syöpäsairaan tukeminen

pävö

2vuotta sitten kaverini sai kuulla sairaudestaan.Munuaissyöpä diagnoosista ei leikata täsmälääke yms.11 vuotta on seurusteltu olen yrittänyt antaa tukea kuunnella lähinnä ja antaa aikaani mutta hän käskee minua etsimään uutta kumppania ja lykkää minua pois.En oikeen ymmärrä tätä käytöstä olen sanonut ettei minua haittaa hänen sairautensa.Ernkä todellakaan ole vonkumassa häntä joka viikonloppu johonkin vaan jos hän on väsynyt käsken lepäämään ja jos meillä on suunnitelmia sanon että mennään sitten jos vointisi on hyvä.Ihan ok hän on kyllä voinutkin keittiö remppaa tehnyt yms.

1

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läpikäynnyt

Oletko ollut jossain omaisryhmässä ja saanut itse tukea, miten toimia?Sillä sekin on tärkeä asia,ja oppii uusia näkökulmia syöpää sairastavasta.Yleensä syöpä potilas masentuu ja olisi tärkeetä että hän itsekin voisi käydä juttelemassa, tai että te voisitte yhdessä käydä suhdettane selvittämissä.Kun sairastuu syöpään niin elämä "romahtaa" ja silloin apu on tärkein asia.Keittiö remppa voi olla hänen omaa sielun hoitoaan? Tuntuu että tarvitsette sivullisen apua,jotta suhteene pysyy kasassa.

Kerron tämän koska olen itse asian läpikäynnyt, ja silloin eräs läheiseni kieltäytyi jatkamasta kurssia joka oli läheisille,ehkä ihan omaa pelkoansa,ja meidän välit siitä rikkontuivat lopulliseti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe