Mistä johtuisi ongelma että kun koneeseen liittää sata-koviksen(käyttis) lisäksi ide-kovikset(3kpl, arkistoja), niin sata-levy katoaa? Kun idet poistaa, niin biossin räpeltämisellä saa jälleen satan toimimaan. Myös kaksi sata-levyä joissa molemmissa käyttöjärjestelmät, aiheuttaa ongelman kun vaihtaa käynnistysjärjestystä.
Kaveri epäili ensin vanhaa biossia, oli viimeisin. Sitten sata/ide-draivereita, ei testattu vielä.
Löytyykö joltain kokemusta samanlaisesta tai uusia veikkauksia ongelman syistä?
Kokoonpanon ainoa uusi osa on virtalähde. Osat vaihdoin isompaan koteloon ja vaihdosta alkoi nämä ongelmat. Olisi kiva jos saisi vielä arkistotkin toimimaan.
Kovalevyt riitelee...
9
98
Vastaukset
Emolevy?
- ap.
Fujitsu-Siemens Model GA-8S649MF Chpset Giga-Byter SiS648FX
- mieoonmeiltä
"Osat vaihdoin isompaan koteloon ja vaihdosta alkoi nämä ongelmat."
Olisiko kovojen paikalla/järjestyksellä jotain tekemistä asian kanssa?- ap.
Enpä usko. On vain yksi satalevy(se toinen aloituksessa oli naapurilta testattavana) ja loput ideitä. Nämä idet tsekattu moneen kertaan että menee orjat ja masterit oikein. Satassahan ei mitään orjia kai ole. Satan reikää on vaihdettu moneen kertaan vuorotellen kaikissa neljässä jotka emolta löytyy.
Nyt aamulla taas hukkasi tuon satan vaikkei mitään muita levyjä ollut koneessa kiinni. Koitin aikani rukata biosin säätöjä ilman tulosta(vaikka vika- ja normitilojen lataaminen välillä auttaakin). Lähdin sitten ulos koiraa kusettamaan ja ennen lähtöä reväsin satakaapelin irti sekä emolta että kovolta. Palatessa sitten laitoin letkun takaisin ja avasin koneen. Ja kas perkele kun läksi toimimaan ilman kommervenkkejä.
Siis pelkkä aika auttoi konetta unohtamaan ongelmansa?
- ap.
Siis löytyiskö keneltäkään mitään vinkkiä tähän ongelmaan? Joku kipu tolla laitteella on oltava kun tollee tekkee. Itse en keksi mikä?
- äitiauttaanever
Kantsii ostaa äiti kovalevy niin se ratkaisee sen riidan. Tai sitten varmemmin toimivia vaihtoehtoja;BIOS resetoitu? Patteri poistettu? Kaapelit tarkistettu? Kaapelien järjestys vaihdettu
- ap.
Kiitti vastauksesta. Tällä hetkellä se äitilevyn osto jää kyllä haaveeksi. Biossin resentaatiota olen harkinnut mutten toteuttanut, se kun on päivitetty niin silloinhan se ottaa takaisin käyttöön sen dinosaurusten aikasen version? Sama kai tapahtuu patterien poistamisen yhteydessä. Ainakin joskus kun sellaisen tempauksen tein, niin vaikka kone toki käynnistyi(oli täysjuntturissa tuolloin), niin sitten sieltä alkoi löytyä jotain ikivanhoja ajureita sun muita vermeitä. Eli siihenkään en ihan kevyesti lähtisi.
Tuo kaapelijuttu on se kaikkein mielenkiintoisin tässä. Mistähän johtuu tuo että kun nyt sitten sattuu tämä tilanne ettei kovista löydy, niin ottaapa sen kaapelin pois molemmista päistä ja käy vaikka kusettamassa koiran, niin sitten palattua kun kytkee takaisin ja johan toimii? Onko noilla perkeleillä(siis kaapeleilla) jo joku sisäinen muistikin jonka pitää antaa käynnistyskertojen välillä nollautua? Muuten tuon kyllä kai pitäisi kunnossa oleman.
- staattinen sähkö?
> Osat vaihdoin isompaan koteloon ja vaihdosta alkoi nämä ongelmat.
Onko emolevy voinut saada vaihdon aikana staattista sähköä, mistä olisi sitten aiheutunut mystisiä ongelmia?
Olitteko varovaisia?- ap.
Varovaisuustaso oli varmaan aika normaali. Omaa värkkiä kun ropasin enkä kelleen toiselle. Nuo on osoittautunut aika ikiliikkujiksi nuo osaset, mutta ei kai sekään nyt aivan poissuljettua ole.
Jotenkin vaan jäänyt sellainen kuva että staattinen purkaus posauttasi koko äitilevyn toimimattomaan tilaan.
Ja, mainittakoon nyt vielä sekin että tämä oli ensimmäinen kerta kun täysin ominnokin lähdin purkamaan ja kasaamaan konetta. Tähän saakka seurannut vierestä kun tutun poika noita värkännyt. Ehkä olisi vielä pari kertaa kantsinut jatkaa katselua ;D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078