Aikuisen lapsen ylisuojelua?

hermoromahdus

Olen 22-vuotias paljon kokenut nainen. Minulla on ongelma vanhempieni kanssa koska he eivät hyväksy uutta poikaystävääni. Äitini soitti minulle tänään ja vaati että lopetan tämän tuoreen suhteen koska on kuullut kylältä pahaa sanottavaa uudesta vävystään. Samaan hengenvetoon hän haukkui edelliset poikaystäväni ja kuinka hän häpesi niitä. Minulla on kaksi isosiskoa ja molemmat ovat naimisissa. Vanhemmat rakastavat näitä vävyjään vaikka heidän lähisuvussa on esimerkiksi pedofiileja ja muita hulluja, jotka jo istuvat linnassa.

Vanhempani eivät tiedä että kävin edellisen suhteen tuomien ongelmien takia psykiatrilla ja söin mielialalääkkeitä. Uusi poikaystävä sai elämäni mallikkaaksi ja en enää syö lääkkeitä. Hän on oikeasti aurinko elämässäni. Aina jos minulle sattuu henkilökohtaisessa elämässä jotakin ihanaa, se tuomitaan vanhempieni toimesta. Seurustelusuhde, uudet kaverit ja vaikkapa ostokseni ikeasta. Aina löytyy pahaa sanottavaa. Ainoastaan he ovat iloisia työpaikastani (ainoa miinus on että ei ole kokoaikainen) ja siitä että menin äidin haluamalle kurssille yliopistoon. Nyt tämä alkoi riittämään ja saan kohta hermoromahduksen.Mitä kannattaisi tehdä jos lähimmät ihmiset aiheuttavat jatkuvasti mielipahaa? Olenko esimerkiksi ottamatta yhteyttä vähän aikaa? Tämä tosiaan alkoi olemaan viimeinen niitti, en kestä sitä että aina minun kumppaneista tehdään silmätikkuja.

2

151

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Napanuoraa ei ole leikattu vanhempiesi taholta ja sinä taidat olla äitisi marionetti (tahdoton ihminen joka on helposti toisten johdateltavissa) Miksi tämä aloitus on tällä palstalla, ethän ole enää mikään lapsi. Nyt rohkeutta ja teet vanhemmillesi selväksi että olet aikuinen ihminen joka osaa ajatella omilla aivoillaan.

• Miriam*S*

Kehotan todellakin ottamaan suurta etäisyyttä vanhempiisi/muihin jotka kohtelevat sinua samalla tavalla. Ei sille voi mitään jos omat vanhemmat ovat ikäviä ihmisiä, sinä olet kumminkin nyt aikuinen ihminen ja sinulla on oikeasti vastuu pitää elämäsi siistinä sellaisista ihmisistä jotka tuottavat sinulla vain harmia tai surua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      841
    2. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      83
      781
    3. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      696
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      2
      654
    5. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      1
      564
    6. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      56
      541
    7. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      184
      529
    8. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      70
      523
    9. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      24
      486
    10. Meinasin tukehtua juomaan :D

ihan jäätävä maha sulla 🤣🤣🤣 m-n ihmekö kun oot sinkku
      Ikävä
      58
      480
    Aihe