Mikäköhän voisi olla ongelmana kun moottorin merkkivalo palaa aina aika-ajoin. Auto on Opel astra -95 1.8I 16V. Eli on kai jonkinlainen häiriö moottorin ohjausjärjestelmässä, mutta mitäköhän pitäisi tehdä että se sammuis?
Moottorin merkkivalo palaa
13
13521
Vastaukset
- Korjaamolla
Vika voi olla pienikin. Mutta jos onnistut niin mene silloin valon palaessa näyttämään autoa merkkiliikkellä niin testerillä saavat selville mikä mahdollisesti aiheuttaa oiretta.Ja jätä auto käyntiin kun menet liikkeeseen .Sano että tulisivat siinä tilassa auton tutkimaan..Yleenänsä korjaamot ovat ns asiakas ystävällisiä..
Muutoin mahdotonta sanoa.
Tai sitten vikamuistissa..Mutta korjaamo tietää paremmin - juha_
Ainakin -99 Astrassa tuon kuuluukin aivan normaalisti sillointällöin palaa. Merkkihuollossa värkkäävät "jotain" ja valo pysyy kk:n pois ja palaa sen jälkeen. Itse olen jo tottunut moiseen enkä anna sen ajoa enää häiritä.
- G-malli
palaa moottorinvarotusvalo aina sillontällön. auto kuitenki toimii suht normaalisti joten en ole antanu asian haitata hurjastelua.
- Ex-opelisti
Normaalisti moottorinvalvonnan-valon ei kuulu palaa, eikä syttyillä! Jos valo syttyy tai palaa jatkuvasti on jotain aina vialla. Yleensä valon syttyminen jättää vikakoodin testeriin, jos auto kuitenkin tuntuu toimivan normaalisti ja valo syttyilee satunnaisesti, on kyseessä todennäköisesti jokin sähkövika tai alkava vika jossain osassa, eli jonkin osan epänormaalia toimintaa.
Opelin merkkihuollossa ei kannata korjauttaa, on kallista, eivätkä kuitenkaan saa sitä kuntoon, jos nyt edes tietävät mikä on vialla...todennäköisesti eivät tiedä vaikka saisivat vikakoodin ulos. Suosittelen jotain Bosch-huoltoa tai vast. Kuitenkin voin kertoa että Opeleissa vikavalojen palamista voi jopa sanoa normaaliksi, niin usein ne palavat...suosittelen merkin vaihtamista.
Ja voin suoraan sanoa että tämä on katkeran miehen juttua, niin monta Opelia olen omistanut ja merkki vaihtui kun usko ja toivo loppui täysin Opelia kohtaan...joten ei tarvitse kenenkään sellaisen Opel-miehen tai -naisen puollustella, joka vielä ei ole suostunut uskomaan mitä Opelin "laatu" on...itsekkin joskus täälä Opelia puollustelleena... :I - Jammu
Mulla vaihdettiin -94 1.8 16V Astraan n. 2 vuoden sisällä auton pakastavedosta nokka-akselianturi kahteen kertaan, aina yhden huoltovälin (15 tkm) jälkeen. KOskapa koodien mukaan aina lykkäsi saman anturivian mutta asia ei korjaantunut, kielsin sittemmin huoltoa vaihtamasta "viallisia" osia. Nyttemmin eivät häiriövalot ole vuosiin palaneet ja vikakoodeja ei lykkää, kun kerran pitkällisen painostuksen jälkeen huollossa puhdistivat ja käsittelivät suojaavalla kontaktiaineella antureille menevät piuhat ja liittimet. Tässä kannattaa olla asiakkaan tarkkana ja aloitteellinen. N. 100 euron antureita on huollon kiva myydä ja vaihtaa.
- teuvo_jyrää
Tarkista koska ilmansuodatin on vaihdettu, ettei ole tukossa.
Omahohtainen kokemus. Auto ei tosin ollut opel vaan saab 900. Moottorin merkkivalo syttyi ja alkoi kone hieman laiskistua. Kävin näyttämässä Laakkosen pikahuollossa. Kaveri laittoi tietokoneen kiinni ja sanoi, että "ruiskua herjaa, mutta koska kulkee niin aja vielä"
Rupesin sitten itse tutkimaan myöhemmin ja huomasin että toi ilmanputsari oli tukossa. Vaihdoin sen ja kaikki OK!! - Astra -00 2.0 16V
Itselläni oli täysin samanlainen vika omassa Astrassani. Vein auton Opelin Masterfit -pikahuoltoon, jossa testerillä totesivat, että nokka-akselin asentotunnistin on vaurioitunut. Vika korjattiin puolessa tunnissa. Korjaukselle tuli hintaa yhteensä n. 214 euroa eikä vikavalo ole sen jälkeen palanut... Toivottavasti et joudu tuota kalliimpaa remppaa tekemään!
Ao. linkistä löytyy toinenkin asiaan liittyvä keskustelu:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=576&posting=22000000004766901 - Lare
ja sammuu, näin sanoo käsikirja, kuulemma auton ajo-ohjelma tekee jotakin hienosäätöä,
voi myös käyttää ns. varakäyntijärjestelmää
päällä ajoittain. - harri76
minulla sama vika 2000vm 1.8l opel zafirassa.. moottorinhäiriö valo syttyy kun löysäät kaasua/tulet risteykseen.. häviää kun käyttää virrat poikessa? 3kpl vaihtanut nokka-akselin asentotunnistin antureita.. ei voi olla niissä vika vaikka ilmoittaa?? miten lie ilmamassamittari/ilmanputsari? voiko tehhä tuommosen vian?
- Originaali
Kun vaihdoit nokka-akselin tunnistimen, ostitko alkuperäisosan vai tarvikemallin anturin?
- Anonyymi
Originaali kirjoitti:
Kun vaihdoit nokka-akselin tunnistimen, ostitko alkuperäisosan vai tarvikemallin anturin?
Ei sähkö ja anturi vermeitä kannata tarvikkeina hommata, jos ei haluu 1kk - 1 vuoden päästä niitä taas vaihtaa.
- Anonyymi
Itse luovuin jo v. 2002 astrasta.
- Anonyymi
Eiköhän tuo aloittajan ongelma alkaisi olla jo selvitetty vähitellen, kun aloituksesta on piakkoin viisitoista (15) vuotta? On vuodelta 2004 siis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818