Onko hyvää kivitalotoimittajaa olemassakaan

***

Alkaa usko mennä kivitalorakentamiseen. Omat ja tuttavien kokemuksen ovat huonoja, firmoja kaatuu, asioita ei hoideta, välinpitämätön meininki on vallannut alan. Messuilla juttelin erään entisen kivitalopuolen myyjän kanssa, joka kertoi rakentaneensa itselleen puutalon. Ei edes kivitalofirmojen myyjät rakenna itselleen kivitaloa kun tuntevat tuotteen ja sen ongelmat liian hyvin. Harmittaa kun aloitettua kivitaloprojekti, mutta tässä vaiheessa on turha itkeä. Vituttaa vaan niin saatanasti että pakko jonnekin purkaa.

8

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoivoi

      No mikäs se nyt taas o kaatununna?.. Ja mikäs ihme se nyt on jos kivipuolelta puupuolelle siirtynyt rakentaa puutalon? Siksi varmaan on siirtynyt kun ei ole sisäistänyt kivirakentamisen ajatusta.

      Kyllä niitä hyviä toimijoitakin on, joilta saa sekä palvelua että laatua... ei tosin montaa, mutta on. Asennushan tuon projektin onnistumisen ratkaisee. Kannattaa tutkia montako taloa toimittaja on asentanut (siis puhutaan asentamisesta, eli urakoinnista, ei kivikasan tai muottien myymisestä) ja jos pääsee johonkin kohteeseen hieman asukasta haastattelemaan, niin onnistuminen on vielä varmempaa.

      SItten jos kuulut siihen porukkaan joka lähettää tarjouspyynnön samoilla kuvilla 5-10 eri paikkaan ja koitat raukka sen perusteella valita toimittajan, joka ilmoittaa halvimman hinnan, niin metsässä olet. 5-10 vertailukelpoista tarjousta et tule saamaan, sillä tarjouksen sisältö ratkaisee AINA. Samoin se, sidotaanko tarjous lähettämiisi luonnoksiin vai onko hinnan nostaminen myöhemmin mahdollista esim. rakennesuunnitteluun vedoten... kuulostaa siltä, että olet näihin em. virheisiin jo kätesi sotkenut, joten voivoi.

    • kivtalo on hyvä

      Minkälaisen kivitalotoimituksen sitten valitsit? Ja millä toimitussisällöllä?
      Tilasin vesikattopäälle valmiin talon yhdellä sopimuksella, tekniikat yhdestä paikasta ja sisätöissä oli kolmen timpurin ryhmä. Talo valmistui yllättävän nopeasti ja helposti, ainoastaan materiaalivalinnat teettivät enemmän työtä kuin olin ajatellut.
      Aikataulu oli nopeampi kuin alussa arvioitiin, kustannukset pysyivät vähintään budjetissa.

      Puutalonkin rakentaneena on valintani tästä eteenpäin ehdottomasti kivitalo jos vielä rakennan :)

      • Sossun luukulla

        Vesikattovalmis materiaalipaketti suomalaiselta jobbarilta ja muut tavarat virosta rautakaupasta. Tonnin piirustukset ja pakettimyyjän suosittelema Virolainen porukka pystyttämään. Mestari kossupullolla ja itse vuodenpäivät joka ilta raksalla kun porukka ei yhtenä päivänä enää ilmaantunutkaan. Avioero ja kämppä myyntiin. 50 donaa takkiin. Näin se meillä meni.


      • lucky you
        Sossun luukulla kirjoitti:

        Vesikattovalmis materiaalipaketti suomalaiselta jobbarilta ja muut tavarat virosta rautakaupasta. Tonnin piirustukset ja pakettimyyjän suosittelema Virolainen porukka pystyttämään. Mestari kossupullolla ja itse vuodenpäivät joka ilta raksalla kun porukka ei yhtenä päivänä enää ilmaantunutkaan. Avioero ja kämppä myyntiin. 50 donaa takkiin. Näin se meillä meni.

        Pääsit halvalla jos vaan viiskyt donaa tuli takkiin tosta ilosta. Olihan se sen verran arvokas kokemus. Minä tilaisin vain kotimaiselta toimittajalta, joka toimittaa sekä tavarat että urakan. En lähtisi näitä suomalaisia talopakettitoimittajien materiaalipaketteja edes harkitsemaan, sillä tavaran hankkiminen on nykyään niin helppoa. Jos materiaalipaketin päälle saa jotain palvelua, kuten suunnittelua, asennusta, projektinhoitoa tms. niin sitten asia on hyvä, silloinkin hinnan täytyy olla kohtuullinen.


    • Höpö,höpö

      Mikä sulla on ongelmana? Onko kalja kallistunut Lidlissä?

      • Jdjddj

        Eiku vaihdoin ykköseen. Sopii mulle paremmin ja lidlissä halvempaakin


    • Onnellinen Tre

      Kannattaa valita paremmin. Me valitsimme pitkään toimineen yrityksen ja selkeän rakennusjärjestelmän. Yrityksen kautta tuli myös urakka. Kaikki toimi moitteetta. Jos tekisin vielä toisen talon, valitsisin tämän toimijan.

    • rikas mies

      jos olisit seurannut palstaa, niin olisit rakentanut itse. Raknetamisen laatu on kirjavaaa ja itse tehden voi nukkua yönsä rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe