Heippa, olen kaivanut vanhan akvaarioni naftaliinista ja aion ryhtyä harrastajaksi uudelleen noin 7 vuoden tauon jälkeen. Tämän ajan akvaario on seissyt varastossa. Miten tutkin että kaikki osat toimii? Miten puhdistan akvan ja tarvikkeet? Itse akvaario ainakin näyttää ehjältä.
Vanha akvaario
4
276
Vastaukset
- Hemuli
Mitkä ovat sellaisia tarvikkeita, jotka kannattaa suosiolla ostaa uudet?
- bachini
Kannattaa pestä allas kuumalla vedellä(jos käytät pesuainetta, niin käytä mietoa ja huuhtele hyvin). Kun olet pessyt altaan täytä se kokonaan vedellä ja seuraa sitä noin vuorokauden ajan vuodon varalta. Jos allas vuotaa, niin tyhjennä allas, kuivaa se, poista vanhat silikonit, uudet tilalle ja anna kuivua 2-4 vuorokautta. Silikonien vaihto kannattaa suoritta myös ihan varmuuden vuoksikin.
Lämmitin kannattaa upottaa vesiämpäriin ja testata sen lämmityskyky ja termostaatti(oman lämmittimeni termostaatti hajosi ja lämmitti akvan veden n.40 asteiseksi-> koko kalasto uusiksi)
Suodattimelle sama operaatio, mutta sen moottori kannattaa putsata tai ainakin tarkistaa. Käytä kuumaa vettä, tappaa pöpöt, mutta ei jää vahingossakaan haitallisia kemikaaleja. Suodatinpatruuna on hyvä uusia ihan varmuuden vuoksi.
Lamppu valaisinkotelo: testaa toimiiko sytytin valaisinkotelossa. Vaihda ehdottomasti lamppu uuteen, sillä sen valaisuteho on varmasti jo heikentynyt merkittävästi.- Hemuli
Suuri kiitos hyvistä neuvoista!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614408KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523251Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492524Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?522485- 1092207
- 241893
- 231652
- 301616
- 1611494
- 361265