Olen päässyt vaikeuksien kautta työkyvyttömyyseläkkeelle.
Tosin menettäen lopulta kyvyn huolehtia kokonaisuudessaan itsestäni.
Tien oli kivinen ja pitkä. Toivo meni monet kerrat ja masennus nosti päätään.
Kun menetin lähes kokonaan liikuntakykyni niin pääsin vasta eläkkeelle.
Sairauteni pääsi niin huonoon jamaan kun sairaana yritn pärjäillä töissä, että päästyäni lopulta eläkkeelle, tulee sairauteni kalliiksi yhteiskunnalle.
Tarvitsen paljon ulkopuolista maksullista apua ja kuntoutukseni tulee kalliiksi ja lääkäri ja lääkekulut. Kun olisin aikoinani päässyt ajoissa eläkkeelle, tilani olisi aivan toinen, joskin rajoitteinen.
Voidaanko heikentää työkyvyttömän asemaa?
3
222
Vastaukset
- 34543dfghdfgh
Jos rahat eivät riitä lääkkeisiin ja lääkärikuluihin ja ulkopuolisiin apuun. Lain mukaan sosiaalitoimisto joutuu maksamaan nuo kaikki.
- Minimi raja
Ihmisen pitäisi saada toimeen tulonsa yhdeltä luukulta nöyristelemättä.
Päivärahojen tulisi olla sen verran isoja, että sillä pystyisi huoletta sairastamaankin.
Eli päivärahaan pitäisi tulla tulisi minimi ja olla noin 1000 euroo/kk ja jos joku perus sairaus niin kuluja vastaava lisä siihen.
- Niin väärin
Miten sinä et jo aikaisemmin päässyt pois työelämästä? Etkö osannut hoitaa ns paperiasioita ja etkö hakenut sinnikkäästi eläkettä? Onhan tuo nyt ennenkuulumatonta että henkilö on oikeutettu eläkkeelle vasta kun liikuntakyky kokonaan menetetty? Mitä järkeä periaatteessa enää silloin on yhtään millään asialla enää?? Kyllä ihmisen tulee saada nauttia eläkkeellä elämästään niinkuin herroilla on tapana, eli vietetään todellista laatuelämää ulkomailla aurinkorannoilla maaten? Miksi yhteiskunta kohtelee niin eriarvoisesti meitä huono-osaisia ihmisiä, me emme ole mitään ja meidän päälle saa sylkeä ja antaa kolikko pari päivässä ruokaan ja veteen??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 978624
- 474249
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371488- 241460
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341199Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121170Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31862Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837