Asiakkaiden toiveet risteilyille?

Hyttäri kyselee

Se on sesonkiaika sitten ohi ja rauhallisemmat risteilyt alkaa. Laivoilla aina mietitään uusia ideoita miten saataisiin matkustajakapasiteettia lisättyä siten että kaikille olisi tarjolla jotain. Myös teemaristeilyt ovat matkustajille jo tuttua kauraa ja jotkut tulevatkin juuri niiden takia.

Nyt kysynkin että voisitteko miettiä mitä laivojen pitäisi tehdä lisää tai paremmin jotta matkailijoiden määrä kasvaisi ja he myös viihtyisivät?

30

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T P

      1 Laiva olisi erilainen kuin muut, jotain "räväyttävää" siis... palstalla ollut TOEUTTAMISKELPOISIA(KIN) ideoita aiheeseen liittyen

      2 Edelliseen viitaten, ihan perus hytitkin voisi uudistaa, se pullman sänky ja koppa alkaa olemaan niin loppuun käytettyä idea että ei mitään rajaa.

      3 Ravintola/baari tarjontaa voisi uudistaa, voisi olla "nakkikioski" mistä saa esim. pelkät makkaraperunat, ja sen lisäksi vaikkapa karaokebaari.

      4 Hinnoittelu uusiksi, matkat maksaisi vähän enemmän, mutta baarien tuotteet olisi sitten yli puolet halvempia

      5 Myös lähtö/paluuaikoja voisi hieman sorvata

      • itse asiassa

        Nuo sinun ideasi olisivat varmaankin jo käytössä jos niistä yksikin olisi ollut tomiva tai kannattavaa toiminnan kannalta.

        Oletko laskenut paljonko matkojen hintoja pitäisi nostaa ( ? % ) jos baarien hintoja laskettaisiin alle puoleen,
        Miksi poistaa toimiva Vuode systeemi, siksikö että sinä olet kyllästynyt siihen tai et osaa käyttää sellaista vuodesysteemiä.

        Mikä niistä aiemmista "ideoistasi" olisi ollut toteuttamiskelpoisia, tarkoitan siis mikä niistä monista "ideoistasi" ollut toimiva


      • Hyttäri

        Se hyttihomma on sellainen että nehän tulee hyttikomponenttien valmistajilta. Ne vaan nostetaan rakennusvaiheessa paikoilleen ja siitä se niiden identtisyyskin johtuu.
        Myös siivous ja huolto on huomioitava joten kiinteät punkat lattialla tarkoittaisivat oikeastaan vain kurjan pieniä 2 hlön hyttejä tai sitten niitä pitäsi olla koko laivassa vähemmän jotta lattiapinta-ala olisi asiakkaan laukuille ja liikkumisen sujuvuuden kannalta parempi.

        Ainakin Hel-Sto reitillä tarjoavat yöruokaa: makkaroita, lihaa, kasviksia (nyt menossa jotain kasviskääryleitä).

        Tuo kohta 4 on tässä vaiheessa varustamoiden suurin päänsärky kun tuli se rikkidirektiivi.

        Kohtaan 5 tiedän ainakin Viikkarin Rosellan sorvanneen taas aikataulujaan, niitä on nyt vuoden eri aikoja varten kolme erilaista. Myös Finnlines muutti hieman aikojaan Naantali-Långnäs-Kapellskär reitillä.
        Kesällä Gabriella ja Mariella vuorottelivat Sto-Hel-Tal-Hel-Sto ja palasivat taas hiljaisempaan rytmiin.

        Olisiko sinulla toiveita ohjelmatarjonnasta?


      • Nukkumaan jo kehari
        itse asiassa kirjoitti:

        Nuo sinun ideasi olisivat varmaankin jo käytössä jos niistä yksikin olisi ollut tomiva tai kannattavaa toiminnan kannalta.

        Oletko laskenut paljonko matkojen hintoja pitäisi nostaa ( ? % ) jos baarien hintoja laskettaisiin alle puoleen,
        Miksi poistaa toimiva Vuode systeemi, siksikö että sinä olet kyllästynyt siihen tai et osaa käyttää sellaista vuodesysteemiä.

        Mikä niistä aiemmista "ideoistasi" olisi ollut toteuttamiskelpoisia, tarkoitan siis mikä niistä monista "ideoistasi" ollut toimiva

        Kato jiikoo-76 hereillä vielä tohon aikaan...

        Luulisi että tommonen nettihaka ja kaheri voisi itse laskea sen, tai onko liian vaikeaa

        No esim. 4 hengen ruotsin risteilyn gracella tulisi maksaa tasan tuplat enemmän jos haluttaisi myydä alkoholia parilla eurolla tuoppi

        Eli nyt matka maksaa 49€ muuten se olisi 98€


      • itse asiassa
        Nukkumaan jo kehari kirjoitti:

        Kato jiikoo-76 hereillä vielä tohon aikaan...

        Luulisi että tommonen nettihaka ja kaheri voisi itse laskea sen, tai onko liian vaikeaa

        No esim. 4 hengen ruotsin risteilyn gracella tulisi maksaa tasan tuplat enemmän jos haluttaisi myydä alkoholia parilla eurolla tuoppi

        Eli nyt matka maksaa 49€ muuten se olisi 98€

        Itse asiassa kuvittelin kylläkin sinun kykenevän laskemaan paljonko matkojen hintoja pitäisi nostaa jotta sinä saisit tuoppisi siihen kahteen euroosi, otetaan nyt esimerkkinä asiakkaan kulutus laivan ravintoloissa, jos e olisi keskimäärin 70 euroa/asiakas, pitäisi matkojen hintoja nostaa per asiakas myös lähes saman verran, vähintäin 50 eurolla.
        Tähän ei tarvittu nettiä, ihan kansakoulussa opittu helmitaulu riitti tuon laskemiseen.
        Niin on se hyvä jotta pdät huolta kaverisi nukkumaan menoajoista, ei sinun tarvitse siitä minulle kirjoittaa, jiikoo-76 on sinun tuttujasi, hänestä olen tehnyt itse ensi havainnon sinun kirjoitustesi perusteella. En siis ole tui jiikoo-76, olen tuon jo aiemminkin kirjoituksessani sinulla maininnut!


      • Älä sekoile http://w
        itse asiassa kirjoitti:

        Itse asiassa kuvittelin kylläkin sinun kykenevän laskemaan paljonko matkojen hintoja pitäisi nostaa jotta sinä saisit tuoppisi siihen kahteen euroosi, otetaan nyt esimerkkinä asiakkaan kulutus laivan ravintoloissa, jos e olisi keskimäärin 70 euroa/asiakas, pitäisi matkojen hintoja nostaa per asiakas myös lähes saman verran, vähintäin 50 eurolla.
        Tähän ei tarvittu nettiä, ihan kansakoulussa opittu helmitaulu riitti tuon laskemiseen.
        Niin on se hyvä jotta pdät huolta kaverisi nukkumaan menoajoista, ei sinun tarvitse siitä minulle kirjoittaa, jiikoo-76 on sinun tuttujasi, hänestä olen tehnyt itse ensi havainnon sinun kirjoitustesi perusteella. En siis ole tui jiikoo-76, olen tuon jo aiemminkin kirjoituksessani sinulla maininnut!

        Laskin tuon vertailemalla hintoja. Useinhan reittimatka on kalliimpi kuin koko risteily? eiks juu?

        Miksi, koska reittimatkaajat ei käytä laivalla rahaa samaan malliin.

        4 Hengen risteily I4 hytissä maksaa siis 49€

        Reittimatkoina tehtynä se maksaa 56 42€

        Eli jos haluaisi mennä tukholmaan, niin pääsisi HALVEMALLA jos jäisi pois kesken risteilyn.

        Eli jos matka maksettaisi matkoina, ja juomat juomina, niin silloin se hinta olisi juurikin tuo kertomani.

        Eli silloinkaan juomat ei sisältyisi hintaan, mutta ne voitaisi myydä tollisilla kustannuksilla eli noin 2€ tuoppi

        Siis sinä olet se jiikoo-76, paljastit sen vahingossa... Ihmettelen vain miksi 38v turkulainen mies ei pääse oikeasti laivalle tai edes satamaan... ainut vaihtoehto on että on kehari... Nettiä kyllä jaksaa tutkia, pohjapiirrustuksia , ja jopa ryhmämatkojen käytäntöjä... ja varmistaa tietty et termit on 100% oikein

        Herää vain kysymys miksi poistit tunnuksen 3 vuoden jälkeen kun olit kirjoittanut yhden viestin vahingossa sillä?


      • Itse asiassa
        Älä sekoile http://w kirjoitti:

        Laskin tuon vertailemalla hintoja. Useinhan reittimatka on kalliimpi kuin koko risteily? eiks juu?

        Miksi, koska reittimatkaajat ei käytä laivalla rahaa samaan malliin.

        4 Hengen risteily I4 hytissä maksaa siis 49€

        Reittimatkoina tehtynä se maksaa 56 42€

        Eli jos haluaisi mennä tukholmaan, niin pääsisi HALVEMALLA jos jäisi pois kesken risteilyn.

        Eli jos matka maksettaisi matkoina, ja juomat juomina, niin silloin se hinta olisi juurikin tuo kertomani.

        Eli silloinkaan juomat ei sisältyisi hintaan, mutta ne voitaisi myydä tollisilla kustannuksilla eli noin 2€ tuoppi

        Siis sinä olet se jiikoo-76, paljastit sen vahingossa... Ihmettelen vain miksi 38v turkulainen mies ei pääse oikeasti laivalle tai edes satamaan... ainut vaihtoehto on että on kehari... Nettiä kyllä jaksaa tutkia, pohjapiirrustuksia , ja jopa ryhmämatkojen käytäntöjä... ja varmistaa tietty et termit on 100% oikein

        Herää vain kysymys miksi poistit tunnuksen 3 vuoden jälkeen kun olit kirjoittanut yhden viestin vahingossa sillä?

        Kirjoitit aikoinaan tuon jiikoo-76:si olevan Turusta, minä en edes asu Varsinais suomessa, nyt voitkin lopettaa nuo kuvitelmasi.
        Muistan mun luin kirjoituksestasi eräässä avauksessa tuosta jiikoostasi, minä vain en ole tuo kyseinen jiikoosi, en ole kertaakaan kirjautunut keskusteluihin kirjoittaaksen kirjatulla nimimerkillä, enkä koskaan tule sellaista virhettä tekemäänkään, minulla ei edes ole keskusteluihin kirjattua nimimerkkiä olemassa, en siis ole voinut paljastaa itsestäni jotain mitä sinä nyt kuvittelet minun tehneeni.
        Yritä nyt jo pikkuhiljaa painaa tuo sinne korviesi väliin talteen ja lopeta tuo profiloiva häiriköintisi. Sinusta ei ole profiloimaan ihmisiä, sinulla ei ole kykyjä siihen, mielikuvitukselllisia juttuja tosin kirjoittelet, tunnistaa siitä että ne ovat yleensä jo kuolleena syntyneitä, ideoita jotka toimivat ainoastaan mielikuvituksessasi.

        on sulla tuossa taas päänvaivaa kun joku on kirjannut itselleen nimimerkin 3 vuotta takaisin ja poistanut sen kirjoitettuaan yhden viestin, tuliko mieleesi jotta raivoavalla häiriköinnilläsi olisi ollut osuutta asiaan.
        asioihin on yleensä yksinkertaiset ratkaisut, kunhan osaa vain ajatella.

        Yritäs nyt vielä laskeskella noita summia siten että niissä on todellisuuttakin mukana mielikuvituksesi lisäksi, älä kirjoita mitään ainakaan minulle enää tähän jatkoksi, kuukauden kiintiö mielikuvituksesi tuotteistasi tuli minun osaltani juuri täyteen ...


      • Voi jiikoo-76 parkaa
        Itse asiassa kirjoitti:

        Kirjoitit aikoinaan tuon jiikoo-76:si olevan Turusta, minä en edes asu Varsinais suomessa, nyt voitkin lopettaa nuo kuvitelmasi.
        Muistan mun luin kirjoituksestasi eräässä avauksessa tuosta jiikoostasi, minä vain en ole tuo kyseinen jiikoosi, en ole kertaakaan kirjautunut keskusteluihin kirjoittaaksen kirjatulla nimimerkillä, enkä koskaan tule sellaista virhettä tekemäänkään, minulla ei edes ole keskusteluihin kirjattua nimimerkkiä olemassa, en siis ole voinut paljastaa itsestäni jotain mitä sinä nyt kuvittelet minun tehneeni.
        Yritä nyt jo pikkuhiljaa painaa tuo sinne korviesi väliin talteen ja lopeta tuo profiloiva häiriköintisi. Sinusta ei ole profiloimaan ihmisiä, sinulla ei ole kykyjä siihen, mielikuvitukselllisia juttuja tosin kirjoittelet, tunnistaa siitä että ne ovat yleensä jo kuolleena syntyneitä, ideoita jotka toimivat ainoastaan mielikuvituksessasi.

        on sulla tuossa taas päänvaivaa kun joku on kirjannut itselleen nimimerkin 3 vuotta takaisin ja poistanut sen kirjoitettuaan yhden viestin, tuliko mieleesi jotta raivoavalla häiriköinnilläsi olisi ollut osuutta asiaan.
        asioihin on yleensä yksinkertaiset ratkaisut, kunhan osaa vain ajatella.

        Yritäs nyt vielä laskeskella noita summia siten että niissä on todellisuuttakin mukana mielikuvituksesi lisäksi, älä kirjoita mitään ainakaan minulle enää tähän jatkoksi, kuukauden kiintiö mielikuvituksesi tuotteistasi tuli minun osaltani juuri täyteen ...

        Seli seli, jäit kiinni... Miksi et tunnusta... Kyllä minäkin sanon et oon se sama Turum Poik...

        On sulla kova aavistus, mitä nyt 3 vuotta sen takaa kirjoitit eri nimimerkeillä, kunnes yhtenä surullisena päivänä unohdit laittaa toisen nimen


        Eli koita sä jiikoo-76 sopeutua tilanteeseen että oot jäänyt kiinni, voit ruveta pulestani käyttämään vaikka heti nykyistä rekattua nimeäsi :( :(


      • Juo hyttikaljaa

        En käsitä miksi meidän raittiimpien matkustajien pitäisi muka maksaa juoppojen juomat?
        Mielestäni kohtuurajoissa alkoa käyttävälle on ihan sama maksaako joku tuoppi 2€ vai enemmän.


      • Kato siks kato
        Juo hyttikaljaa kirjoitti:

        En käsitä miksi meidän raittiimpien matkustajien pitäisi muka maksaa juoppojen juomat?
        Mielestäni kohtuurajoissa alkoa käyttävälle on ihan sama maksaako joku tuoppi 2€ vai enemmän.

        Kato ku dokut on aina yhteiskunnan väärinymmärryksen uhreja. Kyllä niiden pitäs saada viina ihan ilmaiseksi. Kaikesta muusta ajattelusta viis, kunhan heillä vaan on viinaa.


      • K niiku kamel
        Juo hyttikaljaa kirjoitti:

        En käsitä miksi meidän raittiimpien matkustajien pitäisi muka maksaa juoppojen juomat?
        Mielestäni kohtuurajoissa alkoa käyttävälle on ihan sama maksaako joku tuoppi 2€ vai enemmän.

        Aivan.

        Miksi siis reittimatka on tuplat kalliimpi? Koska yleensä ne reittimatkaajat ei osta juomia siihen malliin...

        eli risteilyiden halpa hinta johtuu juuri siitä, että laivalla käytetään rahaa mm. juomiin, joiden hinnassa on sitten "ilmaa"

        Tein muuten juuri elämäni ekan täysin ilmaisen matkan, laivalle pääsi ilmaiseksi, lisäksi sai matkana ajaksi reilu 60€ "matkarahaa" jolla voi ostaa laivalta mitä vain, eli syödä buffetissa, kahviossa, baarissa tai vaikkapa ostaa taxfreestä viinaa, vaatteita, tupakkaa tms. sillä... Se ei vielä selvinnyt voiko sen käyttää maksuna allasosastolle (: Mutta rahaksi ei siis vaihdeta takas


    • Nimi tärkein

      Tärkein asia - ja oikeastaan ainoa merkittävä - on yhtiön oikea nimi. Jos se ei ole selkeästi koko ajan näkyvissä, on matka pilalla.

      • Hyttäri

        Saako tähän selvennystä? Itsestäni kun töissä tuntuu että varustamon nimi on koko ajan esillä!


      • Vain se
        Hyttäri kirjoitti:

        Saako tähän selvennystä? Itsestäni kun töissä tuntuu että varustamon nimi on koko ajan esillä!

        Perustelu: Tällä foorumilla on tuosta asiasta enemmän keskustelua kuin kaikista muista matkaan liittyvistä seikoista yhteensä. Joten viihde, ruoka, juoma, kauppa, spa tai muilla ei siis olisi paljoa mitään merkitystä.

        Vain nimi ja sen kirjoitusasu merkitsee.


      • Hyttäri
        Vain se kirjoitti:

        Perustelu: Tällä foorumilla on tuosta asiasta enemmän keskustelua kuin kaikista muista matkaan liittyvistä seikoista yhteensä. Joten viihde, ruoka, juoma, kauppa, spa tai muilla ei siis olisi paljoa mitään merkitystä.

        Vain nimi ja sen kirjoitusasu merkitsee.

        Ymmärrän :)
        Kiitos vastauksesta.


    • p-v-k

      Itseäni ainakin harmittaa työssäkäyvänä ihmisenä, että kaikki artistit ovat viikolla esiintymässä. Hyvin hyvin hyvin harvoin on viikonloppulähdöillä mitään tavallisuudesta poikkeavaa ohjelmaa.

      Minut ainakin saa houkuteltua entistä useammin viikonloppuisin risteilylle, jos siellä olisi esiintymässä joku artisi.

      Monella laivalla ongelmana on myös alkuillan ohjelmapuute... Mariellalla on, ellei ole vieläkin perjantaisin heti alkuillasta jonkinlaista ohjelmaa ja happyhour tyyliin juomat yökerhossa edullisempia. Mielestäni tämä on järkevä suuntaus saada ihmiset pois hyteistä juomasta pussikaljaa.

      • Hyttäri

        Niin totta! Pussikalja ja hyttihäiriöt ovat joka laivan ongelma. On kokeiltu sellaistakin, että tax freesta saa ostettua vasta risteilynsä/ matkansa loppuvaiheissa mutta eihän se(kään) toiminut ja estänyt.

        Ne Happy Ourit on heitä varten jotka eivät aio syödä matkansa alkuvaiheessa. Ihmiset säästävät syömällä kotona ennen lähtöä koska heiller laivalla on drinksut ja biletys tärkeämpää. Mutta, nälkä kuitenkin yllättää sitkeimmänkin juhlijan ja niinpä laivat tarjoavat nykyisin yöruokaa.

        Olen seilannut neljässä eri laivassa ja todennut, että parhaat trubaduurit ja bilebändit löytyvät Ruotsista! Suomalaisille jostain syystä tarjotaan Pubeissa aina masentavia biisejä esitäviä trubaduureja - ei ihme että suomalainen mieluimmin vetäisee päänsä täyteen :(
        En puolusta Ruotsin bilettäjiä ihmeemmin mutta se porukka oikeasti tanssii ja vaatii bändeiltä reipasta otetta ja iloista meininkiä. Olemme työkaverien kanssa usein puhuneet että kunhan yksi sukupolvi vaihtuu niin ehkä saamme pois humpat ja tangot laivoilta.
        Just viime vkl kuuntelin ruotsalaista bändiä jonka skaala ulottui 70-luvun alun rock klassikoista tähän päivään, erinomaisella englanninkielllä laulettuna. TAnssivat asiakkaat olivat kuin kaikki saman tanssikoulun käyneitä, jive, twist ja moni muu nykyaikaisempi tyyli sujui heiltä hienosti.

        Ja nyt sitten trubaduuri Suomesta: Hello mr. Robinson.... Voiko enää surkempaa biisiä olla aloitukseen? Asiakkaina tiskin ääressä useita 30 ikäisiä miehiä, ilmeisesti jostain firmasta, ja kaikki poistuivat. Ei ne jaksa tuommoista....


      • Hello mr. Robinson ?
        Hyttäri kirjoitti:

        Niin totta! Pussikalja ja hyttihäiriöt ovat joka laivan ongelma. On kokeiltu sellaistakin, että tax freesta saa ostettua vasta risteilynsä/ matkansa loppuvaiheissa mutta eihän se(kään) toiminut ja estänyt.

        Ne Happy Ourit on heitä varten jotka eivät aio syödä matkansa alkuvaiheessa. Ihmiset säästävät syömällä kotona ennen lähtöä koska heiller laivalla on drinksut ja biletys tärkeämpää. Mutta, nälkä kuitenkin yllättää sitkeimmänkin juhlijan ja niinpä laivat tarjoavat nykyisin yöruokaa.

        Olen seilannut neljässä eri laivassa ja todennut, että parhaat trubaduurit ja bilebändit löytyvät Ruotsista! Suomalaisille jostain syystä tarjotaan Pubeissa aina masentavia biisejä esitäviä trubaduureja - ei ihme että suomalainen mieluimmin vetäisee päänsä täyteen :(
        En puolusta Ruotsin bilettäjiä ihmeemmin mutta se porukka oikeasti tanssii ja vaatii bändeiltä reipasta otetta ja iloista meininkiä. Olemme työkaverien kanssa usein puhuneet että kunhan yksi sukupolvi vaihtuu niin ehkä saamme pois humpat ja tangot laivoilta.
        Just viime vkl kuuntelin ruotsalaista bändiä jonka skaala ulottui 70-luvun alun rock klassikoista tähän päivään, erinomaisella englanninkielllä laulettuna. TAnssivat asiakkaat olivat kuin kaikki saman tanssikoulun käyneitä, jive, twist ja moni muu nykyaikaisempi tyyli sujui heiltä hienosti.

        Ja nyt sitten trubaduuri Suomesta: Hello mr. Robinson.... Voiko enää surkempaa biisiä olla aloitukseen? Asiakkaina tiskin ääressä useita 30 ikäisiä miehiä, ilmeisesti jostain firmasta, ja kaikki poistuivat. Ei ne jaksa tuommoista....

        Onkohan biisinä kuitenkin Mrs Robinson, klassikko Simon & Garfunkelilta ?

        En ole mr. Robinson biisistä kuullut :O


      • Vikinglinellä uusi k
        Hyttäri kirjoitti:

        Niin totta! Pussikalja ja hyttihäiriöt ovat joka laivan ongelma. On kokeiltu sellaistakin, että tax freesta saa ostettua vasta risteilynsä/ matkansa loppuvaiheissa mutta eihän se(kään) toiminut ja estänyt.

        Ne Happy Ourit on heitä varten jotka eivät aio syödä matkansa alkuvaiheessa. Ihmiset säästävät syömällä kotona ennen lähtöä koska heiller laivalla on drinksut ja biletys tärkeämpää. Mutta, nälkä kuitenkin yllättää sitkeimmänkin juhlijan ja niinpä laivat tarjoavat nykyisin yöruokaa.

        Olen seilannut neljässä eri laivassa ja todennut, että parhaat trubaduurit ja bilebändit löytyvät Ruotsista! Suomalaisille jostain syystä tarjotaan Pubeissa aina masentavia biisejä esitäviä trubaduureja - ei ihme että suomalainen mieluimmin vetäisee päänsä täyteen :(
        En puolusta Ruotsin bilettäjiä ihmeemmin mutta se porukka oikeasti tanssii ja vaatii bändeiltä reipasta otetta ja iloista meininkiä. Olemme työkaverien kanssa usein puhuneet että kunhan yksi sukupolvi vaihtuu niin ehkä saamme pois humpat ja tangot laivoilta.
        Just viime vkl kuuntelin ruotsalaista bändiä jonka skaala ulottui 70-luvun alun rock klassikoista tähän päivään, erinomaisella englanninkielllä laulettuna. TAnssivat asiakkaat olivat kuin kaikki saman tanssikoulun käyneitä, jive, twist ja moni muu nykyaikaisempi tyyli sujui heiltä hienosti.

        Ja nyt sitten trubaduuri Suomesta: Hello mr. Robinson.... Voiko enää surkempaa biisiä olla aloitukseen? Asiakkaina tiskin ääressä useita 30 ikäisiä miehiä, ilmeisesti jostain firmasta, ja kaikki poistuivat. Ei ne jaksa tuommoista....

        Vikinglinellä uusi keino rajottaa hytissä juomista on se, että nostetaan baarien hintatasoa kertalaakista todella paljon... Nyt ei kukaan enää ote hytissä niitä ekojakaan, eiks joo :)


      • <sfxasg ag
        Hello mr. Robinson ? kirjoitti:

        Onkohan biisinä kuitenkin Mrs Robinson, klassikko Simon & Garfunkelilta ?

        En ole mr. Robinson biisistä kuullut :O

        Ihan sama, aivan paska biisi anyway. Trubaduurit vois oikeesti jo päivittää! Tollasta ikivanhaa kuraa, hyttäeri on oikeassa.


      • ,,, ....
        <sfxasg ag kirjoitti:

        Ihan sama, aivan paska biisi anyway. Trubaduurit vois oikeesti jo päivittää! Tollasta ikivanhaa kuraa, hyttäeri on oikeassa.

        Taitavat vain nuo trubatuurit ymmärtää paremmin
        mikä iskee ihmisiin mitä kannattaa esittää, ajan hengessä mennään.
        miksi siis vaihtaa hyväksi todettua linjaa miksikään ....


      • <sfxasg ag
        ,,, .... kirjoitti:

        Taitavat vain nuo trubatuurit ymmärtää paremmin
        mikä iskee ihmisiin mitä kannattaa esittää, ajan hengessä mennään.
        miksi siis vaihtaa hyväksi todettua linjaa miksikään ....

        Laiva ei myy viinaa paremmin jos asiakkaat poistuu. Jokin robinson-laulaja voi pitää erikseen esityksensä vaikkapa raittiusseuran talolla. Asiakkaiden pitäisi saada viihtyäkin.


    • Just laivalla ollut

      Viking linen namitarjonta on mennyt kyllä todella surkeaksi. Monia tuotteita on poistettu ja tilalle on tullut keksejä. KEKSEJÄ! Niitähän saa joka kaupasta, miksi niitä ostais laivalta???

    • Savutteleva

      Enemmän tupakointipaikkoja ja sisätiloissa eikä missään ulkona.

      • tiedätkö?

        Ei se ole iso vaiva mennä polttamaan sitä röökiäsi sinne kannelle,
        niin tein itsekin ennen kuin lopetin tupakoinnin,
        nyt ymmärrän miksi tupakoitsijat laitetaan tiukoille,
        itsehän et tuota voi käsittää, et voi edes kuvitella miten karmea krääsä siitä tupakasta tulee ja varsinkin ne haisevat natsat.
        Ole siis tyytyväinen että saat edes vielä jossain polttaa!


    • pohdiskelija....

      Jotain muutakin tekemistä, kuin ryypätä.

      Siljan laivoilla on ollut se kulahtanut Midnight Dance Show jo kohta 20 vuotta. Eikä tosiaan esimerksiksi Symphonyn/Serenaden Atlantiksetn 80-luvun sisustaa voida päivittää 2000-luvulle ja samoin ohjelma. Kuinka vaikeaa on saada esimerkiksi stand uppia laivalle? Trubaduurit ovat jees jos vain osaavat soittaa ja laulaa. Mutta tosiaan show tarjonta laivalla kuin laivalla on keskiaikaista ja Siljojen ruotsin risteiylyillä nuo korostuvat. Esiintyjissä ei ole ollut mitään vikaa vaan lähinnä, että se on väsynyt idea.

      Pitkin vuotta tulee paljon mielenkiintoista urheilua esimekriksi Nfl, Nhl, Khl, F1, yleisurheilu. Miksi näitä ei juuri hyödynnetä? Jokin sporttibaari olisi mukava jossa saisi erikoisoluita ja pientä huikopalaa esimerkiksi chicken wingsejä, ribsejä jne. Tai edes hytteihin televisiot jossa kanavia auttaisi myös.

      Laivoilla on aikuisille, lapsille ja nuorille pelihuoneita. Miksi näissä ei järjestetä mitään turnauksia? Esimerkiksi joku NHL-turnaus tai vaikkapa Gran Turismo kisa?

      Kaikkia laivoja vaivaa yhteinen seikka eli tekemisen puute. Ne ohjelmat joita asiakkaille tarjotaan ovat todella teennäisiä ja muovisia sekä vanhoja. Nythän käytännössä laivalle mennään hyttiin, odotetaan tax-freen aukeamista, haetaan hyttikaljat, vedetään perseet hytissä, vedetään perseet yökerhossa ja sammutaan.

    • duuni

      Näin työnpuolesta laivoja usein käyttävänä kaipaisin myös nimenomaa jotain mielekästä tekemistä matkan ajaksi kun ei tuo jatkuva juopottelu kiinnosta eikä siihen ole mahdollisuuttakaan!
      Hyvä idea ovat esimerkiksi nuo erilaiset kauneus- ja hyvinvointipalvelut, hierojat, saunat, allasosastot. Pääsääntöisesti hoidot on vaan hinnoiteltu niin ylettömiksi ettei niitä ole enää mielekästä käyttää.
      Mukava yllätys oli tuo Siljalla kesällä toteutettu Jooga-tunti!

    • Reino.

      Kerran kuussa tai harvemmin sinkkuristeily.

    • ....

      ja sinkkuristeilyn ajankohta pe tai la ja vähän halvempi hyttien hinnat.
      Ohjelmaa paljon sinkuille....

    • Tuuli3

      Eivätkö artistien esiintymiset ja show-ohjelmat voisi alkaa aikaisemmin kuin vasta keskiyöllä??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2415
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      79
      2010
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      243
      1970
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1544
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe