syöpäsairaan tukeminen

pävö

2vuotta sitten kaverini sai kuulla sairaudestaan.Munuaissyöpä diagnoosista ei leikata täsmälääke yms.11 vuotta on seurusteltu olen yrittänyt antaa tukea kuunnella lähinnä ja antaa aikaani mutta hän käskee minua etsimään uutta kumppania ja lykkää minua pois.En oikeen ymmärrä tätä käytöstä olen sanonut ettei minua haittaa hänen sairautensa.Ernkä todellakaan ole vonkumassa häntä joka viikonloppu johonkin vaan jos hän on väsynyt käsken lepäämään ja jos meillä on suunnitelmia sanon että mennään sitten jos vointisi on hyvä.Ihan ok hän on kyllä voinutkin keittiö remppaa tehnyt yms.

1

192

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läpikäynnyt

Oletko ollut jossain omaisryhmässä ja saanut itse tukea, miten toimia?Sillä sekin on tärkeä asia,ja oppii uusia näkökulmia syöpää sairastavasta.Yleensä syöpä potilas masentuu ja olisi tärkeetä että hän itsekin voisi käydä juttelemassa, tai että te voisitte yhdessä käydä suhdettane selvittämissä.Kun sairastuu syöpään niin elämä "romahtaa" ja silloin apu on tärkein asia.Keittiö remppa voi olla hänen omaa sielun hoitoaan? Tuntuu että tarvitsette sivullisen apua,jotta suhteene pysyy kasassa.

Kerron tämän koska olen itse asian läpikäynnyt, ja silloin eräs läheiseni kieltäytyi jatkamasta kurssia joka oli läheisille,ehkä ihan omaa pelkoansa,ja meidän välit siitä rikkontuivat lopulliseti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      125
      6388
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      376
      6195
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      71
      6143
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3982
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2405
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      130
      1447
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      13
      1289
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1118
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      64
      950
    Aihe