Onko hyvää kivitalotoimittajaa olemassakaan

Alkaa usko mennä kivitalorakentamiseen. Omat ja tuttavien kokemuksen ovat huonoja, firmoja kaatuu, asioita ei hoideta, välinpitämätön meininki on vallannut alan. Messuilla juttelin erään entisen kivitalopuolen myyjän kanssa, joka kertoi rakentaneensa itselleen puutalon. Ei edes kivitalofirmojen myyjät rakenna itselleen kivitaloa kun tuntevat tuotteen ja sen ongelmat liian hyvin. Harmittaa kun aloitettua kivitaloprojekti, mutta tässä vaiheessa on turha itkeä. Vituttaa vaan niin saatanasti että pakko jonnekin purkaa.

8

235

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoivoi

No mikäs se nyt taas o kaatununna?.. Ja mikäs ihme se nyt on jos kivipuolelta puupuolelle siirtynyt rakentaa puutalon? Siksi varmaan on siirtynyt kun ei ole sisäistänyt kivirakentamisen ajatusta.

Kyllä niitä hyviä toimijoitakin on, joilta saa sekä palvelua että laatua... ei tosin montaa, mutta on. Asennushan tuon projektin onnistumisen ratkaisee. Kannattaa tutkia montako taloa toimittaja on asentanut (siis puhutaan asentamisesta, eli urakoinnista, ei kivikasan tai muottien myymisestä) ja jos pääsee johonkin kohteeseen hieman asukasta haastattelemaan, niin onnistuminen on vielä varmempaa.

SItten jos kuulut siihen porukkaan joka lähettää tarjouspyynnön samoilla kuvilla 5-10 eri paikkaan ja koitat raukka sen perusteella valita toimittajan, joka ilmoittaa halvimman hinnan, niin metsässä olet. 5-10 vertailukelpoista tarjousta et tule saamaan, sillä tarjouksen sisältö ratkaisee AINA. Samoin se, sidotaanko tarjous lähettämiisi luonnoksiin vai onko hinnan nostaminen myöhemmin mahdollista esim. rakennesuunnitteluun vedoten... kuulostaa siltä, että olet näihin em. virheisiin jo kätesi sotkenut, joten voivoi.

• kivtalo on hyvä

Minkälaisen kivitalotoimituksen sitten valitsit? Ja millä toimitussisällöllä?
      Tilasin vesikattopäälle valmiin talon yhdellä sopimuksella, tekniikat yhdestä paikasta ja sisätöissä oli kolmen timpurin ryhmä. Talo valmistui yllättävän nopeasti ja helposti, ainoastaan materiaalivalinnat teettivät enemmän työtä kuin olin ajatellut.
      Aikataulu oli nopeampi kuin alussa arvioitiin, kustannukset pysyivät vähintään budjetissa.

Puutalonkin rakentaneena on valintani tästä eteenpäin ehdottomasti kivitalo jos vielä rakennan :)

• Sossun luukulla

Vesikattovalmis materiaalipaketti suomalaiselta jobbarilta ja muut tavarat virosta rautakaupasta. Tonnin piirustukset ja pakettimyyjän suosittelema Virolainen porukka pystyttämään. Mestari kossupullolla ja itse vuodenpäivät joka ilta raksalla kun porukka ei yhtenä päivänä enää ilmaantunutkaan. Avioero ja kämppä myyntiin. 50 donaa takkiin. Näin se meillä meni.

• lucky you
        Sossun luukulla kirjoitti:

Vesikattovalmis materiaalipaketti suomalaiselta jobbarilta ja muut tavarat virosta rautakaupasta. Tonnin piirustukset ja pakettimyyjän suosittelema Virolainen porukka pystyttämään. Mestari kossupullolla ja itse vuodenpäivät joka ilta raksalla kun porukka ei yhtenä päivänä enää ilmaantunutkaan. Avioero ja kämppä myyntiin. 50 donaa takkiin. Näin se meillä meni.

Pääsit halvalla jos vaan viiskyt donaa tuli takkiin tosta ilosta. Olihan se sen verran arvokas kokemus. Minä tilaisin vain kotimaiselta toimittajalta, joka toimittaa sekä tavarat että urakan. En lähtisi näitä suomalaisia talopakettitoimittajien materiaalipaketteja edes harkitsemaan, sillä tavaran hankkiminen on nykyään niin helppoa. Jos materiaalipaketin päälle saa jotain palvelua, kuten suunnittelua, asennusta, projektinhoitoa tms. niin sitten asia on hyvä, silloinkin hinnan täytyy olla kohtuullinen.

• Höpö,höpö

Mikä sulla on ongelmana? Onko kalja kallistunut Lidlissä?

• Jdjddj

Eiku vaihdoin ykköseen. Sopii mulle paremmin ja lidlissä halvempaakin

• Onnellinen Tre

Kannattaa valita paremmin. Me valitsimme pitkään toimineen yrityksen ja selkeän rakennusjärjestelmän. Yrityksen kautta tuli myös urakka. Kaikki toimi moitteetta. Jos tekisin vielä toisen talon, valitsisin tämän toimijan.

• rikas mies

jos olisit seurannut palstaa, niin olisit rakentanut itse. Raknetamisen laatu on kirjavaaa ja itse tehden voi nukkua yönsä rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 66
      1277
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1235
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      923
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      86
      878
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      861
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      653
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      602
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      576
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      564
    Aihe