Käytin autoa määräaikaishuollossa ja siellä todettiin että autossa on paljon vikaa. Esim. vikakoodeja löytyi yli 10, alapallot väljät ja hammastanko. Jos kaikki viat korjaa kuntoon, on edessä noin 1300€ remontti. Kannaattaako enää korjata vai vaihtaa koko auto? Kyseessä on -06 vuoden megane, ajettu noin 108tkm
Renault Megane II VIKAA
14
372
Vastaukset
- selvittele tilannett
Aika kallis remppa mikä paikka nuin kallis on? Ainakin vanhempi koppaseen meganeen niin nuo alapallot ei maksanu kuin 18e kappale ja ei oo vaikea eikä aikaa vievä homma. Mitä muita vikoja oli? Vähän kyllä kuullostaa rahastukselta tuo hinta arvio. Minä kävisin ainakin kysymässä mitä ne muualla velottaa. Niin ja nuo vikakooditkin on ihan mitättömiä monesti ja virheiden korjaus on käytännössä vain yhden napin painallus josta liikkeet saattaa veloittaa 80-100e ja homma ei ole kuin poistaisit tietokoneelta parilla klikkauksella selaushistorian.
Itse ostin netistä alle satasella jokunen aika sitten oman obd luku laitteen. Kerran autoni pomppasi katsastuksessa häiriöilmoituksen vuoksi mikä on ihan käsittämätöntä sen jälkeen ostin oman obd lukulaitteen ja kävin painamassa vikojen nollaus nappia kotona ja takasin leimalle ja kas kummaa kaikki olikin kunnossa ja leima tuli vähän meinas naurattaa...
Osa vioista saattaa olla juuri tuommoisia eli ei oikeita vikoja edes. Kannattaa netistä katsella kun en tiedä mitä tuo hammastanko voisi maksaa mutta esim. virosta alvadi autosta saa halvalla varaosia mutta miksei myös suomesta. Selvittele vähän asiaa ettei sua vaan yritetä viilata linssiin. Tuo 1300e remontti vähän ajetussa 06 vuoden autossa kuullostaa kyllä minun korvaan vähän kohtuuttomalta.
Toki voit katsella vaihtoautojakin mutta ainakin minun järjen mukaan jos autosi ei ole mikään kolari auto niin nuilla kilometreillä autosi pitäisi olla kaikinpuolin mainiossa kunnossa. Sitten tuli vielä mieleen että nykyään nuo alapallot jne. on tehty tahallaan heikoiksi ja niitä joutuu vaihtaan joka autossa säännöllisin väliajoin että ei se auto välttämättä siitä parane.
en tiijä vähän minun korvaan tuo 1300e kuullostaa härskiltä kuzetukselta. Käy kysymässä hinta arvio jossain muualla niin pääset asiassa eteenpäin. Toki asiaa auttaisi jos sulla ois joku kaveri jolla ois autonkorjaajan vikaa ja tietäisi autoista jotain.- lisäystä
häiriömerkinnät tulee jo pelkästään palaneista polttimoista ja jos sen jälkeen virheitä ei ole nollattu ne on voinu jäädä sinne muistiin ja ne katsotaan vioiksi ihan älytöntä...
- Jokumiesvaa221
Juu, paikka ei oo mikää merkkikorjaamo. Ihan autoasi korjaamo.
- pannaan kuntoon
Kyselehän hintaas jostain muualta kuin ns. marmoritiskiltä. Jos olet pk-seudulta niin esim. Autotaito tai Autokorjaamo Kujala ovat paljon parempia vaihtoehtoja.
Ja kuten jo mainittiin, kyseiset osat ovat kulutusosia ja vieläpä erittäin edullisia tarvikeosina hankittuna. Katso vaikka Motonet.fi tai mister-auto.fi. - jonkun vastaus
Tuohon hintaan kannattaa kilpailuttaa. Itse vaihdatin aikoinaan jakohihnan ja yllättäen Bilia oli halvempi kuin jo toimintansa lopettanut ME-auto, itse olisin veikannut päinvastaista.
Monimerkkikorjaamot voivat olla tuntihinnaltaan edullisia, mutta yhdessä sellaisessa sain lisää vikoja autooni (silloin oli Opel). Eli mallikohtaisen rutiinin omaava korjaaja voi tarvita työhön vähemmän tunteja ja lopputulos voi olla parempi.
Mukava auto vm. 2006 ja noin vähän ajettu on järkevää pitää kunnossa, autonvaihto on yleensä kallista sekin. Ja ei sitä noilla vioilla romuteta, joku toinen jatkaisi sillä ajoa. - Höpön höpö..
Älkää nyt tosissanne ottako tuota kirjoitusta. reilu satatuhatta ajettu ja noin paljon vikoja (1300e). Onneksi ei ole ottanut tuulta alleen tuo provo.
- noh noh
No kyllä nuo alapallot ovat kulutustavaraa Megane II:ssa, pakko se on myöntää ja voi olla hammastankokin viallinen. Ohjauksen korjaaminen voi maksaa, mutta nivelet on halpoja ja helppoja. Vikakoodeista tuossa oli ylempänä asiaa, voi tosiaa olla ihan joutavaa, jonka saa nollaamalla pois. Jos ei provo, niin älyllä miettimään. Jos yrität vaihtaa katsastamattoman auton, jolla hylsy, niin eivät kyllä viitsi mitään hyvittää. Käyttöarvohan ihan korkea, vaikka vaihtoarvo heikko. Itse korjauttaisin edullisesti ja ajelisin, ehkä sitten vaihtaisin, kun löytyy hyvä sopivalla hinnalla...
- Joopa joo
noh noh kirjoitti:
No kyllä nuo alapallot ovat kulutustavaraa Megane II:ssa, pakko se on myöntää ja voi olla hammastankokin viallinen. Ohjauksen korjaaminen voi maksaa, mutta nivelet on halpoja ja helppoja. Vikakoodeista tuossa oli ylempänä asiaa, voi tosiaa olla ihan joutavaa, jonka saa nollaamalla pois. Jos ei provo, niin älyllä miettimään. Jos yrität vaihtaa katsastamattoman auton, jolla hylsy, niin eivät kyllä viitsi mitään hyvittää. Käyttöarvohan ihan korkea, vaikka vaihtoarvo heikko. Itse korjauttaisin edullisesti ja ajelisin, ehkä sitten vaihtaisin, kun löytyy hyvä sopivalla hinnalla...
Nivelet on kyllä kulutustavaraa. Muut nivelet vielä vaihtaakin helposti, mutta alapallot ovat prässiniveliä ja kotikonstein aika hauskat vaihtaa. Itse päädyin ratkaisuun vaihdattaa kokonaan uudet kelkat. Maksoivat tarvikkeena silloin ( 2 vuotta sitten) alle 80 euroa kappale vaihtotyö 200.
- jeph
noh noh kirjoitti:
No kyllä nuo alapallot ovat kulutustavaraa Megane II:ssa, pakko se on myöntää ja voi olla hammastankokin viallinen. Ohjauksen korjaaminen voi maksaa, mutta nivelet on halpoja ja helppoja. Vikakoodeista tuossa oli ylempänä asiaa, voi tosiaa olla ihan joutavaa, jonka saa nollaamalla pois. Jos ei provo, niin älyllä miettimään. Jos yrität vaihtaa katsastamattoman auton, jolla hylsy, niin eivät kyllä viitsi mitään hyvittää. Käyttöarvohan ihan korkea, vaikka vaihtoarvo heikko. Itse korjauttaisin edullisesti ja ajelisin, ehkä sitten vaihtaisin, kun löytyy hyvä sopivalla hinnalla...
Toi hammastankokin on kakkos-Meganessa aika simppeli kun tehostaja on sähköinen ja oma murikkansa ohjausakselilla.
Ei luulis takuupurkuosana suomessakaan hirveästi maksavan kun ulkomailla noita näkyy olevan tehdasuusia myynnissä 150 -200 eurolla.
- nou hätä
Kyllä siitä vielä parsitaan menopeli kyläsepän pajassa, tuohan on vielä uuren karhea.
- ei kiitos rellu
Vaihda oikeaan autoon. Ei tuollaisella ranskalaisella biilillä voi ajaa... Onko tuon meganen arvokaan 1300 eskoa?
- Turhaa jupinaa
Nimimerkki; ei kiitos rellu. Miksi sitten pörräät tällä palstalla?
- fffg
Onhan tuo 1300 eskoakin enemmän kuin pyöreät nolla, jota tarjotaan 2010-luvun VW-konsernin tsi/dsg - autoista.
- PeReCi
En tiedä onko aloittaja provokaattori vai oikea ihminen mutta,
Sellainen vikakoodin lukija / nollaaja jolla voi lukea koodit on vaikkapa Autel 704.
Hinta noin 200 € se kelpaa muidenkin ranskalaisten lueskeluun.
Kun koodit nollaa ja ajelee jonkin aikaa näkee mitkä tulevat takaisin. Osa vioista ovat randomeita ja ovat sellaisia että ne eivät varsinaisesti haittaa, mutta aiheuttavat hylkäyksen jos jäävät vikamuistiin.
Kannattaa tarkistaa koodit ennen katsastusta vaikka vikalamppu ei palaisikaan.
Vikakoodeja aiheuttavat huonot liitokset ja maadoitusviat. Kyllä sieltä voi helpot korjata itsekin vaihtamalla esimerkiksi anturi.
Kun autotehtaat salaavat yksityisiltä tietoja kannattaa kysyä keskustelupalstalta
Täällä suomi24 palstalla vaan nämä mielenvikaiset estävät asiallisen keskustelun.
Rellu foorumilla huomionkipeitä on vähemmän ja vinkkejä löytyy kohtuullisen hyvin. Joskus sielläkin on niitä jotka luulevat olevansa hupaisia vaan ovatkin koomisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"899299Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645829Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1475172Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El125013Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään384198Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m863509Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta583444Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1102831En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102811Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä442790