Ongelma kaiuttimien kanssa

Minä163

Elikkäs minulla on ongelma... Olen ostamassa kaiuttimia ja löysin yhdet hyvät. Mietin vaan että voiko nuo liittää toisiinsa vaan pelkällä RCA piuhalla. Tietokoneeseen ajettelin nuo liittää. Ja tarviiko noihin jotai ihme härpäkkeitä lisäksi että noi sais toimimaan?

http://www.amazon.com/BIC-America-DV62si-Bookshelf-Speakers/dp/B00006JPDI/ref=pd_bxgy_e_img_y

http://www.amazon.com/BIC-America-F12-475-Watt-Subwoofer/dp/B0015A8Y5M/ref=pd_bxgy_e_text_z

http://www.amazon.com/BIC-America-DV-62CLRS-Channel-Speaker/dp/B00009WBYL/ref=pd_bxgy_e_text_y

Kiitos avusta ja anteeksi kkirjoitus viesteistä.

5

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli nuo näyttäs olevan ihan normaaleilla kaiutinkaapeleilla liitettävät kaiuttimet.
      Lisäksi tarvitset kotiteatterivahvistimen jos meinaat monikaiutinjärjestelmää rakennella.
      Sitten vaan liität tietokoneen kiinni 3,5mm ----------> rca x2 kaapelilla kiinni vahvistimeen. Jos tietokoneesta löytyy digitaalinen ulostulo niin se on parempi juttu. Silloin vain liität tietokoneen digitaaliseen sisääntuloon vahvistimessa.

      • Minä163

        Voivatko nuo toimia ilman vahvistinta? Kun ajattelin liittää nuo kaikki bassoon ja basson liitäsin suoraan tietokoneeseen. Voisiko se onnistua?


      • Minä163
        Minä163 kirjoitti:

        Voivatko nuo toimia ilman vahvistinta? Kun ajattelin liittää nuo kaikki bassoon ja basson liitäsin suoraan tietokoneeseen. Voisiko se onnistua?

        Ja ajattelin myös jättää keski kaiuttimen pois kokonaan.


    • musapoika243

      Ei ne toimi ilman vahvistinta.

    • Musiikkimies87

      Nuo ovat perus kaiutinkaapeleilla liitettävät kaiuttimet. Ilman kotiteatterivahvistinta et pysty noita kaiuttimia käyttämään jos 2.1 tai monikanava kaiutinjärjestelmää rakentelet.

      Jos olet valmis hieman tinkimään äänenlaadusta ja haluat säästää rahaa. Niin osta suoraan tietokoneisiin tarkoitettu kaiutinjärjestelmä, nämä liitetään tietokoneeseen yleensä 3.5mm RCA kaapeleilla. Vahvistin on näissä sisään rakennettu joko kaiuttimeen tai useimmiten subwooferiin. Esim. Creative, logitech, trust, sony, bose valmistavat ihan hyviä kaiutinjärjestelmiä tietokoneille. Watteihin ei kannata sitten liikaa tuijottaa, kyllä useimmat 2.1, 4.1, 5.1, 6.1, 7.1
      PC kaiutinjärjestelmistä lähtee sen verran hyvin ääntä, että kyllä saat häädöt hyvinkin nopeasti jos kerrostalossa niitä rupeat huudattelemaan. Jos hifistellä pitää niin THX luokitetuista PC kaiutinjärjestelmästä lähtee aivan tarpeeksi hyvin ääntä korviesi tärykalvojen repeämiseen.

      Creative ja logitech tarjoavat parhaimman vastineen rahalle. 70-150€ hintaluokasta saat jo ihan hyvät kaiuttimet etkä maksa ylihintaa merkistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe