Mikäköhän voisi olla ongelmana kun moottorin merkkivalo palaa aina aika-ajoin. Auto on Opel astra -95 1.8I 16V. Eli on kai jonkinlainen häiriö moottorin ohjausjärjestelmässä, mutta mitäköhän pitäisi tehdä että se sammuis?
Moottorin merkkivalo palaa
13
13071
Vastaukset
- Korjaamolla
Vika voi olla pienikin. Mutta jos onnistut niin mene silloin valon palaessa näyttämään autoa merkkiliikkellä niin testerillä saavat selville mikä mahdollisesti aiheuttaa oiretta.Ja jätä auto käyntiin kun menet liikkeeseen .Sano että tulisivat siinä tilassa auton tutkimaan..Yleenänsä korjaamot ovat ns asiakas ystävällisiä..
Muutoin mahdotonta sanoa.
Tai sitten vikamuistissa..Mutta korjaamo tietää paremmin - juha_
Ainakin -99 Astrassa tuon kuuluukin aivan normaalisti sillointällöin palaa. Merkkihuollossa värkkäävät "jotain" ja valo pysyy kk:n pois ja palaa sen jälkeen. Itse olen jo tottunut moiseen enkä anna sen ajoa enää häiritä.
- G-malli
palaa moottorinvarotusvalo aina sillontällön. auto kuitenki toimii suht normaalisti joten en ole antanu asian haitata hurjastelua.
- Ex-opelisti
Normaalisti moottorinvalvonnan-valon ei kuulu palaa, eikä syttyillä! Jos valo syttyy tai palaa jatkuvasti on jotain aina vialla. Yleensä valon syttyminen jättää vikakoodin testeriin, jos auto kuitenkin tuntuu toimivan normaalisti ja valo syttyilee satunnaisesti, on kyseessä todennäköisesti jokin sähkövika tai alkava vika jossain osassa, eli jonkin osan epänormaalia toimintaa.
Opelin merkkihuollossa ei kannata korjauttaa, on kallista, eivätkä kuitenkaan saa sitä kuntoon, jos nyt edes tietävät mikä on vialla...todennäköisesti eivät tiedä vaikka saisivat vikakoodin ulos. Suosittelen jotain Bosch-huoltoa tai vast. Kuitenkin voin kertoa että Opeleissa vikavalojen palamista voi jopa sanoa normaaliksi, niin usein ne palavat...suosittelen merkin vaihtamista.
Ja voin suoraan sanoa että tämä on katkeran miehen juttua, niin monta Opelia olen omistanut ja merkki vaihtui kun usko ja toivo loppui täysin Opelia kohtaan...joten ei tarvitse kenenkään sellaisen Opel-miehen tai -naisen puollustella, joka vielä ei ole suostunut uskomaan mitä Opelin "laatu" on...itsekkin joskus täälä Opelia puollustelleena... :I - Jammu
Mulla vaihdettiin -94 1.8 16V Astraan n. 2 vuoden sisällä auton pakastavedosta nokka-akselianturi kahteen kertaan, aina yhden huoltovälin (15 tkm) jälkeen. KOskapa koodien mukaan aina lykkäsi saman anturivian mutta asia ei korjaantunut, kielsin sittemmin huoltoa vaihtamasta "viallisia" osia. Nyttemmin eivät häiriövalot ole vuosiin palaneet ja vikakoodeja ei lykkää, kun kerran pitkällisen painostuksen jälkeen huollossa puhdistivat ja käsittelivät suojaavalla kontaktiaineella antureille menevät piuhat ja liittimet. Tässä kannattaa olla asiakkaan tarkkana ja aloitteellinen. N. 100 euron antureita on huollon kiva myydä ja vaihtaa.
- teuvo_jyrää
Tarkista koska ilmansuodatin on vaihdettu, ettei ole tukossa.
Omahohtainen kokemus. Auto ei tosin ollut opel vaan saab 900. Moottorin merkkivalo syttyi ja alkoi kone hieman laiskistua. Kävin näyttämässä Laakkosen pikahuollossa. Kaveri laittoi tietokoneen kiinni ja sanoi, että "ruiskua herjaa, mutta koska kulkee niin aja vielä"
Rupesin sitten itse tutkimaan myöhemmin ja huomasin että toi ilmanputsari oli tukossa. Vaihdoin sen ja kaikki OK!! - Astra -00 2.0 16V
Itselläni oli täysin samanlainen vika omassa Astrassani. Vein auton Opelin Masterfit -pikahuoltoon, jossa testerillä totesivat, että nokka-akselin asentotunnistin on vaurioitunut. Vika korjattiin puolessa tunnissa. Korjaukselle tuli hintaa yhteensä n. 214 euroa eikä vikavalo ole sen jälkeen palanut... Toivottavasti et joudu tuota kalliimpaa remppaa tekemään!
Ao. linkistä löytyy toinenkin asiaan liittyvä keskustelu:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=576&posting=22000000004766901 - Lare
ja sammuu, näin sanoo käsikirja, kuulemma auton ajo-ohjelma tekee jotakin hienosäätöä,
voi myös käyttää ns. varakäyntijärjestelmää
päällä ajoittain. - harri76
minulla sama vika 2000vm 1.8l opel zafirassa.. moottorinhäiriö valo syttyy kun löysäät kaasua/tulet risteykseen.. häviää kun käyttää virrat poikessa? 3kpl vaihtanut nokka-akselin asentotunnistin antureita.. ei voi olla niissä vika vaikka ilmoittaa?? miten lie ilmamassamittari/ilmanputsari? voiko tehhä tuommosen vian?
- Originaali
Kun vaihdoit nokka-akselin tunnistimen, ostitko alkuperäisosan vai tarvikemallin anturin?
- Anonyymi
Originaali kirjoitti:
Kun vaihdoit nokka-akselin tunnistimen, ostitko alkuperäisosan vai tarvikemallin anturin?
Ei sähkö ja anturi vermeitä kannata tarvikkeina hommata, jos ei haluu 1kk - 1 vuoden päästä niitä taas vaihtaa.
- Anonyymi
Itse luovuin jo v. 2002 astrasta.
- Anonyymi
Eiköhän tuo aloittajan ongelma alkaisi olla jo selvitetty vähitellen, kun aloituksesta on piakkoin viisitoista (15) vuotta? On vuodelta 2004 siis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875