Onko muita kaapissa eläviä transihmisiä?

libertyof19362

Minä joudun elämään päivästä päivään kaapissa transsukupuolisuuteni kanssa. Olen pystynyt kertomaan asiasta ammattiauttajille (esim. psykoterapeutti), mutta läheisille ihmisille en voi kertoa, ehkä koskaan. :( Onkohan kellään muulla samanlaista tilannetta vai menevätkö kaikki muut transsukupuoliset muitta mutkitta sukupuolenkorjausprosessiin?
t. eräs mies

72

2354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklkjjl

      Minulla tilanne oli pakollinen kun transhoitoja ei saanut. Luulin jo että joudun menemään hautaan salaisuuteni kanssa. Kenellekään ei uskaltanut kertoa mitä tunsi sisimmässään. Sitten elämänolosuhteet muuttui ja transhoitojakin alkoi saada helpommin niin siitä se lähti. Monella muullakin tilanne on tai oli tällainen, ei voi koskaan sanoa "ei koskaan".

    • kaappi hajoaa

      En oo tullut ulos vielä läheisille vaikka hormooneilla olenkin (itse hankittu) Ulkonäköä vedän koko ajan feminiimisenpään suuntaan ja jossain vaiheessa on pakko käydä puhumaan kun ei enää tahdo miehenä mennä läpi ;)

      • Kaapin ovet natisee.
        Ei tänne kukaan vahingossa kirjoita

        Hyvä


    • tyhjää välillä

      Identiteettini ei ole lukkoon lyöty, mutta joo: kaiken nykyisyyteni kanssa olen kaapissa. Naiseus tulee jonkinlaisissa kausissa, jotka tuntuvat voimistuvan iän myötä. Nyt tekee taas mieli olla kokonainen nainen ja pukeutua siten myös. Kokoaikaisesti edes kotona (olen naimisissa) tämä vain ei onnistu, mikä aiheuttaa minulle ajoittain kaihertavaa melankolista kaipuuta.

      • naissykli

        Tämä on kylä jännä asia, ulkolaisillakin foorumeilla monet puhuvat iän myötä kasvavista "sykleistä", jolloin naiseus (siis mtf-henkilöiden kohdalla) tulee pinnalle yhä useammin ja kovemmin. Sitten lopulta ehkä 30-50-vuotiaana on hakeuduttu hoitoihin.


      • lkkjl
        naissykli kirjoitti:

        Tämä on kylä jännä asia, ulkolaisillakin foorumeilla monet puhuvat iän myötä kasvavista "sykleistä", jolloin naiseus (siis mtf-henkilöiden kohdalla) tulee pinnalle yhä useammin ja kovemmin. Sitten lopulta ehkä 30-50-vuotiaana on hakeuduttu hoitoihin.

        Kyllä tuo lienee totta, sama sykli pyöri minullakin. Nykyisin tuo ei jatku pitkään vaan henkilö hakeutuu transtutkimuksiin kun se ilmenee ensimmäiset kerrat. Aiemmin kun tutkimuksiin ja hoitoihin pääsy oli hyvin vaikeaa, henkilö joutui kokemaan tuon syklisyyden pidemmän ajan kunnes se käytännössä pakotti hakeutumaan tutkimuksiin.


      • Niinhän se oli minullakin. Tuskien taival.
        Oman itsensä tarkkailu ei ole heikkohermoisten puuhaa.

        Jos on voimaa; Totuus ei pala tulessakaan.
        Hermot voi mennä jos rimpuilee


      • Oli mulle tuttua tutumpaa filosofiaa.
        Ei oo helppo olla ihminen,
        Aine loytyy vikoja


      • Anonyymi

        Huh, kirjoitin tuon seitsemän vuotta sitten.

        Yhä ollaan kaapissa ja välilä tyttöillään ja ollaan salanaisia, ja sitten mukamas niin miehekästä että, ja sabotoidaan itseä ja ollaan taas onnettomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh, kirjoitin tuon seitsemän vuotta sitten.

        Yhä ollaan kaapissa ja välilä tyttöillään ja ollaan salanaisia, ja sitten mukamas niin miehekästä että, ja sabotoidaan itseä ja ollaan taas onnettomia.

        Onneksi sinä kuitenkin myönnät asian edes itsellesi. Ftm-puolella on näitä 155-senttisiä itsensäkieltäjiä, jotka kieltävät koko transsukupuolisuuden, koska asia on niin kipeä heille. Tärkein askel on myöntää asia itselleen ja sen olet tehnyt jo vuosia sitten.

        Muutama kysymys, mistä tietää onko oikeasti transsukupuolinen ja onko edellytyksiä elää tavallista elämää prosessin jälkeen:

        Kun ajattelet olevasi transsukupuolinen, tunnetko halua
        A)Julistaa sen koko maailmalle sateenkaariliput liehuen
        B)Salata asia kaikilta paitsi aivan lähimmiltä ja käydä prosessi läpi matalalla profiililla

        Kumpana eläisit mieluiten, jos olisi pakko valita?
        A) Mtf:Komeana ja hoikkana miehenä Ftm:Kauniina ja suosittuna naisena
        B) Mtf: Rumana ja lihavana naisena Ftm: Lyhyenä ja kaljuna miehenä

        Olisiko uusi nimesi luokkaa
        A) Sari tai Niko
        B) Aalyah-Scizzzloh tai Eliyaj-Fxxzzc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sinä kuitenkin myönnät asian edes itsellesi. Ftm-puolella on näitä 155-senttisiä itsensäkieltäjiä, jotka kieltävät koko transsukupuolisuuden, koska asia on niin kipeä heille. Tärkein askel on myöntää asia itselleen ja sen olet tehnyt jo vuosia sitten.

        Muutama kysymys, mistä tietää onko oikeasti transsukupuolinen ja onko edellytyksiä elää tavallista elämää prosessin jälkeen:

        Kun ajattelet olevasi transsukupuolinen, tunnetko halua
        A)Julistaa sen koko maailmalle sateenkaariliput liehuen
        B)Salata asia kaikilta paitsi aivan lähimmiltä ja käydä prosessi läpi matalalla profiililla

        Kumpana eläisit mieluiten, jos olisi pakko valita?
        A) Mtf:Komeana ja hoikkana miehenä Ftm:Kauniina ja suosittuna naisena
        B) Mtf: Rumana ja lihavana naisena Ftm: Lyhyenä ja kaljuna miehenä

        Olisiko uusi nimesi luokkaa
        A) Sari tai Niko
        B) Aalyah-Scizzzloh tai Eliyaj-Fxxzzc

        Olen muuten samaa mieltä, mutta valitettavasti on joitakin meitä mtf:iä, joilla erittäin korkea pituus ja hyvin jykevä, miehinen luusto outtaa lähes väistämättä. Toki meistäkin kyllä useimmat blendaavat, paljon suurempi osa kuin mitä monet uskovatkaan. Tai mitä itse ennen prosessia kuvitteli.

        En tiedä onko tällaista enää nykyään, mutta vielä yli 10 vuotta sitten osa transvestiittien (nais)puolisoista koki tarvetta mitätöidä transnaisia ja arvostella heidän täydellistä läpimenemättömyyttään, motiivina tähän kai oli vähän sama kuin noilla itsensäkieltäjillä eli alitajuinen pelko, että eihän se oma mies nyt ihan oikeasti ole naiseksi muuttumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen muuten samaa mieltä, mutta valitettavasti on joitakin meitä mtf:iä, joilla erittäin korkea pituus ja hyvin jykevä, miehinen luusto outtaa lähes väistämättä. Toki meistäkin kyllä useimmat blendaavat, paljon suurempi osa kuin mitä monet uskovatkaan. Tai mitä itse ennen prosessia kuvitteli.

        En tiedä onko tällaista enää nykyään, mutta vielä yli 10 vuotta sitten osa transvestiittien (nais)puolisoista koki tarvetta mitätöidä transnaisia ja arvostella heidän täydellistä läpimenemättömyyttään, motiivina tähän kai oli vähän sama kuin noilla itsensäkieltäjillä eli alitajuinen pelko, että eihän se oma mies nyt ihan oikeasti ole naiseksi muuttumassa.

        Täällä kirjoitteli monta vuotta sitten eräs transnainen, joka oli muuten kohtalaisen fiksu, mutta kerran 13 vuotta sitten hän kirjoittaa päräytti, että on keskimääräistä paremman näköinen. Sitä hän ei todellakaan ole eikä ollut. Hän sattuu olemaan sellainen, joka on aivan miehen näköinen. Valitettavasti näin on, en halua olla ilkeä. Hän ei ole edes niin pitkäkään, juu ei ole, on selkeästi alle 180, mutta kun on miehinen luusto naamassa niin on. En ymmärrä miten joku voi olla niin sokea omalle ulkonäölleen.


      • Anonyymi

        Minullakin se on sellaista jaksottaista. Joskus menee pitempiäkin aikoja että ene edes pukeudu naisten alusasuihin. Nyt olen kuitenkin saanut liittolainesen, enkä ihan mitä tahansa, vaan hän on ikioma ja armas anoppini. Jäin kerran kiinni hänen luonaan majaillessamme vaimoni kanssa ja kun seuraavan kerran menin yksin, Hän kertoi tietävänsä kaiken ja halusi että olisin pukeutuneena naiseksi hänen luonaan. Niin tein välittömästi ja usein sen jälkeenkin. Hän kertoi, että mievainaansa oli samanlainen ja hän sen vuoksi ymmärsi minua ja että saisin käydän hänen luonaan aina kun vaan halusin. Upeaa. Ihminen kaipaa todella joskus jotain tämänkaltaista tukea ilman taka-ajatuksia. Olen häneöle siitä todella kiitollinen.


    • En mene verstaalle (sukupuolisuuni kanssa)

      Ikuinen ongelma. pah. Kokeila (Ei tiätenkään tohtorien kanssa))
      Ei me transsut pahoja olla, Jos oikeelta tunnu, niin,saapi sitä olla jamennä

    • VOI APUA mutta mistä?
      Ammatti auttajat on toivottomia varten. Hyvä niin. Anna rohkeutta
      kerro kaverille. Kaikki pelkää mainettaan. Ei siihen pillerit auta.
      Räkä känni ehkä.
      Ei trannut Sua päähän potki.
      Sala-sukupuoliset kylläkin kostavat omalle varjolleen, kun eivät
      itse uskalla

      • Toinen AI

        Jospa rauhoittuisti ja kirjoittaisit jotain järkevää. Älä ainakaan herjaa jollain tranuttelulla. Vai että vielä sala-sukupuolisiakin, voi taivas!


    • ...

      Ihminen on koko aikansa kaapissa. Joillekin paljastaa itsensä mutta edelleen kaapissa suurimmalle osalle.

      • Kaappi vai ei

        Mutta miten tulkitaan nykyelämäni? En ole kaapissa, se on hajotettu kokonaan. Mutta kun suurin osa kanssaihmisistäni ei edes tiedä että sellainen kaappi on ollut joskus olemassa.


      • paleontologi
        Kaappi vai ei kirjoitti:

        Mutta miten tulkitaan nykyelämäni? En ole kaapissa, se on hajotettu kokonaan. Mutta kun suurin osa kanssaihmisistäni ei edes tiedä että sellainen kaappi on ollut joskus olemassa.

        sitä kutsutaan kaapissa olevaksi luurangoksi.


    • too far away

      Olen kaapissa ja varmaan pysynkin siellä... Ei musta saa naisellista millään keinoilla, ainoa mikä olisi mahdollista olisi epäonnistunut transu jota kukaan ei haluaisi.

      Vituttaa kyllä kun haluaisi niin paljon olla jotakin mihin ei ole mahdollisuuksia! Kaipa tämä elämä tulee sitten olevaan vaan turhauttavaa ja ahdistavaa sinnittelyä päivästä toiseen. Jos tällä hetkellä ei olisi ystäviä ja perhettä, niin varmaan vaan tappaisin itseni.

      • Don't give up

        Aika moni on samaa mieltä, mutta hoidot muuttaa yllättävän paljon ikääntynyttäkin TS:ää. Nuorten muutos on vielä suurempi ja tehoaa käytännössä kaikilla riittävän hyvin.

        Luulin ettei peilistä näkyvästä äijästä voi ikinä tulla naisen näköistä. Tulipa vaan, myös sivullisten mielestä.


      • eräs toinen miettii
        Don't give up kirjoitti:

        Aika moni on samaa mieltä, mutta hoidot muuttaa yllättävän paljon ikääntynyttäkin TS:ää. Nuorten muutos on vielä suurempi ja tehoaa käytännössä kaikilla riittävän hyvin.

        Luulin ettei peilistä näkyvästä äijästä voi ikinä tulla naisen näköistä. Tulipa vaan, myös sivullisten mielestä.

        Katselin jälleen omaa peilikuvaani ja selasin tiittien kuvia netistä. Kyllä meinaa tippa tulla silmään, mutta pitäisi sitten varmaan uskoa vaan hoitojen tehoavan.

        Pelkästään pukeutumalla ja meikillä ei tule kyllä mitään...


      • too far away
        Don't give up kirjoitti:

        Aika moni on samaa mieltä, mutta hoidot muuttaa yllättävän paljon ikääntynyttäkin TS:ää. Nuorten muutos on vielä suurempi ja tehoaa käytännössä kaikilla riittävän hyvin.

        Luulin ettei peilistä näkyvästä äijästä voi ikinä tulla naisen näköistä. Tulipa vaan, myös sivullisten mielestä.

        Onnea vaan!

        Mutta oikeasti (enkä nyt sano tätä loukatakseni ketään) sukupuolenkorjaushoidot ei taida useimpien kohdalla saada aikaan kuin keskinkertaista. Ja mikään muu ei ole mahdollista.

        Itse tiedän että vaikka mua leikeltäisiin kuinka paljon tahansa ja vaikka söisin kaikenmaailman hormonipillereitä, niin ei musta tulisi sellaista naista joka haluaisin olla. Ei se vaan ole mahdollista. Sellaista kauneutta jota haluaisin ei ole kuin naisten kehoihin syntyneillä ja niissä elävillä.

        Ja Suomen kaltaisessa maassa ei mua varmaan koskaan hyväksyttäisi naiseksi. Sotun voi muuttaa, mutta ei se muuta ihmisten suhtautumista. Täällä kansan enemmistölle transihmiset ovat vain jotain transuja tai shemaleja... Vaan jonain Pride-päivänä saisi hyväksyntää jos ei eläisi muiden samanlaisten ympäröimänä.

        Ja yksi iso ongelma on rakkaus. Olen itse kiinnostunut vain naisista ja tiedän että on aika vähän naisia joille kelpaisi joku joka ei ole ihan täysin mies eikä nainen. Enkä voi koskaan kokea olevani naisen kanssa romanttisessa suhteessa elävä nainen.

        Joten ei, ei mulla ole mahdollista toteuttaa unelmiaan. Ne nyt vaan on liian kaukana.


      • kumpi tärkeämpää?
        too far away kirjoitti:

        Onnea vaan!

        Mutta oikeasti (enkä nyt sano tätä loukatakseni ketään) sukupuolenkorjaushoidot ei taida useimpien kohdalla saada aikaan kuin keskinkertaista. Ja mikään muu ei ole mahdollista.

        Itse tiedän että vaikka mua leikeltäisiin kuinka paljon tahansa ja vaikka söisin kaikenmaailman hormonipillereitä, niin ei musta tulisi sellaista naista joka haluaisin olla. Ei se vaan ole mahdollista. Sellaista kauneutta jota haluaisin ei ole kuin naisten kehoihin syntyneillä ja niissä elävillä.

        Ja Suomen kaltaisessa maassa ei mua varmaan koskaan hyväksyttäisi naiseksi. Sotun voi muuttaa, mutta ei se muuta ihmisten suhtautumista. Täällä kansan enemmistölle transihmiset ovat vain jotain transuja tai shemaleja... Vaan jonain Pride-päivänä saisi hyväksyntää jos ei eläisi muiden samanlaisten ympäröimänä.

        Ja yksi iso ongelma on rakkaus. Olen itse kiinnostunut vain naisista ja tiedän että on aika vähän naisia joille kelpaisi joku joka ei ole ihan täysin mies eikä nainen. Enkä voi koskaan kokea olevani naisen kanssa romanttisessa suhteessa elävä nainen.

        Joten ei, ei mulla ole mahdollista toteuttaa unelmiaan. Ne nyt vaan on liian kaukana.

        Koetko olevasi sisäisesti nainen? Koetko voimakasta sukupuoliristiriitaa? Oletko transsukupuolinen? Jos vastaat näihin kysymyksiin "kyllä", en ymmärrä miksi torjuisit korjausprosessiin lähtemisen vain sillä perusteella, ettet voisi olla mielestäsi tarpeeksi kaunis naisena.

        Onko sinulle tärkeämpää olla "kaunis" kuin olla nainen?


      • too far away
        kumpi tärkeämpää? kirjoitti:

        Koetko olevasi sisäisesti nainen? Koetko voimakasta sukupuoliristiriitaa? Oletko transsukupuolinen? Jos vastaat näihin kysymyksiin "kyllä", en ymmärrä miksi torjuisit korjausprosessiin lähtemisen vain sillä perusteella, ettet voisi olla mielestäsi tarpeeksi kaunis naisena.

        Onko sinulle tärkeämpää olla "kaunis" kuin olla nainen?

        Minulla "transjutut" keskittyy fyysiseen kehooni. En koe sisäisesti olevani sen enempää nainen kuin mieskään. Mutta en sitten tiedä olenko varsinainen transsukupuolinen kun en koe olevani sisäisesti nainen... Mutta sen tiedän että miehen keho ja miehenä eläminen on kuvottavaa. Ja jos saisin päättää, niin olisin kyllä nainen. Mutta kun en voi. Voin päättää vain että olenko mies vai transihminen.

        Ja omasta mielestäni kauneus tulee luonnollisuudesta. Ja voiko kaikenmaailman hormonicocktaileja vetävä ja leikattu ihminen olla sellainen? Ei. Oikeastaan olen sitä mieltä että miehen kehoon syntyneestä ihmisestä ei saa naista. Hänestä saa vain osittain naisen näköisen ihmisen. Mutta ei siinä mitään pahaa ole ja jos joku haluaa niin tehdä, niin tulisi hänellä olla täydet oikeudet siihen. Mutta minulle se ei vain riitä.


      • gfcgfhdfetesr
        eräs toinen miettii kirjoitti:

        Katselin jälleen omaa peilikuvaani ja selasin tiittien kuvia netistä. Kyllä meinaa tippa tulla silmään, mutta pitäisi sitten varmaan uskoa vaan hoitojen tehoavan.

        Pelkästään pukeutumalla ja meikillä ei tule kyllä mitään...

        Ei kannata katsella noita tiittien kuvia netistä. Ne parhaiten naisten joukkoon sulautuvat tiitit ei laita kuviaan nettiin. Vain nämä mekkoilevat miehet laittaa niitä että kaverit voi kehua kuinka hienoja naisia ovat. Tiittihän vetää yleensä överiksi kun kerrankin voi pukeutua naiseksi ja saa vielä kuvia nettiin.

        Asiantuntijoiden neuvoilla niin meikkauksessa kuin pukeutumisessakin pääsee melkoisen pitkälle. Kannattaa maksaakin hiukan hyvästä opetuksesta.


      • ljljjljl
        too far away kirjoitti:

        Minulla "transjutut" keskittyy fyysiseen kehooni. En koe sisäisesti olevani sen enempää nainen kuin mieskään. Mutta en sitten tiedä olenko varsinainen transsukupuolinen kun en koe olevani sisäisesti nainen... Mutta sen tiedän että miehen keho ja miehenä eläminen on kuvottavaa. Ja jos saisin päättää, niin olisin kyllä nainen. Mutta kun en voi. Voin päättää vain että olenko mies vai transihminen.

        Ja omasta mielestäni kauneus tulee luonnollisuudesta. Ja voiko kaikenmaailman hormonicocktaileja vetävä ja leikattu ihminen olla sellainen? Ei. Oikeastaan olen sitä mieltä että miehen kehoon syntyneestä ihmisestä ei saa naista. Hänestä saa vain osittain naisen näköisen ihmisen. Mutta ei siinä mitään pahaa ole ja jos joku haluaa niin tehdä, niin tulisi hänellä olla täydet oikeudet siihen. Mutta minulle se ei vain riitä.

        Ajatusmaailmasi on sellainen että on parempi ettet lähde transprosessiin. Et ole nainen etkä voi sellaiseksi tullakaan ellet koe sitä sisäisesti ainoaksi ja vahvaksi vaihtoehdoksi. Ehkäpä olet autogynefiili ja haluaisit vain olla nainen.

        On totta ettei reilusti murrosiän ylittänyt ihminen voi enää muuttua täydellisesti vastakkaisen sukupuolen mukaiseksi. Mutta lähelle päästään ja sitä lähemmäksi mitä nuorempana voidaan aloittaa korjausprosessi. Ihannetapaus olisi että prosessi voitaisiin aloittaa jo ennen murrosikää ja oman hormonitoiminnan käynnistymistä. Sittenkin taustalle jää jotain, mm. kromosomit ja joitakin fyysisiä aluperäisominaisuuksia jota nykylääketiede ei pysty vielä korjaamaan (esimerkiksi transmiehelle ei saada erektioon kykenevää penistä eikä transnaiselle raskauteen pystyvää kohtua ja munasarjoja).

        Vanhojen sananlaskujen mukaan kauneus on katsojan silmässä tai että kauneus on katoavaista. Esimerkiksi transnaisten ero cis-naisiin kapenee kun ikää alkaa kertymään. Tilanne voi jopa kääntyä päälaelleen kun cis-nainen rupsahtaa vaihdevuosissa ja transnainen säilyy nuorekkaana käyttämiensä hormoonien vuoksi.

        Voit vielä tutkiskella itseäsi ja vaikka et olisikikaan transsukupuolinen, ehkäpä voisit olla sittenkin transgender koska inhoat mieskroppaasi.


      • Johannam

        Ite tulin kaapista ulos keväällä omille muksuilleni - jo aikuisia ajat sitte!!! Siihen loppu yhteydenpito, mut oon onnelinen. :)


      • Tietämystä

        No jo on, tekisi mieli jututtaa Sinua ja opastaakkin!?!


      • Anonyymi

        Kuka oikeasti on tyytyväinen itseensä? Tuskin kukaan!
        Ei itseensätyytymättömyys ole vain trans-kokevien ongelma.
        Elämään vaan kuuluu läksy tyytyä siihen mitä on ja elää mahdollisimman hyvin itselle ja mille niillä korteilla jotka on saanut.
        Emme ole täällä vain itseämme varten, mitä jos keskittyisimme muiden auttamiseen?


      • Anonyymi
        too far away kirjoitti:

        Minulla "transjutut" keskittyy fyysiseen kehooni. En koe sisäisesti olevani sen enempää nainen kuin mieskään. Mutta en sitten tiedä olenko varsinainen transsukupuolinen kun en koe olevani sisäisesti nainen... Mutta sen tiedän että miehen keho ja miehenä eläminen on kuvottavaa. Ja jos saisin päättää, niin olisin kyllä nainen. Mutta kun en voi. Voin päättää vain että olenko mies vai transihminen.

        Ja omasta mielestäni kauneus tulee luonnollisuudesta. Ja voiko kaikenmaailman hormonicocktaileja vetävä ja leikattu ihminen olla sellainen? Ei. Oikeastaan olen sitä mieltä että miehen kehoon syntyneestä ihmisestä ei saa naista. Hänestä saa vain osittain naisen näköisen ihmisen. Mutta ei siinä mitään pahaa ole ja jos joku haluaa niin tehdä, niin tulisi hänellä olla täydet oikeudet siihen. Mutta minulle se ei vain riitä.

        Kyllä ainakin minua, kolmekymppistä transmiestä on monetkin kehuneet söpöksi ja mukavannäköiseksi. Eivät tienneet, että "vedän luonnottomia hormonicocktaileja" =Kelan korvaama synnynnäisen tilani hoitoon tarkoitettu lääke, jonka otan neljä kertaa vuodessa ylläpitämään toimintakykyäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainakin minua, kolmekymppistä transmiestä on monetkin kehuneet söpöksi ja mukavannäköiseksi. Eivät tienneet, että "vedän luonnottomia hormonicocktaileja" =Kelan korvaama synnynnäisen tilani hoitoon tarkoitettu lääke, jonka otan neljä kertaa vuodessa ylläpitämään toimintakykyäni.

        Aika monikin transmies on todella mukavan näköinen ja kyllä osa transnaisistakin. Tuo kyseinen kirjoittaja ei tiedä mistä puhuu ja yritti vain vakuutella itseään, että on parempi olla menemättä prosessiin, joten tietenkin on haukuttava kaikki sen läpikäyneet.


      • too far away kirjoitti:

        Minulla "transjutut" keskittyy fyysiseen kehooni. En koe sisäisesti olevani sen enempää nainen kuin mieskään. Mutta en sitten tiedä olenko varsinainen transsukupuolinen kun en koe olevani sisäisesti nainen... Mutta sen tiedän että miehen keho ja miehenä eläminen on kuvottavaa. Ja jos saisin päättää, niin olisin kyllä nainen. Mutta kun en voi. Voin päättää vain että olenko mies vai transihminen.

        Ja omasta mielestäni kauneus tulee luonnollisuudesta. Ja voiko kaikenmaailman hormonicocktaileja vetävä ja leikattu ihminen olla sellainen? Ei. Oikeastaan olen sitä mieltä että miehen kehoon syntyneestä ihmisestä ei saa naista. Hänestä saa vain osittain naisen näköisen ihmisen. Mutta ei siinä mitään pahaa ole ja jos joku haluaa niin tehdä, niin tulisi hänellä olla täydet oikeudet siihen. Mutta minulle se ei vain riitä.

        Miehestä ei todellakaan saa naista, olet aivan oikeassa. Hänestä saa vain transin. Monet ovat pettyneitä juuri siihen, että he eivät muuttuneet vastakkaiseksi sukupuolekseen ja siksi olisi hyvä opetella hyväksymään oma biologinen todellisuus ennen mitään leikkauksia.


      • ljljjljl kirjoitti:

        Ajatusmaailmasi on sellainen että on parempi ettet lähde transprosessiin. Et ole nainen etkä voi sellaiseksi tullakaan ellet koe sitä sisäisesti ainoaksi ja vahvaksi vaihtoehdoksi. Ehkäpä olet autogynefiili ja haluaisit vain olla nainen.

        On totta ettei reilusti murrosiän ylittänyt ihminen voi enää muuttua täydellisesti vastakkaisen sukupuolen mukaiseksi. Mutta lähelle päästään ja sitä lähemmäksi mitä nuorempana voidaan aloittaa korjausprosessi. Ihannetapaus olisi että prosessi voitaisiin aloittaa jo ennen murrosikää ja oman hormonitoiminnan käynnistymistä. Sittenkin taustalle jää jotain, mm. kromosomit ja joitakin fyysisiä aluperäisominaisuuksia jota nykylääketiede ei pysty vielä korjaamaan (esimerkiksi transmiehelle ei saada erektioon kykenevää penistä eikä transnaiselle raskauteen pystyvää kohtua ja munasarjoja).

        Vanhojen sananlaskujen mukaan kauneus on katsojan silmässä tai että kauneus on katoavaista. Esimerkiksi transnaisten ero cis-naisiin kapenee kun ikää alkaa kertymään. Tilanne voi jopa kääntyä päälaelleen kun cis-nainen rupsahtaa vaihdevuosissa ja transnainen säilyy nuorekkaana käyttämiensä hormoonien vuoksi.

        Voit vielä tutkiskella itseäsi ja vaikka et olisikikaan transsukupuolinen, ehkäpä voisit olla sittenkin transgender koska inhoat mieskroppaasi.

        Eihän miehille kyetä tekemään vaginaakaan. Katsele vähän minkälainen se on sisältä ja huomaat, että pitää olla aikamoinen taiteilija kyetäkseen luomaan sellainen taideteos.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Eihän miehille kyetä tekemään vaginaakaan. Katsele vähän minkälainen se on sisältä ja huomaat, että pitää olla aikamoinen taiteilija kyetäkseen luomaan sellainen taideteos.

        Tässä saunojen kulttuurissa nyt vaan on huomattavasti helpompaa elää naisena, jos haaroissa ei roiku penistä. Ja kutsukaa konservatiiviksi, mutta ei se nyt hirveän naisellistakaan ole, vaikkei toki naisella ole velvollisuutta olla naisellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä saunojen kulttuurissa nyt vaan on huomattavasti helpompaa elää naisena, jos haaroissa ei roiku penistä. Ja kutsukaa konservatiiviksi, mutta ei se nyt hirveän naisellistakaan ole, vaikkei toki naisella ole velvollisuutta olla naisellinen.

        Se, ettei ole penistä ei ole sama kuin että on vagina.
        Eunukeillakaan ei ollut penistä. Heillä oli kiinni poltettu haava vaginan sijasta.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Se, ettei ole penistä ei ole sama kuin että on vagina.
        Eunukeillakaan ei ollut penistä. Heillä oli kiinni poltettu haava vaginan sijasta.

        Pointtini oli vaan se, että jos olisin t-nainen niin pitäisin silti leikkausta parempana vaihtoehtona kuin että omistaisin naisena peniksen.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Eihän miehille kyetä tekemään vaginaakaan. Katsele vähän minkälainen se on sisältä ja huomaat, että pitää olla aikamoinen taiteilija kyetäkseen luomaan sellainen taideteos.

        Naisillakaan ei ole jokaisella samanlaista vaginaa, muunnoksia on valtavasti. Onhan selvää ettei urologi ja plastiikkakirurgi pysty rakentamaan täysin naisen vaginan toisintoa, mutta gynekologini totesi että hyvin lähelle on päästy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisillakaan ei ole jokaisella samanlaista vaginaa, muunnoksia on valtavasti. Onhan selvää ettei urologi ja plastiikkakirurgi pysty rakentamaan täysin naisen vaginan toisintoa, mutta gynekologini totesi että hyvin lähelle on päästy.

        Kerro kun on päästy lähelle tätä
        https://images.app.goo.gl/WfgdrAjWvGatHdpH9
        Silloin voimme puhua vaginasta, mutta muutoin se on avohaava.


    • Kely

      On vieela

    • Joopa-jo...

    • post-op-kaapissa

      en ennen hoitoja, mutta prosessin jälkeen menin kaappiin, enkä ole sen koomin kertonut kenelleekkään t-taustastani - paljon paljon helpompaa elämä näin kun ihmiset olettavat cis-sukupuoliseksi...

    • MinullaKokoPerheeni

      tietää, että olen transsukupuolinen ja käynyt leikkauksessa. Ex vaimoni asuu kanssani ja lapseni käyvät tyttö ja poikaystävineen kylässä. Elämämme pyörii täysin normaalisti. Myös muut ihmiset tietävät asian.

      Miksi se voi olla muutamille niin vaikeaa?

      • Onnellisestiavoliitossa

        Jotkut tykkäävät parisuhteesta, mutta osalle riittää se, ettei tule koskaan sellaista enää saamaan ja asuvat kimppa-asunnossa.


      • transjaylpeäsiitä

        itse kun tulin kaapista ulos, niin aika pian olin jo naisen kanssa parisuhteessa.

        Nykyään vapaalla jalalla ja en jaksa aina selittää omaa tarinaani. Eksä väänsi rautalangasta, että en olisi enää trans kun kaikki läpi käynnyt.

        Itselleni se, että kun oon aidosti mitä oon, niin pitkä parisuhde oli mahdollinen. Avain onnellisuuteen on oltava se mitä on.

        Jos olisin kaapissa edelleen, niin tuskin kenenkään kanssa olisin ollut. Rohkeesti kaapit auki ja siitä se lähtee.

        Jos jonkun kanssa synkkaa niin kerron kyllä, että post-op transnainen olen. Vapaalla taas voi lennellä kukasta kukkaan ja etsiskellä sitä uutta ruusua. Kaikki on mahdollista!

        Ja joo naisen näköinen, moniko ns syntynyt nainen on ihan naisen näköinen? Kun ihmisiä tarkkailee ihmisinä, niin eipä miehissä ja naisissa juuri eroa ole; on hyvin maskuliinisia naisia ja feminiinisiä naisia; ja kaikki miehissä sama juttu. Sukupuoli on sosiaalinen konstruktio, niin ihmiset on kasvatettu olemaan jompaa kumpaa vehkeiden perusteella. Lesboissa ainakin tuppaa olemaan hyvinkin maskuliinisia naisia, että moni mies jää kyllä kakkoseksi. Moni kehonrakennusta, voimalulajeja harrastava nainen menettää sitä "naiseuttaan" mitä ulkomaailma sanoo olevan sen naisen mallin. Mutta kaikki on sitä mitä sanoo olevansa ja tuntee olevansa. Vaikka ei ihan selllainen perinteinen "nainen" ole. Hynystä lainaten:
        "Jos sanon et taivas on musta
        se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
        jos sanon et maailma ei pyöri
        se ei silloin pyöri, jumalauta"
        ;)


      • Kerropase
        transjaylpeäsiitä kirjoitti:

        itse kun tulin kaapista ulos, niin aika pian olin jo naisen kanssa parisuhteessa.

        Nykyään vapaalla jalalla ja en jaksa aina selittää omaa tarinaani. Eksä väänsi rautalangasta, että en olisi enää trans kun kaikki läpi käynnyt.

        Itselleni se, että kun oon aidosti mitä oon, niin pitkä parisuhde oli mahdollinen. Avain onnellisuuteen on oltava se mitä on.

        Jos olisin kaapissa edelleen, niin tuskin kenenkään kanssa olisin ollut. Rohkeesti kaapit auki ja siitä se lähtee.

        Jos jonkun kanssa synkkaa niin kerron kyllä, että post-op transnainen olen. Vapaalla taas voi lennellä kukasta kukkaan ja etsiskellä sitä uutta ruusua. Kaikki on mahdollista!

        Ja joo naisen näköinen, moniko ns syntynyt nainen on ihan naisen näköinen? Kun ihmisiä tarkkailee ihmisinä, niin eipä miehissä ja naisissa juuri eroa ole; on hyvin maskuliinisia naisia ja feminiinisiä naisia; ja kaikki miehissä sama juttu. Sukupuoli on sosiaalinen konstruktio, niin ihmiset on kasvatettu olemaan jompaa kumpaa vehkeiden perusteella. Lesboissa ainakin tuppaa olemaan hyvinkin maskuliinisia naisia, että moni mies jää kyllä kakkoseksi. Moni kehonrakennusta, voimalulajeja harrastava nainen menettää sitä "naiseuttaan" mitä ulkomaailma sanoo olevan sen naisen mallin. Mutta kaikki on sitä mitä sanoo olevansa ja tuntee olevansa. Vaikka ei ihan selllainen perinteinen "nainen" ole. Hynystä lainaten:
        "Jos sanon et taivas on musta
        se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
        jos sanon et maailma ei pyöri
        se ei silloin pyöri, jumalauta"
        ;)

        Miksi transihminen uskoo tuohon soopaan, kun itsekin huomasit, ettei sinua voitu kasvattaa sukupuoleesi, joka sinulla oli haarovälin mukaan?


      • vaintyhmäluulee
        Kerropase kirjoitti:

        Miksi transihminen uskoo tuohon soopaan, kun itsekin huomasit, ettei sinua voitu kasvattaa sukupuoleesi, joka sinulla oli haarovälin mukaan?

        Sukupuoli ei ole haarovälissä!


      • Kerropase
        vaintyhmäluulee kirjoitti:

        Sukupuoli ei ole haarovälissä!

        Öö, sitähän juuri taisin kommentillani viestittää, kun huomautin ettei transihmistä voi kasvattaa haarovälin mukaan, koska se ei automaattisesti kerro henkistä sukupuolta.


      • transjaylpeäsiitä
        Kerropase kirjoitti:

        Öö, sitähän juuri taisin kommentillani viestittää, kun huomautin ettei transihmistä voi kasvattaa haarovälin mukaan, koska se ei automaattisesti kerro henkistä sukupuolta.

        Se henkinen sukupuoli on gender ja se toinen määritelmä sukupuolelle on sex. Se gender on se minkä ihminen kokee ja sex on se minkä ulkoinen ympäristö havainnoi. Eläimillä muunmuassa esimerkiksi linnuilla koiras saattaa olla värikkäämpi kuin naaras. Tuo on sex eli koiras/naaras; uros/naaras.

        Sukupuoli on myös sosiaalinen konstruktio. Ihmisiä halutaan luokitella vaikka mihin. Jos on sukupuolen nainen edustaja niin ulkomaailma asettaa paineet ihmisille, että kykenisi elämää tuossa lokerossa. Myös sukupuolen mies edustajalta odotetaan asettumista jonkinlaiseen lokerikkoon. Sosiaalisia oletuksia sukupuolesta voi olla vaikka mitä. On olemassa ihmisiä jotka huomaavat tuon lokeroinnin mielettömyyden ja pyrkii ulos tuosta boksista. Eli nainen voi olla maskuliininen, siinä missä mies feminiinen ja vice versa. Ja jos ymmärtää, että sukupuoli on konstruktio, niin voi olla olematta sukupuolta tai olla jotain muuta sukupuoleltaan. Rakentaa oman boksin. Nuo niin sanotut sukupuolilokerot aiheuttaa ihmisille kovia paineta omassa kokemassaan sukupuolessa. Esimerkkejä on kauneusleikkaukset jne.

        Tottakai naisen ei tarvitse näyttää olevansa nainen ollakseen nainen. Eikä miehen tarvitse näyttää mieheltä ollakseen mies. Ei elimet tee kenestekään miestä tai naista. Tosin jos käytetään termiä sex, eli tutkitaan tunnusomaisia merkkejä mitkä ovat tyypillisiä koiraalle tai naaraalle, niin on oltava aika Houdini, että pääsee esimerkiksi Leijonan pään sisään, että onko tämä sittenkin naaras, kun jos sillä on harjas ja jokin letku alapäässä. Toki se voi olla oikeasti naaras ja pienet elkeet käytöksesä paljastaisi sen, että kyseessä olisi transsukupuolinen yksilö.

        Tarkoitin, että paineita turhaan sysätään ihmisten päälle joka suunnasta ja kaapit voi avata ja olla sellainen kuin on ilman, että hakee ulkopuolelta hyväksyntää.

        Ja mitä soopaan uskomiseen tulee, niin uskon tieteeseen ja vihaan sanaa uskominen, mielelläni pyrin tietämään asiota kun uskomaan niihin. Ja tottakai muuttamaan omaa maailmankuvaani jos olen väärässä .

        Ja joo jos sanon biisin lainaaminen oli metafora siitä, että sitä mitä itse tunnen on se koko homman juju, ei se mitä se jonkun muun mielestä on.


      • Gkkrorigit
        transjaylpeäsiitä kirjoitti:

        Se henkinen sukupuoli on gender ja se toinen määritelmä sukupuolelle on sex. Se gender on se minkä ihminen kokee ja sex on se minkä ulkoinen ympäristö havainnoi. Eläimillä muunmuassa esimerkiksi linnuilla koiras saattaa olla värikkäämpi kuin naaras. Tuo on sex eli koiras/naaras; uros/naaras.

        Sukupuoli on myös sosiaalinen konstruktio. Ihmisiä halutaan luokitella vaikka mihin. Jos on sukupuolen nainen edustaja niin ulkomaailma asettaa paineet ihmisille, että kykenisi elämää tuossa lokerossa. Myös sukupuolen mies edustajalta odotetaan asettumista jonkinlaiseen lokerikkoon. Sosiaalisia oletuksia sukupuolesta voi olla vaikka mitä. On olemassa ihmisiä jotka huomaavat tuon lokeroinnin mielettömyyden ja pyrkii ulos tuosta boksista. Eli nainen voi olla maskuliininen, siinä missä mies feminiinen ja vice versa. Ja jos ymmärtää, että sukupuoli on konstruktio, niin voi olla olematta sukupuolta tai olla jotain muuta sukupuoleltaan. Rakentaa oman boksin. Nuo niin sanotut sukupuolilokerot aiheuttaa ihmisille kovia paineta omassa kokemassaan sukupuolessa. Esimerkkejä on kauneusleikkaukset jne.

        Tottakai naisen ei tarvitse näyttää olevansa nainen ollakseen nainen. Eikä miehen tarvitse näyttää mieheltä ollakseen mies. Ei elimet tee kenestekään miestä tai naista. Tosin jos käytetään termiä sex, eli tutkitaan tunnusomaisia merkkejä mitkä ovat tyypillisiä koiraalle tai naaraalle, niin on oltava aika Houdini, että pääsee esimerkiksi Leijonan pään sisään, että onko tämä sittenkin naaras, kun jos sillä on harjas ja jokin letku alapäässä. Toki se voi olla oikeasti naaras ja pienet elkeet käytöksesä paljastaisi sen, että kyseessä olisi transsukupuolinen yksilö.

        Tarkoitin, että paineita turhaan sysätään ihmisten päälle joka suunnasta ja kaapit voi avata ja olla sellainen kuin on ilman, että hakee ulkopuolelta hyväksyntää.

        Ja mitä soopaan uskomiseen tulee, niin uskon tieteeseen ja vihaan sanaa uskominen, mielelläni pyrin tietämään asiota kun uskomaan niihin. Ja tottakai muuttamaan omaa maailmankuvaani jos olen väärässä .

        Ja joo jos sanon biisin lainaaminen oli metafora siitä, että sitä mitä itse tunnen on se koko homman juju, ei se mitä se jonkun muun mielestä on.

        On tosiaan niin, että ihmiselle on pidetty arvostettavimpana käyttäytyä siten, että viehättää vastakkaista sukupuolta ja edesauttaa terveiden jälkeläisten syntymistä. Suurin osa aidosti kokee olevansa juuri tällaisia ihmisiä eikä se ole heille mikään ahdistava lokero. Kuten myöskään transnaista ei voisi vähempää kiinnostaa käyttäytyä kuten miesten odotetaan käyttäytyvän eikä transmiehellä ole paineita olla naisellinen tms.


      • transjaylpeäsiitä kirjoitti:

        itse kun tulin kaapista ulos, niin aika pian olin jo naisen kanssa parisuhteessa.

        Nykyään vapaalla jalalla ja en jaksa aina selittää omaa tarinaani. Eksä väänsi rautalangasta, että en olisi enää trans kun kaikki läpi käynnyt.

        Itselleni se, että kun oon aidosti mitä oon, niin pitkä parisuhde oli mahdollinen. Avain onnellisuuteen on oltava se mitä on.

        Jos olisin kaapissa edelleen, niin tuskin kenenkään kanssa olisin ollut. Rohkeesti kaapit auki ja siitä se lähtee.

        Jos jonkun kanssa synkkaa niin kerron kyllä, että post-op transnainen olen. Vapaalla taas voi lennellä kukasta kukkaan ja etsiskellä sitä uutta ruusua. Kaikki on mahdollista!

        Ja joo naisen näköinen, moniko ns syntynyt nainen on ihan naisen näköinen? Kun ihmisiä tarkkailee ihmisinä, niin eipä miehissä ja naisissa juuri eroa ole; on hyvin maskuliinisia naisia ja feminiinisiä naisia; ja kaikki miehissä sama juttu. Sukupuoli on sosiaalinen konstruktio, niin ihmiset on kasvatettu olemaan jompaa kumpaa vehkeiden perusteella. Lesboissa ainakin tuppaa olemaan hyvinkin maskuliinisia naisia, että moni mies jää kyllä kakkoseksi. Moni kehonrakennusta, voimalulajeja harrastava nainen menettää sitä "naiseuttaan" mitä ulkomaailma sanoo olevan sen naisen mallin. Mutta kaikki on sitä mitä sanoo olevansa ja tuntee olevansa. Vaikka ei ihan selllainen perinteinen "nainen" ole. Hynystä lainaten:
        "Jos sanon et taivas on musta
        se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
        jos sanon et maailma ei pyöri
        se ei silloin pyöri, jumalauta"
        ;)

        Jokainen naiseksi syntynyt on naisen näköinen.
        Te tavoittelette -50 luvun naista ja pidätte vain sellaisia "oikeina naisina", mutta todellisuudessa ei ole yhtä tapaa olla nainen.


      • Gkkrorigit kirjoitti:

        On tosiaan niin, että ihmiselle on pidetty arvostettavimpana käyttäytyä siten, että viehättää vastakkaista sukupuolta ja edesauttaa terveiden jälkeläisten syntymistä. Suurin osa aidosti kokee olevansa juuri tällaisia ihmisiä eikä se ole heille mikään ahdistava lokero. Kuten myöskään transnaista ei voisi vähempää kiinnostaa käyttäytyä kuten miesten odotetaan käyttäytyvän eikä transmiehellä ole paineita olla naisellinen tms.

        Oikeat naiset ja oikeat miehet harvemmin tarvitsevat noita lokeroita.
        He avaavat ovet ja toteuttavat vapaasti itseään ilman huolta stereotypioista.


      • Vaikkapa siksi, että transkultti määrittelee naisen näin:

        Tyhmä
        Heikko
        Pinnallinen
        Prostituoitu
        Passiivinen
        Hiljainen
        Alistuva
        Pelkäävä
        Holhottava
        Tykkää pinkistä, nukeista, meikeistä, muodista

        Jos et ole tätä, niin et ole nainen.


      • Gkkrorigit kirjoitti:

        On tosiaan niin, että ihmiselle on pidetty arvostettavimpana käyttäytyä siten, että viehättää vastakkaista sukupuolta ja edesauttaa terveiden jälkeläisten syntymistä. Suurin osa aidosti kokee olevansa juuri tällaisia ihmisiä eikä se ole heille mikään ahdistava lokero. Kuten myöskään transnaista ei voisi vähempää kiinnostaa käyttäytyä kuten miesten odotetaan käyttäytyvän eikä transmiehellä ole paineita olla naisellinen tms.

        Olette tuomassa takaisin sitä kun naiset kuvaannollisesti vain nukkuivat odottaen sankaria ja mies hoiti kaiken voittaessaan omakseen tuon naisen.
        Oikeat tytöt ovat kaivanneet itselleen sankareita elokuviin. Joitakin toiminnallisia naisia Lumikkien sijasta, mutta te tahdotte pysäyttää tämän.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Vaikkapa siksi, että transkultti määrittelee naisen näin:

        Tyhmä
        Heikko
        Pinnallinen
        Prostituoitu
        Passiivinen
        Hiljainen
        Alistuva
        Pelkäävä
        Holhottava
        Tykkää pinkistä, nukeista, meikeistä, muodista

        Jos et ole tätä, niin et ole nainen.

        Transkultin superstaraksi pääsee, kun rakentaa lisäksi turbohuulet ja ottaa jonkun pornofilmityylisen taiteilijanimen kuten "Luna Bong" tms.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Transkultin superstaraksi pääsee, kun rakentaa lisäksi turbohuulet ja ottaa jonkun pornofilmityylisen taiteilijanimen kuten "Luna Bong" tms.

        Onkin jännää, että transidentifioituneet miehet kutsuvat itseään mielellään hu*raksi, horoksi, lu*kaksi ja na*tuksi.
        Minusta se on enemmän naisten häpäisemistä kuin mitään muuta.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Onkin jännää, että transidentifioituneet miehet kutsuvat itseään mielellään hu*raksi, horoksi, lu*kaksi ja na*tuksi.
        Minusta se on enemmän naisten häpäisemistä kuin mitään muuta.

        Horise vaan, jos siitä jotain saat irti, mutta tällä palstalla ei käy transaktivisteja eikä viime vuosina juuri ketään muitakaan.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Onkin jännää, että transidentifioituneet miehet kutsuvat itseään mielellään hu*raksi, horoksi, lu*kaksi ja na*tuksi.
        Minusta se on enemmän naisten häpäisemistä kuin mitään muuta.

        Kun se alkuperäinen miehinen mieli on tallella haluineen, niin sitten ne ajatukset projisoidaan siihen itse kehiteltyyn naishahmoon. Ollaan samaan aikaan fetisismin kohde että sen toteuttaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Transkultin superstaraksi pääsee, kun rakentaa lisäksi turbohuulet ja ottaa jonkun pornofilmityylisen taiteilijanimen kuten "Luna Bong" tms.

        Ja sitten esitetään netissä jonkinlaista synnytyskuvaelmaa kun mies pumppaa vatsansa täyteen ilmaa ja vähän myöhemmin tekotissien kautta pumpataan maitoa, jota vauva pannaan imemään.
        Ajatella, että miehet käyttävät fetissien toteuttamiseen jopa vauvoja.

        Transihmiset eivät ehkä tienneet, että naisen rinnat on tarkoitettu lapsen ruokkimiseen, mutta miehen nänneistä ei siihen ole.
        Ja tiedättekö mitä, imettäminen ei ole ihmisoikeus.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ja sitten esitetään netissä jonkinlaista synnytyskuvaelmaa kun mies pumppaa vatsansa täyteen ilmaa ja vähän myöhemmin tekotissien kautta pumpataan maitoa, jota vauva pannaan imemään.
        Ajatella, että miehet käyttävät fetissien toteuttamiseen jopa vauvoja.

        Transihmiset eivät ehkä tienneet, että naisen rinnat on tarkoitettu lapsen ruokkimiseen, mutta miehen nänneistä ei siihen ole.
        Ja tiedättekö mitä, imettäminen ei ole ihmisoikeus.

        Ainahan voi olla myös raskaana oleva ja imettävä "mies" siten, että on alun perin fyysisesti nainen ja ryhtyy transmieheksi. Simsalabim: mies synnyttää ja imettää!

        Bigotit ja transfobit servattu 6-0 :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan voi olla myös raskaana oleva ja imettävä "mies" siten, että on alun perin fyysisesti nainen ja ryhtyy transmieheksi. Simsalabim: mies synnyttää ja imettää!

        Bigotit ja transfobit servattu 6-0 :D

        Ei se vatsa silmissä pullistu niin kuin ilmapallo oikean raskauden aikana jos et sitä tiennyt eikä naiseksi pukeutuneen miehen youtubevideossa lukisi, että kyseessä on keinotekoinen maidonpumppaaminen ja biologinen mies jos kyse olisi transidentifioituneesta naisesta.

        Biologia voitti 6-0


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ei se vatsa silmissä pullistu niin kuin ilmapallo oikean raskauden aikana jos et sitä tiennyt eikä naiseksi pukeutuneen miehen youtubevideossa lukisi, että kyseessä on keinotekoinen maidonpumppaaminen ja biologinen mies jos kyse olisi transidentifioituneesta naisesta.

        Biologia voitti 6-0

        No, tuo kirjoitukseni oli vähän yöllisesti väsähtänyttä vitsailua noista trans-uskomuksista.

        Mutta mainitsemallani tavallahan tosiaan noissa piireissä saadaan aikaan raskaana olevia "miehiä".


    • Näin_Se_On

      En nyt ala jaarittelemaan sitä ja tätä mitä pitäisi tehdä aikuinen ihminen kuitenkin olet, mutta muista että joka vuosi vanhennutaan ja niitä vuosia ei saa taikaisin edes taikuri!

    • Minun_mielipide

      Vanhana voit toki sitten valitella miksi et silloin kuin oli mahdollisuus, me eletään täällä vain kerran miksi et ajattelisi omaa etuasi ja ottaisi itseäsi niskasta kiinni ja hakeudu transpolille? kyse on kuitenkin sinun elämästä ei kenenkään muun! Perhe tai ei kuitenkin pitää ajatella myös omaa onnellisuutta :)

    • breakfree

      Kaappi auki ja menoks! Omaa itseä ei piä paeta! Tosiaan ne tekemättömät asiat jää kaivelemaan mieltä. Yleensä se kaikkein vaikeammalta tuntuva asia saattaa olla se kaikkein tärkein asia.

      • Anonyymi

        Itse salaa kadutte ja yllytätte toista vaarallisiin luonnottomiin leikkauksiin, hyi!
        Otatteko vastuun jos tuo mies kuolee "hoitoihin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse salaa kadutte ja yllytätte toista vaarallisiin luonnottomiin leikkauksiin, hyi!
        Otatteko vastuun jos tuo mies kuolee "hoitoihin".

        Kyllä alkaa olla jo väsähtänyttä.


    • Anonyymi

      Ennen yleä teeveetkin oli. Nythän sellaisia näkyy tauluissa. Tai maskhedswingerissä

      • Anonyymi

        No kyllä aika monikin tv on kaapissa, koska sehän ei näy päälle, kun on miesmoodissa.


    • Anonyymi

      Olen ihan normaali hetero. Johtunee osin varmaan myös siitä, etten asu tai oleskele kaapissa.

    • Anonyymi

      Pidä ittes miehenä! Saat töistäkin vähemmän palkkaa jos muutut naiseksi. BUU HA HA HAA!

      • Anonyymi

        Kertokaa nyt herranjumala jo mulle mitä vittua mun pitää pomolle sanoa, että se tajuaisi, että mulle ei voi miehenä maksaa tessin alinta palkkaa!!!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe