Tehokilpailu

Hanoi Trucks

rajapyykkejä:
1994 - MAN 600 hv
2009 - Volvo 700 hv
-Tuleeko Scania saavuttamaan ensimmäisenä 800 hv-lukeman ja tapahtuuko se vielä tällä vuosikymmenellä?

29

699

Vastaukset

  • Kyllä kovasti tuntuu olevan Volvolle pedattu. Tällä hetkellä kun Scanialla lukema on 730 ja Volvolla 750, niin kun Scania nokittaa seuraavaksi johonkin 780 hepan kieppeille, niin Volvon täytyy melkein jo vastata sillä 800 hepalla.

  • Mersulle tuntuu olevan pakkomielle valmistaa tehokkaimpia henkilöautoja, mutta kuormautojen tehomittelö on lyöty Stuttgartissa täysin laimin.

    • Ostaa Sisun hybridi Mercedekselle.


  • Eikös Ivecolta oo tullut joku cursor 16 euro6-moottori? Jostain netistä bongasin sen. Olikohan teho 775-850 hv.

  • Mulla veturi FH 16 750 heppaa vakiona ja lastulla nostettiin teho 850 hevosvoimaan. Kyllähän tuo komiasti juoksoo mäjet ja nyppylät ylös. Nahtaa menee vähempi, kuin ennen lastua, heh.

    • Älä puhu paskaa!


  • Scanian myllystä pitäisi saada irti teoriassa enemmän kuin Volvosta, koska pari mukia ja tilavuutta kolme desiä enemmän. Ruotsissakin sallitaan jatkossa 74 t yhdistelmät, mikjä tuo varmasti uutta porkkanaa tehojen nostoon. Södertäljen tehtaalla käyneet rahtarit kuulivatkin sivukorvalaa huhuja 760...

    • Kasin ongelma alakerta.runkolaakereita vähempi.ja muutenkin osia 30% enempi.
      Sillä volvo hylkäsi v8.Tekivät muutaman kasin kokeilumielessä.Olivat
      pohjois-ruotsissa tukin ajossa joskus 80-luvulla.Kaveri nähnyt livenä.Ei mitään
      huuhaata.Voimaa oli kuulemma ollut vaikka muille jakaa.


  • Scania onkin jäänyt viimeiseksi yli 6 sylinteristen ja V-moottoreiden valmistajaksi. Nykyinen 16,4-litrainen V8 todennäköisesti jääkin merkin viimeiseksi. Joskus hamassa tulevaisuudessa koneet varmaankinn ovat yhteisiä MANin kanssa kuten ovat Rellulla ja Volvolla. Tuskin on Scanian nyky-kasista kuitenkaan vielä kaikkia tehoja otettu ulos.

  • Mersun OM473 ja Detroitin DD16 ovat ensimmäiset "isolohkoiset" turbo-compound-moottorit. Volvon mahdollisesti joskus vielä asentaessa järjestelmän myös 16-litraiseen saattaa 800 hv:n raja...

    • Eihän ne kertalaakista niitä tehoja kasilla alkavaksi nosta, ottavat joka kymmenyksellä rahat pois lippalakkipojilta. Vitosella alkavat kulkee vielä aivan hyvin uusillakin painoilla, raskaammissakin ajotehtävissä. Mutta ei hevosista haittaa ole, kalliita ne vain on ja it-virittäjät kun ei vastuita tunne niin sekin on OFF-ilmiö.


    • Sisu 900
      Koeauto yli 1100 hv



    • Maailman tehokkain kuorma-auto: Sisu Polar Hybrid 1140 hv / 5000 Nm


    • Sisu tuli voittajaksi tässäkin kilpailussa.


    • Nostan AINA hattua kun Sisu tulee vastaan.


    • Sisu Hybrid on voimakkain kuorma-auto – ainakin Teslan tuloon saakka!
      Ensimmäiset asiakkaat saavat kaikkein raskaimpiin käyttötarkoituksiin tarkoitetun Sisu Hybridin kevään kuluessa. Voimaa on todella runsaasti, sillä diesel- ja sähkömoottori kehittävät yhteensä 662 kilowattia ja 3 600 newtonmetriä!

      Sisun mukaan parasta voimalinjassa on se, että lisäteho saadaan aikaan sähköllä, eikä kulutus nouse. Päinvastoin, pelkästään dieselmoottorilla varustettuun Sisuun verrattuna kulutus ja hiilidioksidipäästöt ovat kymmenen prosenttia pienemmät.


  • Jota muut tulevat seuraamaan raskaimmissa kuljetuksissa.

    • Sisu on kehityksen kärjessä, muut on perässäjuoksioita.


  • Sisussa yli 800 kw

  • Laturisa tehoo saa akun ladattuu

  • Niin jotta onko mersulta tulossa 2020 850hv v8, vai tuleeko suoraan sähkökoneet.????

  • Ensimmäisen sukupolven Sisu Polar Hybrid kehittää yhdessä dieselmoottorin kanssa yhteistehoa yli 600 kW (900 hv). Dieselmoottorin tyhjäkäyntikierroksilta alkaen on vääntömomenttia tarjolla yli 3000 Nm ja maksimivääntömomentti 3600 Nm on tarjolla kierrosnopeusalueella 1000 … 1800 rpm. Rinnakkaishybridijärjestelmän tuottama ennen näkemättömän laaja vääntömomenttialue ja suuri huipputeho parantavat kuorma-auton käytettävyyttä. Jarrutusenergian varastointi ja uudelleen hyödyntäminen kiihdytyksissä ja ylämäissä parantaa merkittävästi raskaan ajoneuvoyhdistelmän polttoainetaloutta ja samalla vähentää kuorma-auton tuottamia hiilidioksidipäästöjä.

    • Puukengät jalassa pyörivillä pullukka rekkakuskeilla alkaa pöksyissä se pieni tatti jöpöttämään kun noin suurista tehoista puhutaan. Ne tuottaa erektion nopeammin kuin taukopaikoilla hytissä verhojen takana läppäriltä katsottu porno.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Puukengät jalassa pyörivillä pullukka rekkakuskeilla alkaa pöksyissä se pieni tatti jöpöttämään kun noin suurista tehoista puhutaan. Ne tuottaa erektion nopeammin kuin taukopaikoilla hytissä verhojen takana läppäriltä katsottu porno.

      Kyllä läppärin porno ja eurokossu on laatuaikaa peltikopissa.


  • Scania 16 jakopää naksuttaa jo 700 tehoilla ei kestä millään yhtenään paskana

  • Kyllä Plastossa on paras teho paino suhde.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.