Minkälainen auto

Mercedes 500 SEC

olisi museoautoksi katsastettuna. Noita alkaa saada Saksasta jo kohtuuhintaan. Tarkoitus olisi hankkia pyhäauto ja ehkä osallistua joihinkin vanhojen harrasteautojen ajoihin. Onko siis järkee vai ei.

16

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon tekniikkaa

      Missä nyt on järkeä tai mikä on järkevää,sanoppas se?
      Jonkun mielestä järkeä laittaa omaisuus käyttöautoon ja hirveitä välirahoja parin kolmen v välein=autokauppias valtio kiittää.
      Moinen Mersu kuten muutkin ns normaalimerkit ovat ongelmajätettä vanhetessaan kuten muutkin autot eli ne ei kelpaa enää käyttiksiksi eikä harrasteeksikaan liian "uusina" tarjontaa on paljon enemmän kuin kysyntää vaikka toki niitä taltioitukin on jo paljonkin.
      Valmistusmäärät kumminkin suht isoja eikä mitään käsintehtyjä erikoismalleja vaikka kalliita olivatkin.
      Kyllähän moinen edustavat kyydit antaa KUNNOSSA ollessaan!
      Ne korjauskulut voikin olla tähtitieteellisiä,tietotaito harvoilla=$$$,varaosat tosi kalliita tilaustavaraa ja tekniikkaa kuule piisaa hieman enempi kuin 200d mallissa=)
      Tarkoittaa että sähkövempelettä piisaa ja niitä mahdollisia ongelmapaikkoja vanhoina kuin uusinakin silloin joskus...
      esim automaattilootan korjaus voi maksaa omaisuuden tai koneremontti ym.

      Polttoainetta menee niinkuin tietänen koska näiden omistajat ei pers aukisia litralla pisimmälle tyyppejä ja kone on iso janoinen. Sama linja jatkuu ylläpitokulujen kanssa eli superkalliin auton varaosat-huolto-korjaus ovat myös kalliita!
      Jos moiseen päädyt niin mahdollisimman hyvä ja vähänajettu(tai mistä niiden tod km lukemia tietää..)

      Samat jutut pätee kaikkiin näihin kalliimman luokan MB-BMW-Audi jne ex-ökyautoihin ja niinkuin olet huomannut niitä on nettiauto täynnä kuten autoliikkeiden poistopihat koska "uusien"Suomi omistajien perstasku ei ole kestänyt ylläpitokuluja koska ne ei yhtään sen halvempia vaikka itse auto maksaisi pari tonnia tms.
      Amerikastakin näitä ja vastaavia on rahdattu läjäpäin ja ne on yleensä ruosteettomia jos ns Kalifornia autoja.
      Toki sieltäkin romuja löytyy!
      Ajomäärät täsmää,kukapa niitä viitsii sielläpäin ruuvata kun kilohintaan myydään...
      Huollot ym mitä sattuu,valitettavasti kun meitä on niin moneen junaan ja jos ei oo kuntoon saatu niin Chevyn vinkkeli keulille ääritapauksessa merkki kuin merkki.

      Vastaus siis on että miten paljon itse osaat korjata,tavoitteesi mitä haluat ja mihin tasoon pyrit autoinesi sekä kunnon talli rahaa oltava myös käyttö-korjauskuluihin "riittävästi".

    • Vain 350SEC

      Näinhän se on juurikin että uutena hyvin kallis urheilu tai luksusauto on myös vanhana todella kallis pitää koska varaosat korjaus huolto yhä yhtä kallista ja moisia palveluita myös tarvitaan eri tavalla kuin muutaman vuoden ikäisessä.

      Mersuihin ei myöskään mitään tarvikeosia moisiin malleihin,siis alkuperäistä ostettava ja hinta sen mukainen,toki laatukin.

      Tuon ikäisissäkin,luulisin että tarkoitat 80-luvun malleja,on jo hyvinkin monimutkaista hienoa tekniikkaa niin konehuoneessa kuin kajuutassakin,siis parempiin kansamersuihinkin verrattuna.
      Luonnollisesti näin koska malli oli tietysti näyttämässä mitä osataan ja omasi statusta joka suhteessa lompakon paksuuteen.
      Ei ole mikään "tee se itse"miehen unelma-auto todellakaan ellet autoalan ammattilainen itse , hyvät suhteet moiseen tai rahaa viedä Veholle tms.

      Joo,jenkeistä on tuotu ja tuodaan paljonkin näitä erikoismalleja mm Mersuista ja mikäli tykkää USA mallien hieman eri näöstä,varusteista,mailimittarista,lähes poikkeuksetta automaattivaihteisesta jne niin hyvä vaihtoehto.
      Lisäksi kannattaa huomioida kuumista osavaltioista tuoduissa autoissa mahd koppurat kumitiivisteet,halkeillut kojetaulun päällys tms mutta ruostetta niissä ei yleensä ole ja ajomäärätkin ok.
      Itärannikon Floridan tai Pohjoisten osavaltioiden autot voivat olla vaikka miten mätiä,toiset suolan takia toiset kosteuden.
      Siinäpä vasta rahanreikä,mätä 500 Mersu=)

      Olen samaa mieltä että etsi oikeasti vähänajettu ja ruosteeton hyväpeltinen ja -sisustainen jos ostat!
      Ei siis ole mikään halpa/helppo auto pidellä,hieno kylläkin.

    • helpoin ratkaisu

      Kyllä museoikäisiä coupemersuja saa Suomestakin kohtuuhintaan. Enimmäkseen uitettuja, mutta ensimmäisen suomalaisen omistajan kunnostamia.

      Tällä hetkellä nettiautosta löytyy 27 kpl ennen vuotta 1985 valmistettua coupe-mersua, hintahaitari 3 000 - 16 800 euroa. Joukossa on pari SEC:ciä.

    • 2 helpoin

      Joo ja hyvä puoli on se että ei tarvi ostaa sikaa säkissä "kuvan perusteella".

      Tietysti jos haluaa erikoisvarusteisen,määrätyn värin,vm tms tai kokeilla onneaan josko tämä olisikin todella hyvä ruosteeton helmi joka se voi hyvin ollakkin tai sitten ei.
      Onhan se paljon jännittävämpääkin ja ei ole aiemmin Suomen kuoppaisia teitä kolunnut yksilö sen hakemiseen-katsomiseen voi yhdistää ulkomaanreissun=)
      Löytyy niitä tuosta lähempää Ruotsistakin jos ulkomailta välttämättä haluaa.

      Nekin toki voivat olla käytettynä tuotu näistä aiemmin mainituista maista kuten erikoisemmat autot yleensäkkin oli se Saksassa,Italiassa tai vaikka USA:ssa tehty.
      Alkuperäiset Ruotsi autot ei harvinaisia vauraassa naapurissa ja niiden mittarilukemat pitävät kutinsa(katsastustoimi valvoo).
      Korin muu kunto sitten yksilökohtainen tietty.

      • ♥♥♥♥♥♥♥

        Tollanen ois upeaa omistaa 1502 autoa ja 4 coupemersua ja 2 Sec mersua


    • 1502 Bemuko?

      1502 autoa?
      Nuo Mersutko ei kuulu autoihin,noh mitä ne sitten on,oisko koriste-esineitä,lentokonemalleja tai pelkät korit tontilla mistä kyse?
      Tiedätkö,helpoin tapa on ruveta romiksen pitäjäksi tai jos sulla on isot pellot siinä ympärillä valmiiksi paketissa niin kyllä niitä siihen kertyy pikkuhiljaa jos otat ilmaiseksi vastaan kaikki romut ympäri pitäjää-maakuntaa ja porukka vielä tuokin ne että pääsee eroon niistä.

    • Pieni on muodissa

      Ei noihin Secceihin kannata koskea. Väsyneitä vehkeitä ei vain iän takia vaan myös suunnittelun. Mut jos pelkkään harrasteluun niin voit kyllä ostaa W202 C 280 mersun. Voithan sä tätäkin harrastaa. Hyviä vehkeitä. Pienemmällä moottorilla käy myös käyttöautoksi.

    • Halpa on.

      Ihan hyviä harrasteautoja mersut on. Itsellä 2 SL mersua toinen museorekkarissa ja toinen normikäytössä ja tietysti 8 koneella. Museoauto nyt ollut 15 vuotta käytössä ja on muuten yksi halvimmista ylläpitokuluiltaan verrattuna esim. ranskalaisiin. Alussa kun laitoin kuntoon niin kulutusosia vain tarvinnut vaihtaa ja itse kun huollot tekee niin ei paljon purista kulut. Bensaa tietysti menee kaikki mitä tankkin laittaa, mutta mihinkä sitä ei rahaa tässä maassa palaisi. Ainoa ongelma kun ei pysty molempia yhtäaikaa ajamaan, mutta voihan sitä vuorotella.

      • Mersun tallissa

        Joo, olisin myös samaa mieltä, että Mersu on niitä halvimpia ylläpidettäviä vanhana autona. Osat, jos niitä nyt todella tarvitsee, ei maksa mahdottomia ja huollot pystyy tekemään itse, on sen verran alkeellista vanhaa tekniikkaa, joka on varmaa ja hyväksi koettua.
        Minulla on tosin noita ranskalaisiakin, ei nekään mitään mahdottomia yksilöitä ole näin vanhoina autoina. Omat juttunsa kuitenkin niissäkin.


    • Exxon Valdez

      Joopajoo,sanosin varaosien saatavuudelle!
      Tokihan näitä yleisiä kulutusosia löytyy,mitkä sopivat tiettyyn mallisarjaan pitkälti...
      Mutta näissä on paljon pisteosia,jotka ovat tehty juuri tähän malliin sopiviksi!

      Hommaa kaksi autoa ja rakenna niistä yksi toimiva,toisen varaosien avulla.
      Sen mitä kärrystä maksoit,varaudu tuplaamaan maksamasi hinta (uusista)varaosista...Mikäli löydät näitä enään!

      Jos käytettyjä varaosia ylipäätäsi onnistut löytämään,voivat olla huonompikuntoisia alkuperäisiin verrattuna.

      Töitä kyllä riittää projektissa,riittääkö usko,taito ja rahat??

    • HHUHUH

      Eipä kai tuo ole sen kummosempikaan, kun mikään muukaan vanha auto. Vanhat autothan on parempia kun nykyiset tietotekniset härvelit, jotka on sellisia että kun joku varotusvalo palaa, et aja senttiäkään vaan soitto hinurille. Senkus hankit

    • tähtikeula

      MB 190E (W201) eli tenavatähti saavutti mallina museoiän. Siihen löytyy ainakin varaosia, jotkut jopa halpojakin. Mersuhan se on sekin.

    • sport sedan

      Mulla olisi jouten "helpolla museoon"tommoinen tenavatähti.
      Ruostetta on kohtalaisesti ja vähän joutuu penkkejä ym laitteleen,kone on hyvä, vasta 380tkm ajettu 2l diesel ja manuaalivaihteinen,siis ihan pirteä ja omaa yhä luksustason kyytiäkin,mese kun on ja päät kääntyy...

      • vee hörpöttäjä

        ai pirteä..eehheh voi vattu. Kerran ajoin tuollasta diesel tenavaa ja se ei kyllä kule yhtään mihinkään vaikka polkis kaasupedaalin konehuoneeseen.Oisko 18 s sataseen.Lada 1200l taitaa olla pirteämpi!
        Päät kääntyy siksi kun ajat niin säälittävällä katiskalla.


      • 9+11

        "mese kun on ja päät kääntyy..." - no tuolla kun ajelet, niin kyllä ne päät kääntyy sen vuoksi, että kotterosi pukkaa niin paksua savua, että on pakko kääntää pää sivulle, että saa vedettyä henkeä !


    • Minulla on

      380 SEC -82 museoautoksi katsastettuna. Ollut meillä kesäautona vuodesta -88. Kesäkäyttö on tietysti helppoa mutta auto on toiminut erittäin varmasti kaikki nämä vuodet. Alapallonovelen olen vaihtanut sekä suuttimet vesibensan takia. Jakopäästä hajosi muovinen ketjunohjain jolloin vaihdettiin kaikki uusi ketju. Samalla saatiin ennakot kohdalleen ja ehkä 40 hv lisää tehoa. Autossa on osia jotka käyvät W123-korisiin mersuihin ja auton rakennustapa on tukeva. Ruoste saattaa olla ongelma mikäli autoa pidetty huonosti. Kannattaa tutkia kunnolla. Tuonikäisessä autossa saattaa olla lisäksi jo yllättäviäkin vikoja. Minulta pysähtyi sähkökello kun kellon elektrolyyttikondensaattorien tunnit tulivat täyteen. Samoin keskuslukituksen alipaine/painepumppu meni jotenkin väljäksi. Ehjä pumppu löytyi kuitenkin Suomesta eikä edes maksanut montaa kymppiä. Istuinten säätömoottorien katkaisijatkin alkoivat hapertua jossain vaiheessa. Onneksi on päteviä tuttavia monelta alalta silloin kun omat taidot eivät riitä. Kaikenkaikkiaan auto on vieläkin omassa sarjassaan hieno ja kääntää yhä katseita, missä sillä liikkuukin eivätkä auton ominaisuudet mitenkään rajoita päivittäistäkään käyttöä jos ei halua sitä museorekisteriin. Jos vanhan S-Mersun hankit, hanki samalla hyvä yksilö niin saat siitä paljon enemmän iloa kuin jostain lahosta pommista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe