Vastatkaa minulle kuka tai ketkä on EELAMIN kansaa???????? Haluaisin tietää koska olen tietämätön.Kuuluuko Eelamin kansa suomen romaneihin??????? Kiitos.
eelami
13
2006
Vastaukset
- romani
eelamin kansasta puhutaan raamatussa aika niukasti. eelamin kansa on raamatun mukaan kansa, joka pahuutensa tähden on siroteltu pitkin maailmaa, omaa maata heillä ei ole. minä uskon, että kyseessä ovat romanit. minä taikka kukaan muukaan ei voi sitä varmaksi sanoa, kyse on uskosta. aivan kuten usko jumalaan.
se miksi uskon näin olevan, johtuu siitä, että se vähä mitä raamattu eelamista kertoo, ei mielestäni sovi mihinkään muuhun kansaan yhtä osuvasti. en myöskään tiedä maailmassa olevan mitään muuta kansaa, jolla ei olisi omaa maata. esim. juutalaisiin raamatun kertomukset eelamista sopisi muuten, mutta heillä on oma maansa.
kokeile netin raamattuhakua hakusanalla "eelam". saat sukuluetteloita ym. mutta myös muutaman tärkeän jakeen, jossa kerrotaan eelamista. ketä he ovat ja mitä heille tapahtuu.
huom. (ainakin vanhassa käännöksessä) puhutaan hautausmaasta, joka sijaitsee egyptissä ja siellä elää eelamin kansaa "kumartaen kuolleita kuninkaitaan" tai jotain sinne päin. egyptissä todellakin on eräs todella suuri hautausmaa, joka on siellä mustalaisten kotina. he ovat pääosin ilmeisesti muslimeita.
vanhassa ja uudessa käännöksessä on tosi suuria eroja juuri eelamin kansan kohdalla. kannattaa siis lukea molemmat käännökset.- Simo
Eelamit olla joo löydetyy jaa nee on dravadialaisa Eelamin kieli paljon samma lainen kuin Dravadit .jaa näit Dravadialaisa on egyptissä jo on muslima ja on indiasa .genetinen testus on myös osutanut etää Dravadit on Eelamin jälkeläsiä.
Dravida
While this is a language term, incorrect quack anthropology insists on treating it as racial. Again, useful for TODAY's political purposes. The ancient dravida culture elements are all connected to Elam in north iraq -iran. (not the old chestnut the harappans and brahuis...brahui language is related to northern drav. languages, has loan words from recent baluchi only, and the brahuis far from being harappan are most probably chalukya -rashtrakuta from deccan who spoke a form of old kannada --northern dravida.) The Elamites were VERY close neighbours of the classical aryans of persia. (asura?). May be there was a large migration after some natural disaster like drying up of the lakes, or a flood or huge earthquake. (The area is a very active earthquake zone even today.) This also means the ancient Elam-Dravidas invaded south India. Although some tribals and sc people of Tamilnad do physically resemble australian aborigines and andaman islanders, the language they speak today (tamil) has NO resemblance in any manner with the australians/andamanese. They have no cultural similarity either. It simply means the invading Dravidas were highly aggressive and ruthlessly efficient in stamping out earlier cultures and language. Now this is a very inconvenient and troublesome conclusion to some people, mainly because of political agendas, but is the actual true story. Researches have indicated there were several language groups in India not just "aryan" or "dravidian" or "mundari". The speakers need not be any distinct ethnic group, as languages spread far and wide. While the language may not be spoken now, the words have entered the classical languages. Anyone who uses the term "aryan and dravidian" in genetic and anthropological studies is basically an amateur, or worse, may have been manipulated by hidden hands.
The tired agendas have been flogged to death and younger generation will not swallow the rubbish fed to them by hopeful politicians who want to create problems where none exist..... All the same, the people of India are competent to settle the matters themselves.
http://geocities.com/Olmec982000/proto2.htm
http://www.raceandhistory.com/cgi-bin/forum/webbbs_config.pl/noframes/read/790
http://www.tamilcanadian.com/pageview.php?ID=479&SID=74 - olli olematon
Simo kirjoitti:
http://www.tamilnation.org/forum/sachisrikantha/archives.htm
eipä ole sinua näkynyt! missä olet luurailut?
- LEila Nynan
olli olematon kirjoitti:
eipä ole sinua näkynyt! missä olet luurailut?
kuka oot olli olematon ja kiitos rehellisyydestä toivottavasti muutkin tietämättömät saavat tämän tietoon en vain minä KIITOS Siunauksin LEila
- m???
LEila Nynan kirjoitti:
kuka oot olli olematon ja kiitos rehellisyydestä toivottavasti muutkin tietämättömät saavat tämän tietoon en vain minä KIITOS Siunauksin LEila
onko sulla leila pohjoisessa sukulaisia.
- leila
m??? kirjoitti:
ei oo
- leila
m??? kirjoitti:
moi ei minulla ole sukulaisia minun tietääkseni ohjoisissa en tiedä, keitä esim.
- m???
leila kirjoitti:
moi ei minulla ole sukulaisia minun tietääkseni ohjoisissa en tiedä, keitä esim.
se on sitte sinun kaima ,on minulle sukua hyvää jatkoa vaan t,m???
- olli olematon
"Eelam oli maa Persianlahden koillispuolella, Tigriin alajuoksun
itäpuolella ja rajoittui pohjoisessa Meediaan ja idässä Persiaan ja
alueellisesti sitä vastaa suurinpiirtein nykyinen Khusistan. Eelamin
vanha pääkaupunki oli Suusan Kuranin l. Uulain joen varrella. Vuoristo-
seutua lähes 5000 m korkeimmillaan. Asukkaat seemiläistä alkuperää ja
sekoittuivat pohjoisesta tulleisiin heimoihin. Kulttuuri- ja uskonnollisesta elämästäö ei paljon tiedetä, mutta ilmeisesti sotilas-kansa, koska valloitti Etelä-Babylonian. (Näissä ajoissa liikutaan
kutakuinkin 2400 vuotta eKr, eli eivät voi olla Jaakobin jälekäisiä)
Eelamilaisia on siirretty Samariaan, Esra 4: 9,10, jolloin toteutuivat
Raamatun profetiat, Jer. 25: 17, 25, 49: 34-38, Israelilaisia on viety Eelamiin vrt. Jes. 11:11, missä he muodostivat siirtokunnan, vrt. Ester ja Apt. 2:9
Eelamilaiset eivät ole koskaan olleet kansa, vaan erillinen seemiläinen heimo, joka sekoittui myöhemmin arabialaisiin!
Ei siis mitään sukua mustalaisille. Jos joidenkin romaanien juuret
olisivat Eelamissa, se johtuisi varmaankin siitä, että sinne on myös
viety israelilaisia!
Jer 49:36 voi ollakin profetia nykyajalle, koska afgaaneja ja arabeja
ym. on joka maassa! - olli olematon
Ei varmasti kuulu, vaan nämä kuuluu, romaneihin;;;
Hoos.9:17
My God will cast them away, because they did not hearken unto him: and they shall be wanderers among the nations.
Eli tässä oikekeja käännös. "Minun Jumalani on hykkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä.KANSOJEN SEASSA SE JOUTUU KIERTELEMÄÄN"- romani
olli, olet oikeassa. itsekin tarkoitin efraimia. joku ajatuskatkos ollut minulla, kun luin täältä eelamin kansasta ja sekoitin sen efraimiin.
alkuperäisen viestin kirjoittajalle vielä, että tuosta eelamin kansasta en osaa sanoa yhtään mitään. kenties olet itsekin sekoittanut sen tähän efraimiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle573471Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472826Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482640Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572331Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572053- 1561724
- 761495
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231338Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381293- 241184