Meksikko, Kuuba vai Dominikaaninen tasavalta talvella?

Vaikea valita

Mikä seuraavista olisi mukavin, lämpöisin ja turvallisin valmismatkakohde? Plussat ja miinukset? Meksikon Cancun tai Puerto Carmen, Kuubassa Varadero vai Dominikaanisen Puerto Plata? Haluaisi meren rannalle ja paikalliseen kaupunkiin/kylään. Siellä olleet kertoisitteko.

13

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      Jos et ole käynyt Meksikossa, niin käy siellä. Mitään suurempaa miinusta en lomasta löydä. Kukin puhuu tyylillään, mutta sanon, ettei varovaisuus ole Meksikossa haitta. Yksi vaihtoehto on, että valitset hotlan, jossa on all inclusive. Usein em. hotlat ovat melko isoja, joten ominpäin retkille ei tarvitse edes ajatella lähtevänsä. Ilmasto on mahtava! Nautinnollista lomaa Meksikoon!

    • valinnanvapaus

      Mitä merkitystä hotelin koolla mahtaa olla lomakohteessa retkeilyn kanssa?

      • lomamme oli NASTA

        GBP oli valtaisa majoitukeskus. GBP sis. kolme isohkoa hotellia majoitusosiensa kera. Ko. valtaisia alue oli levittäytynyt laajalle ja OLI turvallinen. Eli, jollei pakosta halua lähteä Meksikossa reissailemaan omatoimisesti, niin, kun valitsee hyvän hotellin tai majoituskeskuksen, niin em. majoitus tiettyine retkineen, niin on täysi KYMPPI..


    • Pihalla ku lumiukko

      En käsitä yhtään mitään tästä, mutta ei se mitään, kukin taaplaa tyylillään

    • turvallistLOMAAteill

      Selkokielellä sit ja nyt vikan kerran sama. Eli, kun liikkuu Meksikossa, niin kannattaa huomioida kaikki mahd. turvallisuusnäkökohdt. En halua loukata, mutta ilmeisesti et ole käynyt Meksikossa etkä missään muussakaan maassa, missä pitää miettiä omaa turvallisuutta. Tätä en tiennyt minäkään, kuin vasta sitten kuin oli ko. maassa lomaillut. Maa on fantastinen lomailukohde, mutta ei niin fantastinen, että maahan on aivan pakko matkustaa uudelleen. Tämä ei tarkoita sitä etteikö maa olisi kaunis, ruoka hyvää, ilmasto täys kumppi, ihmiset yes ja nähtävyydet YES YES YES. Taksimatkailu ei ole sellaista, että voit ottaa taksin mistä vain ja voit olla varma, ettei mitään satu. Tämän voit ymmärtää kuinka haluat, mutten tarkoita kuitenkaan, että liikenne on maassa niin kaaoottinen, että pääsi halkeaa ennen seuraavaa etappia, vaan muuta. Busseista puhumattakaan. Eli olin seurueeni kanssa paljon jumpissa GBP.sä, muttei se haitannut seuruettani, koska palvelut palasivat, sää oli mahtava, ruoka kurmeeta ja myös kidseille vaikka mitä nastaa tekemistä lähettyvillä. Silti näimme kauniista maasta paljon kuuluisat rauniot, upean paratiisirannan ja pimeän ja sateisen paukkuvat Carmenin. Eli ymmärrä nyt oikein. Kun majoitut valtaisaan kompleksiin, niin sun ei tarvitse päästä kompleksista paljon mihinkään ja tää riitti ainakin meijän seurueelle ja lomamme oli nasta.

    • Pihalla kun lumiukko

      No en kyllä lähtis lomalle josta hotellista ei poistuta koko aikana, sitten mieluummin jäisin kotiin.

      • Perdone.

        Olet oikeassa, "Pihalla kuin lumiukko", en ymmärrä tuollaisen matkailun antia.
        Me olemme, erityisesti minä, kuljeskelleet kysytyissä Mexicossa, Dominikaanisessa Tasavallassa, ja sen lisäksi kaikissa Keski-Amerikan valtioissa, muutamassa Etelä-Amerikan valtiossa, sekä toisella puolella pallon Australiassa, emmekä ole ikinä vielä jääneet alkumatkailussakaan minkään hotellin ja oppaan armoille, vaan kierrelleet vapaasti kaikkialla, minne vain on aika riittänyt. Emme kovin usein edes ota matkaa hotellin kanssa, vain lennot.
        Koskaan emme ole kokeneet todellista uhkaa, vaikka paikalliset ovat kovinkin nahistelleet samassa baarissakin. Taksit ja bussit ovat olleet ihan luotettavia sitä parikymmentä vuotta aiemmin nuijien kavereiden kadulta Dommarissa kahden aikaan yöllä nappaamaa ajoneuvoa, ei taksia. Tästä hyvästä he hiukan maksoivat, minä en, sain vain hienon kokemuksen nuijien mukana.
        Mexico on turvallisimmasta päästä trooppisten valtioiden joukossa.
        Olen aina lähtenyt bussiasemilla päivystävien majapaikan kauppaajien mukaan ilman ongelmia. Ei se tietenkään ole hyvä vaihtoehto, jos ei ymmärrä espanjan kieltä. Enkkua puhuvia kusetetaan taatusti. Toisaalta U.S.A.ssa kusetetaan eurooppalaisia tolloja yöaikaan, ja ammutaan auton vuokranneita rikkaan näköisiä saksalaisia.
        Hyvää matkaa!


      • SuperTiiviste
        Perdone. kirjoitti:

        Olet oikeassa, "Pihalla kuin lumiukko", en ymmärrä tuollaisen matkailun antia.
        Me olemme, erityisesti minä, kuljeskelleet kysytyissä Mexicossa, Dominikaanisessa Tasavallassa, ja sen lisäksi kaikissa Keski-Amerikan valtioissa, muutamassa Etelä-Amerikan valtiossa, sekä toisella puolella pallon Australiassa, emmekä ole ikinä vielä jääneet alkumatkailussakaan minkään hotellin ja oppaan armoille, vaan kierrelleet vapaasti kaikkialla, minne vain on aika riittänyt. Emme kovin usein edes ota matkaa hotellin kanssa, vain lennot.
        Koskaan emme ole kokeneet todellista uhkaa, vaikka paikalliset ovat kovinkin nahistelleet samassa baarissakin. Taksit ja bussit ovat olleet ihan luotettavia sitä parikymmentä vuotta aiemmin nuijien kavereiden kadulta Dommarissa kahden aikaan yöllä nappaamaa ajoneuvoa, ei taksia. Tästä hyvästä he hiukan maksoivat, minä en, sain vain hienon kokemuksen nuijien mukana.
        Mexico on turvallisimmasta päästä trooppisten valtioiden joukossa.
        Olen aina lähtenyt bussiasemilla päivystävien majapaikan kauppaajien mukaan ilman ongelmia. Ei se tietenkään ole hyvä vaihtoehto, jos ei ymmärrä espanjan kieltä. Enkkua puhuvia kusetetaan taatusti. Toisaalta U.S.A.ssa kusetetaan eurooppalaisia tolloja yöaikaan, ja ammutaan auton vuokranneita rikkaan näköisiä saksalaisia.
        Hyvää matkaa!

        Jokainen matkustaa tyylillään. Olen Meksikossa noudattanut samanlaista varovaisuutta kuin yleensäkin noudatan ja minulle Meksiko on ollut turvallinen maa. Se ei tarkoita, ettei joskus voisi jotakin sattua.

        Olen ollut rinkkareissuilla yleensä kolme-neljä viikkoa kerrallaan. Yksin kulkevan naisen on ollut Meksikossa vaivatonta matkustaa pitkän-matkan-busseilla ja maan sisäisillä lennoilla. Varaan yleensä vain ensimmäisen lennon jälkeisen yön majoituksen etukäteen, muuten hankin majapaikan, kun pääsen perille. Kun itse päättää reitit, näkee niin kaupunkeja kuin rantaakin. Pienillä paikkakunnilla olen käyttänyt myös kimppakyytejä, silloin kun pick-upin lavalla on turvalliseksi katsomiani pieniä lapsia ja mummosia.

        Muut (naismatkustajat) ovat varmaan suunnilleen samaa mieltä näistä yleisistä ohjeista: En mene alueille, joita pidän vaarallisina. En humallu julkisilla paikoilla. Tiedän, missä olen. Osaan maan kieltä, edes vähän. Pimeällä liikun tutussa seurassa.


      • tottako?

        Tulihan noita kirjoitusvirheitä, mutta "pihalla kuin lumiukko" taisi poimia haluamansa asiat kirjoituksestani. Tarkoitus oli poppooni kanssa lähteä Aasiaan matkalle, mutta tietyt kommentit ärsyttivät niin paljon, että määränpää muuttui Carmeniin ja, kun tärkeä matkakumppani esitti mieltymyksensä, että onhan hotla rannalla, niin säkällä Carmen vaihtui Akumaliin. Grand Bahia Principe käsitti osat Akuma, Coba ja Tulum. Kaikki em. osat olivat huikeita, mutta jälkimmäisin jäi poppoolleni em. vieraimmaksi. Ja, koska matka piti sis. täyshoidon, niin ruokaa oli tarjolla enemmän kuin mitä ruokaa jaksoi syödä. Golfauton tyyppiset veturit vetivät päivästä toiseen perässään useita vaunuja ja useat sadat ihmiset matkustivat em. kuljetuksella ko. osien välillä rannalle, syömään, majoituksiinsa jne. Ruokailla sai myös A'la Carte-listalta kolmesti viikossa, mutta tämä vaati etukäteisvarauksen. Minä ruokailin poppooni kanssa 4-5 krt. A'la Carte ravintoloissa. Tietämättömyyttämme meiltä laskutettiin kahden em. ruokailun yhteydessä juomat, koska tarjoilija ei osannut englantia ja tarjosi viinilistaa ja emme osanneet pyytää talon viiniä. Talon viinit olivat ilmaisia. Majoituskeskus oli upee, ruoka upeaa, ilmasto upee, siisteys upee, palvelu upee jne. Matkanjärjestä päivysti yhdessä osassa aina tiettynä kellonaikana joka päivä ja matkanjärjestäjään sai yhteyden puhelimitse koska vain. Puhelut maksoivat ainakin meille paljon. Kävimme Chichen Itzassa matkanjärjestäjän retkellä ja retki oli upee, kävimme omatoimiretkellä Playa Paraison PARATIISIRANNALLA ja Akumalin OIKEALLA kilpikonnarannalla ja Carmeniin menimme piskuisella collectiivolla ja vettä satoi kaatamalla. Carmenissa emme käytännöllisesti katsoen löytäneen mihinkään. Eka taksi hajosi kotiipäin tullessa ja toka taxi ajoi sivutielle puolivälissä paluumatkaa, kunnes kääntyi, kun sanoin selkeällä englannin kielellä, ettei olla kiinnostuttu television viihteestä eikä aiota ostaakaan telkkaria, koska meillä tv jo on! Sydän pomppasi kurkkuun ja istuin loppumatkan vain odottaen sitä, että pääsen turvallisesti takaisin Grand Bahia Principeen. Kun kävimme Carmenissa, niin Carmenissa ei paukkunut, vaan satoi. Kotimaassa lentokenttäbussia odotellessa tapasimme pariskunnan, joka kertoi, että suomalaiset tuttavat olivat välttyneet luodeilta, mutta olivat olleet juuri silloin Carmenin kaupungissa, kun kultakauppa oli ryöstetty ja luodit olivat viuhahdelleet. Ja usko nyt sitten tai älä, mutta kun em. kuulin, niin masennun, koska lentokoneessa olin varma, että palaamme joskus vielä Meksikoon. Muutoinkaan ko. pariskunta ei ollut oikein lomaansa tyytyväinen. Eli maan meininki on vähän sama kuin Floridassa, muttet välttämättä osaa ennakoida, että mikä on uhkana ko. maassa. Halusin nähdä Cancunin, mutta kolmesti Meksikossa ollut pariskunta esmenteli ja tästä syystä, niin en lähtenyt taxilla enkä muullakaan kulkuneuvolla seikkailemaan Cancuniin. Majoituskeskus oli upee, joten aika, joka majoituskeskuksessa kului, niin oli laatuaikaa, koskamajoituskeskuksessa oli järjestettyä ohjelmaa valtavasti. Silti kaipasin maassa Espanjan (heh heh) taxien turvallisuutta. Mene nyt maahan ja elä omalla tavallasi ja en ole sinulle kirjoituksistasi mitenkään katkera, mutta näkisinpä sinut tai kuulisin, kun palaat takaisin Suomeen, että minkälainen lomasi oli, jos kerran et mitään pelkää ja menet maassa minne haluat


    • miesFloridasta

      "Eli maan meininki on vähän sama kuin Floridassa, muttet välttämättä osaa ennakoida, että mikä on uhkana ko. maassa"

      Hui sentään!!!!
      Vuosittain tulee Floridassa lomailtua, mutten vielä ole törmännyt Floridassa kadulla partioiviin sotilaspoliiseihin avolava-autoissa konekiväärien kanssa, mikä Meksikolaisissa kaupungeissa on ihan arkipäivää. Minkäköhän takia?
      Aika hupaisaa lukea näitä juttuja, kun ihmiset käyvät kerra Cancunissa ja sitten ollaan muka koluttu koko Meksiko läpi ja siinä sivussa myös Foridakin vaikkei olla siellä edes välttämättä käyty.

      • monessa lomaillut

        Molemmat on koluttu eli vähän hiffaamme jo maiden meininkiä. Jos vapaalipun saisin jompaan kumpaan maahan, niin en kyl tietäisi, ett kumpaan mieluimmin sinkoaisin. Mutt, kandee yrittää teijän kaikkien muidenkin..


    • "Dom Mexico"

      Jokaisella kohteella on oma ainutlaatuisuutensa, olen ollut sekä Mexico Cityssä että Dominikaanisessa tasavallassa. Myönnän kylläkin, että Meksikossa pysyttelin turvallisuussyistä lähinnä vaan hotelin alueella, siksi olinkin varannut majoituksen suuresta kansainvälisestä ketjusta, joka tarjosi kaiken, mitä lomalla saattoi toivoa. Siihen päälle oppaan seurassa tehty päiväretki. Dominikaanisessa tasavallassa sitten uskallettiin samoilla jonkin verran omin nokkinemme, mutta varovaisuus on valttia aivan kaikkialla, varsinkin, kun ei osaa paikallisten tapoja ja kieltä, eikä tiedä,mitä selän takana puhutaan. Dominikaanisessa tasavallassa itseäsni miellytti etenkin sen kiireetön elämänrytmi ja lämpö, paikallisten sydämellisyys (ole silti varovainen) ja upeat rannat.

      Suosittelen sinua lukemaan kohteista tarkemmin seuraavilta sivuilta, kenties ne valottavat tilannetta ja vastaavat kysymyksiisi:

      http://blog.lomakohde.org/search/label/meksiko

      http://saaret.com/dominikaaninen-tasavalta

      • Perdone.

        Näyttää siltä, etä ihmiset eivät hokaa alueiden kokoa maailmalla liikkuessaan.
        Florida on kutakuinkin Suomen kokoinen osavaltio, ja poikkeaa melkoisesti niin luonnon kuin ihmisluonteiden ja turvallisuudenkin suhteen muista U.S.A:n osavaltioista. Sama pätee Mexicon osavaltioiden kanssa; jossain osavaltiossa on todella vaarallista liikuskella turistin näköisenä.
        Mutta useimmilla alueilla Yucatanilla ei ole mitään ongelmaa, jos ei huijauksia lasketa mukaan. Sen lajin yrittäjiä on sielläkin, kuten kaikissa muissakin tropiikin lomavaltioissa. Useita alueita -osavaltioita on siis turvallisia myös Mexicossa.
        Itsekkin olen nähnyt paikallisia sotilaspartioita syynäämässä matkustajia, samoin Guatemalassa, Boliviassa ja Nicaraguassa. Jopa Dominikaanisen jollain alueella näin kävi. Varsinaista vaaraa en kuitenkaan tuntenut syntyneen.

        Eli jos ei itse hae ongelmia, ei niitä ihan niin vain tule.
        Hyvää ja turvallista lomamatkaa halukkaille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe