Elämältä kaiken sain, niinkuin laulussa sanotaan :)

takan loimussa

Omistan ison ok talon jonka arvo on n 350.000e, kesämökin 200.000e, kolme autoa joiden yhteisarvo n 150.000e, moottoripyörän n 15.000e, kaksi yksiötä n a/100.000e, tilillä on säästössä n 30.000e, eli voi sanoa että olen elämältä kaiken saanut :) Lomailen vuodessa n 2-4krt nykyään kun olen eläkkeellä. Minulla on kaikki niin hyvin kuin olla vaan voi, terveys 9 :) Joskus mietin takkatulen loimussa konjakkia siemailessani että onko tämä oikein että jotkut elävät näin ja jotkut taistelevat senteistä pienessä vuokrayksiössä? Tasan eivät käy onnen lahjat elämässä.

66

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++

Eipä ole tapana kertoilla porojensa määrää.

Minulla on kaiken tuon lisäksi onni.

• ...

Mieti asiaa arkussa.

Ei ole tapana tosiaan kertoa porojen määrää. Ite todennut, on sitä riittävästi, niinkuin onkin. Hyvin usein näkee just kertomiasi kaltaisia nousukkaiden kertomuksia ävriydestään. Yleensä ne tulee ennen avioeroa, potkuja, omaisuuden pakkomyyntiä ja ennen eturauhassyöpää.

Niettä ota ilo irti vaan, kyllä se siitä tasaantuu ajanoloon kuitenkin.

=DW=

• Heko heko.

Olipihan aloitus ilmeisesti mies kehui omaisuudellaan. Mihin onnellinen, tyytyväinen vaimo unohtui ? Komeita autoja ym. Itsellä ei lainkaan autoa siitä huolimatta olen tyytyväinen työeläkeläinen.

• Tavallista elämää

Ei tuo sinun omaisuus nyt niin paljon ole että ihan täällä pitää asiaa tiedoittaa? Monilla n tai yli 50v vuotiailla on samanlaisia ja suurempiakin omaisuuksia. Itselläni ei nyt juuri sanottavaa ole kertynyt, mutta tulossa on jos elää saa niin huomattava perintö.

• Nauti nyt kaikesta mitä sinulla on. Eihän nuo onnen lahjat aina tasan mene, mutta kyllä sitä jokainen löytää omasta elämästään jotain,mikä tekee onnelliseksi. Pienikin on joskus suurta. :)

• Niin pieni....

No vaimoni mielestä pieni ei ollut koskaan suurta muutakuin ajatuksissa ;)

• Niin pieni.... kirjoitti:

No vaimoni mielestä pieni ei ollut koskaan suurta muutakuin ajatuksissa ;)

Sanotaan,että luoja ei ole kieltänyt haaveilemasta. ;))

• no nyt, no nyt!

Ompa mielenkiintoista!
      Taidankin onkia IP-numerosi ja koneen sijaintipaikan selville.
      Työssäni verotoimistossa on vehkeet sitä varten ja voin lähettää tiedot asuinpaikkasi vastaavalle virkailijalle.

Meidän työmme helpottuu kummasti, kun ihmiset näin avoimesti kertovat totuudenmukaisesti kaiken varallisuutensa.
      Postia tulee sitten lähipäivinä!

• että näin

Kun nyt olet kerran tyhmä verovirkailija, niin kerroppa miten nuo omistukset olisivat voineet jäädä verottajalta huomaamatta? Todennäköisemmin olet soskuelätti joka ei ole koskaan omistanut mitään.

• entinen miäs

Tärkeimmistä asioista et maininnut mitään. Varallisuus ei ole haitaksi, helpottaa kummasti elämää mutta onnea (onnellisuutta) se ei tuo, se on muista asioista kiinni.

• Ole onnellinen siellä takkatulen loimun ääressä ja naatiskele ;) Elämästä puuttuu jotain jos yksin joudut istuskelemaan Sitäpaitsi kukaan normaali ihminen ei kerskaile omaisuudellaan. Sitten joskus kun vaihdat hiippakuntaa, mitään et saa mukaan ja olet samalla viivalla meidän muiden kanssa.. ajatella ehkä joudut jonkun köyhän kämppikseksi tai mistä sitä tietää jos Pietari on armollinen ja on pedannut sulle jonkun kivan nurkkauksen. Henkimaailman juttuja ;)

• jsdhkjdfhf

Miten musta tuntuu että tämä aloitus on vaan provo?

Mutta ei se mitään, voihan sitä silti keskustella aiheesta ja selventää ajatuksia.
      Mulla kanssa eka ajatus että AP kirjoittaa saaneensa kaiken, mutta mainitsee rahan lisäksi ainoastaan terveyden.
      Ja terveys onkin suuri lahja, sairaana elämä voi olla huomattavasti hankalampaa.

Mutta mitä muuta? Onko elämää mullistavia elämyksiä? Unohtumattomia seikkailuja? Ystäviä joiden kanssa nauraa ja itkeäkin?
      Onko elämä vain ostettu vaiko eletty ja koettu?

En tiedä onko oikeudenmukaisuutta olemassakaan, en ainakaan usko että raha välttämättä on sen mittari. Ei raha onnelliseksi tee, se vain tekee elämästä helpomman.
      Toki olen sitä mieltä että se on epäoikeudenmukaista että jotkut menettävät jopa henkensä rahanpuutteen vuoksi, kun toiset mässäilevät itsensä sairaaksi. Ihmisen olisi pitänyt päästä pidemmälle kehityksessään.

• ...

Tottakai aloitus oli provo.

Mutta vaihteeksi kiintoisa. Summat nyt oli tuulesta temmattuja. Tarkoitus kai ärsyttää perseaukisimpia. Jos nyt kyse olisi ollut useammasta miljoonasta, sen ymmärtäisi, mutta toi vaikutti siltä, kuin pitkäaikaistyötön haaveilisi lottovoitosta. Senkin tosin ymmärtää, mutta summat itsessään ei olleet suuria, just silleen köyhiä ärsyttäviä, mahdottomia niille, joilla ei mahdollisuuksia, tavallinen töissäkäyvä perhe helpolla äveriäämpi. Ei kukaan muute laita autoihin tuollaista rahamäärää, koska asuntokin varsin halpa.

Omistamisen kulttuuri.

Se on ilmaus, jonka joskus kuulin. Tarkoittaa käytännössä lähinnä äkkirikatunutta, joka ei niinkuin tajua rahan päälle mitään. Niitä piisaa nykyaikoina. Tulee lisääntymään vaan, kun suurten loispummi-ikäluokkien omaisuudet menevät kakaroilla perinnöiksi. Sekin hupaisaa. Jossain syrjäkylillä saattaa periä paljonkin maata, rakennuksia, koneita, joilla ei ole mitään arvoa, koska ei ostajia. Sopiva asunto Mannerheimintiellä, joku onkin äkkiä varakas ihminen.

Tulee rajut omaisuuden uusjaot. Alussa ne leviää laajalle ihmisjoukolle, sitten lopuksi keskittyvät toisenlaiselle porukalle. Niille, jotka ei nousukkaita, jotka tuhlaavat rahansa, niille, joilla on tottumusta omistamiseen, sen vastuisiin ja velvollisuuksiin. OK, mahtipotin välistä vetää tietenkin pankit ja verottja. Ei huono asia sekään, saadaampi yhteiskuntaa pyörittämään rahaa. Kas, nämät äkkirikkaat on kuitenkin jossain vaiheessa soskun luukulla kerjäämässä kaljarahaa.

Noin mainiten. Itellä kaikki mitä tarvii. OK, olisjan se kiva vaihtaa ikivanha arjalainen muskeliauto uuteen Bugattiin, mutta mitä sitten, paljon vähemmän ongelmia autoista näin. Sama asuntojen ja kesämökkien kanssa, ongelmat suurenevat, kun pääomat suurenevat. Kai kaikki hokanneet. Joku Cheek tahkosi valtavasti hilloa menestyksekkään nousu-uransa aikana. Joopa, on juu muutama ns. luksusauto. Mutta sijoituksiakin ja osti arvoasunnon Töölöstä. Eli varallisuutta ei ole hassattu uusimpiin kännyköihin, uusiin japanilaisiin autoihin, isoihin lähiöasuntoin tms. Sellaiseen, missä arvoa säilyy jatkossakin. Eikä kulut kuitenkaan ole järjettömät.

Mä suosittelisin jokaista äkkirikastunutta ostamaan mahdollisimman suuren kartanon peltoineen. Sitä tuntisi äkkitikas nopeasti itsensä köyhäksi sen kanssa touhutessaan. Eipä pian taitaisi isot ja kalliit asunnot tai muu omaisuus paljoa kiinnostaa. :D

=DW=

• suhteellista

Missä perähikiällä oikein elät jos tuohon hintaan saa omakotitalon? Täällä Stadissa pelkkä talo maksaa sen mitä sun luettelemat kaikki yhteensä, ellei enemmänkin.

• Onnenonkijat

Joku provosoi,ja tyhmät lähtee mukaan.

• suhteellista
        Onnenonkijat kirjoitti:

Joku provosoi,ja tyhmät lähtee mukaan.

Sekö mielestäsi tekee sinusta viisaamman koska kommentoit kertomalla itsestään selvän asian, tottakai kyseessä on provo, sehän on kaikille selvä.
        Vai tarkoititko tyhmällä kenties itseäsi kun laitoit aivopierusi provokommenttiini?

• tuuleta !!
        suhteellista kirjoitti:

Sekö mielestäsi tekee sinusta viisaamman koska kommentoit kertomalla itsestään selvän asian, tottakai kyseessä on provo, sehän on kaikille selvä.
        Vai tarkoititko tyhmällä kenties itseäsi kun laitoit aivopierusi provokommenttiini?

Jonkun tyhmän ämmän aivopieru on listan ylinpänä.

• ...

Tsadissa tsadilisä.

Mutta on tsadissakin noita vanhempia rintamamiestaloja aina joskus myynnissä suunnalleen tuohon hintaan, kehnokuntoisia halvemmallakin. Tsadissa ihmetellyt muuten sitä, itse rakennukset samanlaisia, kuin muuallakin,, tontit kalliita. Jotenkin ihmiset kuitenkin maksavat pytinginkin tekemisestä enemmän. Vaikka tuntuisi, että olisi helpompaa kilpailuttaa just, vaikkapa talopaketteja. Lisäksi välimatkat lyhyitä, ei pitäisi materiaalien tai just taloelementtien kuljetuksenkaan maksavan niin paljon, kuin syrjäkylille.

Mutta se on totta, haja-asutusalueita saa nykyisin erittäin halvalla aika hienojakin taloja tuohon hintaan ja uuden rakentaa kyllä ihan varmasti, vaikka ostaisi isonkin tontin. Seuraillut kesämökkikunnan asuntokauppaa. Yks kaveri peri seikytluvun rivarikaksion keskustasta. Pyyntihinta 50 000, ei oikein käy kaupaksi, vaikka ihan hyvä kaksio. Ja läheltä mökkiä myytiin ihan hyvä -60 luvulla rakennettu kolmen makuuhuoneen ok- talo hehtaarin joenvarsitontilla. 78 000.

Sitten kun vielä ottaa huomioon, että sak jne pitäneet huolen, että palkat suunnilleen samat ympäri suomen ja paikkakuntakalleuslisätkin lopetettu, oikein täytyy ihmetellä tuota muutamien kaupunkien hinnoittelua asunnoissa. Kas, ei kaiki tsadin ok- talot tai osakkeet ole mannerheimintiellä, mutta lähiöittenkin hinnat on korotettuja. Ja sekin pitää muistaa, jostain Kemijärveltä saa suunnilleen kokonaisen kerrostalon eurolla.

Kysynnän ja tarjonnan laki. Nyt kun asuntokupla puhkeamassa, koskee se tsadiakin. Tässä seuraillut. Meitin yhtiössä alkoi ale. Ihmisillä liikaa asuntovelkaa, sen päälle tehneet hyvän myyntihinnan toivossa "pientä pintaremonttia". Monilla nuorilla perheillä petti laskelmat. Ne oli luottaneet jatkuvaan kasvuun ja oli ollut suunnitelmissa vaihtaa isompaan asuntoon muutamassa vuodessa. Ei onnistunut, asuntojen hinnat tippuivat kuuden- seitsemän vuoden takaiselle tasolle ja näyttääpi laskevan edelleen.Oli sellainenkin, oli neliö myytävänä halvemmalla kuin kolmio. Ei asunnoissa erityisesti eroja ollut, neliön vaan saattoi myydä suhteessa halvemmalla, koska ei ollut asuntovelkoja. Kolmio edelleen myynnissä, näyttivät pudottaneen taas muutamalla tonnilla hintaa....

Että tosihan se, kyllä mäkin pidän 350 000 taloa halpana, sillä voi saada tsadissa ihan kivan kaksion. Mutta pöndeltä saakin jo melkoisen luxus talon, vaikka rakennuttaisi itse. Ja asumisen viihtyvyyshän aivan eri luokkaa. Riippuu mitä arvostaa.

Ai niin, maalla pitää laskea asumiskuluihin sitten autot. Jokisella täysikäisellä nyt pitää olla auto ja niitten kulut jne maksavat sitten. Tämä autoasia pitää niinkuin mun mielestä laskea asumiskuluihin. Rakennukset jne edukkaita, kokonaiskulut autojen kanssa korkeat.

=DW=

• Hah !
        tuuleta !! kirjoitti:

Jonkun tyhmän ämmän aivopieru on listan ylinpänä.

Ei ehkä kannattaisi tyhmitellä muita, jos ei osaa itse kirjoittaa ylimpänä-sanaa oikein.

• Oma tupa jne.

Onni löytyy omien korvien välistä jos ja kun osaa pysähtyä miettimään mitä kaikkea todellisuudessa tarvitsee.
      Tokihan raha helpottaa elämistä, mutta liika varallisuus tuo myös omat huolensa. Esimerkiksi useiden kiinteistöjen ja autojen ylläpito ei todellakaan ole ilmaista, vaan niistä joutuu maksamaan yhtä sun toista.
      Jotenkin olen taipunut ajattelemaan, että kun omistaa vain elämiseensä tarpeellisen, on elämä huolettomampaa.

• saroxi

Puitteet on sulla ihan kohdillaan. Onko sulla mitään joka voisi olla paremmin? Jos ei, niin vilpittömät onnittelut.

• väsynyttä.....

Pysy "Asuntojen hinnat" palstalla, jooko ??

• Tylsä tyyppi

Ei tyyppi, joka ilman lottovoittoa on kasannut tuon omaisuusmäärän, pistä siitä selostusta suoli24:lle. Kiva provo silti.

Tää äijä on helpottunut, ettei ole ristinä ok-taloja ja osakekämppänikin myin joku vuosi sitten. Nyt myynyt kirpparilla lähes kaiken tarpeettoman roinan nurkistani. Vielä pitäis jakaa oikeisiin kohteisiin rippeetkin. Olen elänyt nuukasti jo vuosia. Ainoat, joihin tuhlaan ovat kuntosali ja reissut sekä suht' laadukas syöminen ja juominen (vähän paremmat ja erikoisemmat alkoholijuomat, silloin kun otan, n. kerran kuussa). Makkara, hernesoppa ja keskikalja eivät pelkästään riitä.

Valitettavasti seuran haussa vuokrakämppä ja yli 10-vuotias ehjä auto ei pure kovasti. Samalla ne ehkäisevät turhat tapaukset, l. siipeilijät ja pelkän tavaran perään olijat. :)

• Clarie1

Mitä oikein yrität tuoda esille kirjoituksellasi, olettaen että kirjoituksesi ei ole provo. Haluatko vain kertoa mitä kaikkea omistat? Mitä ihmettä teet kolmella autolla? Olen nainen 50 v ohittanut, ja minulla on vähintään saman verran omaisuutta, en ole kuitenkaan sitä kokonaisuudessa omalla työlläni tienannut vaan olen perinyt suurimman osan. Olen kiitollinen saamastani perinnöstä, se antaa turvallisuuden tunteen, kun tietää, että pärjää vaikka jotain odottamatonta tapahtuisi.
      Omaisuudella leuhkimisella osoitat vain kuinka vähän tärkeitä asioita elämässäsi on, nauti toki siitä täysin rinnoin jos se tuo sinulle onnellisuutta.

• nipsu7

Provo tietenkin, ja osoittaa ainakin kirjoittajan (järjen)köyhyyden. Olen aina sanonut, että kaikkein köyhin on se, joka ei omista mitään muuta kuin rahaa (=maallista omaisuutta).

• 19+19

Noinhan se on. Osa elämän sisältöä on se, että joutuu joskus miettimään miten rahat riittävät. Siksi en lottoakaan. En halua isoa rahamäärää nykyisten lisäksi. Työelämässäkin kun olen muun kuin rahan takia. Rahan puolesta voisin jäädä vapaalle vaikka huomenna. Ketään työtöntä ei lähtöni työllistäisi.

• Takan loimussa

Ei ollut mitenkään tarkoitus leuhkia omaisuudella, ikävää että monet kokivat kirjoitukseni sellaisena. Olen vaan nyt niin onnellinen elämästä ja tästä kaikesta kaiken kokemani jälkeen. En kerro tarkemmin taustojani ettei minua tunnisteta täällä. Elämäni on ollut kovaa ja paljon vastoinkäymisiä ja kaiken tämän seurauksena asustelen nykyään yksin. Minun kaksi autoani on vanhoja autoja joilla merkittävä arvo(museo) ja kolmas ns tavallinen ja jokapäiväisessä käytössä.

Tiedän että tämän hintainen ok talo jossain muualla ei ole yhtään mitään, mutta täällä missä minä olen se on hieman keskivertoa arvokkaampi ok talo. Olen tämän kaiken saanut kovalla työllä ja on siinä osuutta myös sattumalla. Kaikki asiani eivät kuitenkaan ole niinkuin haluaisin, mutta olen hyvin toiveikas ja odotan mitä elämä tuo tai antaa. Elämääni mahtuu 8v vuotta helvettiä ja se on asia jota en koskaan saa pyyhittyä pois.....

• lisää

Kerro siitä mitä et ole voinut pyyhkiä pois.

• Nyfiken mietiskeli

Allekirjoittanutta ihmetyttää, että ihmiset kokevat onnen tulevan kiinteän omaisuuden kautta. Se voi olla vaikea realisoitava kun haluaa myydä ja ylipäätään tuo, että mainitsit sen olevan ison, leikkaa jo osan mahdollisista ostajaehdokkaista pois.
        Et sen kummemmin erittele kokemiasi vastoinkäymisiä, eikä tarvitsekaan, mutta jos niistä eroon pääsy tai niiden
        voittaminen olisi ollut lähes ylivoimaista, olisit aloittanut viestisi kertomalla sen ensin; siitäkin syystä arvaan että vaikeat vuotesi eivät olleetkaan vaikeita. Toinen seikka, mikä kertoo mainittujen vaikeuksien olleen helppoja voitettavia, on antamasi arvosana terveydelle. Kun ihminen on todella pulassa, siitä yleensä jää jotain haittaa terveydelle, joka ei ehkä heti näy.

No, joka tapauksessa, jatkukoon terveytesi hyvänä ja syksysi kauniina!

• säälittävää.....

Syvä myötähäpeän tunne valtaa mielen.......

• ....................

Olipa provo tai ei, niin mielenkiintoisempaa oli lukea vastauksia ja vastausten määrää. Tällä palstallahan ei ole kovinkaan aktiivista enää, mutta tarvetta itseilmaisuun löytyy kyllä omaisuudesta puhuttaessa.

Olen saanut elää yltäkylläisyydessä lapsuuteni ja tottunut siihen, että ihmisillä on omaisuutta myös tuttavapiirissä. Siihen tulee niin sokeaksi ja kun asiat ovat hyvin hakeekin elämäänsä muuta. Minun on pitänyt väen vängällä vastustaa omistamista, materiaa ja elää ilman vakituisia tuloja. En edelleenkään käsitä omistamisen intoa ja nolostun, jos ihmiset puhuvat rahasta ja omaisuutensa arvosta. Se antaa hieman rahvaanomaisen vaikutelman ja kertoo, että taustalla on ollut aika köyhää- usein myös huonot seurustelutavat.

Ja koska itse jäin paitsi turvaa yltäkylläisyydestä huolimatta, enkä koskaan ollut riittävän hyvä vanhemmilleni , niin olen todella kateellinen onnellisille perheille ja rakkaudelle jota näen jaettavan.

• Hyvää kiertoon

Olisiko nyt kuitenkin niin että siellä takan loimussa olisi ehkä mahdollisesti joku pieni ajatus syntymässä siitä että kun itsellä on yllin kyllin omaisuutta, ehkä jopa enemmän kuin mitä tarvitsee normaaliin elämään, niin voisiko siitä mahdollisesti jotain jakaa köyhyydestä kärsivälle lähimmäiselle?

Rohkeasti vaan hyväntekeväisyyttä harjoittamaan! Siitä se vasta hyvä mieli tuleekin ja sillä voi sopivan tilaisuuden tullen myös yleistä hyväksyntää saada.
        Nythän takan loimussa elävää saatetaan jopa paheksua itsekkyydestä.

Rahaa ei tarvitse välttämättä ruveta muille jakamaan jos se sattuu liikaa, mutta aikaa varmaan eläkeläiseltä liikenisi. Mieti mikä olisi sinun mielestäsi eniten apua tarvitseva taho, vanhukset, lapset, vammaiset, eläimet jne, ota yhteyttä hyväntekeväisyysjärjestöön ja kysy mahdollisuuksista toimintaan.

Tämän neuvon sinulle annan siksi jos oletkin ehkä myös sitä mieltä ettei omaisuuden kerääminen ole ainoa hyvän elämän tae.

• 19+19
        Hyvää kiertoon kirjoitti:

Olisiko nyt kuitenkin niin että siellä takan loimussa olisi ehkä mahdollisesti joku pieni ajatus syntymässä siitä että kun itsellä on yllin kyllin omaisuutta, ehkä jopa enemmän kuin mitä tarvitsee normaaliin elämään, niin voisiko siitä mahdollisesti jotain jakaa köyhyydestä kärsivälle lähimmäiselle?

Rohkeasti vaan hyväntekeväisyyttä harjoittamaan! Siitä se vasta hyvä mieli tuleekin ja sillä voi sopivan tilaisuuden tullen myös yleistä hyväksyntää saada.
        Nythän takan loimussa elävää saatetaan jopa paheksua itsekkyydestä.

Rahaa ei tarvitse välttämättä ruveta muille jakamaan jos se sattuu liikaa, mutta aikaa varmaan eläkeläiseltä liikenisi. Mieti mikä olisi sinun mielestäsi eniten apua tarvitseva taho, vanhukset, lapset, vammaiset, eläimet jne, ota yhteyttä hyväntekeväisyysjärjestöön ja kysy mahdollisuuksista toimintaan.

Tämän neuvon sinulle annan siksi jos oletkin ehkä myös sitä mieltä ettei omaisuuden kerääminen ole ainoa hyvän elämän tae.

Aiheeseen liittyen, kovia aikoja nyt eletään. Energia-alalla tosin menee hyvin, mutta ei riittävän hyvin. Surullista on seurata kun nuoret pätkätyöinssit hakevat kaikkia vapautuvia hommia. Hyvienkin henkilöiden työsuhde päättyy kun aika kuluu umpeen. Ei mahda mitään, kun pääkallonpaikalta on käsky käynyt.
        Tämä on arkipäivää, joka pahimmillaan johtaa rahallisen avun tarpeeseen.

• roletaari

Erilaisia kohtaloita. Oneksi sinulla on ollut tuo yltäkylläinen lapsuus ja hyvinvointisi on jatkunut.

Oma lapsuuden kotini oli köyhä. Pääasiallinen ravinto koostui pienen tontin perunoista, yhden kasvatetun sian itselle jääneistä paloista kun kaikki muu oli myyty sekä maataloista palkkoina saaduista kaaleista ja lantuista tehdyistä pöperöistä.
        Ruisleivät muori paistoi itse.

Taloudellisen turvallisuuden saavuttaminen oli ensimmäisiä tavoitteita avioiduttuani itseni kaltaisen köyhiksen kanssa joka kaiken lisäksi oli vain kansakoulupohjainen.

Taludellinen liikkumavara on minulle tärkeä.
        Se ilmeni mm. siinä, että omalla päätöksellä lopetin vakituisessa työssä käymisen 50:n pinnassa.

Kaikkinensa, olemme vaimoni kanssa varsin tyytyväisiä tähän 45-vuotta jatkuneeseen, niukkaan elämään.

• louhi1

Huolettaako yhtään minne tuo ihana maallinen mammona päätyy kun aika on siirtyä tuononpuoleiseen???? :-)

• viini,naiset ja.....

Taivaassa ei tarvitse, helvetissä ne palaa, joten tuhlaa täällä.

• onnellinen Urmas

Minun laulussani sanotaan: emännältä kaiken sain

• Cloetta...

Riippuu mitä elämältään haluaa...

Mekin omistamme talon, joka on ihana ja kodikas muttei lähellekään sinun talosi arvoinen, silti se on rakas ja tärkeä. Meillä on kesämökki myös käytössä ja yksi tavallinen auto. Tilillä ei ole säästössä juuri mitään mutta silti tunnen samoin kuin sinä, sain elämältä kaiken haluamani ja enemmänkin: kolme tervettä lasta, joista on kasvanut fiksuja aikuisia, ihanan miehen, jota rakastan edelleen ja intohimoakin riittää.

En ole koskaan miettinyt onko oikein olla onnellinen, miksi ihmeessä miettisinkään. Pelkästään rahalla saadut asiat harvoin tekevät ketään oikeasti onnelliseksi, luultavasti hyvät ihmissuhteet ovat ainoa, joiden tuoma onni kestää, läpi elämän.

• fasun sininen

Riittää kun opit tunnistamaan huonon provon.

• Cloetta...
        fasun sininen kirjoitti:

Riittää kun opit tunnistamaan huonon provon.

No mutta...provothan ovat parhaita keskustelun synnyttäjiä,katsopa vaikka tätäkin viestiketjua.

• hyvä lukeen

Taitaa olla sama häiskä joka on harrastanut tätä samaa provoilua jo vuosikaupalla näillä palstoilla. Herää kysymys onkohan siellä kaikki huoneet lämpimänä, mutta se siitä.

Tunnen livessä jokusen tyypin, joilla on tapana levitellä tietoa omistuksistaan. Yhdistävä tekijä näille kaikille on poikkeava nuukuus ja nuljuus. Toinen on juoruilu ja asioiden vääristely. Se lähtee jo näistä oman omaisuuden arvon määrittelystä, tarve ilmoittaa omistavansa enemmän kuin todellisuudessa omistaakaan. 100 tonnin asunto muuttuu reilu tuplahintaiseksi. 30 tonnin arvoinen kesämökki pellon reunassa, 500 m naapurin omistamasta rannasta muuttuu 150 tonnin arvoiseksi rantamökiksi. Auto nuorentuu vuosi vuodelta ja arvo vaan nousee. Tuollaista absurdia höpötystä on kamala kuunnella ja oikeestaan siinä tulee joskus murheellinen ja voimaton tunne. Mikä näiden ihmisten elämän on saanut pois raiteiltaan?

• Pelkkää pröystäilyä

Olet niin oikeassa, aloittaja kertoi omistavansa 3 autoa jonka yhteisarvo on 150,000 yhtäkkiä, hän selittää näin." Minun kaksi autoani on vanhoja autoja joilla merkittävä arvo(museo) ja kolmas ns tavallinen ja jokapäiväisessä käytössä.

Hän haluaakin antaa sympaattisemman kuvan itsestään, kun huomasi minkälaiset kommentit sai. Liian myöhäistä sanoisin, loin jo käsitykseni hänestä, ja se ei muutu.

En usko minäkään, (samoin kuin ”Nyfiken mietiskeli”) että ihminen joka on kokenut 8 vuoden helvetin, aloittaa keskustelun kertomalla yksitellen talon, autojen, kesämökin ym. roinan tarkkaa hinta arviota.
        Minusta tässä vaiheessa on myöhäistä ruveta kertomaan 8 vuoden helvetistä, kun alkutekstissä ei ollut mitään mainintaa siitä.

• Siitä kun ......
        Pelkkää pröystäilyä kirjoitti:

Olet niin oikeassa, aloittaja kertoi omistavansa 3 autoa jonka yhteisarvo on 150,000 yhtäkkiä, hän selittää näin." Minun kaksi autoani on vanhoja autoja joilla merkittävä arvo(museo) ja kolmas ns tavallinen ja jokapäiväisessä käytössä.

Hän haluaakin antaa sympaattisemman kuvan itsestään, kun huomasi minkälaiset kommentit sai. Liian myöhäistä sanoisin, loin jo käsitykseni hänestä, ja se ei muutu.

En usko minäkään, (samoin kuin ”Nyfiken mietiskeli”) että ihminen joka on kokenut 8 vuoden helvetin, aloittaa keskustelun kertomalla yksitellen talon, autojen, kesämökin ym. roinan tarkkaa hinta arviota.
        Minusta tässä vaiheessa on myöhäistä ruveta kertomaan 8 vuoden helvetistä, kun alkutekstissä ei ollut mitään mainintaa siitä.

Villi veikkaus että aloittaja on istunut linnassa tuon n 8 vuotta ja se syy miksi siellä oli niin voi vain arvella, tuli vain mieleen että aloittaja on todennäköisesti yksin talossaan? Minne on joutunut vaimo ja mahdolliset lapset......hmmmmm ja tuo 8 vuotta linnassa? Mistä saa kakkua 8 vuotta.......niinpä.

• Kiitettävä omaisuus
        Siitä kun ...... kirjoitti:

Villi veikkaus että aloittaja on istunut linnassa tuon n 8 vuotta ja se syy miksi siellä oli niin voi vain arvella, tuli vain mieleen että aloittaja on todennäköisesti yksin talossaan? Minne on joutunut vaimo ja mahdolliset lapset......hmmmmm ja tuo 8 vuotta linnassa? Mistä saa kakkua 8 vuotta.......niinpä.

Äläs nyt? Miten puhut tuollaista jos et tiedä varmasti asiasta ja vaikka asia näin olisikin niin pitääkö siitä vielä puhua? Aloittaja on tosiaan niinkun joku jo sanoi, elänyt normaalia elämää johon kuuluu paljon työtä ja viina ei kuulu hänen elämään ehkä laisinkaan, noh en tiedä, mutta hyvin hän on omaisuuttaan kartuttanut :)

• 3+18

Ihan tavallinen viisikymppisen töitä tehneen ihmisen omaisuus. Kertoo siitä ettet ole viinamäen miehiä ja että osaat huolehtia raha-asiasi. Toivottavasti saat muutkin asiasi samanlaiselle tolalle.

• Me and myself

Noin vähän tilillä! 30.000 - tyhmä..

• roletaari

Tuon täytyy tarkoittaa käyttelytiliä eikä säästöeuroja.

• Älä makuuta tilillä
        roletaari kirjoitti:

Tuon täytyy tarkoittaa käyttelytiliä eikä säästöeuroja.

Vain tuulipuku makuuttaa tilillä.

Korko tippuu kohta negatiiviseksi ja realikorkohan on jo sitä. Nyt kannattaa hiukan riskeerata ja sijoittaa: siirtää aktiivisesti esim. kaikki yli 10 te menevät osakkeisiin tai rahastoihin.

Tilillä rahojaan makuuttamalla ei vauraus lisäänny, päinvastoin koko ajan köyhdyt lisää.

• roletaari
        Älä makuuta tilillä kirjoitti:

Vain tuulipuku makuuttaa tilillä.

Korko tippuu kohta negatiiviseksi ja realikorkohan on jo sitä. Nyt kannattaa hiukan riskeerata ja sijoittaa: siirtää aktiivisesti esim. kaikki yli 10 te menevät osakkeisiin tai rahastoihin.

Tilillä rahojaan makuuttamalla ei vauraus lisäänny, päinvastoin koko ajan köyhdyt lisää.

Aloittajan kaltainen äveriäs käyttää platinakorttiaan siihen malliin, että käyttelytilillä on oltava rahaa kohtuullisesti, ettei tarvitse mennä luoton puolelle eikä myymään mitään.

• jotain hämärää

takan loimusssa :,,,

Lotto-voitollako kaiken ostit, vai suurella velalla, ????

• meha

Kaunis runo

Mitä on onni - se missä kulkee, mikä onnen elämästämme sulkee? Voiko onnea tuntea ihminen, joka elää keskellä puutteiden?
      Onni on silmälle liian suuri, sen peittää arkihuolien muuri. Se musertuu alle pettymysten, tukehtuu vihassa ystävysten.

Ei rahalla ostaa voi onneaan, ei mihinkään sitä voi tallettaa. Se viihdy ei kylmässä, ahtaassa, vaan sydämen lämpimän hoivissa.
      Onni on arjessa - tässä ja nyt, kun vain hetkeksi pysähdyt. Katsele, kuuntele, tunne ja elä, älä itseäs unelmillasi petä.

Onni, - se syntyy sydämessä, ei kylmyyttä, kopeutta se kestä. Onni jostain aina kaunista löytää, ei herkuilla tarvitse kattaa sen pöytää.
      Sydämessäsi onni valmistetaan, asenteillasi muotoonsa kudotaan. Onni toiselle menestyksen suo, ei vahingon iloa tunne tuo.

Onni lähelläs on, kun sen ymmärrät, näetkö vierelläs kaikki ystävät? On onnea omistaa vuode oma, kun levon saat, eikä pauhaa sota.
      Onni on kuulla lintusen laulu, onnea heleä lapsosen nauru. Onnea muistaa nuoruuden päivät, vaikka ne kauaksi taakse jo jäivät.

Onni on liikkua omin jaloin, ilmaista tahtonsa vapaasti sanoin. Onni on nähdä pienessä suurta, eikä yrittää tavoittaa etelätuulta.
      Onni on lapsosen pehmeä poski, kun joku tervehdykseen kätensä nosti. Onni on saada kuulla ja nähdä, iloita rakkaista ja ystävästä...

• jotain rajaa

Lainatessaan toisen tekstiä tulee kertoa lähde tai alkuperäinen kirjoittaja. Tämän taisi kirjoittaa Seija Paadar, eikä meha.

• vaka vanha

Ole tarkkana, joku ne kaikki sulta vielä kusettaa. ;)

• roletaari

Virkistävää, että täsä mollimaassa joku on tyytyväinen elämäänsä ja "onnen kätkijöiden" joukossa uskaltaa siitä avoimesti iloita.

Vilpittömät onnitteluni! Toivon ja uskon, ettei tuossa ole tippaakaan mielikuvituksen tuotetta.

• roletaari

Roletaarin utelua. Mihin tarvitset tuota kaikkea?

3 autoa?
      Paikkakunnallamme eräs loton päävoiton saanut osti pihalleen 5 toyotaa. Tyyppejä en tiedä mutta ainakin hän onnistui aikaansaamaan säälivää, hyväntahtoista hymyilyä.

Lomailutapasi kiinnostaisi. Kuvailisitko hieman lomatyyppejä, puitteita ja varsinkin sisältöä ja antia enkä tarkoita A-I lomien ruoka- ja juomatarjontaa vaan rikstavia kokemuksia.

• Keskimäär. omaisuus

Ensinnä ne jotka kehuskelevat omaisuudellaan, säännönmukaisesti liioittelevat tai arvioivat vilpittömästi oman omaisuutensa arvon poskelleen.

>>Omistan ison ok talon jonka arvo on n 350.000e (arvio 170 000e)
        >>kesämökin 200.000e (arvio 90 000e)
        >>kolme autoa joiden yhteisarvo n 150.000e (arvio, 5 vuotias corolla 9000e ja pari halpaa harrastelukotteroa 5000e)
        >>moottoripyörän n 15.000e (arvio 3000e)
        >>kaksi yksiötä n a/100.000e (arvio yht. 80 000e)

Tuossa tämänpäivän realismia.

• roletaari
        Keskimäär. omaisuus kirjoitti:

Ensinnä ne jotka kehuskelevat omaisuudellaan, säännönmukaisesti liioittelevat tai arvioivat vilpittömästi oman omaisuutensa arvon poskelleen.

>>Omistan ison ok talon jonka arvo on n 350.000e (arvio 170 000e)
        >>kesämökin 200.000e (arvio 90 000e)
        >>kolme autoa joiden yhteisarvo n 150.000e (arvio, 5 vuotias corolla 9000e ja pari halpaa harrastelukotteroa 5000e)
        >>moottoripyörän n 15.000e (arvio 3000e)
        >>kaksi yksiötä n a/100.000e (arvio yht. 80 000e)

Tuossa tämänpäivän realismia.

Numeroilla ei ole merkitystä muille kuin alottajalle.
        Hän saaneet listauksestaan jotain tyydytystä, oli totta tai ei.

Minusta on ihmeellistä, ettei hän luettele tuottavia sijoituksiaan!
        Uskottavuuden vuoksi olisi ollut syytä tehdä luettelo myös osakkeista, rahasto-osuuksista, jalometalleista, arvotauluista jne.

• ((())))
        roletaari kirjoitti:

Uskottavuuden vuoksi olisi ollut syytä tehdä luettelo myös osakkeista, rahasto-osuuksista, jalometalleista, arvotauluista jne.

Sinua persaukista näyttää kovasti harmittavan

• msike
        roletaari kirjoitti:

Hän ei tiedä ko.asioista mitään. Toiseksi, hänellä oli kiire sepustaa hieman samanlaista apulantaa 60 palstalle. Herätti sielläkin tiettyä hilpeyttä.

• _,,_
        msike kirjoitti:

Hän ei tiedä ko.asioista mitään. Toiseksi, hänellä oli kiire sepustaa hieman samanlaista apulantaa 60 palstalle. Herätti sielläkin tiettyä hilpeyttä.

mene vanhus sinne takaisin riitaa haastamaan

• roletaari
        ((()))) kirjoitti:

Sinua persaukista näyttää kovasti harmittavan

Melko merkillisesti vedetty johtopäätös!

Mielestäni normaali "persaukinaisuus" ei sellaisenaan minuun sovi ja tähän elämäni niukkuuteen olen alistunut jo aikoja sitten.
        Enhän muuten olisi lopettanut töissäkäymistä 50:n ikävuoden pinnassa.
        Huom! Ei tukiaisia, ei avustuksia!

Tuosta aloittajan luettelosta minulta puuttuu 163m2:n omakotitalo koska myin sen ukrainalaisille.
        On vain yksi auto eikä lainkaan motskaria.
        Kesämökin möin tarpeettomana jo hamassa muinaisuudessa.
        Kaksi kolmiota ja yksi kaksio. Yksi kolmio ja kaksio keskellä kaupunkia ja rannassa.

Taulut heitin listaani muuten vain mutta todellakin ihmettelen aloittajalta puuttuvia tuottavia sijoituksia.

Mielenrauha säilyy niukkuudessakin kun ei tavoittele kuuta taivaalta.
        Lähdemme huomenna vaimon kanssa Espanjan asunnollemme epämääräiseksi ajaksi.
        Kotiudumme ennen Keski-Euroopan joulumarkkinareisua.
        Jouluviikko on varattu. Samoin helmikuun lopun kiertomatka.

• 19+16
        roletaari kirjoitti:

Melko merkillisesti vedetty johtopäätös!

Mielestäni normaali "persaukinaisuus" ei sellaisenaan minuun sovi ja tähän elämäni niukkuuteen olen alistunut jo aikoja sitten.
        Enhän muuten olisi lopettanut töissäkäymistä 50:n ikävuoden pinnassa.
        Huom! Ei tukiaisia, ei avustuksia!

Tuosta aloittajan luettelosta minulta puuttuu 163m2:n omakotitalo koska myin sen ukrainalaisille.
        On vain yksi auto eikä lainkaan motskaria.
        Kesämökin möin tarpeettomana jo hamassa muinaisuudessa.
        Kaksi kolmiota ja yksi kaksio. Yksi kolmio ja kaksio keskellä kaupunkia ja rannassa.

Taulut heitin listaani muuten vain mutta todellakin ihmettelen aloittajalta puuttuvia tuottavia sijoituksia.

Mielenrauha säilyy niukkuudessakin kun ei tavoittele kuuta taivaalta.
        Lähdemme huomenna vaimon kanssa Espanjan asunnollemme epämääräiseksi ajaksi.
        Kotiudumme ennen Keski-Euroopan joulumarkkinareisua.
        Jouluviikko on varattu. Samoin helmikuun lopun kiertomatka.

Näyttää täällä olevan enemmänkin näitä omaisuuksiensa listaajia. Oletpa sinä rikas ja kova matkustamaan. Huoh.

• :))
        19+16 kirjoitti:

Näyttää täällä olevan enemmänkin näitä omaisuuksiensa listaajia. Oletpa sinä rikas ja kova matkustamaan. Huoh.

"... Toiseksi, hänellä oli kiire sepustaa hieman samanlaista apulantaa 60 palstalle. Herätti sielläkin tiettyä hilpeyttä."

• 15+14
        :)) kirjoitti:

"... Toiseksi, hänellä oli kiire sepustaa hieman samanlaista apulantaa 60 palstalle. Herätti sielläkin tiettyä hilpeyttä."

Antaa papparaisen houria,,,,eipä tuosta vahinkoa.

• roletaari
        :)) kirjoitti:

Kyllä helpottaa kun havaitsen, etten ole aiheuttanut pahempaa ahdistusta sinulle.
        Jalo tarkoitukseni toimii nähtävästi joidenkin kohdalla päin vastoin kuin suunnittelin.
        Pahoitteluni!

• 0000000000000000
        roletaari kirjoitti:

Kyllä helpottaa kun havaitsen, etten ole aiheuttanut pahempaa ahdistusta sinulle.
        Jalo tarkoitukseni toimii nähtävästi joidenkin kohdalla päin vastoin kuin suunnittelin.
        Pahoitteluni!

Numeroilla ei ole merkitystä muille kuin listaajalle-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      86
      2356
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      133
      2038
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1988
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      157
      1447
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1257
    6. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      876
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      868
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      836
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      448
      775
    10. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      602
    Aihe