Olen jo opiskellut itselleni ammatin, puuseppä. Siitä on kulunut vuosi eikä työtä ole löytynyt siis ollenkaan. Lomautuksia pitkin pimein. Olen päättänyt opiskella uuden ammatin, kone ja metalli alaa.
Kysymys kuuluu, saanko edelleen työttömyysetuutta, jos opiskelen toisen ammatin? Töitä tietenkin etsin vaikka opiskelen samalla ja jos tärppäisi työpaikka, lopettaisin opiskelun.
Olenhan minä edelleen työtön, vaikka opiskelisin?
Työttömyystukea opiskelijalle?
5
139
Vastaukset
- vhytgc
Et voi olla samaan aikaan työtön ja opiskelija. Työttömänä voit kuitenkin opiskella harrastukseksi hiukan, mutta et kokopäiväisesti.
- -.-
Tuo asia pitää selvittää työkkäristä. Työttömyystuella opiskelua voidaan harkita, jos sen katsotaan edistävän työllistymistä jatkossa. Se on ihan työkkärin harkinnassa myöntävätkö oikeuden omaehtoiseen opiskeluun työttömyyskorvauksella, kun työttömyyttä on takana vasta vuosi. Ongelmallista on se, että ensin pitää hakea se opiskelupaikka ja vasta kun on sen saanut, voi hakea oikeutta työttömyyskorvauksella opiskeluun. Ja sitten jos sitä ei myönnetäkään... No sitten on opintotuen varassa. Toki sitä voisit alustavasti kysäistä työkkäristä, että onko heillä jotain sanottavaa asiaan tässä vaiheessa.
Työtön sinä et enää olisi, jos opiskelisit.- Valo Kaari
Niimpä. Kysäse. Työttömyyskorvaus stoppaa, jos oot opiskelija. Paitti jos myöntävät oikeuren opiskella työttömyysturvalla, niin sitte ei stoppaa.
Ookko kahtonu, olisko työvoimakoulutusta tolla alalla sun kotopaikalla tai lähellä? Työvoimakoulutukses ei työttömyysturva stoppaa. - Kreppi vai lätty
Valo Kaari kirjoitti:
Niimpä. Kysäse. Työttömyyskorvaus stoppaa, jos oot opiskelija. Paitti jos myöntävät oikeuren opiskella työttömyysturvalla, niin sitte ei stoppaa.
Ookko kahtonu, olisko työvoimakoulutusta tolla alalla sun kotopaikalla tai lähellä? Työvoimakoulutukses ei työttömyysturva stoppaa.Katso noita työvoimakoulutuksia. Metallialan koulutuksia näkyy olevan aika paljon eri puolella Suomenniemeä. Olen ainakin ymmärtänyt, että niihin saa työttömyyskorvauksen ja jonkun lisärahan, ehkä jonkun korotuksenkin. Katso mitä on tarjolla, löytyy mollin sivuilta.
- Arimo Welder
Kreppi vai lätty kirjoitti:
Katso noita työvoimakoulutuksia. Metallialan koulutuksia näkyy olevan aika paljon eri puolella Suomenniemeä. Olen ainakin ymmärtänyt, että niihin saa työttömyyskorvauksen ja jonkun lisärahan, ehkä jonkun korotuksenkin. Katso mitä on tarjolla, löytyy mollin sivuilta.
Alajärvi, Pietarsaari, Varkaus, Salo, Rauma, Lahti, Porvoo, Helsinki...
Näitä metallialan koulutuksia näyttää löytyvän vähän sieltä sun täältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225111
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24563- 1021324
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17933viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61803- 37779