Opinto ohjaus?

pallohukkanen

Mistä voi Helsingissä hakea opinto ohjausta tai neuvoa elämänsuunnitteluun, työideoita. Ideana ei siis ole vielä työnhaku, opiskelupaikan haku tms. vaan eri valintojen puntarointia ja tietoa mahdollisuuksistani. Olen 22v. ja elämältä hieman suunta hukassa. :)

TE-toimiston kanta asiaani oli "etippä töitä, katoppa mol.fi".
TE-toimiston opon kanta asiaani oli "haeppa opiskelemaan, katoppa googlesta."

Nyt siis nimenomaan tarvisin henkilön jonka kanssa puhua, suunnitella ja pohtia. Vanhempien ja kavereiden kanssa on jo jaariteltu, kaipaisin hieman asiantuntevampaa ja ammattimaisempaa apua siis. :)

Kiitos. :)

5

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miriam*S*

Voisit lähettää johonkin Helsingin lukioon opinto-ohjaajalle tapaamispyynnön tämän asian tiimoilta, joillakin yläkouluillakin on erittäin hyviä ja auttavaisia opoja, että sinnekkin voisit ottaa yhteyttä. Suosittelisin tosin ekana ainakin ottamaan yhteyttä aikuislukioon/iltalukion puolelle, koska olet jo sen ikäinenkin :) Luulen kyllä, että ne oikeat työideat sinulle löydät kun huomaat missä olet hyvä ja mistä tekemisestä oikeasti nautit. Kaikkea kannattaa kokeilla mistä olet vaan haaveillutkin nyt kun et tiedä mille tielle lähteä. .

Mahkuja saat korotettua ainakin käymällä kursseja uudestaan paremmin numeroin. Myös ihan pienet tet-jaksot auttaisivat sinua hahmottamaan, että minkälainen työ sopii sinulle ja millainen ei.

• Anonyymi

aikuinen mela anto, oppilaan ohjaus on sitä, että tietty naisopettaja ryhmä valittaa, taas tuota, emme myönnä erillistä työnsuunnitelu papereita. Hyväksiluku.
      oppilaan ohjaus on sitä kaikki positiivinen kävellään luokse kysyen, negatiivinen Heikkilä osuus perässä Nivala Haapajärvi, Reisjärvi
      huppa keswki suomi

• Anonyymi

Täältähän sitä asiantuntevaa apua saat elämän suunnitteluun!

Ensimmäinen vinkki on: älä suunnittele liian kauan, ettei jää elämä pelkäksi suunnitteluksi! Oletko jo kokeillut noita TE-toimiston vinkkejä? Sitä paitsi kotijoukkojen vinkit voivat olla hyvinkin käytännöllisiä ja varteenotettavia.

Jos opiskelua ajattelet, juuri nyt on hyvä aika tehdä päätöksiä. Mitä sitten päätätkin, sitoudu eli ota asia omaksesi. Voit tehdä valinnastasi itsellesi hienon uran.

Ole itse oman elämäsi asiantuntija ja tee itse omat päätöksesi!

• Anonyymi

10 vuotta eteenpäin. Miten asia ratkesi? T:21v Mies samassa tilanteessa.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7141
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1126
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1061
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      1008
    Aihe