Lähes kaikki valitsee pahan ! ?

Miksi ?

Miksi lähes kaikki ihmiset palvelevat saatanaa, valitsemalla ja valtuuttamalla hänen palvelijoitaan / edustajiaan hallitsijoikseen, ja vaativat näin kaikkea hyvää, totuuden ja oikeudenmukaisesti yltäkylläistä elämää tarjolla pitävää Kristusta Jeesusta / Pyhää Henkeä = rakkautta (hyvän ja oikean tahdon) yhä uudelleen ja uudelleen, sukupolvesta toiseen, ristiin naulitsemista, = hylkäämistä.
Näin sulkien, kaiken mahdollisuuden hyvään ja turvalliseen, rakkaudelliseen yhteiseloon ja turvattuun tulevaisuuteen pääsyn. Näin vieden koko ajan kaikkea huonompaan ja huonompaan suuntaan. Valitsijoille ja valtuuttajille itselleenkin tuhoksi, eli omaksi vahingokseen, enemmin tai myöhemmin, mutta kuitenkin joka tapauksessa.
Ja lisäksi ikuisen kadotustuomion saaden, sen loputtoman itkun ja hammastenkiristyksen kohtalon, kunkin kohdallaan näin itse valiten ?

Saatanalla kun ei ole mahdollisuuttakaan antaa mitään todellista, kestävää hyvää, eikä oikeaa. Sillä on ainoastaan mahdollisuus, yrittää vietellä ja huijata, pettää ja tuottaa niihin lankeaville, eli Luojalleen tottelemattomille onnettomuutta ja onnettomuuksia, Jumalan, kunkin kohdalla sallimiin rajoihin asti, että niiden kautta edes oppisivat erottamaan oikean ja väärän, erottamaan hyvän pahasta, kun eivät muuten halua edes yrittää oppia. Eikä edes kuulla mitä Hän, kaiken luoja ja Herra, koko luomakunnan omistaja on sanonut ja opettanut, sekä antanut ohjeiksi / ehdoiksi, saadaksemme elää täällä omistamallaan luomakunnassa, viljelemällä ja varjelemalla tätä omaisuuttaan, OIKEIN, tuottamalla, tuottaa itsellemme elin tarpeemme. Ei siis väärin ja vääryydellä, riistämällä ja tuhoamalla / turmelemalla Hänen, Luojan, eli kaiken Herran, omaisuutta.

Sielun vihollisen saatanan valta on kukistettu Golgatan keskimmäisellä ristillä, sillä on ainoastaan oikeus rusikoida ja kurittaa tottelemattomia, eli Jumalaa vastaan taistelevia ihmisiä, jotka hän, saatana, on saanut petoksella houkuteltua puolelleen, ja se nauttii siitä, kun saa tuhota ja tappaa niitä hänen puolelleen, väärälle puolelle langenneita, Jumalan äänelle tottelemattomia, siis kurittomia, Jumalan kuvakseen luomia ihmisiä. Sillä, hänellä on oikein intohimo saada tuhota Jumalan kuvia, kuvakseen luomia ihmisiä. Siksi se tekee kaikkensa houkutellakseen ja vietelläkseen, jos mahdollista olisi, kaikkikin pois Jumalan varjeluksen piirin alaisuudesta. Jonka raja on määritelty Raamatun uudessa testamentissa, Jeesuksen Kristuksen ja / apostolien opetukset, ohjeet ehtoineen.
Tässä oli tiivistetty selitys ja syy tämän päivän julmaan maailman menoon

Varoitukseksi ja opiksi, sekä keskusteltavaksi / tutkittavaksi, ja sen myötä uudeksi paremmaksi ja turvallisemmaksi elämäksi, kunkin kohdallaan ratkaisun oikeaan suuntaan kääntymiseksi tehdäkseen, ja sitten tämän oikeaan vaihtoehtoehdon puolesta toimenpiteisiin ryhtymiseksi.

Jeesuksen Kristuksen nimessä, vähäinen palvelijansa, Esko H.

31

1267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 50+

Lähtee liikkeelle jo paratiisista,tää homma on tiivistetynä sillai et lusifer halus olla kovempi syrjä ja pistää maailman paremmaks,no nyt on skaba menossa.

• Maalaismies

Me voitais paremminkin sinun kanssa keskustella uskon asioista Mies50 . Sinä vaikutat rehelliseltä.

• Maalaismies

Valitsen pahan siksi, että se on rehellinen. Se ei lupaa pelastusta; paha ei valehtele, niinkuin sinä Esko H. Millä valtuuksilla lupaat pelastusta (ja mistä) ihmisille, jos he hyppäävät sinun uskoosi?

Minun pahuuteni ei lupaa mitään. Yritämme ainoastaan tulla toimeen sinunkinlaistesi kanssa. Aina se ei ole helppoa.

• ellumari

kuin Esko H, mutta en lähtisi puhumaan siitä asiasta tuossa järjestyksessä, van kääntäisin "alassuin" koko jutun.

Mies sanoi asian, niinkuin se on.Lusifer tahtoi olla parempi kuin Jumala.

Tälläistä parempana ja viisaampana olohalukkuuttahan täällä palstoillakin nähdään.

Parhaillaankin käydään pikku sotaa eräällä toisella palstalla.Puhumattakaan noista kapinoista ja rähinöistä, mitä on aina jossain päin tätä maapalloa.

• Angiina

Parahin, Maalaismies, en taaskaan ymmärtänyt logiikkaasi. Ja koska vaikutat tolkun mieheltä, uskallan sitä sinulta penätä. Mikäli paha ja hyvä asetetaan ikään kuin vastakkain (toistensa vastapooleiksi), kuten ymmärrän sinun tekevän, niin kuinka on mahdollista että vain toinen on jotakin? Tarkoitan, että kun sanot pahan olevan rehellinen, eikä paha myöskään lupaa mitään niin, onko hyvä sitten ikään kuin pahan negaatio? Eli kaikkea sitä, mitä paha ei ole?

• Maalaismies
        Angiina kirjoitti:

Parahin, Maalaismies, en taaskaan ymmärtänyt logiikkaasi. Ja koska vaikutat tolkun mieheltä, uskallan sitä sinulta penätä. Mikäli paha ja hyvä asetetaan ikään kuin vastakkain (toistensa vastapooleiksi), kuten ymmärrän sinun tekevän, niin kuinka on mahdollista että vain toinen on jotakin? Tarkoitan, että kun sanot pahan olevan rehellinen, eikä paha myöskään lupaa mitään niin, onko hyvä sitten ikään kuin pahan negaatio? Eli kaikkea sitä, mitä paha ei ole?

Esko H. avaa keskustelun määrittelemällä hyvän ja pahan näin:
        Miksi lähes kaikki ihmiset palvelevat saatanaa, valitsemalla ja valtuuttamalla hänen palvelijoitaan / edustajiaan hallitsijoikseen, ja vaativat näin kaikkea hyvää, totuuden ja oikeudenmukaisesti yltäkylläistä elämää tarjolla pitävää Kristusta Jeesusta / Pyhää Henkeä = rakkautta (hyvän ja oikean tahdon) yhä uudelleen ja uudelleen, sukupolvesta toiseen, ristiin naulitsemista, = hylkäämistä

Siis saatanaa palvelevat valitsevat hallitsijansa? Eihän se niin ole. Parhaillaan USA:n presidenttinä istuu avoin kristitty!

Jos hyvä ja paha määritellään noin yksioikoisesti, kuin Esko H. tekee, minä valitsen mieluummin pahan. Tietenkin, Angiina, nämä ovat vähän liian suuria kysymyksiä ratkaistavaksi näillä palstoilla. Elämä ei noudata liturgiaa ja jos noudattaa, niin yleensä metsään mennään.

• Angiina
        Maalaismies kirjoitti:

Esko H. avaa keskustelun määrittelemällä hyvän ja pahan näin:
        Miksi lähes kaikki ihmiset palvelevat saatanaa, valitsemalla ja valtuuttamalla hänen palvelijoitaan / edustajiaan hallitsijoikseen, ja vaativat näin kaikkea hyvää, totuuden ja oikeudenmukaisesti yltäkylläistä elämää tarjolla pitävää Kristusta Jeesusta / Pyhää Henkeä = rakkautta (hyvän ja oikean tahdon) yhä uudelleen ja uudelleen, sukupolvesta toiseen, ristiin naulitsemista, = hylkäämistä

Siis saatanaa palvelevat valitsevat hallitsijansa? Eihän se niin ole. Parhaillaan USA:n presidenttinä istuu avoin kristitty!

Jos hyvä ja paha määritellään noin yksioikoisesti, kuin Esko H. tekee, minä valitsen mieluummin pahan. Tietenkin, Angiina, nämä ovat vähän liian suuria kysymyksiä ratkaistavaksi näillä palstoilla. Elämä ei noudata liturgiaa ja jos noudattaa, niin yleensä metsään mennään.

Kiitos vastauksestasi, Maalaismies. Ensinnäkin olen sitä mieltä, että mikään kysymys ei ole palstalle liian suuri. Kaikki mikä mahtuu elämään mahtuu palstallekin. Keskustelun suurin este on, että ei määritellä, mitä tietyllä termillä tarkoitetaan. Ja sen jälkeen perustella, miksi sillä tarkoitetaan sitä, mitä kulloinkin tarkoitetaan. Toisin sanoen vaihdetaan ainoastaan mielipiteitä, joka ei tarkkaan ottaen ole keskustelua. Mielipiteitten vaihtaminen voi toki olla hauskaa, mutta johtaa helposti kinaamiseen.

Toiseksi nimimerkki Esko H. kirjoittaa epämääräisesti ja mystfioivasti, jolloin hänen näkemyksiinsä on vaikea ottaa kantaa. Suomessa on myös vallalla perinne, jossa uskonnosta ja/tai uskonnonfilosofisista kysymyksistä ei mielellään puhuta. Minua aihepiiri kuitenkin kiinnostaa.

• Albert51
        Angiina kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi, Maalaismies. Ensinnäkin olen sitä mieltä, että mikään kysymys ei ole palstalle liian suuri. Kaikki mikä mahtuu elämään mahtuu palstallekin. Keskustelun suurin este on, että ei määritellä, mitä tietyllä termillä tarkoitetaan. Ja sen jälkeen perustella, miksi sillä tarkoitetaan sitä, mitä kulloinkin tarkoitetaan. Toisin sanoen vaihdetaan ainoastaan mielipiteitä, joka ei tarkkaan ottaen ole keskustelua. Mielipiteitten vaihtaminen voi toki olla hauskaa, mutta johtaa helposti kinaamiseen.

Toiseksi nimimerkki Esko H. kirjoittaa epämääräisesti ja mystfioivasti, jolloin hänen näkemyksiinsä on vaikea ottaa kantaa. Suomessa on myös vallalla perinne, jossa uskonnosta ja/tai uskonnonfilosofisista kysymyksistä ei mielellään puhuta. Minua aihepiiri kuitenkin kiinnostaa.

"Suomessa on myös vallalla perinne, jossa uskonnosta ja/tai uskonnonfilosofisista kysymyksistä ei mielellään puhuta. Minua aihepiiri kuitenkin kiinnostaa."

Kyllähän tuo kiinnostava aihepiiri on, onhan se vaikuttanut ihmiskunnan kehitykseen todella vahvasti. Ja tulee vielä vaikuttamaankin.

Se on myös aihepiiri josta on kovasti vaikea keskustella oikeasti, kun niin moni on niin syvällä "suossa". "Keskustelusta" tulee vain jankkaamista. Perinne on siis kaiketi syntynyt Suomeen ihan järkevin perustein.

Millä me pääsemme (edes suurin osa) suosta ja mitä tilalle?

Albert

• Eemeli
        Angiina kirjoitti:

En jaksanut litaniaa lukea, koska arvaan sen sisällön. Vastauksia ja toteamuksia silmäilin. Jaksan ihmetellä, miksi tarusta on tullut niin suuri jakaja ihmisten mieliin. Miksi sitä ei voi ottaa pelkästään taruna ja kertomuksena. Tarun ja kertomuksen sisäpuolelle ja ytimeen pääsee kuka tahansa sitä harrastava. Tarina on olemassa ja se elää. Kaikki sen tietävät, mutta useat eivät halua omaksua sitä tarinaa kummenpaan asemaan. Tarina, jos sen alunperin olisi haluttu antaa ihmiskunnalle selkeää infoa ja opetusta ihmisiksi elämiseen, ei olisi monilta kohdin niin ympäripyöreä. Minun mielestäni uskottavaksi tarinan olisi vasta tehnyt viittaukset tapahtumiin, jotka vasta nyt on tieteellisesti todistettu. Tarinan uskottavuuden puolustajien perusteluna vain valitettavasti aina on, että sanassa on sanottu näin. Uskonnonfilosofia on mielestäni aivan turhaa liittyen muihin filosofisiin ajatelmiin. On jokseenkin käsittämätöntä kuinka jotkut fiksuna pitämäni henkilöt ottavat tarinassa elämisen keskeiseksi sisällökseen elämässään.

• Angiina
        Eemeli kirjoitti:

En jaksanut litaniaa lukea, koska arvaan sen sisällön. Vastauksia ja toteamuksia silmäilin. Jaksan ihmetellä, miksi tarusta on tullut niin suuri jakaja ihmisten mieliin. Miksi sitä ei voi ottaa pelkästään taruna ja kertomuksena. Tarun ja kertomuksen sisäpuolelle ja ytimeen pääsee kuka tahansa sitä harrastava. Tarina on olemassa ja se elää. Kaikki sen tietävät, mutta useat eivät halua omaksua sitä tarinaa kummenpaan asemaan. Tarina, jos sen alunperin olisi haluttu antaa ihmiskunnalle selkeää infoa ja opetusta ihmisiksi elämiseen, ei olisi monilta kohdin niin ympäripyöreä. Minun mielestäni uskottavaksi tarinan olisi vasta tehnyt viittaukset tapahtumiin, jotka vasta nyt on tieteellisesti todistettu. Tarinan uskottavuuden puolustajien perusteluna vain valitettavasti aina on, että sanassa on sanottu näin. Uskonnonfilosofia on mielestäni aivan turhaa liittyen muihin filosofisiin ajatelmiin. On jokseenkin käsittämätöntä kuinka jotkut fiksuna pitämäni henkilöt ottavat tarinassa elämisen keskeiseksi sisällökseen elämässään.

Parahin, Eemeli, meistä jokainen elää jossakin tarinassa. Tarinassa, joka on yhtäaikaa hyvä, paha, kaunis, ruma, täydellinen, vioittunut. Minussa on lukemattomia lapsuusmuistoja, koulumuistoja, tiedostamattomia muistoja, kirveleviä muistoja, huumaavia muistoja, muistan ensimmäisen duunipäiväni, hääpäiväni, Napolin lahden... kaikki minulle tapahtunut on jättänyt minuun jälkensä.

Minä siis koostun kaikesta siitä, mitä olen nähnyt, kokenut, tuntenut ja ajatellut elämäni aikana. En siis ainoastaan elä tarinassa. Olen itse tuo tarina.

• Eemeli
        Angiina kirjoitti:

Parahin, Eemeli, meistä jokainen elää jossakin tarinassa. Tarinassa, joka on yhtäaikaa hyvä, paha, kaunis, ruma, täydellinen, vioittunut. Minussa on lukemattomia lapsuusmuistoja, koulumuistoja, tiedostamattomia muistoja, kirveleviä muistoja, huumaavia muistoja, muistan ensimmäisen duunipäiväni, hääpäiväni, Napolin lahden... kaikki minulle tapahtunut on jättänyt minuun jälkensä.

Minä siis koostun kaikesta siitä, mitä olen nähnyt, kokenut, tuntenut ja ajatellut elämäni aikana. En siis ainoastaan elä tarinassa. Olen itse tuo tarina.

Haluatko jatkaa ?

• Angiina
        Eemeli kirjoitti:

Haluatko jatkaa ?

Tarkoitako elämäni tarinaa, vai tätä keskustelua? Tosin nyt minun on keskeytettävä jaarittelu tältä illalta, sillä meillä täällä on jo huominen ja minun on mentävä nukkumaan. Keskustelua jatkan mielelläni. Kaikesta muusta paitsi aistillisuudesta tai sen puutteesta (varsinkaan siitä). Olet varmasti huomannut, että tarvitsen palstaa enemmän kuin se minua.

• Eemeli
        Angiina kirjoitti:

Tarkoitako elämäni tarinaa, vai tätä keskustelua? Tosin nyt minun on keskeytettävä jaarittelu tältä illalta, sillä meillä täällä on jo huominen ja minun on mentävä nukkumaan. Keskustelua jatkan mielelläni. Kaikesta muusta paitsi aistillisuudesta tai sen puutteesta (varsinkaan siitä). Olet varmasti huomannut, että tarvitsen palstaa enemmän kuin se minua.

???

• Esko H.
        Angiina kirjoitti:

Vähän haastetta lisää, jos kiinnostaa perehtyä enemmän totuuden etsimiseen.

http://samima1,tripod.com

• Korjaus / Esko H.
        Angiina kirjoitti:

Vähän haastetta lisää, jos kiinnostaa perehtyä enemmänkin totuuden etsimiseen.

http://samima1.tripod.com

• Esko H.
        Albert51 kirjoitti:

"Suomessa on myös vallalla perinne, jossa uskonnosta ja/tai uskonnonfilosofisista kysymyksistä ei mielellään puhuta. Minua aihepiiri kuitenkin kiinnostaa."

Kyllähän tuo kiinnostava aihepiiri on, onhan se vaikuttanut ihmiskunnan kehitykseen todella vahvasti. Ja tulee vielä vaikuttamaankin.

Se on myös aihepiiri josta on kovasti vaikea keskustella oikeasti, kun niin moni on niin syvällä "suossa". "Keskustelusta" tulee vain jankkaamista. Perinne on siis kaiketi syntynyt Suomeen ihan järkevin perustein.

Millä me pääsemme (edes suurin osa) suosta ja mitä tilalle?

Albert

Jos kiinostaa voi käydä katsomassa aiheeseen liittyvää enemmänkin, on paljon monenlaista jota voi tutkailla, ja laittaa vaikka kysymysmerkillä, keskusteluaiheita.

http://samima1.tripod.com

• Esko H.
        ellumari kirjoitti:

kuin Esko H, mutta en lähtisi puhumaan siitä asiasta tuossa järjestyksessä, van kääntäisin "alassuin" koko jutun.

Mies sanoi asian, niinkuin se on.Lusifer tahtoi olla parempi kuin Jumala.

Tälläistä parempana ja viisaampana olohalukkuuttahan täällä palstoillakin nähdään.

Parhaillaankin käydään pikku sotaa eräällä toisella palstalla.Puhumattakaan noista kapinoista ja rähinöistä, mitä on aina jossain päin tätä maapalloa.

On tarjolla monenlaisia ja monella tavalla asiaa valaisevia aiheita, niitä voi käydä katsomassa esim.sivustolla, http://samima1.tripod.com

• Esko H.

Jeesukselta Kristukselta on valtuudet, ja Hänen nimesään lupaan pelastusta ikuiselta kadotukselta, siltä iäti kestävältä itkulta ja hammastenkiristykseltä, joka Jumalattomia, = Jumalan ja Jeesuksen elämällään, teoillaan ja sanoillaan kieltäviä, silloin Jumalan vastustajia odottaa, eli joutuu siinä vaiheessa, kun sirtyy ajasta ikuisuuden puolelle. Siinä vaiheessa jos asiat, eli Jumala yhteys ei ole kunnossa, niin huonosti käy.

Ainoastaan ne, jotka ovat tehneet uskon ratkaisun Jeesuksen Kristuksen puoleen ja lähteneet Hänen seuraansa ja seurakunta yhteyteensä, pelastuvat Jumalan vihan ja tuomion alaisuudesta.

• Angiina
        Eemeli kirjoitti:

???

Heippa, Eemeli, tämä aikaero tekee sen, että aina kun te siellä olette parhaassa vireessä, minun on kiireesti painuttava pehkuihin. Ajatusten vaihto on välillä hankalaa. Sinä siis haluaisit tietää, miksi joku täysipäisenä pitämäsi ihminen (kuten minä?) on kiinnostunut kristinuskosta. Menikö nyt oikein?

• Esko H. kirjoitti:

On tarjolla monenlaisia ja monella tavalla asiaa valaisevia aiheita, niitä voi käydä katsomassa esim.sivustolla, http://samima1.tripod.com

katsos Eskoseni sieltä kun saarnaamiseltasi kerkiät

• ellumari
        RamiKS kirjoitti:

katsos Eskoseni sieltä kun saarnaamiseltasi kerkiät

Saatanan pahuuden "markkinoimisen" heti alkumetreillä.
        Myöskin ihmisen pahuuden julistamisen.Sellainen ei omasta pahuudestaan tietoiselle ihmiselle ole se lohdun ja toivon sanoma, mitä julistuksen tarkoitus oli tuoda esiin.
        Eskolla on intoa ja hyvää tahtoa, mutta taitoa puuttuu.
        Siksi sanoin, että kääntäisin saarnan alassuin.

• Eemeli
        Angiina kirjoitti:

Heippa, Eemeli, tämä aikaero tekee sen, että aina kun te siellä olette parhaassa vireessä, minun on kiireesti painuttava pehkuihin. Ajatusten vaihto on välillä hankalaa. Sinä siis haluaisit tietää, miksi joku täysipäisenä pitämäsi ihminen (kuten minä?) on kiinnostunut kristinuskosta. Menikö nyt oikein?

Ei mennyt. En henkilöinyt. Tuli mieleeni muutama julkisuuden henkilö ja tuttavapiirissänikin on hurahtaneita. Jopa sukulaisissa.

• Esko H.
        ellumari kirjoitti:

Saatanan pahuuden "markkinoimisen" heti alkumetreillä.
        Myöskin ihmisen pahuuden julistamisen.Sellainen ei omasta pahuudestaan tietoiselle ihmiselle ole se lohdun ja toivon sanoma, mitä julistuksen tarkoitus oli tuoda esiin.
        Eskolla on intoa ja hyvää tahtoa, mutta taitoa puuttuu.
        Siksi sanoin, että kääntäisin saarnan alassuin.

Oletko lukenut tai tutustunut Johannes kastajan saarnaamistyyliin Raamatun uudessa testamentissa ?

Itse Jeesus Kristus kuitenkin kehui Johannes kastajaa siihen menneistä suurimmaksi vaimoista syntyneistä, parhaaksi saarnaajaksi. Kaikki riensivät parannuksen kasteelle kun Johannes saarnasi, sanoen: Jo on kirves laitettu puun juurelle, jokainen oksa puussa (ihminen yhteiskunnassa)joka ei kanna hyvää hedelmää hakataan irti ja heitetään sammumattomaan tuleen. Eli ikuiseen tulijärveen, eli sinne helvettiin, josta ei ole paluuta.

• ellumari
        Esko H. kirjoitti:

Oletko lukenut tai tutustunut Johannes kastajan saarnaamistyyliin Raamatun uudessa testamentissa ?

Itse Jeesus Kristus kuitenkin kehui Johannes kastajaa siihen menneistä suurimmaksi vaimoista syntyneistä, parhaaksi saarnaajaksi. Kaikki riensivät parannuksen kasteelle kun Johannes saarnasi, sanoen: Jo on kirves laitettu puun juurelle, jokainen oksa puussa (ihminen yhteiskunnassa)joka ei kanna hyvää hedelmää hakataan irti ja heitetään sammumattomaan tuleen. Eli ikuiseen tulijärveen, eli sinne helvettiin, josta ei ole paluuta.

Muistatko mitä Jeesus sanoi:
        "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti...."
        Tarkkaan en juuri nyt muista miten sanatarkasti jatkuu, mutta ainakin suunnilleen näin:"Sen jälkeen julistetaan evankeliumia.."

Eli elämme Raamatun mukaan armotaluskautta(teolooginen termi)
        Uuden liiton ihminen (uskova) elää armon alla.
        Pyri sanomassasi enemmän armokeskeisyyteen!

• Eemeli
        ellumari kirjoitti:

Tarkkaan en juuri nyt muista miten sanatarkasti jatkuu, mutta ainakin suunnilleen näin:"Sen jälkeen julistetaan evankeliumia.."

Älä nyt pahastu, että heitän väliin. Haluaisin tietää mitä mielestäsi tarkoittaa armo ja sen keskeisyys.

• ellumari
        Eemeli kirjoitti:

Älä nyt pahastu, että heitän väliin. Haluaisin tietää mitä mielestäsi tarkoittaa armo ja sen keskeisyys.

Läpi Uuden testamentin voit lukea mitä on armo.
        Minä tarkoitin armokeskeisyydellä julisusta, missä tämä armo on keskeisin asia.
        Ei tumio ja ihmisten syyllistäminen.
        Sillä syyllisyyttä kyllä alkaa löytyä kun luet sitä armon sanomaa.
        Kuulostaa ristiritaiselta, mutta näin se vaan on.
        Ei syyllistämällä ja tuomitsmalla kukaan tee niitä Eskon markkinoimia oikeita, hyviä valintoja, vaan se armokeskeinen julistus saa aikaan sen armon ikävän, mikä johtaa siihen Eskonkin julistamaan parannukseen.
        Tämä on teologiaa, mutta ennen kaikkea evankeliumia.

• Eemeli
        ellumari kirjoitti:

Läpi Uuden testamentin voit lukea mitä on armo.
        Minä tarkoitin armokeskeisyydellä julisusta, missä tämä armo on keskeisin asia.
        Ei tumio ja ihmisten syyllistäminen.
        Sillä syyllisyyttä kyllä alkaa löytyä kun luet sitä armon sanomaa.
        Kuulostaa ristiritaiselta, mutta näin se vaan on.
        Ei syyllistämällä ja tuomitsmalla kukaan tee niitä Eskon markkinoimia oikeita, hyviä valintoja, vaan se armokeskeinen julistus saa aikaan sen armon ikävän, mikä johtaa siihen Eskonkin julistamaan parannukseen.
        Tämä on teologiaa, mutta ennen kaikkea evankeliumia.

Vastauksestasi. En tosin juurikaan ymmärtänyt sitä, mutta luulen Sinun olleen vilpitön. Rahvaanomaisesti sanoen nämä armonasiat eivät mene "jakeluun" niinkuin eivät mene myöskään afganistanissa, muista puhumattakaan.

• Olaan lopun ajassa, huom !
        ellumari kirjoitti:

Nyt on vain niin että, armotalouskausi on loppumassa, ja nyt on julistettava sitä Jumalan valtakunnan evankeliumia, josta sanotaan että tämä valtakunnan evankeliumi pittää saarannataman kaikille luoduille ja sitten tulee loppu.

Eli alkaa tilintekojen vaihe, kukin saa tekojensa ja ansionsa mukaan, kuka hyvää kuka pahaa palkakseen.

Tulee samanlainen vaihe kuin Johannest kastajan aikana, kun kaikki Israel, oli jäleen luopunut seuraamasta Herraa, ja kaikkinainen pahuus ja vääryys oli päässyt valtaan, niin kuin nytkin on.

Eli tarvitaan todella huutavan ääntä erämaasta, heräätämään uskovia unitilastaan johon ovat vaipuneet, ja näin joutuneet luopumuksen, eli paikallaan polkemisen tilaan.

• Eemeli
        Olaan lopun ajassa, huom ! kirjoitti:

Nyt on vain niin että, armotalouskausi on loppumassa, ja nyt on julistettava sitä Jumalan valtakunnan evankeliumia, josta sanotaan että tämä valtakunnan evankeliumi pittää saarannataman kaikille luoduille ja sitten tulee loppu.

Eli alkaa tilintekojen vaihe, kukin saa tekojensa ja ansionsa mukaan, kuka hyvää kuka pahaa palkakseen.

Tulee samanlainen vaihe kuin Johannest kastajan aikana, kun kaikki Israel, oli jäleen luopunut seuraamasta Herraa, ja kaikkinainen pahuus ja vääryys oli päässyt valtaan, niin kuin nytkin on.

Eli tarvitaan todella huutavan ääntä erämaasta, heräätämään uskovia unitilastaan johon ovat vaipuneet, ja näin joutuneet luopumuksen, eli paikallaan polkemisen tilaan.

Nyt on vain niin.... Kenen mielestä Eskoseni. Tilintekojen vaihe on aikaa sitten alkanut, eli ihmiset maapallon eri puolilla saavat nyt - ja ovat aina saaneet ansionsa mukaan. Ovatko Sinunkin mielestäsi. Uskovat eivät ole olleet missään unitilassa mailmanhistoriassa, tappaessaan miljoonia ihmisiä, jatkaen sitä tänäkin päivänä. Eivätkä missään nimessä ole missään luopumuksen tilassa. Päin vastoin, erittäin aktiivisessa. Otappas pikkuisen realistisempi ote, niin tulisit paremmin ymmärretyksi.

• ellumari
        Olaan lopun ajassa, huom ! kirjoitti:

tarkoitettuja?
        Tuossa naapurissa kaveri sanoo, ettei pysty edes ymmärtämään kun kerroin että raamatussa , uudessa testamentissa on tämä asia pähkinänkuoressa.
        Esko, aivan rakkaudessa sinulle:Jospa neuvottelisit "työnantajasi" kanssa aina ennen "työmatkaa", kysyisit Häneltä kuinka Hän haluaisi tämän markkinointipuolen tapahtuvan.

Sinä olet vilpitön, mutta se pateettisuus millä tuot sanottavasi julki, ei tavoita tavallista arkipakanaa.

• Olettehan panneet merkille, että
      - Ruoho on a i n a vihreämpää aidan toisella puolella.
      - Kielletty hedelmä maistuu a i n a paremmalta.

Minä a i n a k i n menen siitä yli missä aita on matalin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5077
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3322
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3069
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      38
      2298
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1797
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1550
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1474
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      119
      1149
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1109
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1077
    Aihe