Kaivelin tossa vähän pihaa ja huomasin että entinen omistaja on laittanut muovia maan alle talon sokkelin viereen. Tiedän että tässä ei ole salaojitusta tehty et onko tää ihan normaalitapa vai taas yksi entisen omistajan säästökikka? Eli niiku koko talo on ympäröity muovilla siis muovi ei ole talon perustuksia vasten vaan se lähtee talon seinästä ja on n.1,5m leveä paksu muovi n.20cm maan alla. Ymmärsikö kukaan :D
Muovia???
3
131
Vastaukset
- rekentelija
Itsekin olen laittanut rakennuksen ulkopuolella routaeristeiden päälle muovin varmistaakseni ettei vesi pääse kivijalkaan. Minulla on salaojat rakennuksen ympärillä.
Routaeristeet on viistosti ulospäin viettävä ja muovin päällä on multaa noin 15 cm.
Jouduin kaivamaan vesijohtojen takia seinänvieruksen auki ja routaeristeet olivat aivan uuden veroisia 20 vuoden ikäisenä. - 6+11
Mä käytän muovia siinä kohdassa estämään ruohottumista. pysyy sepeli puhtaana ja aurinko polttaa siiheh eksyneet heinät.
- Korjausneuvonta
Tuskin tuo muovi rakenteelle mitään haittaa aiheuttaa, routaeristeen vettymistä kiihdyttää, koska on käytännössä höyrynsulkuna ulkopinnassa.
Routaeristeen alla kun talviaikaan on lämpimämpää, kuin yläpuolella.
Muovin käyttö routaeristeen päällä onkin jo poistettu rakennustaohjeistakin.
Pieni vettyminen ei ole mitenkään vaarallista routaeristeen toimivuudelle, ainoastaan eristeeseen kertyy murkkareita ja kasvaa helposti juuria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983