuollutPASKAkasa

      Oon puhut äitil et en jaksa käydä koulua matka 2h välil mietin et vois lintsata mut sit aina on ollut joku syy miks en voi... oon kirjoitellut peiliin, oviin ja kaikkialle erilaisia juttuja esim... vittu, koulu on paskaa, ei oo kavereita... sit kirjottelen käteen permanentti tussilla kuole häivy kaikki on poissa... epäilen masennusta saan ahdistus kohtauksia tänä vuonna kolmen ekan kokeen numerot oli 5puol 6puol 7- et paskat ei koulu kiinnosta. Oon 6lk tyttö ihan sit

    • Justse

      Kertokaa miten saa sossuihin yhteyden

    • netsku

      miten kannattaa sanoa sossuille se, että ei halua asua kotona ja haluaisi lastenkotiin ja ne asiat, että miksi ja miten niinku kertokaa nimittäin minä en viihdy kotona ja oon halunnu jo tosi kauan laitokseen, mutta se ei ole vieläkään toteutunut vaikka olen sanonut siitä tosi monelle ja tosi monta kertaaki ja siis ku mä en oo enää jaksanu nii oon alkanu vaa tekeen taas itelle pahaa ja siis oon 13vuotta, mutta täytän kesällä 14vuotta vasta oon niin nuori vieläpä niin en tiedä yhtään, että mitä mun oikein kannattaisi tehä.

    • Anonyymi

      Ite jouduin laitokseen ku kokeiltiin kaverin kans huumeita ja jäätiin kiinni. Sit viel ku mul oli aijempia juttuja myös. Tääl o yllättävän rentoo tai siis olin saanu sellasen kuvan et elämä laitoksis o iha perseestä, mut en mää tätä kellekkää suosittele. Ja oon siis 13.

    • Anonyymi

      mä en vitus oo asumas kotona enää päivääkää mulle menkataa siitä jos en tuu 5 sekunnin sisällä syömää, pesee hampait yms mä en saa hengaa kavereitten kaa koska "ne on huonoo seuraa" just äskenki en tulle pesee hampait ni toi yks vaa huustaa mulle täyttä kurkkuu ja mä sanon sille kokoajan että mä tuun kohta. sit se kusipää ottaa mult puhelime vittuu siks kosk en tuu heti. et joo kertokaa jtn mite pääsen laitoksee. mä siis kyl jo poltan röökii juon teen kaikkee laitont mut en vielkää oo onnistunu samaa tarpeeks sossu ilmotuksii/rikosilmotuksii et joutuisin minnekkää. kai mu pitää mennä keskelle jtn kamppii ja yhtäkkii hakkaa joku...

    • Anonyymi

      Hei miettikää vähän. Elämä on paskaa mut onko se ollut joskus kivaa vai. Ei joten nyt vaan kärsitään yhdessä ja huudetaan VITTU joka aamu ja joka ilta. Se on vaan niin epäreilua että voi helkkari. Onneks on korona nii ei tarvitse viettää mitään hiton synttäreitä . Niin kurjaa että yritän tappaa itteni nälkään mutta sitten äiti huutaa että syö ja sitten huudat että mulla on niin kurjaa että aijon tappaa itteni nii mitä välii että syönkö vai enkö . Muista että jos elämä on kurjaa voi tehdä itsemurhan tai karata jonkun tutun luo . SINULLA ON OIKEUS SANOA MILTÄ SINUSTA TUNTUU. Ja mää oon niinku yhdeksän ja mulla on paljon kokemusta tästä nii eiköhän se ole huolesttuttavaa ? NO VITTU EI OLE KOSKA ELÄMÄN TARKOTUS ON OLLA HITON VAIKEE JA EPÄREILU JA VOI VITTU.

    • Anonyymi

      Voiko siitä joutua lasten kotiin/laitokseen että jää kiinni vapen/sähköröökin myymisestä?

    • Anonyymi

      Eipä se laitoskaan taida mikään niin ihmeellinen paikka olla?ethän voi oikeasti etukäteen tietää minkälaista juuri siinä paikassa on?sielläkin voi olla töissä joku hankala ihminen esim.?.Parempi olis yrittää olla kotona ja yrittää puhua omista hankalista tunnelmista jonkun kanssa.Ja vielä 4 vuotta niin pääset jo asumaan omaan vuokra asuntoon esim . tod näk niin.?.Vaikeata mullakin oli olla kotona tuossa iässä mutta purin hammasta ja kestin..

    • Anonyymi

      Jos tääl joku viel tän huomaa nii ois kiva.. oon vast 12(täytän 13) ja kaikki menee ihan vitun huonosti.. kaverit jätti,vanhemmat oikeest vihaa mua mut ei mun puol siskoo, sukulaiset valehtelee.. mua syytetään joka vitun asiasta mikä mun vanhemmille tapahtuu.. jopa se että mä oon syntyny on niille haitaks. Onks se muka mun syy että ne mut meni tekemää? Haha,no ei ole. Joo siis mun oikee äiti on kuollu,mut mun äitipuoli on oikeesti mulle vaan tosi ilkee.. haluun pois,oikeesti.. miten pääsen lastenkotii(ilman mitää huumeita,alkoholii,hakkaamista..yms) pliis tulkaa joku kertoo mulle!!!!

      • Anonyymi

        Minä huomaan mutta pahoittelut vasta nyt. Toivottavasti sinulla ja teillä nuorilla on kaikki hyvin ❤


    • Anonyymi

      Joo siis mäki haluun joskus 4 luokalla mulla oli oikeesti jotain vihanhallinta ongelmia. En suostunu mennä kouluun, uhkailin ja hakkasin kaikkii perheen jäsenii mut ei auta äiti vaan vie mut kouluun väkisin

    • Anonyymi

      Kysyn itseäni, että olisinko teininä älynyt synnyttää omaa lastani, jottei lapsuus pitkittyisi liikaa ja sekoaisin yksinäisyyttäni.

      Lapsi vie ajatukset muualle ja täyttää sydän suruja siten, että tulee ehjäksi, mielestäni koska lapsi rakastaa äitiään ehdoitta.

      • Anonyymi

        Sossu on vieras aikuinen. Uskotko, että vieras tahtoo sulle kaikkea parasta? Aikuisena, minä itse epäilen aikuisia.

        Suomessa keski-ikä on noin 55 v. Suomi on eläkeläisten maa, joilla ei ole enää nuoruutta. Pohjoisessa on vain eläkeläisiä ilman lapsia.

        Miten nuori teini lapsi selviää tästä eläkeläisvaltiosta.

        Sun irtiotto ei siten ole mikään erikoistapaus...


    • Anonyymi

      Tuttava mies hoitaa kahta nuorta tytärtä.
      Kaikki elävät miehen toisen vaimon kanssa, jonka kanssa vauva lapsi.

    • Anonyymi

      Siis oikeestiiii asuuko joku turha ku tarvisin hetken turva paikan ku oon yksin kotona koko ajan

    • Anonyymi

      Mee vaik jonnekkki kaverille yk ja sit oo sile jne aik pitkää ja soittakaa sun kaverin kaa sossuille😢

    • Anonyymi

      Soita tai käy...PELASTAKAA LAPSET RY. aloita sieltä. Missä kaupungissa asut?

      Pela on hyvä. (Pelastakaa Lapset) onko paikkakunnallanne Mobile kriisikeskusta?

      • Anonyymi

        Tämän ketjun aloituksesta on 4v jos oikein katsoin mutta ongelmat eivät ole vanhenneet. Nömä nuoret ovat ja toivon että heille on käynyt hyvin ❤.
        Edelleen on nuoria jotka täällä on ja hakee apua tätä kautta. Hyvä kun ketju on noussut esiin.

        Tsemppiä kaikille teille nuoret jotka tarvitsetre apua. Älkää luovuttako kaikesta paskasta huolimatta. Aikuisilla on velvollisuus huolehtia teistä jos vanhemmat eivät kykene on muita.

        Jos joku sossutäti ei ummärrä tai teilaa teidän pyyntönne kysykää joltain muulta niin kauan kunnes tulee joku joka auttaa. Kukaan teistä ei ole oikeasti yksin. Vaikka se siltä tuntuu. Ette vain ole vielä löytäneet auttajaanne. Aloittakaa koulun terveydenhoitajasta. Opettajasta. Sossut osaa olla kireitä kun ovat loppuunpalaneet ylikuormittuneet mutta se ei ole syy olla auttamatta teitä.


    • Anonyymi

      Miten lapsen saa nuorisokotiin? Luovuttaisin mielihyvin. Laiska, vaativa jne... kunhan vaan pois kotoa kuleksimasta.

    • Anonyymi

      Haluun vaan laitokseen taikka apua mun elämään koska mun kaikki päivät on ihan täyttä paskaa suomeksi sanottuna. Ja haluaisin johonkin turvaan omia tunteita mulla on raivokohtauksia ja ahdistusta jokapäivä riitelen kotona joka päivä koska ne vaan pilaa mun päivän hermostuttamalla mut kun kerrankin ois hyvä päivä ja kaikki on sujunut hyvin koulussa niin haluaisin vaan kotiin lepäämään mut heti päitäs tehä jotakin en pysty huolehtii itsestäni enkä lemmikeista apuaa!!!

      • Anonyymi

        Feel youu :( Ilmota tästä sossuille tai puhu jollekki aikuiselle, vaikka koulus jollekki psykologille, terkkarille yms. Jos ne ei tee asialle jtn pistä sua laitoksee, niin elä mee kouluu 2viikkoo, elä noudata kotiintuloaikoja, oo yö poissa kotoo. Noi on huonoi vinkkei xd, mut jos muu ei auta nii siinä sulle. En kannusta sua tekee tyhmii juttui, mut nii. Tsemii!! <3


    • Anonyymi

      oon riidelly mun vanempienkaa jo jotai 2vuotta. tänää äiti kielsi mun olemasta mun kavereidenkaa ja ny ei mul oo ketää:) mun vanhemmat on itse sossuja ja oon puhunu niidenkaa että haluan laitoksee mut ne ei oikee ymmärrä oon monesti kuullu ku koko perhe haukkuu mua nii emmätiiä en oo mun siskonkaa väleis enää ja pelkään veljeä ja siskoa nii

      • Anonyymi

        Ilmota tästä asiasta joillekki muille sossuille!


    • Anonyymi

      mun kaverin äiti on kinda abusive hän goes through her phone ja other stuff, ja hän ei haluu ollaa kotona enää. mitä mä voin tehdä koska mä tiedän että hän ei oikeesti on ok kunnossa.

    • Anonyymi

      Mul on sama, haluun laitokseen. Mun isäpuoli satuttaa mua (lyö, potkii, huutaa mulle, repii jne) Koulus menee huonosti ku mua kiusataan sielläki. Mua pelottaa et mun isäpuoli tekee mun äidille jotain koska ne kerran tai pari kertaa viikossa huutaa ja kiroilee toisilleen. Enkä voi puhuu mun isän kaa tästä tai mistään koska menetin sen 4 vuotta sitte. Oikeesti tarviin apuu, haluun laitokeen...

      • Anonyymi

        Kerro jollekin aikuiselle, pahimmassa tapauksessa voit ilmottaa kytille.
        Ite multa löytyy paljon wilmasta luvattomii poissaoloi, mutta en minnekkää laitoksee niistä oo joutunu. Että kesäkouluu sitte joudun tai jään luokalle mut en ainakaa usko et lintsaamisesta laitokseen joutuu. Mullaki kotona menee tosi huonosti ja mutsi uhkaillu soittaa sossuille et ne pistää mut muualle. Oon miettiny et mielummi sinne laitokseen meen ku tänne helvettiin jään. Kattoo mitä käy. Mut jos haluut laitoksee ni kerro jollekki aikuiselle näistä asioista mitä sun kotona tapahtuu, soita sossuille tai jtn. Tsemiii!! <3

        T. 15v girlll


    • Mäki haluisin laitoksee ku kotona on paskaa olla jne? Mite pääsee laitoksee vai pitääks mun vetää käynnit karkaa kotoo jne et pääsisin sinne? :DD

      • Anonyymi

        Hohohoo, laitoksessahan se vasta hauskaa onkin! No vedä nyt vaikka ne lärvit ja karkaa kotoa niin luulisi sinne pääsyä jonkin verran edistävän. Jos ei ekalla kertaa niin toistat tuon muutamaan kertaan ja varmasti pääset sinne minne halusitkin.


    • Anonyymi

      Ite kans tahtoisin atm ottaa hatkat kotoo ku vanhemmat uhkailee rikkoo mun kamoi, huutaa, pakottaa välillä poistumaan kotoa, enkä vaa kestä enää asua ainoana lapsena mun äitin kanssa vaan riitelemässä kotona.
      Että jos pääsisin laitokseen edes 1kk rauhottumaan pois mun vanhempien luota, kaikki vois olla taas ehk hyvin kun mulla on muutenkin vihan hallinta ongelmia ei hajuakaa mite se kuuluu kirjottaa:)

      • Anonyymi

        joo, lähetäänkö kahestaa jonnekki kauas pliis😂 mun vanhemmat lähettää mut 2vk päästä laitoksee ja ois kiva vetää vaa lärvit nii pääsis jo aikasemmi


    • Anonyymi

      Mä oon 7lk ja haluun laitokseen tai kuolla...
      koska mun elämä on menny päi helvettii!

    • Anonyymi

      Oma elämäni on perseestä kotona ei oikeen ole tuntunut turvallisena en ole puhunut tästä kellekään mutta aijon kyllä perheesäni äidin ja isän suhde on hyvä mutta en saa edes omaa rauhaa vaikka pyydän ja lisäksi ainakun haluan jutella tai sillee aina melkee iskä ja äiti kattoo telkkaa ja ei ees sillee ole kiinostuneita asiasta ja tämän takia haluan laitokselle ja vanhempani huutavat joka/melkkeen joka päivä jostain sääntöjä laaditaan hirveästi ja hirvee huuto sitten miks en tehnyt näin ja en viittti sanoa äidille tai isälle mitää siitä että haluan laitokseen koska tiedän jo valmiin vastauksen heiti kyseltäisiin miks miks miks miks kaikkeen ja se on ahdistavaa niin tiedän että ne sanoo kyllä se siitä ei sinun tarvitse ja olen yrittänyt tappaa itteäni 0 kertaa mutta olen ollut itse tuhominen 7 v saakka ja siis olen 8lk eli 14 vuotias , menen huomenna tai sillon kun koulul henkilö kunta voi niin puhumaan asiasta että voisinko mennä laitokselle mutta siinä oli sit mun life juuri nyt paskqq 😀

    • Anonyymi

      Äähh mua pelottaa mennä kouluun koska mudta on levinnyt koko 5 ja 6lk pojille semmonem kuva missä mun rinnat näkyy ja nii, muutenki menee paskasti ja haluun laitokseen.

    • Anonyymi

      Mäkin halusin laitokseen,mut en tiedä minkälaista siel on

      • Anonyymi

        Siel on vittun paskaa ruokaaa siin on kotiin tulo ajat sit ne sossut on vittun ilkeitä


    • Anonyymi

      Moi! Haluisin lasten kotiin, koska kotona ei ole turvallista ja joka päivä vituttaa

    • Anonyymi

      Ite haluisin laitokseen 1000km päähän kotoo ku oon ihastunu yhtee poikaa siel laitoksessa nii miten pääsen? mun perheessä on kaikki paskaa
      Oon 09

    • Anonyymi

      Ite haluisin muuttaa pois kotoa laitokseen tai lastenkotiin oon 09 13v tyttö jolla ei ole yhtäkään sossumerkintää,vaikka olen polttanu budii,varastanu kaupasta yli 400€ eestä(myös alkoholia pölliny),juonu ja käytän vapea. Mulla on paskaa kotona mun äitin takia etenkin mulla on 4pikkuveljee ja isosisko nii se voi kertoo jo vähän. Mun äiti on ihan hullu... Mun pitää päivittäin tehdä koko perheelle ruoka,siivota monta kertaa päivässä koko talo,laittaa joka päivä pyykkiä,hoitaa mun äidin hevosta koska se ei jaksa vaikka mulla onkin jo oma poni. Ja kielsin sitä hankkimasta sen 2v orivarsan,koska tiesin että se ei hoida sitä. Sama kävi myös sen koirien kanssa jouduttiin hoitamaan nekin mun siskon kanssa. Mun iskä on aina töissä ja muutenkin väsynyt(sen niska on jatkuvassa tulehdustilassa ollut viimeiset 8-vuotta ja siinä on joku patti myös). Mun koulu menee päin vittua. Oon luultavasti vähän masentumassa tai jotain. Tälläkin hetkellä mun nuorin pikkuveli(2v) on itkenyt tuolla 10min putkeen,koska mun äiti huusi sille täyttä kurkkua ja luultavasti löi myös. Niinkuin mua ja mun siskoa pienenpinä on hakattu,lyöty,revitty hiuksista lukuisia kertoja meidän äitin toimesta. Meidän äiti on saattanut heittää meidät päin sänkyä,huudettu kurkkusuorana jos ollaan syöty karkkia vaikka ei ole karkkipäivä... tms. Kertokaa mitä tehdä ja voiko muuten päättää mihin laitokseen menee ku haluisin sinne missä asuin ennen,kun muutettiin.

    • Anonyymi

      Miten pääsee laitokseen
      Ku en kotona hluu suu enkä kertoo äitille että en koe että hän on turvallinen vähempi minulle

    • Anonyymi

      Mä haluaisin päästä jonnekkin laitokseen koska en tykkää olla kotona.Oon viillelly ja kaverit on nähny ne mut ei niitä kiinnosta.En haluis puhuu vanhemmille enkä terkkarille tai koulukuraattorille kosk ane on ärsyttävii.Miten pääsisin laitoksee?

      • Anonyymi

        Usko pois et halua. Ittellä ollu sossut kohta noin 13 vuotta ja sijotuksessa ollut kolmessa eri laitoksessa ja voisin jopa sanoa et kotona on parempi ku laitoksessa. Riippuu toki minkälaises laitokses mut kyl mä sanoisin et jos saisin päättää nii olisin mielummin kotiin jääny vaikka olis ollu kuinka paska meininki mut ei täällä laitokses saa ku mielenterveyden pilalle vaikka olis ite täysin normaali nii asut saman katon alla joko narkkareden, väkivaltasten tai muuten vaa mielenterveydeltään vammasten ihmisten kans


    • Anonyymi

      mäkin haluun laitoksee. Miten sinnw pääsee mahdollisimman helposti?? Mahdollisimman vähillä päihteillä. Kertokaa miten jouduitte laitoksee pliiis

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe