DVDn korjaus

höpis

DVD-laite on mennyt rikki, siihen ei tule virtaa. Epäilen sulakkeen palamista. Videonauhurin sulakkeen osaan vaihtaa, mutta dvd-laitteessa on omituisen kuusisakaratähden (ei kuusikanta) muotoiset ruuvit enkä saa kuorta auki.

Saako ruuveihin sopivaa meisseliä esim. K-Raudasta tai paljonko suurinpiirtein laitteen korjaukselle tulisi hintaa korjaamossa?

15

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spete

tarkoitatko torx-ruuvia?

http://www.sans-fils.org/dossiers/IMG/jpg/PalmTC-02-Torx_6x40.jpg

siihen sopivia rukareita, hylsyjä ja muita kyllä löytyy alan liikkeistä.

mitä korjaukseen tulee, niin jos laite päätyy huoltoon sanoisin, että kannattaa tarkkaan harkita aikooko laitteen korjata. jos laite on alle 200e hintainen saattaa olla parempi ostaa uusi mikäli takuu on umpeutunut eikä muutoin päästä sopimukseen kustannuksista.

• höpis

tuota juuri tarkoitin! Kiitos! Nyt tietää mitä menee kaupasta pyytämään... XD

• torx
        höpis kirjoitti:

tuota juuri tarkoitin! Kiitos! Nyt tietää mitä menee kaupasta pyytämään... XD

Kannattaa kysyä Anttilasta tai Biltemasta, josta löytyy hyviä Torx-avainsarjoja noin viidellä eurolla. Niin, kunhan vain niissä on oikeaa DVD-soittemessasi käytettyä kokoa.

• höpis
        torx kirjoitti:

Kannattaa kysyä Anttilasta tai Biltemasta, josta löytyy hyviä Torx-avainsarjoja noin viidellä eurolla. Niin, kunhan vain niissä on oikeaa DVD-soittemessasi käytettyä kokoa.

Ja tietysti meiti on osunu asumaan kaupunkiin missä ei ole kumpaakaan puljua... :p

Mistä muuten oikean koon saa selville?

• xyz

Jos tietosi on tuota tasoa,niin suosittelen jättämään homman sikseen ja ostamaan uuden.Sulakkeet ei nääs pala huvikseen,siihen on aina joku syy.

• höpis

Sai kipinän jatkojohdosta. Sama on käynyt videonauhurinkin kanssa, ei laitteissa mitään vikaa ole. Pitäis vaan alkaa muistamaan ottaa jatkojohto irti seinästä kun johtoja järjestelee.

• xyz
        höpis kirjoitti:

Sai kipinän jatkojohdosta. Sama on käynyt videonauhurinkin kanssa, ei laitteissa mitään vikaa ole. Pitäis vaan alkaa muistamaan ottaa jatkojohto irti seinästä kun johtoja järjestelee.

"Sai kipinän jatkojohdosta"

Mitä helvettiä oikeen touhuat niitten vehkeittesi kanssa? Pitäis nyt senverran olla järkeä päässä ettei lähde sähköllä pelleilemään,voi tulla noutaja.

• höpis
        xyz kirjoitti:

"Sai kipinän jatkojohdosta"

Mitä helvettiä oikeen touhuat niitten vehkeittesi kanssa? Pitäis nyt senverran olla järkeä päässä ettei lähde sähköllä pelleilemään,voi tulla noutaja.

yheksän ihmistä kymmenestä on varmaan nähnyt kipinän kun pistää katkasijasta valot päälle tai johtoa seinään, tai varsinkin jatkojohtoon. Ei se mikään kummallinen juttu ole. uusimmissa taloissa tätä ongelmaa ei ole, mutta vanhojen talojen sähköt oli vedetty niin, että kipinöitä tuli aika useesti. Ehkä sinä asut niin uudessa taloudessa, ettet ole mitään nähnyt. Ei se vaarallista ole.

itse asun yheksytluvulla rakennetussa talossa, ja jos olisin kytkenyt laitteen seinään, se olisi vieläkin kunnossa, mutta kun seinässä ei tilaa riitä, on se pakko kytkeä jatkojohtoon. sori nyt vaan, mutta se tahtoo poksauttaa sulakkeet sillon tällön.

• JUSSI
        höpis kirjoitti:

yheksän ihmistä kymmenestä on varmaan nähnyt kipinän kun pistää katkasijasta valot päälle tai johtoa seinään, tai varsinkin jatkojohtoon. Ei se mikään kummallinen juttu ole. uusimmissa taloissa tätä ongelmaa ei ole, mutta vanhojen talojen sähköt oli vedetty niin, että kipinöitä tuli aika useesti. Ehkä sinä asut niin uudessa taloudessa, ettet ole mitään nähnyt. Ei se vaarallista ole.

itse asun yheksytluvulla rakennetussa talossa, ja jos olisin kytkenyt laitteen seinään, se olisi vieläkin kunnossa, mutta kun seinässä ei tilaa riitä, on se pakko kytkeä jatkojohtoon. sori nyt vaan, mutta se tahtoo poksauttaa sulakkeet sillon tällön.

Nyt taitaa linjalla olla todellinen havumetsien sähkö virittäjä. Meinaan jutut alkaa olla sitä luokkaa.

• höpis
        JUSSI kirjoitti:

Nyt taitaa linjalla olla todellinen havumetsien sähkö virittäjä. Meinaan jutut alkaa olla sitä luokkaa.

Jotkut ne pelkää omaa varjoaankin. Huoh.

• xyz
        höpis kirjoitti:

Ehjä,oikein tehty jatkojohto ei poksauttele sulakkeita "silloin tällöin".Tietysti jos olet mestarillisesti kytkenyt vaiheen,nollan ja kevin satunnaisessa järjestyksessä niin se selittää kaiken.Ja taas on Tukesin onnettomuustilastoihin jatkoa tulossa.

• höpis
        xyz kirjoitti:

Ehjä,oikein tehty jatkojohto ei poksauttele sulakkeita "silloin tällöin".Tietysti jos olet mestarillisesti kytkenyt vaiheen,nollan ja kevin satunnaisessa järjestyksessä niin se selittää kaiken.Ja taas on Tukesin onnettomuustilastoihin jatkoa tulossa.

Jatkojohto on se simppeli aparaatti jonka tehtävä on liittää yhteen pisteet a ja b. minulla ei ole mitään syytä alkaa sorkkimaan sitä, eli turha minua syyttää. valmistajan vika, ei minun, jos se rikki on.

• spete
        höpis kirjoitti:

Jatkojohto on se simppeli aparaatti jonka tehtävä on liittää yhteen pisteet a ja b. minulla ei ole mitään syytä alkaa sorkkimaan sitä, eli turha minua syyttää. valmistajan vika, ei minun, jos se rikki on.

jatkojohdot maksaa siinä 5e kaupasta ostettuna. kysymys kuuluukin, miksi edelleen käytät sitä vanhaa jos se on viallinen ja rikkoo sulakkeita/laitteita?

• höpis
        spete kirjoitti:

jatkojohdot maksaa siinä 5e kaupasta ostettuna. kysymys kuuluukin, miksi edelleen käytät sitä vanhaa jos se on viallinen ja rikkoo sulakkeita/laitteita?

Koska se on uusi, ei mikään kaapin pohjalta kaivettu. Johdossa on edelleen kiinni kaksi lamppua ja videonauhuri, jotka toimii normaalisti.

• Jussi
        höpis kirjoitti:

Kannattaako rikkinäisellä jatkojohdolla rikoa kaikki laitteensa. Nehän ei maksa paljoa kaupassa. Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta minä vaan kysyn?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe