ABC-liikennevalot osa 932312171024

Valoja päälle

On kyllä uskomatonta miten näin huonosti toimivat valot ovat tämän kokoisessa tuppukylässä riesana. Ehkä nuo valot on ihan ok ruuhka aikaan, mutta että aamulla klo 6 kun ei ole liikennettä juuri lainkaan.

Töiden takia olen joutunut käyttämään joka aamu klo 6 tuota reittiä nyt muutaman kuukauden ajan. Ja lähes joka aamu homma menee samalla kaavalla:

- Ajat keskustan suunnalta tarkoituksena kääntyä forssan suuntaan. Valot palavat vasemmalla kääntyville vihreinä. 50 metriä ennen valot vaihtuvat punaisiksi. Vihreä palaa oikealle kääntyville vaikka liikennettä ei ole lainkaan. Seuraavaksi nämä menevät punaisiksi. Vihreä syttyy lahdesta ja forssasta tuleville. Taas autoja ei tule kummaltakaan suunnalta. Olen ollut kääntymässä vasemmalle lähes minuutin ajan.

- Forssan ja Lahden suunnalta alkaa lähestymään isompi määrä autoja. No 50 metriä ennen liikennevaloja näille syttyy punaiset ja vasemmalle kääntyvät pääsevät jatkamaan.

Ja tämä sama pelleily joka hemmetin aamu. Ihan naurettavaa seisoa valoissa minuutteja kun liikennettä ei ole ja nuo valot toimivat ihan päin persettä.

Normaaleissa kaupungeissa liikennevalot sammutetaan esimerkiksi aamuisin ja otetaan käyttöön sitten, kun liikennettä on. Miksi Riihimäellä insinöörit ovat lähinnä idiootteja?

12

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ampuu ne

      olen kirjoitellut juuri samasta asiasta useaaan otteeseen ja yleensä täällä riksupalstalla saa vastaukseksi jotain viisastelua tai v.i ttuilua.
      ne valot pitäisi kaataa traktorilla maantasalle kiusaamasta autoilijoita.
      sinänsä poikittaisen liikenteen punaisen voisi ymmärtää että oletusarvona vihreä pitää olla koko ajan isolla tiellä. toisaalta jos siellä ei liikennettä niin välitön vaihto vihreäksi mistä nyt auto kulloinkin tulee.
      en ole ainoa joka ihmettelee valojen toimintaa kun esim kääntyä voi vasemmalle mutta suoraan ei vaihdu ei sitten millään ja mikään ei estä menemistä-siis poikittaista liikennettä ei voi olla jos vasemmallekin voi mennä

    • ..tananVatipäät

      No kannattaisikohan kirjoittaa ja valittaa asiasta ihan jonnekin muualle kuin Suomi24 keskustelupalstalle jos haluatte että asiaan edes harkittaisiin puuttuvan. Te voitte valittaa tällä palstalla vaikka koko v...un loppuikäni ja asiaan ei tule muutosta. Jos teillä on aivot käyttäkää niitä ja kirjoittakaa vaikka kaupungille asiasta.

      • pyörällä meen

        Melkein joka aloitukseen olen tästä aiheesta sanonut, kyllä siitä voi mennä päin punaisia kun ei autoja tule, eikä poliisi näe.


    • pallen neuvo

      sama, jos liikennettä ei ole niin läpi vaan.
      Hyödyttömät valot, yleensä aina pysäyttävät, oli liikennettä tai ei.

      • Invali

        Ini Ini vali vali.


      • kokoomus

        tyhmiä ovat, aikaa vaan menee hukkaan


    • mies_vm86_--

      Ihan täysi floppi koko valot. Ei tule ihan heti mieleen missä olisi yhtä idioottimaisesti tehdyt valot. Nuo ovat tasan ainoat valot jotka nostattavat v*tutuskynnyksen niin ylös että ajan lähes aina punaisia päin jos ketään ei näy missään. Miksei SOKkia vaadittu aikanaan rakennuttamaan suurta liikenneympyrää siihen risteykseen ja olisi samalla saatu sairaalalle/keskustaankin päin menevä tie samaan kiertoliittymää. Mutta ei.

      • mies_vm86_--

        Kaikista surkuhupaisinta on etteivät nuo risteykset olisi edes vaatineet mitään valoja. Jos ei uskalla autolla ajaa niin voi siirtyä muihin kulkuvälineisiin, ei siellä liikenteessä ainakaan mitään tonttikauppoja aleta tekemään ja lottoarvontakin on vain kerran viikossa. Onhan tuolla tiellä liikennettä ja ei joka väliin mahdu (ei totta tosiaan kun työkseen ajaa autolla ja seuraa tätä urpoilua), mutta sellaista elämä on.


    • päivittäinenkäyttäjä

      Ihan hyvin noi pelaa,turhaa valittamista taas:)

    • redhead4

      Aja päin punasia äläkä valita ei se asia täälä mikskää muutu vaikka kuinka oottasit...

    • valitus3

      Ei niitä valoja ole sinun kiusaksi laitettu valopää.

    • Johnny B.

      Kyllä Demarit yrittävät keksiä monenmoista kiusaa kuten nyt nämä liikennevalot. Osoittaa kyllä, että ei tuossa puolueessa kovin valopäitä ole, tai no kyllähän puheenjohtajastakin näkee millaisia vilttiketjun porukkaa tuossa puolueessa on.

      Toinen kiusa rehelliselle suomalaiselle on sunnuntain demaririeha juna-asemalla. Mielestäni ABC:n liikennevalot voisi laittaa sunnuntaiksi aseman liepeille ja palamaan jatkuvasti punaisena.

      Suomesta on lähtenyt eniten Jihadisteja sotaan.... Missä helvetissä ne nyt ovat, kun niitä tarvitaan torilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe