Tuholaistorjujilla on nyt täystyöllisyys pääkaupunkiseudulla.
Lutikat ovat levinneet jopa hotellihuoneisiin ja yksityisasunnot ovat useasti näiden pikku vierailijoiden asuinpaikkana.
Onko hygienia pettänyt vai tuovatko maalaiset niitä mukanaan saapuessaan vierailulle.
Ongelma on varmasti häpeällinen Suomen pääkaupungin asukkaille:
Helsinki ei olekaan mikään maanpäällinen Paratiisi!
Ja nyt on jopa stadin slangikin saanut uusia piirteitä, kun muualta tulleet ovat tuoneet omat lusikkansa vanhaan soppakulhoon.
Kohta voi kadulla kävellessään kuulla aidolta helsinkiläiseltä näyttävän asukkaan sanomana:
Ei kekkeruusi soihkohon!Nuita halvatun Luddikoita on kaikkialla.
Onk teitil niit näkynnä?
Varmana mualaiset niitä tänne raijanneet!Kohta mä rupean varmasti surkeasti spåramaan tuolla Amandan patsaan röötenillä!
Ei ole enää tuo statin slanki entisellään.
Paljasjalkaiset hesalaiset ovat nykyään vain paljaspäisiä Heseläisiä.
En piirakka och tvoo nakken, thank you!
Helsinki täyttyy lutikoista
8
138
Vastaukset
- luttulittinen
Suosittelen aitoa käyntiä maaseudulla vaikkapa navetassa.
Saat pukeutua suojavarusteisiin, ja kenkiin.
Taitaa tsadilaiset olla kasvattaneet itse ihan omat lutikkansa, kun lehdissäkin lukee, kuinka huono siisteystaso siellä monilla on?
En muuten ole koskaan asunut maaseudulla, vaan suuressa kaupungissa.- katokehvel.
Mie olen maalta enkä ole ikipäivänä vielä lutikkaa nähnyt. En kotona enkä missään naapurissakaan, en edes lähikaupuntissa.
Ite ovat hesalaiset lutteensa kasvattanneet, luulen ma. - korpeessa
katokehvel. kirjoitti:
Mie olen maalta enkä ole ikipäivänä vielä lutikkaa nähnyt. En kotona enkä missään naapurissakaan, en edes lähikaupuntissa.
Ite ovat hesalaiset lutteensa kasvattanneet, luulen ma.Pitäkööt lutikkansa
- Anonyymi
"En muuten ole koskaan asunut maaseudulla, vaan suuressa kaupungissa."
paljon on elämänkokemusta jäänyt. Ite olen kaupunkilainen, mutta suku maalla. On sitä jo 10v menty 5 km yksin hevosen kanssa kaupunkiin ostoksille. polle osasi matkan aivan yksin. on sitä menty henkeä pidätellen haisevaan navettaan ja lypsetty.
Mutta lutikoita saa kirpputorivaatteista. Varsinkin jos useiden myyjien matot on samassa paikassa, lutikoita on tulossa. aina vaan ei useaan vuoteen niitä huomata. Meilläkin naapurin naapuri huomasi kun tuli lappu ulko-oveen että Tuholaistorjunta. Oli 3 asunnossa jo. Noin 50 000 e kustannus.
- sitroen.
Lutikoita olen nähnyt vain Volvon parakilla Göteborgin Backavägenillä vuonna 1969. Seuraavana päivänä sanoin, että lähden heti Suomeen takaisin jos ei lutikatonta kämppää löydy. Ja löytyihän se...
Olisi varmaan rasismia ja sakotettavaa arvailla ääneen, minkä maalaisten tai väristen mukana lutikat ovat Hesaan tulleet, joten pidän turpani asiasta visusti kiinni... - Anonyymi
Matkailu on kasvanut ja sen myötä tuodaan lutikoita jostain kanariansaarilta saakka.
Pitäää aina reissun jälkeen tarkastella tavarat ja pitää ne suljettuna, kunnes on mahdollisuus siivota kassit ja laukut.
Korkeissa lämpötiloissane saa pois, jos on sauna, niin sinne levitellään kuumiin lämpötiloihin.
Pesukone on myös hyvå apuväline.- Anonyymi
''Lutikka on luonnonvarainen hyönteinen Suomessa, vaikka sen esiintyminen onkin yleistynyt viime vuosina.
Lutikat (Cimex lectularius) ovat syöneet ihmisten verta vuosisatoja, ja ne ovat olleet osa suomalaista luontoa jo pitkään, vaikka niiden esiintymistiheys on vaihdellut.
Lutikat ovat olleet vähemmän näkyvä ongelma 1950-luvulta lähtien, mutta ne ovat palanneet yleisiksi, osittain lisääntyneen matkustamisen ja kansainvälisen kaupan myötä.
Vaikka luteita esiintyy Suomessa satoja lajeja, lutikka on erityisesti tunnettu ihmisten asunnoissa elävänä tuholaisena.''
- AnonyymiUUSI
ukraanalais natsi juuyalaiset levittää koska tuhoavat ihmisten oloja.
myrkyytälöjät khazarianlaiset..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as843393Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253043- 512942
- 592793
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582608Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482570On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle542369Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802241- 692118
- 452112