betonin hinta

adasdadasd

Paljonko teiltä on peritty betoni/m3? Betonin tyyppi ja paikkakunta?
Jos paikakkunnalla on useampi betonini toimittaja, onko hinnoissa kilpailua?

9

2287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duunari78

      Sanoisin, että se maksaa 100-200 euroa/m3 pumpattuna kaikkineen kuluineen.


      Itse maksoin juuri 130 €/m3 kaikkine kuluineen, Huittisten lähellä.

    • eri asiat..

      Vaikuttavat..
      Kuljetusmatka.
      Purkutapa, suoraan rännistä/pumppaus.
      Purkuaika.
      Massalaatu
      Kuorman koko

      Esim K-30#08 NP teräskuidulla kuljetusmatka 60 km niin ei alle 200€
      Esim. hb 300 suoraan rännistä 1km kuljetus menee reilusti alle 100€

    • sdfgfg

      Itse näköjään maksan 240e/m3 tällaisesta

      6,3m3
      c25/30 S2 16 xf1 säänkestävä
      Kuljetusmatka 3km,
      palveluaikamaksukorvaus 3 jaksoa
      pummpaustyöskently 2h
      pumpattubetoni 0-20m3
      putykiston voitelu


      Minä ymmärrän että maksetaan itse betonista m3 hinta, sen kuljettamisesta, koneen pihalla seisomisesta ja pumppauksesta. En ymmärrä että miksi maksetaan jostain putkiston voitelusta ja vielä erikseen pumpatun betonin määrään (0-20m3) liittyen joku tietty hinta. Ja aika kallis on tuntihinta kyllä pumppuautolla ukolla.

      Vähän sama kuin sähkömies perisi vaikkapa voitelurahan kun joisi kahvit ennen aloitusta ja vielä erikseen maksun vaikkapa 0-200km kaapelia ja tietenkin maksun siitä kun paku seisoo pihalla. Vähän on outoa.

      • adadasdass

        Niin siis aika outoa että maksertaan pumppuauton käytöstä ensin perussmaksua e/h ja sitten vielä siitä että sillä jotain etehhdään eli pumpataan betonia e/m3.

        vähän sama kuin se sähkäri tulisi seisomaan e/h tontille ja siten vielä perisi e/metri kun tekee jotain.

        ei ole ihme että suomessa on kallista rakentaa. toivottavasti tulee PALJON virolaista ja ulkomaalaista työvoimaa myös betonibisneksiin Suomeen. Toivotnaan kaikki näin.


      • wefåk mf

        Tottakai nämä on eriteltävä maksuissa. Jos hommat ei suju työmaalla ja auto seisoo niin laskutuksen on pyörittävä sillä auto on pois muista ajoista. Putkiston voitelua ei voi laskea kuutiohintaan mukaan koska voitelu maksaa betonifirmalle samanverran jos asiakas tilaa yhden kuution tai 8 kuutiota.


        "Vähän sama kuin sähkömies perisi vaikkapa voitelurahan kun joisi kahvit ennen aloitusta ja vielä erikseen maksun vaikkapa 0-200km kaapelia"

        Ei se voitelu ole mikään kahvitauko


      • dfsfsdfsdfs
        wefåk mf kirjoitti:

        Tottakai nämä on eriteltävä maksuissa. Jos hommat ei suju työmaalla ja auto seisoo niin laskutuksen on pyörittävä sillä auto on pois muista ajoista. Putkiston voitelua ei voi laskea kuutiohintaan mukaan koska voitelu maksaa betonifirmalle samanverran jos asiakas tilaa yhden kuution tai 8 kuutiota.


        "Vähän sama kuin sähkömies perisi vaikkapa voitelurahan kun joisi kahvit ennen aloitusta ja vielä erikseen maksun vaikkapa 0-200km kaapelia"

        Ei se voitelu ole mikään kahvitauko

        Niin miksi sitten peritään vielä pumppauksesta m3 hinta? Ja pumppuauton perusmaksu euroa/tunti ja niiden pälle palveluaikakorvaus. Nuohan on niin päällekkäisiä asioita kuin vain voi olla.

        Sama kuin sähkäri veloittaisi kolmeen kertaan tuntiveloitustra.


      • Niinpä....
        dfsfsdfsdfs kirjoitti:

        Niin miksi sitten peritään vielä pumppauksesta m3 hinta? Ja pumppuauton perusmaksu euroa/tunti ja niiden pälle palveluaikakorvaus. Nuohan on niin päällekkäisiä asioita kuin vain voi olla.

        Sama kuin sähkäri veloittaisi kolmeen kertaan tuntiveloitustra.

        Kun pumppuauto on työmaalla ei se voi tehdä muuta työtä joten siitä perusmaksu €/h
        Kun pumpataan betonia kuluu pumppu ja sen takia €/m3
        Sitten erillinen auto tuo itse betonin, sekin haluaa korvauksen jos joutuu odottamaan työmaalla.

        Itse myyn betonin siten että arvioin kuinka kauan nuo eri aat ottavat ja lasken asiakkaalle könttäsumman (omat miehet valavat).
        Asiakkaan itse valaessa en voi arvioida kun en tiedä millä teholla he toimivat.

        Ps. ottaahan sähköyhtiökin perusmaksun ja sähkönsiirtomaksun, mietippä sitä.


      • kake_kakolasta
        adadasdass kirjoitti:

        Niin siis aika outoa että maksertaan pumppuauton käytöstä ensin perussmaksua e/h ja sitten vielä siitä että sillä jotain etehhdään eli pumpataan betonia e/m3.

        vähän sama kuin se sähkäri tulisi seisomaan e/h tontille ja siten vielä perisi e/metri kun tekee jotain.

        ei ole ihme että suomessa on kallista rakentaa. toivottavasti tulee PALJON virolaista ja ulkomaalaista työvoimaa myös betonibisneksiin Suomeen. Toivotnaan kaikki näin.

        johan ne kaikki kuskit on virolaisia


      • asdasdasdsad
        Niinpä.... kirjoitti:

        Kun pumppuauto on työmaalla ei se voi tehdä muuta työtä joten siitä perusmaksu €/h
        Kun pumpataan betonia kuluu pumppu ja sen takia €/m3
        Sitten erillinen auto tuo itse betonin, sekin haluaa korvauksen jos joutuu odottamaan työmaalla.

        Itse myyn betonin siten että arvioin kuinka kauan nuo eri aat ottavat ja lasken asiakkaalle könttäsumman (omat miehet valavat).
        Asiakkaan itse valaessa en voi arvioida kun en tiedä millä teholla he toimivat.

        Ps. ottaahan sähköyhtiökin perusmaksun ja sähkönsiirtomaksun, mietippä sitä.

        no se tuo sähköyhtiö juttu on kyllä totta. sama auto joka pumppasi toi betonin mukaanaan. sitten toinenauto toi vähän lisää kun siihen ensimmäiseen ei kaikki mahtuneet kerralla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe