viimeinen oljenkorteni saadakseni puukiukaan on että hormi jäisi saunan kiviseinän väliin.noin tiilen leveyden verran tulisi saunan puolelle.kannattaako tehä näin?miten sen saa eristettyä ettei löylyt mene olohuoneeseen?tuleeko lämpöeroista ongelmia??
muuratut hormit menee seinään
8
1265
Vastaukset
- viljo
saan paremman käsityksen.
- vasara ja nauloja
juu yritän selittää...eli piipusta tulisi täyden tiilen hormi ja puolentiilen.piipusta suurin osa jäisi olohuoneeseen takanviereen ja pieni osa piipusta menisi saunan puolelle.saunan seinät muurataan harkosta.eli saunan seinään tulisi katkos piipunvuoksi.tuleeko tästä ongelmia lämpö laajenemisien vuoksi tai muuta?tämä ratkaisu on ainut miten voisin saada puukiukaan saunaan.
- muuruu ukko
vasara ja nauloja kirjoitti:
juu yritän selittää...eli piipusta tulisi täyden tiilen hormi ja puolentiilen.piipusta suurin osa jäisi olohuoneeseen takanviereen ja pieni osa piipusta menisi saunan puolelle.saunan seinät muurataan harkosta.eli saunan seinään tulisi katkos piipunvuoksi.tuleeko tästä ongelmia lämpö laajenemisien vuoksi tai muuta?tämä ratkaisu on ainut miten voisin saada puukiukaan saunaan.
En ole moista itse tehnyt mut itse piippua ei suoraan saa sitoa harkkoseinään eli elämisvara pitäs olla.Esim.piipun kylkeen 10mmpalonsuojalevy,
seinä muurataan tiivisti,mut jostain pitäis se
piipun kylkeen tuleva seinä tukea jos sitten tue kattoon.Toivottavasti jollain on vastaava rakennettu? - muurari
muuruu ukko kirjoitti:
En ole moista itse tehnyt mut itse piippua ei suoraan saa sitoa harkkoseinään eli elämisvara pitäs olla.Esim.piipun kylkeen 10mmpalonsuojalevy,
seinä muurataan tiivisti,mut jostain pitäis se
piipun kylkeen tuleva seinä tukea jos sitten tue kattoon.Toivottavasti jollain on vastaava rakennettu?Eiköhän tuohon parhaiten kävisi harkkopiippu eli valmispiippu. Tulee halvemmaksikin ja vie vähemmän tilaa.
- viljo
vasara ja nauloja kirjoitti:
Pane toi sentin villa piipun ja harkonväliin, kuten tuossa toisessa viestissä kerrottiin.
Sitoa voit tornin 4mm galvanoiduilla tiilisiteillä harkkoseinään ja rappauksessa liikuntasaumat villasuikaleitten kohdalle. - vasara ja nauloja
viljo kirjoitti:
Pane toi sentin villa piipun ja harkonväliin, kuten tuossa toisessa viestissä kerrottiin.
Sitoa voit tornin 4mm galvanoiduilla tiilisiteillä harkkoseinään ja rappauksessa liikuntasaumat villasuikaleitten kohdalle.juu kyllä laitan sen puu kiukaan aattelis ettei siitä tule ongelmia.joku sanoi että muurattu on kalliimpi,ei minulle kun tuttu tekee.ja muurattu sen vuoksi että se varaa lämpöä massaansa ja se lämmittää myös yläkertaa kun halusin sen yläkerran aulaan enkä kylmään sivukkaaseen.
- esko
muurari kirjoitti:
Eiköhän tuohon parhaiten kävisi harkkopiippu eli valmispiippu. Tulee halvemmaksikin ja vie vähemmän tilaa.
harkopiipun neuvoja ei taida osata laskea ollenkaan tiilestä tehty tulee muurarin palkat
mukaan laskien n.30% halvemmaksi.Jos ei halua
piipun lämpöä olohuoneeseen laittaa viidensentin
palovillan päälle ja rappaa ,lämpö kyllä poistuu
kun pellin antaa olla auki
- llllll
sille piipulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745