Heippa kaikki!

-,-,-,-,-,-,-

Sellanen juttu kun windowsin 8.1 meni macafee virustorjunta vanhaksi...ni onko tässä joku virustorjunta vai pitääkö asentaa esim avast? macafee on poistettu!

16

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä on sisäänrakennettu Defender virustorjunta. Mitään muuta ei välttämättä tarvitse asentaa.

    • tefender

      Mene action centeriin, tietoturvakeskus?, ja katso että microsoftin oma ohjelma. ja palomuuri on päällä, pitäisi sen ehkä näkyä tehtäväpalkissakin, jos ei muuta niin armotonta herjausta kun ei ole päällä.

    • -,-,-,-,-,-,-,-

      Kiitos paljon siis ei tarvihe asennella esim avastia tai muita!

      • 66776767

        Ei tarvi. Se on paljon tärkeämpää että käyttöjärjestelmä ja ohjelmat on ajantasalla. Defender on perusvirustorjuntaohjelma windows kasissa. Voisit tietysti luoda normaalikäyttäjätilin ja antaa salasanan Järjestelmänvalvojan tilille, jos sinulla ei niitä jo ole.


    • ihmiset tyhmentyy

      Heh,nämä tietoturvasta kyselijät huvittaa.Laptoppi sylissä kasvaneet eivät tiedä tietokeen käytön perusasioita. Vanhemmalla iällä tietokone asioita itse oppineet käytännön kokemuksen ja arviointikykynsä vuoksi selviävät ja toimivat kaikessa järkevämmin kuin nykyajan lapset,nuoret, jotka ei osaa ja viitsi edes kengän nauhojaan itse solmia. En kohdista tätä tekstiä juuri kysyjään vaan yleisenä huomiona.

      • NovajaPdp

        Jotkut ovat oppineet tietokoneasioita nuoremmalla iällä useita
        kymmeniä vuosia sitten.


      • NovajaPdp kirjoitti:

        Jotkut ovat oppineet tietokoneasioita nuoremmalla iällä useita
        kymmeniä vuosia sitten.

        Hämmentävää silti se että miten jotkut voi kuvitella että jotain höpöohjelmia edes tarvitsisi olla missään.

        Olen käyttänyt tietokoneita kohta 30v ilman mitään huuhaa "virusturvaa" eikä kukaan missään kykene edes perustelemaan miksi sellainen muka pitäisi olla kun eihän ne edes suojaa yhtään mitään.

        Jostain syystä jotkut ovat alkaneet kuvittelemaan että sellainen "pitää" olla. En nyt vaan ymmärrä että miksi ette saman tien maksaisi kaikki sitä huuhaa ohjelmasta maksettua hintaa esim. minulle. Keksisin niille rahoille paljon fiksumpaa käyttöä.


      • kalpeerattu
        M-Kar kirjoitti:

        Hämmentävää silti se että miten jotkut voi kuvitella että jotain höpöohjelmia edes tarvitsisi olla missään.

        Olen käyttänyt tietokoneita kohta 30v ilman mitään huuhaa "virusturvaa" eikä kukaan missään kykene edes perustelemaan miksi sellainen muka pitäisi olla kun eihän ne edes suojaa yhtään mitään.

        Jostain syystä jotkut ovat alkaneet kuvittelemaan että sellainen "pitää" olla. En nyt vaan ymmärrä että miksi ette saman tien maksaisi kaikki sitä huuhaa ohjelmasta maksettua hintaa esim. minulle. Keksisin niille rahoille paljon fiksumpaa käyttöä.

        >Hämmentävää silti se että miten jotkut voi kuvitella että jotain höpöohjelmia edes tarvitsisi olla missään.

        Olen käyttänyt tietokoneita kohta 30v ilman mitään huuhaa "virusturvaa" eikä kukaan missään kykene edes perustelemaan miksi sellainen muka pitäisi olla kun eihän ne edes suojaa yhtään mitään.

        Jostain syystä jotkut ovat alkaneet kuvittelemaan että sellainen "pitää" olla. En nyt vaan ymmärrä että miksi ette saman tien maksaisi kaikki sitä huuhaa ohjelmasta maksettua hintaa esim. minulle. Keksisin niille rahoille paljon fiksumpaa käyttöä. <

        Nyt olen samaa mieltä tässä asiassa, mutta vain tässä. Ei mikään ohjelma suojaa jos käyttäjä tekee virheitä.


      • varma on epävarma
        M-Kar kirjoitti:

        Hämmentävää silti se että miten jotkut voi kuvitella että jotain höpöohjelmia edes tarvitsisi olla missään.

        Olen käyttänyt tietokoneita kohta 30v ilman mitään huuhaa "virusturvaa" eikä kukaan missään kykene edes perustelemaan miksi sellainen muka pitäisi olla kun eihän ne edes suojaa yhtään mitään.

        Jostain syystä jotkut ovat alkaneet kuvittelemaan että sellainen "pitää" olla. En nyt vaan ymmärrä että miksi ette saman tien maksaisi kaikki sitä huuhaa ohjelmasta maksettua hintaa esim. minulle. Keksisin niille rahoille paljon fiksumpaa käyttöä.

        Kyllä minä voin lähettää sinulle saman rahamäärän kuin minä olen käyttänyt haitaketurvien hankkimiseen. zero poäng, 0 mk, 0 €, 0 $, 0 £,.....

        Kuitenkin ensimmäinen haitake ilmertyi Dos-koneelle työohjelmalerpun, vai oliko se korppu, mukana Saksanmaalta silloin kun torjuntaohjelmassa oli listattuna 17kpl eri haitaketta.
        Onneksi se ei ollut edes kovin pahatapainen täyttäen kylläkin kovoa monistautumalla failien perään uudelleen ja uudelleen.


      • kalpeerattu kirjoitti:

        >Hämmentävää silti se että miten jotkut voi kuvitella että jotain höpöohjelmia edes tarvitsisi olla missään.

        Olen käyttänyt tietokoneita kohta 30v ilman mitään huuhaa "virusturvaa" eikä kukaan missään kykene edes perustelemaan miksi sellainen muka pitäisi olla kun eihän ne edes suojaa yhtään mitään.

        Jostain syystä jotkut ovat alkaneet kuvittelemaan että sellainen "pitää" olla. En nyt vaan ymmärrä että miksi ette saman tien maksaisi kaikki sitä huuhaa ohjelmasta maksettua hintaa esim. minulle. Keksisin niille rahoille paljon fiksumpaa käyttöä. <

        Nyt olen samaa mieltä tässä asiassa, mutta vain tässä. Ei mikään ohjelma suojaa jos käyttäjä tekee virheitä.

        Ne turvahuuhaaohjelmat ovat lähinnä sellaista kuluttajien vedätystä, ja tavallaan ihan aiheellista sellaista.

        Mikään ei ole niin hankala kuin kuluttaja-asiakas. Mikään ei saisi maksaa mitään ja jos on jotain vikaa niin se on jonkun muun syy ja jos on vaikeata niin sekin on jonkun muun syy.

        Sillä tavalla ihan neronleimaus myydä sellaista turvahuuhaaohjelmaa "suojaksi" että loppuu se valitus ja kitinä kun on muka niin vaikeata huolehtia tietoturvallisuudesta ja että tällä tavalla voidaan sysätä vastuu sille tietoturvaohjelmalle.

        Homman hauska puoli vaan on tietenkin se, että mikään turvahuuhaa ohjelma ei käytännössä edes toimi (tunnistaa vain pienen murto-osan haittakoodista) ja siellä sopimuksessa minkä asiakas hyväksyy lukee ihan selvästi "EMME VASTAA MILLÄÄN TAVALLA HAITTAOHJELMATARTUNTOJEN EHKÄISYSTÄ, EMMEKÄ SIITÄ JOS OHJELMA AIHEUTTAA HARMEJA."

        Sen lisäksi lukee vielä eritysmainintaa "ÄLÄ IKINÄ LAITA TURVAOHJELMAA MIHINKÄÄN TÄRKEÄÄN PAIKKAAN KUTEN YDINVOIMALAAN TAI VASTAAVAAN JOSSA ONGELMAT VOIVAT AIHEUTTAA HENKILÖVAHINKOJA".

        Sitten porukka vaan ostelee noita turvahuuhaa ohjelmia ja ajattelee jotenkin niin, että nyt on tietoturvallisuusjutut hoidettu kuntoon että ei tarvitse päivittää, ei tarvitse varmuuskopioida, ei tarvitse miettiä sitä tuliko ovet lukittua jne. koska nyt on se "tietoturva" että kyllähän se F-secure tai joku muu nyt vastaa siitä koska sehän on tietysti "väärin" jos itse joutuisi jostain asioista huolehtimaan.

        Hienosti saadaan valittajat hiljaiseksi, maksavat vielä rahaa siitä ja ihan itse vielä hyväksyvät sopimuksen jossa nimenomaan sanotaan että kukaan ei vastaa oikeasti yhtään mistään.


      • 3Timo
        M-Kar kirjoitti:

        Hämmentävää silti se että miten jotkut voi kuvitella että jotain höpöohjelmia edes tarvitsisi olla missään.

        Olen käyttänyt tietokoneita kohta 30v ilman mitään huuhaa "virusturvaa" eikä kukaan missään kykene edes perustelemaan miksi sellainen muka pitäisi olla kun eihän ne edes suojaa yhtään mitään.

        Jostain syystä jotkut ovat alkaneet kuvittelemaan että sellainen "pitää" olla. En nyt vaan ymmärrä että miksi ette saman tien maksaisi kaikki sitä huuhaa ohjelmasta maksettua hintaa esim. minulle. Keksisin niille rahoille paljon fiksumpaa käyttöä.

        Pidät siis microsoftiakin ihan osaamattomana ohjelmointitalona, koska ne sisällyttää 7 jälkeisiin Windowseihin (vai oliko jo Vistassa?) joko Defenderin tai Security Essentialsin, joita ei siis mielestäsi edes tarvita mihinkään?


      • 5h0m0
        3Timo kirjoitti:

        Pidät siis microsoftiakin ihan osaamattomana ohjelmointitalona, koska ne sisällyttää 7 jälkeisiin Windowseihin (vai oliko jo Vistassa?) joko Defenderin tai Security Essentialsin, joita ei siis mielestäsi edes tarvita mihinkään?

        Asiakkaat haluavat jonkunlaisen tietoturvasoftan, joten MS tarjoaa sitä heille. Kaupankäynnin perusasioita.


      • känkkärnkkä
        M-Kar kirjoitti:

        Hämmentävää silti se että miten jotkut voi kuvitella että jotain höpöohjelmia edes tarvitsisi olla missään.

        Olen käyttänyt tietokoneita kohta 30v ilman mitään huuhaa "virusturvaa" eikä kukaan missään kykene edes perustelemaan miksi sellainen muka pitäisi olla kun eihän ne edes suojaa yhtään mitään.

        Jostain syystä jotkut ovat alkaneet kuvittelemaan että sellainen "pitää" olla. En nyt vaan ymmärrä että miksi ette saman tien maksaisi kaikki sitä huuhaa ohjelmasta maksettua hintaa esim. minulle. Keksisin niille rahoille paljon fiksumpaa käyttöä.

        ""En nyt vaan ymmärrä että miksi ette saman tien maksaisi kaikki sitä huuhaa ohjelmasta maksettua hintaa esim. minulle.""


        Mikä tuossa on vaikea ymmärtää?


    • Virustorjunnasta on hyötyä mutta ilman sitäkin pärjää jos vain osaa tietoturvan perusteet.

      • tietoturva_taas

        No mitkä ovat ne tietoturvan perusteet?


      • 0hm0

        "Virustorjunnasta on hyötyä mutta ilman sitäkin pärjää jos vain osaa tietoturvan perusteet."

        Meinaatko, että tietoturvan perusteita ei tarvitse ymmärtää jos hankkii virustorjuntaohjelman?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      304
      2755
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2148
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      183
      1502
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1318
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe